تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرگاه دیدید که بنده ای گناهان مردمان را جستجو می کند و گناهان خویش را فراموش کرده...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815472253




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رييس كل بانك مركزي: متن كميسيون اقتصاد در خصوص نرخ سود بانكي، مشكلات محتوايي دارد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: رييس كل بانك مركزي: متن كميسيون اقتصاد در خصوص نرخ سود بانكي، مشكلات محتوايي دارد
اقتصاد. پول و بانك
رييس كل بانك مركزي جمهوري اسلامي ايران گفت: متن ارايه شده از سوي كميسيون اقتصادي دولت در خصوص نرخ سود تسهيلات بانكي داراي تضاد، تناقض و مشكلات محتوايي است.

طهماسب مظاهري روز شنبه در حاشيه هشتمين همايش بين‌المللي صنعت پتروشيمي در ايران در گفت و گو با خبرنگاران افزود: علاوه بر وجود مشكلات در متن ارايه شده، اين متن تفاوتهايي نيز با گفته‌هاي رييس جمهور دارد.

وي تصريح كرد: بندهايي كه توسط كميسيون اقتصادي دولت جايگزين شوراي پول و اعتبار تصويب شده داراي مشكلات محتوايي است، برخي تغييرات ايجاد شده نيز تناقضاتي با بندهاي ديگر داشته است.

به گفته وي، از آنجا كه سياستهاي پولي و بانكي در تمام دنيا توسط بانك مركزي اعلام مي‌شود، اين سياستها نيز در ايران توسط اين بانك اعلام خواهد شد.

رييس كل بانك مركزي اظهار داشت: بانك مركزي در حال حاضر تلاش دارد تا تفاوتها و تناقضات را پس از انجام بحثهاي فني و كارشناسي رفع و پس از نهايي شدن ابلاغ كند.

وي گفت: از آنجا كه در حال حاضر شوراي پول و اعتبار بنابه دلايلي تشكيل نمي‌شود، كميسيون اقتصادي دولت به عنوان جايگزين در اين خصوص تصميم گرفته است.

وي در خصوص مخالفت با نرخ سود تسهيلات بانكي گفت: من با چيزي مخالفت نكردم.

وي درباره اجرايي شدن بسته سياستي - نظارتي بانك مركزي نيز گفت: ‪ ۴۵‬تا ‪ ۴۶‬بند از اين بسته كه در حوزه اختيارات بانك مركزي بوده و نياز به مصوبه شوراي پول و اعتبار نداشته، اكنون در حال اجراست.

رييس كل بانك مركزي افزود: بندهايي كه بايد توسط شوراي پول و اعتبار تصويب شود در حال حاضر توسط كميسيون اقتصادي دولت در حال بررسي است.

وي در خصوص وضعيت نقدينگي در كشور نيز گفت: در ماههاي اسفند و فروردين نسبت به گذشته شاهد كاهش رشد نقدينگي بوديم. رشد نقدينگي در دي ماه سال گذشته بيش از ‪ ۳۵‬درصد بوده كه اين رقم در اسفند به ‪ ۲۷/۷‬درصد كاهش يافت.

مظاهري اظهار داشت: سياست كاهش رشد نقدينگي در كشور بايد با آرامش و همگام با ساير سياستهاي توسعه اقتصادي انجام شود.

وي در خصوص برنامه‌هاي دولت براي كاهش نرخ تورم گفت: اگر اين امر به تنهايي مورد توجه قرار گيرد با سرعت مي‌توان نرخ را كاهش داد اما در آن صورت به واحدهاي در حال فعاليت، شركتها و حتي مزارع كشاورزي صدمه وارد خواهد شد، به همين دليل و براي حفظ اشتغال موجود تورم را بايد آرام و مستمر كاهش داد.

وي ايجاد اشتغال و اتمام طرح‌هاي نيمه تمام را از اولويتهاي اقتصادي كشور عنوان كرد.

رييس كل بانك مركزي در ادامه در پاسخ به سئوالي در خصوص تشكيل بانك توسعه صنعت نفت، گفت: اين ايده موضوعيت ندارد زيرا بانكداري خدمتي است كه سرمايه‌ها را جمع آوري مي‌كند و سپس در اختيار سرمايه‌گذاران قرار مي دهد.

به گفته وي، امكان ايجاد صندوق توسعه نفت در كشور وجود دارد اما بانك نفت را نمي‌توان تشكيل داد.

مظاهري با بيان آنكه صنعت نفت موتور محرك اقتصاد كشور است و سهم بزرگي در منابع ارزي و ريالي دارد، افزود: تاكنون بانكها از اين ظرفيت به نحو مطلوب استفاده كرده اند.

رييس كل بانك مركزي در خصوص انتشار اوراق مشاركت نيز گفت: با وجودي كه انتشار اوراق مشاركت در بودجه ديده شده اما انتشار آن در آينده ويژگي هاي متفاوتي خواهد داشت.

وي اظهار داشت: بانكهاي عامل به عنوان بازخريد قبل از سررسيد وجود ندارد و در زمان سررسيد نيز توسط دستگاههاي مرتبط انجام مي‌شود.

وي در پايان گفت: در صورتي كه قبل از سررسيد نيز خريدار خواستار فروش آن باشد، اين كار از طريق شركت بورس امكانپذير است.
 شنبه 28 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 127]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن