تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):بهترین عبادت بعد از شناختن خداوند،‌ انتظار فرج و گشایش است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815341167




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بايگاني صفارهرندي: برپايي جشنواره جم، انجام تكليف در پيشگاه حق است


واضح آرشیو وب فارسی:حيات: بايگاني صفارهرندي: برپايي جشنواره جم، انجام تكليف در پيشگاه حق است


تهران -حيات

وزير ارشاد گفت: جشنواره جم، مي‌تواند در راستاي اعتلاي سينماي ملي و فرهنگ مدار گامي ارزنده و جريان‌ساز بردارد و شرط اصلي موفقيت در اين مسير دشوار، اخلاص است و رسيدن به اين باور كه اين تلاش، انجام تكليف در پيشگاه حق تعالي است.
به گزارش حيات به نقل از روابط عمومي جشنواره جم، اعضاي ستاد برگزاري نخستين جشنواره سراسري فيلم كوتاه جوانه‌هاي مقاومت (جم)‌ به همراه جعفري‌جلوه معاونت امورسينمايي و سمعي و بصري با محمدحسين صفار هرندي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي ديدار كردند.
بنا بر اين گزارش، در اين ديدار كه جعفر گودرزي( معاونت ارتباطات ، تبليغات و مدير روابط عمومي) حسين همايونفر( معاونت پشتيباني و توليد)، مهدي آفريده(معاونت اداري - مالي)، حسين جبلي جوان ( مشاور دبير و مسئول هماهنگي) نيز حضور داشتند، پژمان لشگري‌پور دبير جشنواره با تبيين اهداف و برنامه‌هاي اين جشنواره و با برشمردن اقدامات صورت گرفته، گفت: جشنواره در سالرورز فتح خرمشهر و روز ملي مقاومت از اول تا سوم خرداد برگزار مي‌شود. در مدت برگزاري جشنوراه بيش از 2700 دقيقه نمايش فيلم در بخشهاي مختلف صورت خواهد گرفت و پنجاه فيلمنامه برگزيده بخش مسابقه طرح و فيلمنامه‌ نيز در قالب كتابي سه جلدي با عنوان جوانه‌هاي مقاومت منتشر خواهد شد.
لشگري‌پور افزود: در بخش فيلم 1000 اثر به دفتر جشنواره ارسال شد كه در نوع خود حائز اهميت و قابل تامل است، بخش ويژه‌اي كه در آن توليد هم داشته‌ايم، بخش فيلم‌هاي 313 ثانيه‌اي است كه سيزده اثر از فيلم‌هاي حاضر در اين بخش مربوط به توليدات جشنواره است، كه چهار اثر آن در خارج از كشور توليد شده است. علاوه بر آن حدود 330 طرح و فيلمنامه‌ نيز به دفتر جشنواره ارسال گرديده كه منبع غني وارزشمند براي دوره‌هاي بعدي اين جشنواره خواهد بود.
لشگري‌پور در پايان خاطرنشان كرد: اميدوارم با تلاش دلسوزانه‌اي كه در ستاد برگزاري جشنواره وجود دارد، جشنواره‌اي برگزار كنيم كه در شان و منزلت حماسه سازان عرصه مقاومت و پايداري باشد و اميدوارم شرمنده نگاه پاك عزيزان كوچيده به آسمانمان نشويم.
در اين نشست صميمي، وزير ارشاد گفت:جشنواره سراسري فيلم كوتاه جوانه‌هاي مقاومت(جم) با دارا بودن ويژگيهاي گوناگون و متنوع در عرصه اين نوع سينما و جذب و حمايت از فيلمسازان بسيجي و خلاق، مي‌تواند در راستاي اعتلاي سينماي ملي و فرهنگ مدار گامي ارزنده و جريان‌ساز بردارد و شرط اصلي موفقيت در اين مسير دشوار، اخلاص است و رسيدن به اين باور كه اين تلاش، انجام تكليف در پيشگاه حق تعالي است.
«محمدحسين صفارهرندي» وزير ارشاد با برشمردن اهميت و ويژگي‌هاي سينماي مقاومت و پايداري، حمايت كامل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي را از برگزاري اين جشنواره اعلام نمود. ايشان ضمن تقدير از برپايي چنين جشنواره‌اي گفت: جنگ ما شوري جهاني را براي آزادي در بر داشت، با اين وصف بايد ديد كه سينما چقدر چشمان هنرمند خود را براي ترسيم اين مقاومت بزرگ به كار گرفته است؟ براي ترسيم شايسته سينماي مقاومت و پايداري بايد با حفظ اصول و چهارچوبهاي حرفه‌اي،عنصري اساسي همچون اعتقاد و ايمان قلبي را هم مد نظر داشت. در اين صورت است كه مي‌توان حماسه بزرگي همچون مقاومت و پايداري را متجلي كرد.
وزير ارشاد اضافه كرد: بايد براي بقاي نگاه حماسه‌سازان دلسوخته عرصه مقاومت و پايداري در آثار سينمايي كوشيد، زيرا اينگونه است كه اين گونه در سينماي ملي ساري و جاري خواهد شد. فرهنگ مقاومت و پايداري،‌سرمايه‌اي ملي و حماسه‌اي فراگير است، كه با رسوخ و نفوذ در اركان هر حركت هنري و فرهنگي، بقاي عزت و شكوه آن را تضمين خواهد نمود.
پايان پيام
 دوشنبه 30 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: حيات]
[مشاهده در: www.hayat.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 187]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن