تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 17 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):برترین عبادت مداومت نمودن بر تفکر درباره خداوند و قدرت اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814342080




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اعطاي نشان ملي ايثار به خانواده شهيدان


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: اعطاي نشان ملي ايثار به خانواده شهيدان


نهادها- گروه اجتماعي:
نشان ملي افتخار به والديني كه ۳ فرزند شهيد دارند اعطا خواهد شد.

عباس خامه‌يار، ‌معاون پژوهش و ارتباطات فرهنگي بنياد شهيد، با اعلام اين خبر گفت: به مناسبت بزرگداشت سوم خرداد مراسمي براي اعطاي نشان ملي ايثار برگزار مي‌شود.

به گفته او‌ علاوه بر والديني كه ۳ فرزند شهيد داشته‌اند، به خانواده‌هايي كه تنها ۲ فرزند داشته‌اند كه يكي از آنها شهيد و ديگري نيز جانباز شده است نشان ملي ايثار اعطا خواهد شد.

خامه يار افزود: رئيس‌جمهوري نشان ملي ايثار را به ۱۵ خانواده در برنامه‌اي كه به مناسب بزرگداشت آزاد‌سازي‌ خرمشهر برگزار مي‌شود، خواهد داد.

در سراسر كشور ۴۰۰ خانواده شرايط دريافت نشان ملي افتخار را خواهند داشت كه تا كنون ۵۰ خانواده اين نشان را دريافت كرده‌اند و پيش‌بيني مي‌شود كه تا پايان سال تمامي ۴۰۰ خانواده نشان‌شان را دريافت كنند.

معاون پژوهش بنياد شهيد با اشاره به اينكه چهارمين كنگره ملي تجليل از ايثارگران به مناسبت سوم خرداد برگزار مي‌شود هدف از برگزاري اين كنگره را احيا و معرفي ارزش‌ها و فضيلت‌هاي ايثارگران به‌عنوان پرچمداران فرهنگ كشور و نيز پاسداشت آنان عنوان كرد.

از جمله ديگر برنامه‌هاي پيش‌بيني شده براي اين كنگره تجليل از ۱۵ نفر از جانبازان آزادگان، همسران شهدا و ايثارگران، خادمان ايثار و كساني كه در ترويج فرهنگ ايثار و شهادت نقش داشته‌اند، خواهد بود.

راه‌اندازي بانك اطلاعاتي شهداي خرمشهر نيز يكي ديگر از برنامه‌هايي است كه بنياد شهيد براي جشن آزادسازي خرمشهر در نظر گرفته است.

اين بانك تمامي پرونده‌هاي فرهنگي شهداي خرمشهر‌ و اسناد و آثار مربوط به فتح خرمشهر را در بر خواهد گرفت.

عناوين و چكيده‌هايي از آثاري كه تا كنون با موضوع فتح خرمشهر در كتاب‌ها و رسانه‌هاي نوشتاري چاپ شده‌است نيز به‌صورت كتابي جداگانه از سوي بنياد شهيد منتشر خواهد شد.

افزون بر اين نرم‌افزار جامع خرمشهر كه حاوي ۴۵۰۰ صفحه متن، ۳ هزار عكس و ۱۲۰ دقيقه صدا و نيز ۱۰۰ دقيقه تصوير است نيز به وسيله بنياد شهيد گردآوري شده كه در روز سوم خرداد در دسترس علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

سازمان‌‌هاي مردم نهاد و جنگ

بنياد شهيد و امور ايثارگران تلاش مي‌كند تا با جلب كمك‌هاي مردمي، فرهنگ ايثار و شهادت را در كشور ترويج كند.

خامه‌يار در اين باره گفت: تقويت سازمان‌‌هاي مردم نهاد مرتبط با موضوع‌هاي رزمندگان، جانبازان و خانواده شهدا يكي از برنامه‌هايي است كه بنياد شهيد در برنامه‌هايش گنجانده است.

به گفته او سال گذشته تمامي برنامه‌هاي فرهنگي درحضور همين مراكز مردمي برگزار شد.

فرهنگ اعلام شهدا

مديركل مطالعات و تحقيقات بنياد شهيد و امورايثارگران نيز گفت: فرهنگ اعلام شهداي انقلاب اسلامي و دفاع مقدس ۱۲ استان كشور، سوم خرداد سال جاري رونمايي مي‌شود.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني ايثار، جليل صفري ضمن اعلام اين خبر با بيان اينكه نسخه اوليه اين فرهنگ رونمايي مي‌شود، افزود: اين فرهنگ اعلام، متعلق به استان‌هاي كردستان، گيلان، تهران بزرگ، فارس، مازندران، اصفهان، گلستان، سمنان، لرستان، بوشهر، كهكيلويه و بويراحمد و خراسان رضوي است.

صفري با اشاره به تعداد مدخل هاي اين فرهنگ اعلام، گفت: نسخه اول فرهنگ اعلام شهداي انقلاب اسلامي و دفاع مقدس استان‌هاي مذكور حدود ۹۰ هزار مدخل است.

وي همچنين تصريح كرد: فرهنگ اعلام شهداي «كرمانشاه» كه روز سوم خرداد سال گذشته نسخه اوليه آن رونمايي شده بود، در هفته دفاع مقدس با ۱۰ هزار و ۸۵ مدخل چاپ شده و در اختيار علاقه‌مندان و پژوهشگران قرار مي‌گيرد.

تاريخ درج: 28 ارديبهشت 1387 ساعت 16:40 تاريخ تاييد: 28 ارديبهشت 1387 ساعت 18:39 تاريخ به روز رساني: 28 ارديبهشت 1387 ساعت 18:37
 شنبه 28 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 302]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن