تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خدا را بخوانید و به اجابت دعای خود یقین داشته باشید و بدانید که خداوند دعا را از ق...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820447121




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

لاريجاني در مراسم توديع وزير كشور: پورمحمدي نگاهي عميق و روزآمد در موضوعات كشور داشت


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: لاريجاني در مراسم توديع وزير كشور: پورمحمدي نگاهي عميق و روزآمد در موضوعات كشور داشت
علي لاريجاني با اشاره به جايگاه استراتژيك وزارت كشور گفت: پورمحمدي نگاهي عميق با توجه به مقتضيات زمان در موضوعات مختلف كشور و روزآمد در مسئله امنيت داشت.


به گزارش باشگاه خبرنگاران،دكتر علي لاريجاني رئيس هيئت مديره موقت فراكسيون اصولگرايان در مجلس هشتم صبح امروز دوشنبه در مراسم توديع مصطفي پورمحمدي وزير كشور گفت: از اينكه فرصت پور محمدي كوتاه و فرد لايقي بودند براي ما شكي نيست البته امروز چهره ديگري از ايشان براي ما مكشوف شد.
لاريجاني با بيان اين مطلب كه وزارتخانه‌هايي كه در كشور هستند همه مهم و تاثيرگذار هستند، گفت: برخي از وزارتخانه‌ها شأن استراتژيك دارند و به عنوان قوه محركه كشور محسوب مي‌شوند. وزارت كشور نيز به دليل تنوع و جايگاهي كه دارد و نقشي كه استانداران ايفا مي كنند يك وزارتخانه استراتژيك است.
دبير سابق شوراي امنيت ملي با اشاره به اينكه شخصي كه بايد به عنوان وزير كشور انتخاب شود بايد متناسب با اين نگاه استراتژيك تعريف شود تا بتواند اين بار را به دوش بكشد، گفت: وزير كشور بايد نگاه عميق همراه با توجه به مقتضيات زمان داشته باشد و متناسب با زمان روش‌ها را تغيير دهد. همچنين وزير كشور بايد نگاه روزآمدي در مساله امنيت داشته باشد و اين نگاه كمك مي‌كند كه آرامش در كشور برقرار و حريم خصوصي حفظ شود.
لاريجاني با بيان اينكه پورمحمدي به دليل اشراف در دروس حوزوي و سوابق امنيتي، تلفيقي از اين دو موضوع بود، گفت: وزير كشور اگر بخواهد جايگاه استراتژيك خود را حفظ كند بايد رويكردي توسعه‌گرا داشته باشد و اگر خالي از اين رويكرد باشد كشور را به ركود و خمودي خواهد كشاند.
نماينده رهبر انقلاب در شوراي عالي امنيت ملي تصريح كرد: خمودي و جمود در وزارت كشور، ساير دستگاه‌ها را تشويق به خواب‌آلودگي مي‌كند.
وي با تاكيد بر اينكه پورمحمدي وزيري عقل‌گرا و توسعه‌گرا بود، گفت: ايشان براي خود يك ذهنيت جاافتاده‌اي در رابطه با توسعه تنظيم كرده بود و همراه با سابقه كار و دانش در مسايل اسلامي، به عنوان فردي كه علاقمند به پيشرفت كشور است داراي نظريه هستند.
لاريجاني تاكيد كرد: داشتن نظريه براي مديريت استراتژيك خيلي مهم است و ايشان داراي اين خصوصيت به نحو مطلوبي بودند.
رئيس هيئت مديره موقت فراكسيون اصولگرايان در مجلس هشتم با يادآوري ضرورت اهميت نگاه به وحدت ملي براي وزير كشور گفت: پورمحمدي به دليل اينكه نظريه‌اي همگرا در وحدت ملي داشت، در دوران ايشان به موضوع وحدت ملي بيش از هر زمان ديگري توجه شد و با نگاه باز و استفاده از نيروهاي خدوم اين كار به جلو رفت.
وي اظهار داشت: داشتن تئوري درست براي نهادهاي مدني در كشور يكي ديگر از نكاتي است كه وزير كشور بايد دارا باشد.
لاريجاني با تاكيد بر اينكه بايد بپذيريم دموكراسي جوهره نظام است و بنده افسوس مي‌خورم كه افرادي معتقد به گسترش نهادهاي مدني براي تحقق دموكراسي بيشتر در جامعه نيستند، افزود: بايد نهادهاي مدني در كشور فعال و با نشاط باشند و ‌پورمحمدي اعتقاد راسخ به سازماندهي نهادهاي مدني در كشور داشت و دنبال كردن اين موضوع براي وزير كشور به عنوان يك موضوع كليدي داراي اهميت است.
دبير سابق شوراي امنيت ملي اضافه كرد: در شوراي امنيت ملي با ايشان همكاري نزديكي داشتم و پورمحمدي ذهن نو داشت و قطعا از خدمات ايشان در جايگاه‌هاي ديگر نظام بايد استفاده شود.
لاريجاني ادامه داد: با سيدمهدي هاشمي نيز از دوران خدمت در سپاه پاسداران آشنا بودم و سابقه ايشان در سپاه، شهرداري و وزارت كشور كمك خواهد كرد كه موفق باشند.
 دوشنبه 30 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 160]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن