تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 7 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اى جوانان! آبرويتان را با ادب و دينتان را با دانش حفظ كنيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812896857




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رييس جمهوري در پيامي به همايش منطقه‌اي آسياي مركزي / كشورهاي آسياي مركزي مي‌توانند راه مشتركي را به سوي پيشرفت طي كنند


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: رييس جمهوري در پيامي به همايش منطقه‌اي آسياي مركزي / كشورهاي آسياي مركزي مي‌توانند راه مشتركي را به سوي پيشرفت طي كنند
سياسي. قوه مجريه. رييس جمهور
رييس جمهوري اسلامي ايران در پيامي به همايش منطقه‌اي آسيايي مركزي؟ رشد و دورنمايي در شرايط جهاني شدن در بيشكك تاكيدكرد كه اين كشورها با بهره مندي از تمدن مشترك مي‌توانند در كنار يكديگر راه مشتركي را به سوي پيشرفت و كمال براي تامين منافع همه كشورها طي كنند.

در پيام دكتر محمود احمدي نژاد تصريح شده است: مجموعه كشورهاي آسياي مركزي بهره مند از فرهنگ ، تاريخ و تمدن مشترك هستند و به آساني مي توانند در كنار يكديگر راه مشتركي را كه به نفع همه كشورها باشد، طي كنند به گزارش روز شنبه ايرنا به نقل از پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري، متن كامل پيام دكتر محمود احمدي نژاد به اين شرح است:
اللهم عجل لوليك الفرج والعافيه والنصر واجعلنا من خير اعوانه وانصاره و المستشهدين بين يديه
جناب آقاي رييس، فرهيختگان و محققان برجسته
خانم‌ها و آقايان
ابتدا خرسندي خويش را از برگزاري اين همايش اعلام مي‌دارم و اميدوارم به توسعه مودت و برادري بين دولت‌ها و ملت‌هاي منطقه كمك كند .

خوشبختانه روابط جمهوري اسلامي ايران با كشورهاي آسياي ميانه و كشور قرقيزستان رو به گسترش است و سفر قبلي اينجانب به كشور زيباي قرقيزستان خاطرات خوشي را از دولت و ملت عزيز اين كشور در ذهن تداعي مي‌كند .

منطقه آسياي مركزي با جمهوري اسلامي ايران، داراي ريشه‌هاي تمدني يكسان هستند. حوزه‌هاي جغرافيايي آسياي مركزي و ايران نيز يكي بوده است . از اين رو مجموعه كشورهاي مزبور بهره مند از فرهنگ و تاريخ و تمدن مشترك هستند و به آساني مي‌توانند در كنار يكديگر راه مشتركي را كه به نفع همه كشورها باشد، طي كنند.

مردمان همه اين كشورها موحد و خداپرست هستند. معتقد هستند حكومت حقيقي در اين عالم متعلق به خداست.خداوند بر همه ما ناظر و شاهد است.او بندگان خويش را به عبادت خود و به نيكي به ديگران دعوت مي‌كند. او نيكوكاران را دوست دارد و دشمن ستمگران است.

همه انسانها در روز جزا در پيشگاه خداوند حاضر مي‌شوند. نيكان و صالحان به سعادت ابدي مي‌رسند و ستمگران از رحمت خدا بدور خواهند ماند. همه مردمان اين منطقه به ارزشهاي انساني پايبند هستند.به صداقت ، امانت ، نيكي به يكديگر پايبند هستند. نسبت به يكديگر برادرند و با عشق و محبت برخورد مي‌كنند. ميهمان نواز هستند و به حقوق يكديگر احترام مي‌گذارند.

مردم آسياي ميانه و ايران؟با ظلم و حق كشي مخالف هستند.دروغ و نيرنگ را نمي پسندند.

با تجاوز به سرزمين ديگران با دست اندازي به منابع و منافع ساير ملتها مخالف هستند.

حق طلب و طرفدار عدالت هستند.

مردمان منطقه ما؟ داراي ذوق و استعداد زيادي هستند. داراي روحيه لطيف و طبع ملايم هستند. شعر و ادب و هنر در اين سرزمين‌ها ريشه‌اي تاريخي دارد.

شعراي نامدار اين سرزمينها متعلق به همه هستند و در همه جا شهرت دارند.

مردمان منطقه ما ، پرتلاش و زحمتكش هستند، زمينها را آباد مي‌كنند، دامداري مي‌كنند، صنعت را توسعه مي‌دهند و به دنبال علم و فناوري هستند.

دانشمندان بسيار زيادي در دامان آنان پرورش يافته است و مي‌يابد. مردم منطقه ما به دنبال حقيقت و عدالت هستند.

تحولات سياسي زيادي در تاريخ اين مناطق ديده مي‌شود. حكومتهاي زيادي آمده اند و رفته‌اند . نظامهاي سياسي گوناگوني حاكم شده‌اند . اما آنچه ثابت و باقي مانده است، فرهنگ غني و همان مواردي است كه بدان اشاره كردم .

حضار محترم، خانمها و آقايان !
عده‌اي از قدرتهاي زورگوي جهاني بعد از فروپاشي شوروي سابق، تلاش مي‌كنند پايه‌هاي اصلي بقا و هويت ملت‌هاي ما را سست كنند . با هجوم فرهنگي، ارزشهاي خودشان را حاكم كنند . صداقت و محبت و عشق را از ما بگيرند ، پايه‌هاي خانواده را كه عاليترين مركز انساني است سست كنند ، اما نتوانسته اند.

آنان تلاش كرده‌اند با متهم كردن دولتها و ملتهاي منطقه آنچه خودشان از حقوق بشر مي‌فهمند تبليغ كنند. در حالي كه آنان سرزمين‌هاي ديگران را اشغال مي‌كنند، حقوق انسانها را زير پا له مي‌كنند . از متجاوزان صهيونيست دفاع مي‌كنند و قصد ايجاد نفوذ در منطقه وايجاد تفرقه و اختلاف دارند.آنان مانع پيشرفت ملتهاي منطقه مي‌شوند .

آنان مي‌خواهند خودباوري ، اتكا به نفس و هويت ملي را از ملتها بگيرند و آنگاه آنطور كه خودشان مي‌پسندند مردم را با فكر و انديشه و فرهنگ بيگانه تربيت كنند تا به طور اساسي و زيربنايي منافع آنان تضمين شود . چنين روندي را جهاني‌سازي مي‌گويند. از ديد آنان جهاني‌سازي يعني از بين بردن فرهنگها - اقتصادها و سياستهاي بومي و همراه كردن همه ملتها با ارزشها و فرهنگ و انديشه خودشان . البته امروز اين سياست، شكست خورده است .

ملتها بيدارند و ارزشهاي مشترك بشري نظير حق خوبي و عدالت طلبي به آرمان مشترك تبديل شده است .

رياست محترم ، حضار ، فرهيختگان عزيز!
با سرمايه‌هاي عظيم فرهنگي، تاريخي و اقتصادي و انساني كه ملتهاي منطقه ما دارند، خواهند توانست هويت تاريخي و فرهنگي خود را زنده نگه دارند و به سمت كمال و تعالي حركت كنند . شرط آن ارتباطات قوي تر و تعاملات فرهنگي و علمي بين فرهيختگان ، دانشگاهيان، علما و ملتهاي منطقه است.

همچنين مايلم اعلام نمايم جمهوري اسلامي ايران به پيشرفتهاي قابل توجهي در زمينه‌هاي مختلف اقتصادي ، تجاري ، علمي و فناوري دست يافته است و آمادگي دارد تجربيات و دست آوردهاي خود را در اختيار كشورهاي آسياي ميانه و دولت و ملت كشور زيباي قرقيزستان قرار دهد. در سفر قبلي توافقات خوبي به عمل آمد و خوشبختانه دورنماي خوبي از توسعه روابط وجود دارد.

جمهوري اسلامي ايران آغوش خود را براي پذيرش همه انديشمندان و فرهيختگان گشوده است و از اين تعاملات استقبال مي‌كند. آينده روشن است و حقيقت پيروز مي‌شود و ما مطمئن هستيم آينده از آن ملتها و از آن خداپرستي و عدالت است و همه مناسبات غير عادلانه كنوني در جهان فروخواهد ريخت .

در پايان لازم مي‌دانم از مديران دانشگاه ملي جمهوري قرقيزستان و از همه فرهيختگان و دانشمندان خصوصا از رييس جمهور محترم و دولت برادر قرقيزستان به خاطر برگزاري اين نشست تشكر و قدرداني نمايم و اميدوارم نتايج خوبي از اين گردهمايي بدست آيد.
 شنبه 28 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 146]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن