تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سزاوار است هر يك از شما در دهان و بينى زياد آب بچرخاند، چرا كه اين كار، مايه آمرزش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820695068




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در همايشي در نجف اعلام شدهشدار درباره پيامدهاي منفي توافقنامه امنيتي عراق و آمريكا


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: در همايشي در نجف اعلام شدهشدار درباره پيامدهاي منفي توافقنامه امنيتي عراق و آمريكا
جمعي از اساتيد و متخصصان در علوم سياسي،حقوق بين المللي عراق در همايشي در نجف درباره ابعاد مختلف توافقنامه طولاني مدت همكاري ميان عراق و آمريكا بحث و تبادل نظر كردند و درباره پيامدهاي خطرناك اين توافقنامه بدون در نظرگرفتن منافع عراق هشدار دادند.

به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از پايگاه اينترنتي موسوعه النهرين، مركز توسعه و اطلاع رساني عراق همايشي را در هتل " در النجف" شهر مقدس نجف اشرف با عنوان "توافقنامه عراق و آمريكا؛محاسبات كنوني و افقهاي آتي" برگزار كرد.

دراين همايش اساتيد و متخصصان حقوق بين الملل، علوم سياسي حضور داشتند.

اين همايش، توافقنامه همكاري ميان عراق و آمريكا درباره معاهدات عراق با كشورهاي بزرگ را از آغاز دوران پادشاهي عراق كه درآن زمان اين كشور تحت الحمايه انگليس بود، مورد بررسي قرار داد.

درهمايش مذكور كه از سوي دكتر "علي السعدي" اداره مي شد، سئوالاتي درباره توافقنامه طولاني مدت عراقي آمريكايي و شرايط انعقاد آن مطرح شد.

ازجمله اين سوالات اين بود؛

- توافقنامه طولاني مدت عراقي آمريكايي بر اوضاع عراق در تمام زمينه ها چه اثراتي خواهد داشت؟

- آيا اين توافقنامه نوعي از قيموميت نيست يا عراق نياز به چنين توافقنامه اي دارد؟

-آيا وضعيت سياسي عراق چنين توافقنامه اي را مي پذيرد و با تكيه بر چه شروطي منعقد خواهد شد؟

- آيا بين طرفهاي منعقد كننده اين توافقنامه شرايط برابر وجود دارد به گونه اي كه يكي از طرفين، شروط خود را با هدف فرصت طلبي تحميل نكند؟

درپايان درباره انعقاد چنين توافقاتي بدون در نظر گرفتن منافع عراق هشدار داده شد و بر ضرورت كوتاه كردن مدت توافقنامه مذكور به حداقل وقت ممكن نيز تاكيد شد.

به گزارش مهر،"نوري المالكي" نخست وزير عراق و "جرج بوش" رئيس جمهوري آمريكا ماه نوامبر سال 2007 پايه و اساس توافقنامه همكاري و دوستي طولاني مدت بين دو كشور را كه شامل سه محور سياسي، اقتصادي و امنيتي مي شود، به امضا رساندند.

گفته مي شود كه اكثر نمايندگان پارلمان عراق با اين توافقنامه مخالف هستند؛ توافقنامه اي كه هم اكنون، گفتگوهاي محرمانه درباره آن، درجريان است و قرار است در تابستان امسال به آينده برسد؛ اين توافقنامه به آمريكايي ها، حقوق كنسولي (معروف به كاپيتولاسيون) مي دهد و زمينه احداث 14 پايگاه نظامي دائمي را براي آنها فراهم مي كند.
 يکشنبه 29 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 148]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن