تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 16 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس مى خواهد دعايش مستجاب شود و غمش از بين برود بايد گره از كار گرفتارى باز كند....
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814193848




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تغيير سهميه بنزين با هدف تامين نياز تابستاني مردم


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: تغيير سهميه بنزين با هدف تامين نياز تابستاني مردم


سوخت- همشهري آنلاين:
تصميم دولت درباره تغيير سهميه‌بندي نفت با هدف برطرف كردن نيازهاي مردم در فصل تابستان خواهد بود.

غلامحسين نوذري - وزير نفت - در حاشيه هشتمين همايش بين‌المللي پتروشيمي روز شنبه 28 ارديبهشت اين مطلب را گفت و تاكيد كرد: هنوز درباره تغيير سهميه‌بندي تصميم نهايي گرفته نشده است.

به گزارش شانا، نوذري در اين همايش در باره اعلام خبري از سوي رئيس جمهوري در خصوص بررسي كاهش توليد نفت، توضيح داد: موضوع مطرح شده از سوي دكتر احمدي نژاد درخصوص جلوگيري از خام فروشي است كه يك سياست كلي و در دست بررسي است.

وي در مورد افزايش توليد 200 هزار بشكه‌اي نفت خام كشور در سال گذشته تصريح كرد: قصد نداريم نسبت به سهميه تعيين شده خود در اوپك كاهش توليدي داشته باشيم؛ زيرا ممكن است افزايش قيمت‌ها در بازار، شيريني خود را حفظ كند و ما ظرفيت توليد خود را تكميل كنيم.

ذخيره بخشي از نفت خام امري طبيعي است

وزير نفت در پاسخ به پرسشي در مورد اين ذخيره‌سازي نفت در نفتكش‌ها براي فروش گفت: ذخيره نفت در نفتكش امري طبيعي است و اين امر هميشه انجام مي‌شود.

نوذري ادامه داد: از سوي ديگر به زودي برخي اصلاحات در پالايشگاه‌هاي كشور به نتيجه مي‌رسد و در اين فصل پالايشگاه‌ها تعميرات كلي خود را آغاز مي‌كنند.

نيازي به افزايش توليد نفت در بازار وجود ندارد

وزير نفت در باره افزايش سهميه توليد نفت كشور عربستان در اوپك گفت: هم اكنون بازار در حال اشباع است و به افزايش توليد نيازي نيست.

نوذري در ادامه با اشاره به تشيكل شبكه يكپارچه گازي يادآور شد: اجلاس اتحاديه‌هاي آسيايي درباره نحوه سامان‌دهي انرژي كشورهاي توليد و مصرف كننده آسيايي تشكيل است.

وي ادامه داد: به منظور كاهش هزينه‌ها و مصرف بهينه انرژي، دنيا به اين سمت مي‌رود كه از شبكه‌هاي گازي استفاده كند.

نوذري يادآور شد: به عنوان مثال در فصل تابستان كشورهاي حاشيه خليج فارس، گاز بيشتري نياز دارند و اين درحالي است كه در زمستان كشورهاي سردسير به گاز بيشتري نياز دارند و شبكه يكپارچه گازي به مصرف بهينه گاز كمك مي‌كند.

وي تصريح كرد: با تشكيل شبكه يكپارچه گازي، انرژي از حالت منطقه‌اي و كشوري خارج مي‌شود. به خصوص كه در بحث گاز اين شبكه كمك مي‌كند كشورها نيازهاي خود در فصل‌هاي مختلف برطرف و مصرف و توليد گاز خود را بهينه كنند.

در اين همايش نوذري همچنين درباره تغيير برخي از معاونان در وزارت نفت، گفت: تغيير معاونان در وزارت نفت در 4 شركت اصلي صحت ندارد.

تاريخ درج: 28 ارديبهشت 1387 ساعت 11:35 تاريخ تاييد: 28 ارديبهشت 1387 ساعت 23:24 تاريخ به روز رساني: 28 ارديبهشت 1387 ساعت 19:24
 شنبه 28 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 152]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن