تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 26 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):اگر در عُمرت دو روز مهلت داده شدى ، يك روز آن را براى ادب خود قرار ده تا از آن بر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816027644




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارش كامل فارس از متن و حاشيه جلسه علني امروز


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: گزارش كامل فارس از متن و حاشيه جلسه علني امروز
خبرگزاري فارس: نمايندگان مجلس در جلسه علني امروز ضمن ادامه بررسي لايحه مبارزه با قاچقا كالا و ارز، با دوفوريت طرحي درباره شفاف‌سازي هزينه‌هاي انتخاباتي كانديداها مخالفت كردند.


به گزارش خبرنگار پارلماني خبرگزاري فارس، جلسه علني صبح امروز (سه‌شنبه) قوه مقننه كشورمان با حضور 196 تن از بهارستان‌نشينان و به رياست علي لاريجاني رئيس مجلس آغاز شد.

* بررسي ماده 56 لايحه مبارزه با قاچاق كالا
** مصباحي‌مقدم: حذف حق عفو زندانيان خلاف قانون اساسي/اختيار عفو زندانيان با رهبري است

حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحي‌مقدم نماينده مردم تهران در جريان رسيدگي به ماده 56 لايحه مبارزه با قاچاق كالا و ارز در اخطاري قانوني با استناد با اصل 111 قانون اساسي تبصره يك اين ماده را مغاير قانون اساسي دانست و گفت: حذف حق عفو زندانيان خلاف قانون اساسي است و طبق اصل 111 قانون اساسي، عطف و يا تخفيف مجازات محكومين پس از پيشنهاد رئيس قوه قضائيه در اختيار رهبر معظم انقلاب است.

در ادامه علي لاريجاني ضمن وارد دانستن اين اخطار قانوني، گفت: در تبصره يك ماده 56 لايحه مبارزه با قاچاق كالا و ارز اين گونه جرايم قابل عفو نيست در حالي كه طبق اصل 111 قانون اساسي عفو زندانيان در اختيار رهبر انقلاب است و نبايد اين اختيار را محدود كنيم.

در ادامه رئيس مجلس با بيان اينكه اين تبصره اشكال قانون اساسي دارد اخطار مصباحي مقدم را به راي نمايندگان گذاشت كه وكلاي ملت با 142 راي موافق، 2 راي مخالف و 19 راي ممتنع از 209 نماينده حاضر در جلسه، با وارد بودن اين اخطار موافقت كردند.

علي لاريجاني سپس پيشنهاد حذف جزء كلمه "عفو" در تبصره يك ماده 56 را مطرح كرد كه نمايندگان با 138 راي موافق و 2 راي مخالف و 19 راي ممتنع از 210 نماينده حاضر در جلسه، با حذف اين كلمه از تبصره يك موافق كردند.

* حبس بدل از جزاي نقدي نبايد از 15 سال بيشتر باشد

نمايندگان مجلس در ادامه رسيدگي به لايحه مبارزه با قاچاق كالا و ارز را ادامه دادند و ماده 56 اين لايحه را بررسي و با 128 راي موافق، 8 راي مخالف و 12 راي ممتنع از 208 نماينده حاضر تصويب كردند.

به موجب مصوبه مجلس در صورتي كه محكومين به جريمه‌هاي نقدي مقرر در اين قانون ظرف 20 روز از تاريخ ابلاغ حكم قطعي به پرداخت جريمه‌هاي مقرر اقدام نكنند، جريمه نقدي از محل وثيقه‌هاي سپرده شده و يا فروش اموال شناسايي شده محكوم عليه اخذ و ما بقي به مالك مسترد مي‌شود و چنانچه اموالي شناسايي نشود و يا كمتر از ميزان جريمه باشد و جريمه مورد حكم وصول نشود جرايم نقدي مذكور مطابق آئين دادرسي كيفري به حبس تبديل مي‌شود. در هر صورت حبس بدل از جزاي نقدي نبايد از 15 سال بيشتر باشد.

* مجلس اجازه تجديدنظرخواهي به رئيس دولت در پرونده‌هاي قاچاق كالا را داد

نمايندگان مجلس در ادامه بررسي جزييات لايحه مبارزه با قاچاق كالا و ارز ماده ۵۷ را با ۱۱۴ راي موافق٬ ۱۷ راي مخالف و ۱۱ راي ممتنع به تصويب رساندند كه براساس اين مصوبه مجلس؛ ستاد مي‏تواند ضمن پيگيري پرونده نزد مراجع رسيدگي كننده، تعقيب و رسيدگي به جرايم موضوع اين قانون يا جرايم مرتبط با آن را تقاضا نمايد، يا از آراء صادره‌اي كه در آن منافع عمومي و عايدات دولت لحاظ نشده است تجديدنظر خواهي كند.

* نحوه تعيين ارزش اوليه كالاهاي قاچاق مشخص شد

بهارستان نشينان در ادامه جلسه علني صبح امروز ماده 58 از لايحه مبارزه با قاچاق كالا و ارز را بررسي و با 107 راي موافق، 8 راي مخالف و 24 راي ممتنع تصويب كردند.

بر اساس اين ماده سازمان مامور وصول درآمدهاي دولت مكلف است فهرست ارزش كالاهاي وارداتي را بر اساس نرخ برابري ارز اعلامي توسط بانك مركزي به صورت سالانه در اختيار كليه سازمان‌هاي كاشف و ضابطين قضايي مرتبط براي تعيين ارزش اوليه قرار دهد. در صورتي كه در طول سال در فهرست ارزش كالاهاي وارداتي تغييرات عمده‌اي رخ دهد توسط سازمان ذيربط اعلام مي‌شود.

* مرتكبين جرم حمل كالاي قاچاق به مجازات‌هاي مقرر درباره مالك كالا محكوم مي‌شوند

در ادامه رسيدگي به جزئيات لايحه مبارزه با قاچاق كالا و ارز وكلاي ملت مواد 59 و 60 اين لايحه را بررسي و تصويب كردند.

به موجب مصوبه مجلس در ماده 59 لايحه مذكور كه با 116 راي موافق 11 راي مخالف و 17 راي ممتنع از 205 نماينده حاضر در جلسه به تصويب رسيد، حكم تعدد و يا تكرار ارتكاب جرم قاچاق مطابق قانون مجازات اسلامي است.

* انصاري:حامل كالاي قاچاق مسئول اثبات مالك كالا نيست/لاريجاني:وارد است

جمشيد انصاري نماينده مردم زنجان و طارم در جريان رسيدگي به ماده 60 لايحه مبارزه با قاچاق كالا و ارز، در اخطاري با استناد به اصل 37 قانون اساسي، اين ماده را مغاير قانون دانست و گفت: طبق قانون اساسي، اصل برائت است و هيچ كس مجرم شناخته نمي‌شود مگر آنكه جرم او در دادگاه صالح اثبات شود اما در ماده 60 هر شخصي كه مرتكب جرم حمل كالا يا ارز قاچاق شود و نتواند ارسال كننده و يا صاحب اصلي آن را تعيين و اثبات كند، علاوه بر ضبط كالا به مجازات‌هاي مقرر در مورد مالك نيز محكوم مي‌شود در حالي كه اين موضوع مخالف اصل 37 قانون اساسي است.

وي همچنين متذكر شد دادگاه صالح مسئول اثبات جرم مالكيت كالاي قاچاق است در حالي كه در اين ماده متهم مسئول اثبات بي‌گناهي خود مي‌شود و متهم بايد اثبات كند كه مالك كالا فرد ديگري است در حالي كه دادگاه مسئول اثبات اين موضوع است.

در ادامه علي لاريجاني گفت: مقصود از تعيين و اثبات صاحب اصلي كالا يا ارز قاچاق، همان معرفي است.

انصاري در پاسخ به لاريجاني گفت اگر مقصود معرفي است بنابراين بهتر است كلمه معرفي به جاي اثبات نوشته شود. چرا كه اگر فردي در زندان باشد، به جاي ديگري دسترسي ندارد تا بتواند ادله و سند براي اثبات مالك كالا يا ارز قاچاق جمع آوري كند.

در ادامه رئيس مجلس ضمن وارد دانستن اخطار انصاري، گفت: مرتكب جرم حمل كالا يا ارز قاچاق بايد مالك كالا يا ارز قاچاق را به دادگاه معرفي كند. اما اگر نتواند اين موضوع را اثبات كند مقصر او نيست.

لاريجاني سپس اين ماده را داراي ابهام دانست و پس از عدم راي آوري پيشنهاد حذف كل اين ماده، پيشنهاد حذف جزء كلمه "اثبات" را ارائه داد كه با موافقت نمايندگان مواجه شد.

* تصويب ماده 60 لايحه مبارزه با قاچاق كالا و ارز

خانه ملتي‌ها در ماده 60 نيز مقرر كردند هر شخصي كه مرتكب جرم حمل كالا يا ارز قاچاق شود و نتواند ارسال كننده و يا صاحب اصلي آن را تعيين كند، علاوه بر ضبط كالا يا ارز به مجازات‌هاي مقرر در مورد مالك كالا و ارز نيز محكوم مي‌شود.

وكلاي ملت با 114 راي موافق، 8 راي مخالف و 12 راي ممتنع از 200 نماينده حاضر در جلسه ماده 60 اين لايحه را تصويب كردند.

* عدم پرداخت جزاي نقدي قاچاقچيان كالا منجر به فروش كالاي قاچاق مي‌شود

نمايندگان ملت همچنين در ادامه رسيدگي به جزئيات لايحه مبارزه با قاچاق كالا و ارز ماده 61 اين لايحه را بررسي و با با 110 راي موافق، 7 راي مخالف و 11 راي ممتنع تصويب كردند.

بر اساس مصوبه نمايندگان مجلس، چنانچه قرايني از قبيل جاسازي و نظاير آن حاكي از اطلاع مالك وسيله نقليه يا محل نگهداري، از استفاده آنها در قاچاق كالا و ارز باشد و مالك نيز اقدام بازدارنده به عمل نياورده باشد علاوه بر حداقل مجازات مقرر براي مرتكب، وسيله نقليه به شرح مندرج در ماده 17 اين قانون، ضبط مي‌شود و در مورد ضبط محل نگهداري كالاي ممنوع ماده 19 و تبصره‌هاي آن اعمال مي‌شود.

* حداقل مجازات مقرر قاچاقيان براي نگهدارنده كالا و ارز قاچاق

نمايندگان ملت در ادامه جلسه علني امروز ماده ۶۲ از لايحه مبارزه با قاچاق كالا و ارز را بررسي و با 110 راي موافق، 7 راي مخالف و 11 راي ممتنع تصويب كردند كه بر اين اساس اگر ثابت شود نگهدارنده كالا و ارز قاچاق، با علم و عمد آنرا نگهداري كرده، لكن مالك كالا و محل نيست، به حداقل مجازات مقرر براي مرتكب جرم قاچاق محكوم مي‌شود.

همچنين نمايندگان مجلس ماده ۶۳ از لايحه مبارزه با قاچاق كالا و ارز را تصويب كردند كه بر اساس آن مجازات معاونت در جرايم موضوع اين قانون در هر مورد حداقل مجازات مقرر براي مباشر است.

چنانچه مجازات قاچاق سازمان‌يافته اعدام باشد، معاون علاوه بر حداقل مجازات‌هاي مقرر به ۵ تا ۱۰ سال حبس محكوم مي‌شود.

* تصميم مجلس براي مجازات مرتكبان جرم ‌قاچاق دو يا چند نفره

وكلاي مردم در ادامه جلسه علني امروز سه‌شنبه خود ماده 64 لايحه مبارزه با قاچاق كالا و ارز را بررسي و تصويب كردند كه بر اين اساس چنانچه دو يا چند نفر در ارتكاب جرم قاچاق شركت كنند، مرجع رسيدگي علاوه بر حكم به ضبط كالاي قاچاق، سهم هر يك را از كل جزاي نقدي تعيين و به پرداخت آن محكوم مي‌كند.

ماده 64 لايحه مبارزه با قاچاق كالا و ارز با 126 راي موافق، 4 راي مخالف و 11 راي ممتنع به تصويب مجلس رسيد.

* تعيين جريمه نقدي و حبس براي مجازات اشخاص حقوقي ‌قاچاقچي

نمايندگان مجلس در جلسه علني امروز ماده 65 ‌لايحه مبارزه با قاچاق كالا و ارز را بررسي و تصويب كردند كه بر اين اساس، اگر جرم قاچاق توسط شخص حقوقي ارتكاب يابد، مرجع صدور حكم ضمن ضبط كالا و ارز كالاي مكشوفه، علاوه بر مباشرين، مديران شخص حقوقي را در صورت علم و اطلاع از عمل مباشرين به طور مستقل به جريمه نقدي مقرر براي قاچاق محكوم مي‌كند. چنانچه شخص حقوقي براي قاچاق كالا و ارز تاسيس يا فعاليت آن پس از تاسيس براي ارتكاب قاچاق منحرف شود، علاوه بر محكوميت به جزاي نقدي حسب مورد به دو تا چهار برابر حداكثر جريمه مقرر براي شخص حقيقي به ترتيب زير محكوم مي‌شود.

ماده 65 لايحه مبارزه به قاچاق كالا و ارز با 127 راي موافق، 3 راي مخالف و 14 راي ممتنع به تصويب مجلس رسيد.

* بررسي طرح اصلاح و الحاق موادي از قانون انتخابات مجلس
** كريمي (طراح طرح): در قوانين انتخابات بايد راجع به هزينه‌هاي كانديداها شفاف‌سازي شود

جواد كريمي قدوسي نماينده مردم مشهد طي سخناني در صحن علني مجلس به عنوان طراح طرح اصلاح و الحاق موادي از قانون انتخابات مجلس اظهار داشت: اين طرح با انگيزه پاسخگويي شفاف و صريح و انقلابي به تحقق فرمايشات ولي امر مسلمين در سازوكار ورود نمايندگان به مجالس مختلف از اين به بعد است چراكه در اين شرايط ما به عنوان نمايندگان مجلس بايد نسبت به مسائلي كه مورد نظر رهبري است توجه ويژه داشته باشيم.

كريمي قدوسي گفت: ما در اين طرح براي رفتار نمايندگان مواردي را ذكر كرده‌ايم؛ در قوانين جاري شفافيتي براي حضور كانديدا و موارد مرتبط به هزينه‌هاي كانديداي نمايندگي مجلس وجود ندارد.

* نظر موافقان و مخالفان دوفوريت طرح الحاق و اصلاح موادي از قانون انتخابات

** نورالله حيدري نماينده مردم اردل و فارسان طي سخناني در مخالفت با دوفوريت طرح اصلاح و الحاق موادي از قانون انتخابات مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت: بنده جزء طراحان اين طرح هستم و از محتواي آن هم دفاع مي‌كنم ولي در حال حاضر بحث دوفوريت مطرح است؛ اگر بنده مبادرت به امضاي اين طرح كردم نگاهم به محتوا و زمان اجراي اين طرح بود.

حيدري با بيان اينكه اين طرح بايد در زمان مناسب و با همه ظرفيتش اجرا شود، گفت: متأسفانه آن كساني كه به دنبال بهانه هستند، با اين طرح مجلس را مورد حمله قرار مي‌دهند، نبايد كاري كنيم كه شائبه‌اي ايجاد شود لذا بايد اجازه دهيم كه اين طرح خوب در يك فضاي كارشناسي و با ظرفيت كافي مورد بررسي قرار گيرد.

** حجت‌الاسلام حميد رسايي نماينده مردم تهران در سخناني به عنوان اولين موافق، دو فوريت طرح الحاق و اصلاح موادي از قانون انتخابات مجلس، اظهار داشت: بر اساس ماده 160 آئين‌نامه داخلي مجلس ارائه طرح‌هاي دوفوريتي مربوط به مواقعي است كه بخواهيم از خسارات احتمالي جلوگيري كنيم.

رسايي ادامه داد: رهبر معظم انقلاب بارها موضوع هزينه‌هاي هنگفت برخي از كانديداهاي انتخابات و يا اتصال داوطلبان به كانون‌هاي قدرت و ثروت را تذكر دادند و طرح مذكور به دليل نزديك بودن انتخابات مجلس نهم و جلوگيري از فوت فرصت، ارائه شده است.

وي ‌تأكيد كرد: اين قانون، يك قانون عدالت محور است و قانوني نيست كه بخواهد هواي نمايندگان مجلس را داشته باشد و تصويب اين طرح باعث دفاع از شان مجلس مي‌شود و به مجلس عزت و آبرو مي‌دهد و براي جلوگيري از ضرر و خسارات بزرگ به مردم بهتر است به دو فوريت اين طرح راي دهيد.

** خباز: بررسي طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس ‌كانديداها را نگران ‌مي‌كند

محمدرضا خباز نماينده مردم كاشمر در سخناني در مخالفت با دوفوريت طرح اصلاح و الحاق موادي با قانون انتخابات مجلس اظهار داشت: اگرچه طراحان اين طرح نيت خدمت و همچنين اهداف مثبتي دارند، ولي انتظار مي‌رفت وقتي طراح موضوع را مطرح كرد، در مورد فوريت آن بحث به ميان مي‌آورد اما متاسفانه طراح حتي يك كلمه هم در مورد فوريت اين طرح صحبت نكرد.

نماينده كاشمر اظهار داشت: اگر طرح الحاق و اصلاح موادي از قانون انتخابات مجلس فوريت دارد، دوستان طراح بايد ۵، ۶ ماه پيش كه نگران گروه انحرافي بودند، اين كار را انجام مي‌دادند‌ چرا‌كه در حال حاضر ممكن است در بيرون فكر كنند كه مجلس براي تثبيت خودش اين كار را انجام مي‌دهد لذا بررسي اين طرح در حال حاضر نه تنها مشكلي را از مشكل انتخابات حل نمي‌كند، بلكه بر مشكلات اضافه هم مي‌كند.

** در ادامه اين جلسه سيد‌حسن نقوي نماينده ورامين به عنوان دومين موافق دو‌فوريت طرح الحاق و اصلاح موادي از قانون انتخابات مجلس پرداخت و اظهار داشت: شفاف‌سازي هزينه‌هاي تبليغات داوطلبان انتخابات مجلس شوراي اسلامي بايد از مجلس نهم آغاز شود چراكه برخي مي‌خواهند با پول وارد مجلس شوند، از اين رو براي ايجاد مانع بر سر راه اين افراد، بهتر است به دو فوريت اين طرح راي دهيم تا هرچه سريع‌تر تبديل به قانون شده و اجرايي شود.

وي افزود: اگر محتواي اين طرح تصويب شود، محدوديت بيشتري براي نمايندگان فعلي مجلس هشتم ايجاد مي‌شود. اين طرح در راستاي منويات مقام معظم رهبري است.

نماينده وارمين در خانه ملت در خاتمه با يادآوري اينكه كليت طرح مذكور يك طرح انقلاب و اسلامي و در جهت تقويت نظام و مجلس است، گفت: مجلس بايد مقتدر و مستقل باشد و نمايندگان به دو فوريت اين طرح راي دهند تا شائبه روريه رفتاري نمايندگان در اين مجلس و مجالس بعدي رفع شود.

* جهانگيرزاده: طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس مغاير اصل تفكيك قواست

جواد جهانگيرزاده نماينده مردم اروميه در مجلس طي اخطاري در جريان بررسي طرح دوفوريتي اصلاح و الحاق موادي از قانون انتخابات مجلس به اصول 57 و 58 قانون اساسي استناد كرد و اظهار داشت: با تصويب طرح اصلاح و انتخابات در واقع مجلس به دولت تحويل داده مي‌شود كه اين مسئله با قانون اساسي مغايرت دارد.

لاريجاني در پاسخ به اخطار جهانگيرزاده گفت: فعلاً بحث دوفوريت اين طرح مطرح است و وارد مواد آن نشده‌ايم البته مواردي در طرح وجود دارد كه بايد اصلاح شود.

* مخالفت مجلس با فوريت طرحي درباره شفاف‌سازي هزينه‌هاي تبليغاتي كانديداها

نمايندگان مجلس در ادامه با دو فوريت و يك فوريت طرح الحاق و اصلاح موادي از قانون انتخابات مجلس با 56 راي موافق، 97 راي مخالف و 30 راي ممتنع از 205 نماينده حاضر در جلسه، با دو فوريت طرح مذكور مخالفت كردند و با 63 راي موافق، 92 راي مخالف و 20 راي ممتنع از 205 نماينده حاضر در جلسه، به يك فوريت اين طرح نيز راي ندادند و بر اين اساس رسيدگي به طرح الحاق و اصلاح موادي از قانون انتخابات مجلس شوراي اسلامي به صورت عادي در مجلس انجام مي‌شود.

طبق طرح مذكور و در صورت تصويب نهايي آن هزينه‌هاي تبليغات داوطلبان انتخابات مجلس شوراي اسلامي بايد براي عموم مردم شفاف‌سازي شود.

* نطق‌هاي ميان دستور بهارستان‌نشينان

** جعفري: پايداري در گرو اتحاد و موفقيت اتحاد در گرو پايداري است

بهروز جعفري نماينده مردم سميرم در نطق ميان دستور در صحن علني مجلس اظهار داشت: هرچند امروز تحريم، تهديد و ترور حربه جديدي براي ارعاب مردم نيست، ولي تشديد آن در اين برهه زماني به منظور تحت شعاع قرار دادن نهاد مردم‌سالاري ديني صورت مي‌گيرد و در اين شرايط، رهنمودهاي مقام معظم رهبري براي مردم و مسئولين نقشه راه است و نصب‌العين قرار دادن وحدت اصولگرايان راهبرد دوم خواهد بود.

وي خطاب به رئيس ‌جمهور تصريح كرد: آقاي رئيس جمهور «عدالت» گفتمان انتخاباتي شما و عامل رويكرد مردم در انتخابات بوده است و اين عدالت نيست كه اعتبارت استاني در تهران تقسيم شود و به دليل نفوذ بعضي از افراد بخشي از آن به مناطق خاص واگذار شود و استاني مانند اصفهان به عنوان استان برخوردار قلمداد شود و شهر محرومي مثل سميرم به صورت ديگري ارزيابي شود و اين عمل ممكن است از مصاديق تبعيض باشد.

وي گفت: مبلغ 30 ميليارد ريال خسارت وارده بابت عدم فروش سيب درختي سميرم پرداخت نشد و بنابر گزارش وزارت جهاد 500 هكتار از باغات شهرستان سميرم در اين مدت خشكسالي از بين رفت كه ما معتقديم بيشتر از اين‌هاست اما همين 500 هكتار هم پيشنهاد شد كه جبران شود و بازسازي نهال‌ها صورت بگيرد اما اجرايي نشد و كسي حاضر به پاسخگويي نيست.

** عليخاني: يك روحاني بايد متعهد باشد

قدرت‌الله عليخاني، نماينده مردم قزوين در نطق ميان دستور در صحن علني مجلس خطاب به نمايندگان اظهار داشت: من در جاي خود و به اندازه خودم متعهد هستم و تا جايي كه امكان داشته باشد، مراعات احكام اسلامي و قرآن را انجام داده‌ام و شما را هم راهنمايي مي‌كنم، به دعايي كه در ادعيه احمديه وجود دارد و مرحوم آيت‌الله ميرزايي آشتياني آن را جمع كرده است، شايد حدود ۱۵ تا از اين دعاها را بنده صبح‌ها نخوانم، از خانه بيرون نمي‌آيم؛ بعضي‌ها ۳ بار، بعضي‌ها ۶ بار، بعضي‌ها ۷ بار با ۷ صلوات و الي آخر".

عليخاني تصريح كرد: درجات علمي من از طرف آيات عظام مكارم شيرازي، نوري همداني، و صافي تأييد شده است و ورود من به مجلس با تأييد حوزه علميه بوده است.

وي خطاب به نمايندگان ادامه داد: من لايق نيستم، بلكه شماها لايق اين جمله امام ‌(ره) هستيد و آن اينكه آيت‌الله حسن صانعي قبل از انقلاب فرمودند كه صبح به منزل امام (ره) مي‌خواستم بروم كه ديدم كاغذي را به درب منزل امام چسبانده‌اند، عصباني شدم و آن را كندم. وقتي وارد حياط شدم، ديدم امام (ره) در حال وضو گرفتن هستند، ايشان كاغذي كه در دستم بود را ديدند و فرمودند آن كاغذ را من هم صبح در حال قدم زدن ديدم، ولي نكندم. آقاي حاج حسن صانعي به انسان زنده فحش مي‌دهد، با مرده كاري ندارد. من عرض كردم اين شامل نمايندگان مي‌شود و من لايقش نيستم ولي بدانيد ما به عنوان يك طلبه تا امروز توانستيم آبروي طلبه‌ها و روحانيت را حفظ كنيم.

** كوثري: توانمندي نيروهاي مسلح ايران در فلج كردن توليد و اقتصاد استكبار جهاني

اسماعيل كوثري نماينده مردم تهران نيز در نطق ميان دستور، در صحن علني مجلس با اشاره به سالروز فرار شاه معدوم و با بيان اينكه 26 دي روز جشن بزرگ ملي ملت ايران و درس عبرتي براي همه ديكتاتورهاي دنيا است، اظهار داشت: آمريكا نشان داد كه در سياست خارجه خود نه دوست هميشگي دارد و نه دشمن هميشگي و هركس براي او يك تاريخ مصرف دارد و با پايان تاريخ مصرف وي هيچ حمايتي از او نخواهد كرد بنابراين سرنوشت شاه بايد درس عبرتي براي همه ديكتاتورها به ويژه امير قطر و عربستان سعودي است كه اين روزها براي خوش‌خدمتي نظام سلطه به شقي‌ترين روش ممكن ملت خود را به خاك و خون مي‌كشند.

وي افزود: نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران با توسعه توانمندي‌هاي دفاعي و قرار گرفتن در اوج قدرت دفاعي و بازدارندگي قادرند در كمترين زمان ممكن تنگه را بر روي دشمنان ملت ايران ببندند و اين يعني فلج شدن توليد و اقتصاد استكبار جهاني.

"ترور، منطق دشمنان ايران و خفاشان شب‌پرست است لذا ملت ايران با منطق متين خود بزرگترين قرباني تروريست در دنياست، پيشرفت غيرقابل توقف هسته‌‌اي ايران نويد ايراني سرافراز و الگو را در دنيا مي‌دهد لذا مزدوران نظام سلطه كه تحمل منطق وزين ملت ايران و چشم ديدن ايران پيشرفته در اوج تحريم‌ها را ندارند، با توسل به ترور تلاش دارند موتور تحرك اين پيشرفت خيره‌كننده را با حذف دانشمندان و نخبگان كشور مانند احمدي‌روشن و امثال او بگيرند."

نماينده مردم تهران، در خانه ملت با تأكيد بر اينكه پيشرفت اعجاب‌آور ايران در همه ابعاد بويژه هسته‌اي به هيچ عنوان متوقف به افراد و اشخاص نخواهد بود، گفت: امروز پيشرفت ملت ايران مبتني بر جريان است نه افراد لذا آمريكا بداند زمان زورگويي و زياده‌خواهي آنها به سر آمده و ملت‌ها بيدار و آگاه شده‌اند و امروز شاهد خروج گسترده ملت‌هاي دنيا از زير يوق استكبار هستند و اين يعني توسعه عمل گفتمان انقلاب اسلامي و بيداري اسلامي در شعار؛ "نه شرقي، نه غربي، جمهوري اسلامي."

** فولادگر: نامه اوباما به رهبر انقلاب نشانه استيصال غرب در رويارويي با انقلاب اسلامي است

حميدرضا فولادگر نماينده مردم اصفهان در نطق ميان دستور در صحن علني مجلس با تسليت اربعين حسيني اظهار داشت: نامه رئيس جمهور آمريكا به رهبر انقلاب براي اولين بار نشان از استيصال نظام سلطه از رويارويي با انقلاب اسلامي و موج بيداري جهان اسلام و سندي بر انحرافي بودن فرضيه‌هاي بيداري انساني و يا ساختگي بودن انقلاب‌هاي منطقه است.

وي بر همين اساس گفت: در شرايطي كه به بهانه دروغين حمايت از تروريسم، فعاليت هسته‌اي نظامي و عدم رعايت حقوق بشر، نظام جمهوري اسلامي را تحت فشار تحريم‌هاي اقتصادي و سياسي قرار داده‌اند، مشاركت بالاي مردم و تجديد بيعت ملت با رهبريت نظام در هم شكننده توطئه‌هاي دشمنان اين نظام و عمل به وصيت امام راحل مبني بر حضور هميشگي در انتخابات خواهد بود.

اين نماينده مجلس همچنين ادامه داد: نمايندگان مجلس و نامزدهاي نمايندگي مجلس بايد علاوه بر دارا بودن تعهد و پايبندي به ارزش‌هاي اسلامي و انقلابي به عنوان شرايط ايجابي از كانون‌هاي فتنه انحراف و فساد نيز مبرا باشند و به مراكز قدرت و ثروت وابسته و نزديك نباشند.

وي با اشاره به فعاليت هسته‌اي ايران و همچنين شهادت شهيد احمدي روشن اظهار داشت: اين مسائل در روزگاري كه همه از آزادي بيان و دسترسي آزاد به اطلاعات و دهكده جهاني سخن مي‌گويند، از يك سو چهره حقيقي استكبار جهاني در پس پرده تزوير ليبرال دموكراسي را آشكار مي‌سازد و از سوي ديگر مظلوميت نظام جمهوري اسلامي و درستي مسير طي شده براي دسترسي به انرژي‌هاي نوين در عرصه پيشرفت و سازندگي كشور را اثبات مي‌كنند.

** كرمي‌راد: خسارت‌هاي 30 سال گذشته را در تنگه هرمز ‌از حلقوم آمريكا بيرون مي‌كشيم

محمد كرمي‌راد نماينده مردم كرمانشاه طي نطقي ميان دستور در صحن علني مجلس با تسليت اربعين حسيني و فرارسيدن ايام عزاداري 28 صفر اظهار داشت: آمريكا بايد بداند ايران اسلامي با داشتن ملتي ولايتمدار بيش از سه دهه در برابر زياده خواهي‌هاي قدرت‌هاي شرق و غرب ايستادگي كرده و به دليل اين ايستادگي در مقابل فراز و نشيب‌هاي انقلاب با سربلندي و پيروزي به قله‌هاي پيشرفت و توسعه دست يافته است.

وي تأثير اين شكست‌هاي پي در پي آمريكا و بروز جنبش وال‌استريت و موج بيداري در كشورهاي عربي اسلامي كه از انقلاب اسلامي ناشي شده است را قابل ملاحظه برشمرد و خطاب به اوباما گفت: تنگه استراتژيك هرمز در خليج فارس نقطه‌اي است كه با تدبير رهبر انقلاب و رشادت‌هاي نيروهاي مسلح خسارت‌هاي 30 ساله گذشته خود را از حلقوم شما و ديگر كشورهاي غربي بيرون خواهد كشيد.

اين عضو كميسيون امنيت ملي مجلس بر اين اساس ادامه داد: ملت ايران يكپارچه سرباز ولايت هستند و اگر آمريكا و ديگر كشورهاي مزدور بخواهند دست از پا خطا كنند، خليج فارس و درياي عمان را تبديل به كربلايي ديگر خواهيم كرد و درس عبرتي به آنها مي‌دهيم كه هيچگاه از صحنه ذهن ملت‌ها خارج نشود.

* پاسخگويي حاجي‌بابايي ‌به سؤال قاضي‌پور ۱۰ روز به تعويق افتاد

قرار بود كه حميدرضا حاجي بابايي وزير آموزش و پرورش براي پاسخگويي به سؤال نادر قاضي‌پور در جلسه علني امروز مجلس حاضر شود كه بنابر اعلام هيئت رئيسه مجلس پاسخگويي به سؤال قاضي‌پور توسط حاجي‌بابايي با 10 روز تعويق همراه شد.

‌قاضي‌پور در جلسه علني امروز گفت:‌ دور از انصاف است كه حق نمايندگان ضايع شود، چراكه وزير آموزش و پرروش براي پاسخگويي به سؤالات نمايندگان به كميسيون آموزش هم نيامده بود.

نماينده اروميه گفت: سؤال من اين است كه اگر آموزش پرورش كمبود نيرو دارد، چرا به بازنشستگان اجازه حق‌التدريس مي‌دهد.

سيدشهاب‌الدين صدر كه رياست جلسه علني مجلس را بر عهده داشت، در پاسخ به اظهارات قاضي‌پور گفت: بر اساس بند 5 ماده 193 وزير درخواست كرد كه با 10 روز تعويق به سؤال آقاي قاضي‌پور پاسخ دهد كه آقاي لاريجاني صبح امروز اين موضوع را اعلام كرد.

* تذكرات شفاهي نمايندگان مجلس

** دلخوش: مصوبه شوراي‌عالي پول و اعتبار درباره سود سپرده‌ها منشأ قانوني دارد

كاظم دلخوش نماينده مردم صومعه‌سرا در تذكر شفاهي با اشاره به تصويب افزايش نرخ سود تسهيلات و سپرده‌گذاري بانكي در صحن علني مجلس اظهار داشت: بر اساس قانون، بحث نرخ سود تسهيلات و سپرده‌گذاري پيش‌بيني‌ شده است و با توجه به نابساماني ايجاد شده در بازار ارز و سكه، دولت در هفته گذشته با برگزاري جلسه شوراي عالي پول و اعتبار به منظور ساماندهي به اين آشفتگي، تصميم‌گيري شد تا نرخ سود سپرده‌گذاري براساس نرخ تورم و نرخ مبادله‌اي مشاركتي به سمت منطقي شدن هدايت شود.

وي با اشاره به نظر غيركارشناسي برخي از افراد غيرمسئول در ارتباط با افزايش نرخ سود سپرده‌گذاري افزود: از آنجايي كه مصوبات شوراي عالي پول و اعتبار به هر حال منشأ قانوني دارد ولي در حال حاضر مجددا برخي از افرادي كه غير مسئول هستند، اعلام مي‌كنند كه نه اين مسئله تصويب نشده و در اين ارتباط بايد به بانك مركزي تذكر داده شود تا مصوباتي كه با اعضايي كه حق رأي دارند، تصويب مي‌شود، سريعا ابلاغ شود.

سيدشهاي‌الدين صدر در پاسخ به تذكر دلخوش گفت: در مورد تذكر اول اگر شوراي عالي پول و اعتبار افزايش سود سپرده‌هاي بانكي را تصويب كرده باشد، قاعدتا قانوني است و بايد طبق همان مصوبه قانوني اجرا شود و بعضي از اظهارنظرهايي كه در برخي از رسانه‌ها صورت گرفته غيرمسئولان بوده و بايد از مسير قانوني پيگيري ‌شود.

نايب رئيس دوم مجلس شوراي اسلامي با اشاره به تذكر دوم نماينده صومعه‌سرا در ارتباط با معاف بودن پرداخت هزينه آب، برق و گاز مساجد، حسينه‌ها و دارالقرآن‌هاي روستايي افزود: اين مسئله مصوبه برنامه پنج ساله است و وزارت نيرو و همكاراني كه از آن وزارتخانه در مجلس حضور دارند، توجه داشته باشند كه خلاف برنامه عمل نشود.

** چند تذكر نماينده تهران به صدا و سيما

همچنين حميد رسايي نماينده مردم تهران در تذكر شفاهي در صحن مجلس خطاب به ضرغامي رئيس صدا و سيما اظهار داشت: متاسفانه انتظار شنيدن چنين كلماتي نسبت به اركان انقلاب اسلامي را از پشت تريبون صدا و سيما آن هم با دعوت از چهره‌هايي كه مواضع متفاوت و مذبذب آنها كاملا مشهود است، نداشتيم.

اين نماينده مجلس ادامه داد: امروز پروژه‌اي عليه ستون انقلاب اسلامي و جايگاه ولايت در بي‌بي‌سي كليد خورده و چهره‌هاي فرو ريخته‌اي مثل نوري‌زاد و فردي كه براي خودش رزمندگي قائل است اما از مدت‌ها قبل جدا شده است، در سايت خبر‌‌آنلاين و روزنامه اطلاعات اين پروژه را در داخل كليد مي‌زنند لذا اگر ما اين موضوع را در جاهاي ديگر ببينيم، غصه نمي‌خوريم اما چرا بايد از تريبون صدا و سيما شاهد اين اتفاق باشيم.

رسايي همچنين تصريح كرد: در برنامه پارك ملت كسي دعوت شده و مطالبي از دهانش درمي‌آيد كه رسانه‌هاي بيگانه و ضد انقلاب چه استقبالي از مواضع اين فرد كرده و چه تيترهايي براي سخنان اين فرد انتخاب كردند.

در ادامه سيد شهاب‌الدين صدر در پاسخ به تذكر رسايي اظهار اميدواري كرد كه ضرغامي توجه بيشتري نسبت به اين برنامه‌ها داشته باشد و افزود: ايشان بايد بررسي‌هاي لازم را در خصوص اين برنامه و به خصوص سخناني كه در آن مطرح شده داشته باشد تا اين كوتاهي كه صورت گرفته حتما جبران شود.

نايب رئيس دوم مجلس از شجاعي و نوباوه كه نمايندگان قوه مقننه در شوراي نظارت بر صدا و سيما هستند، خواست تا حتما به اين موضوع رسيدگي كرده و گزارش آن را به هيئت رئيسه تقديم كنند.

** كواكبيان: صدا و سيما مظهر آزادي است اما بايد در چارچوب قاعده‌مندي باشد

مصطفي كواكبيان نماينده مردم سمنان طي تذكر شفاهي در صحن مجلس با بيان اينكه اخبار متناقضي از درصد سود سپرده‌گذاران بانكي مي‌رسد كه اين تناقض براي كشور بسيار بد است، اظهار داشت: عده‌اي مي‌گويند سود بانكي حدود 20 درصد در شوراي پول و اعتبار تصويب شده است اما عده‌ ديگر مي‌گويند اين مقدار هنوز مصوب نشده است.

اين نماينده مجلس با تاكيد بر اينكه اگر قرار نيست سود بانكي 20 درصد باشد، دولت بايد اعلام كند و اگر قرار است قاطعانه آن را مطرح كند، ‌گفت: آقاي آقامحمدي مي‌گويد اين ميزان تصويب نشده است لذا اينكه اخبار متناقض مطرح شود درست نيست و اين پالس‌هاي مختلف به ضرر اقتصاد كشور است و مردم در اين بين آسيب مي‌بييند.

كواكبيان در تذكر ديگر خود گفت: برخي دوستان علاقه ندارند كه هيچ موضوعي در صدا و سيما مطرح شود وگرنه اين برنامه پارك ملت هيچ مشكلي ندارد و مشكل اين است كه اينها مي‌خواهند هيچ صداي متفاوتي از آنها در صدا و سيما طرح نشود.

سيدشهاب‌الدين صدر نايب رئيس دوم مجلس در پاسخ به تذكر كواكبيان گفت: حرف شما صحيح است يعني سليقه‌هاي مختلف بايد حرف‌هاي خود را در چارچوب قانون اساسي مطرح كنند اما گاهي اوقات مطالبي گفته مي‌شود كه ممكن است مباني ديني را زير سؤال ببرد لذا انتقاد از اين نظر است كه سخنان خارج از چارچوب اعتقادات حاكم بر كشور مطرح نشود.

** اميني: بانك مركزي از دادن سرمايه در گردش به سرمايه‌گذاران جلوگيري مي‌كند

جهانبخش اميني نماينده مردم كرمانشاه در تذكر شفاهي در صحن مجلس اظهار داشت: از زماني كه اختلاس 3 هزار ميلياردي رخ داده، اكثر بانك‌ها و به خصوص بانك مركزي از دادن سرمايه در گردش به سرمايه گذاران به خصوص كساني كه واردات مواد اوليه آنها نياز به ارز دارد، جلوگيري كرده كه اين مسئله مشكلاتي را به وجود آورده است.

وي با اشاره به مشكلات كارخانه روغن نباتي نازگل كرمانشاه گفت: اين موضوع براي اين كارخانه كه يكي از منابع ايجاد اشتغال براي جوانان اين استان است، مشكلاتي به وجود آورده و به دليل عدم پرداخت سرمايه در گردش ارزي، اين كارخانه قادر به وارد كردن مواد اوليه به كشور نيست.

** لاهوتي: عدم پرداخت مطالبات چايكاران ظلم به آنهاست

مهرداد لاهوتي نماينده مردم لنگرود نيز طي تذكر شفاهي در صحن مجلس، با اشاره به مطالبات چاي‌كاران شمال گفت: تاكنون دو بار اين تذكر را به رئيس‌جمهور گفتم و رئيس جمهور هم در همين صحن مجلس گفت كه به عزيزي معاون نظارت راهبردي دستور مي‌دهم كه مطالبات چايكاران را پرداخت كنند.

وي با طرح اين سؤال كه مگر چايكاران چقدر درآمد دارند، افزود: درآمد چاي‌كاران از هر يك هكتار حداكثر يك ميليون تومان است كه عدم پرداخت مطالبات ظلم به آنهاست.

* پايان جلسه امروز پارلمان

سيد شهاب‌الدين صدر نايب رئيس دوم مجلس ظهر امروز پايان جلسه علني مجلس را اعلام كرد و گفت: جلسه علني بعدي مجلس ساعت 8 صبح فردا (چهارشنبه) برگزار خواهد شد.
انتهاي پيام/

سه|ا|شنبه|ا|27|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 138]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن