تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 22 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):شب و روز بر هر كس بگذرد، او را ادب مى‏كند، فرسوده‏اش مى‏نمايد و به مرگ نزديكش مى‏س...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815026583




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

معاونان وزير بازرگاني - بخش دوم در طول تصدي دولت نهم - ‪۳۱/۱‬ميليون تن كالاي اساسي تامين و توزيع شد -


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: معاونان وزير بازرگاني - بخش دوم در طول تصدي دولت نهم - ‪۳۱/۱‬ميليون تن كالاي اساسي تامين و توزيع شد -
اقتصاد. بازرگاني
معاون وزير بازرگاني و مديرعامل شركت بازرگاني دولتي گفت: در طول تصدي دولت نهم در مجموع بيش از ‪ ۳۱/۱‬ميليون تن كالاي اساسي شامل گندم، برنج، روغن و قند و شكر تامين و توزيع شده است.

مجيد پارسانيا در نشستي با حضور معاونان وزير بازرگاني در گفت و گو با خبرنگاران، گفت: در سال ‪ ۸۵‬براي نخستين بار طرح خريد نقدي گندم اجرا شد.

وي گفت: اين درحالي است كه درسالهاي قبل از آن، كشاورزان گندمكار همواره با عدم دريافت به موقع وجه گندم فروخته شده به دولت مواجه بوده اند به طوري كه حتي تاخير در پرداختها سبب دلسردي كشاورزان مي‌شد.

به گفته وي، در چارچوب خريد نقدي گندم در سال ‪۱۱/۴ ،۸۵‬ميليون تن به ارزش بيش از ‪۲۳‬هزار ميليارد ريال و در سال گذشته ‪۱۱‬ميليون تن به ارزش بيش از ‪ ۲۲‬هزار ميليارد ريال گندم از كشاورزان خريداري شد.

** واردات گندم
به گزارش خبرنگار گروه اقتصادي ايرنا، پارسانيا با اشاره به اينكه شركت بازرگاني دولتي شركت مباشر تنظيم بازار است و به محض تصويب، مصوبه را اجرا مي‌كند، گفت: اين شركت مجري مصوبات ملي و حاكميت نسبت به تامين كالاها است.

اين مقام مسئول در وزارت بازرگاني اظهار داشت: در شرايط كنوني ذخاير مناسب در كشور ايجاد شده تا مردم و مسئولان از تامين كالاها نگراني نداشته باشند.

** صادرات و واردات گندم
وي درخصوص اجازه صادرات گندم با توجه به شرايط موجود كشور (خشكسالي، تجربه سرما زدگي و گرماي پبيش رس)، گفت: به طور قطع در خصوص اجازه صادرات تنها به گونه‌هايي از گندم داده مي‌شود كه مصرف داخلي نداشته باشند.

مديرعامل شركت بازرگاني دولتي گفت: در صورتي كه نياز به واردات اعلام شود، اين اقدام صورت خواهد گرفت.

** افزايش سرانه آرد روستاييان
وي به درخواست نمايندگان مجلس شوراي اسلامي درخصوص افزايش سرانه آرد روستاييان اشاره كرد و گفت: سرانه آرد افزايش يافته، اما سرانه يارانه تغييري نكرد.

پارسانيا، تصريح كرد: در صورت تصويب لايحه پيشنهادي دولت در خصوص اختصاص يك ميليارد و ‪ ۲۰۰‬ميليون دلار براي تامين كالاهاي اساسي به وزارت بازرگاني، بخشي از آن قرار بود به مابه التفاوت اجراي اين طرح كه (‪۳۷۰‬ ميليارد تومان پبيش بيني شده بود) اختصاص يابد.

** بهسازي نانوايي ها
وي به موضوع بهسازي نانوايي‌ها از طريق پرداخت تسهيلات بانكي به نانوايان براي ايجاد تغييرات اساسي به منظور رعايت بيشتر اصول و موازين بهداشتي اشاره كرد و گفت: تاكنون بيش از ‪ ۱۰‬هزار نانوايي در سراسر كشور بااستفاده از تسهيلات يارانه‌اي به ميزان ‪ ۲۱۰‬ميليارد ريال اقدام به بهسازي كرده اند.

** حمايت از توليد نان به صورت انبوه
وي با بيان اينكه توليد نان در واحدهاي كوچك نانوايي داراي معايبي است ، گفت: شركت بازرگاني دولتي با هماهنگي با ارگانهاي ذيربط و ايجاد تسهيلات يارانه‌اي براي سرمايه‌گذاران بخش خصوصي، زمينه‌هاي لازم براي ايجاد واحدهاي توليد نان انبوه را فراهم كرد به نحوي كه تاكنون براي ‪ ۴۱۷‬طرح ازوزارت صنايع مجوز احداث اخذ كرده‌اند و ‪ ۵۰‬طرح جهت دريافت تسهيلات به بانكها معرفي شده اند.

** سيلوسازي
وي تشويق و حمايت بخش خصوصي براي احداث سيلوهاي استاندارد جهت نگهداري غلات در شرايط مطلوب را به عنوان يك تحول بزرگ دراين زمينه برشمرد.

اين مقام مسئول گفت: پيش از تصدي دولت نهم مجموع ظرفيت سيلوهاي استاندارد در سراسر كشور فقط حدود ‪۲/۴‬ميليون تن اضافه شد كه با ايجاد امكانات براي بخش خصوصي جهت احداث سيلو درسراسر كشور، هم اكنون معادل ‪۱/۴‬ ميليون تن درحال بهره برداري و ‪۳/۲‬ميليون تن در حال احداث است.

به گفته وي، جمع سيلوهاي ساخته شده و در دست احداث ظرف سه سال گذشته بيش از كل سيلوهاي استاندارد موجود و ساخته شده در قبل بوده است.

** با فشار نمي‌توان قيمتها را دريك سطح نگاه داشت
در اين نشست همچنين معاون برنامه ريزي و امور اقتصادي وزارت بازرگاني به تشريح دلايل وقوع برخي تغييرات در قيمتها پرداخت.

مسعود موحدي، با اشاره به تاثيرگذاري عوامل مختلف بر روي تورم، گفت:
نمي توان با فشار، قيمتها را در يك سطح نگاه داشت زيرا ممكن است به توليد آسيب وارد شود.

وي سپس گفت: با توجه به آمارهاي رسمي طي سالهاي ‪ ۸۱‬تا ‪ ۸۶‬حدود ‪ ۸۷‬درصد واردات به كالاهاي واسطه‌اي و سرمايه‌اي اختصاص يافته و آثار تورم وارداتي به سرعت به بازار مصرف و توليد وارد شود.

به گفته وي، ضريب همبستگي تغييرات قيمت كالاهاي وارداتي با بهاي خرده فروشي (به تورم مربوط مي‌شود) ‪ ۸۰‬درصد است درحالي كه با شاخص توليدكننده ‪۹۸‬درصد است.

وي رشد نقدينگي را از ديگر مشكلات اقتصاد پايدار برشمرد و گفت: تورم انتظاري را نيز نبايد ناديده گرفت.

موحدي با تاكيد براينكه ‪ ۶۳‬درصد يارانه‌هاي بخش انرژي درجايي غير از خانواده مصرف مي‌شود، گفت: تنها ‪ ۳۷‬درصد از اين يارانه صرف خانوارها مي شود.

معاون وزير بازرگاني، پايين بودن ميزان بهره وري را يكي ديگر از مسائل تورم زا و تفاوت ميان قيمتها برشمرد.

ادامه دارد....
 دوشنبه 30 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 157]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن