تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):تکمیل روزه به پرداخت زکاة یعنى فطره است، همچنان که صلوات بر پیامبر (ص) کمال نماز است. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815469021




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

از سوي معاون وزير امور خارجه مطرح شد: ايران بر گسترش مناسبات فرهنگي با ژاپن تاكيد كرد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: از سوي معاون وزير امور خارجه مطرح شد: ايران بر گسترش مناسبات فرهنگي با ژاپن تاكيد كرد
سياسي. ژاپن. ايران. آخوندزاده
توكيو - معاون آسيا و اقيانوسيه وزارت امور خارجه جمهوري اسلامي ايران با اشاره به روابط خوب تهران - توكيو، گفت: ايران و ژاپن هم اينك مي‌توانند چارچوب جديدي براي گسترش مناسبات فرهنگي دو كشور ايجاد كنند.

به گزارش ايرنا، محمد مهدي آخوندزاده روز پنجشنبه در هجدهمين كميته مشترك مشورتي سياسي كه با حضور كنيچيرو ساسائه معاون سياسي وزارت امور خارجه ژاپن در توكيو ، برگزار شد، افزود: دوستي ايران و ژاپن سابقه‌اي ديرينه دارد و با توجه به اين كه سال آينده ميلادي (‪ (۲۰۰۹‬هشتادمين سالگرد برقراري روابط رسمي سياسي ميان دو كشور است، مي‌توان بر اساس ارزشها و تاريخ مشترك، در راستاي گسترش روابط دو كشور در زمينه‌هاي مختلف از جمله در زمينه فرهنگي اقدام كرد.

آخوند زاده ، اظهار داشت: با توجه به شرايط دوستانه موجود ميان تهران - توكيو، جمهوري اسلامي ايران معتقد است كه اين شرايط ايجاب مي‌كند كه اگر اختلاف نظري هم در زمينه مسايل مختلف ميان دو كشور وجود داشته باشد به راحتي حل و فصل شود.

وي خاطرنشان كرد: يكي از نكات مهم در مناسبات دو كشور برقراري تعامل ميان مقامات ارشد دو كشور است كه اين موضوع مي‌تواند در ايجاد درك جامع تر از يكديگر كمك كند.

معاون وزير امور خارجه جمهوري اسلامي ايران در ادامه گفت: ايران و ژاپن مي توانند در چارچوب فرهنگ و هويت آسيايي و تاريخي خود در دو نقطه آسيا ، از تواناييهاي خود در راه پيشبرد اهداف خود كه براي دو كشور و نيز منطقه مفيد خواهد بود ، بهره گيرند.

آخوند زاده از فرهنگ ايراني به عنوان فرهنگي كه داراي ريشه‌اي چند هزار ساله است ياد كرد و افزود: فرهنگ ايراني در طول تاريخ در مناطق مختلف آسيا از جمله شبه قاره هند و آسياي مركزي گسترش يافته است.

وي، گفت: ايران و ژاپن در شرق و غرب آسيا مي‌توانند در تعامل با يكديگر براي ارتقاي جايگاه آسيا در جهان تلاش كنند.

معاون وزير خارجه ايران همچنين در خصوص تحولات اخير در آمريكا و انتخاب باراك اوباما به عنوان رييس جمهوري آينده اين كشور، اظهار داشت: جمهوري اسلامي ايران همانند ديگر كشورهاي جهان منتظر است تا ببيند كه آيا تغييري در اين كشور صورت خواهد گرفت يا خير و اگر تغييري صورت مي‌گيرد در چه مسيري اين تغيير صورت خواهد گرفت.

آخوند زاده در عين حال گفت : جمهوري اسلامي ايران معتقد است كه مشكلات جاري در آمريكا، ناشي از سياستهاي غلط دولت جرج بوش رييس جمهوري آمريكا در اشغال عراق و افغانستان بوده است.

وي درخصوص تحريمهاي ‪ ۳۰‬ساله آمريكا عليه ايران نيز خاطرنشان كرد: اين تحريمها موجب شد تا مردم و دولت ايران با توانايي‌ها و منابع خود بيش از پيش آشنا شوند و اين مساله همچنين موجب تقويت جايگاه ايران در عرصه‌هاي مختلف داخلي و بين‌المللي شد.

كنيچيرو ساساسه معاون سياسي وزارت امور خارجه ژاپن نيز در اين ديدار گفت كه مناسبات فرهنگي دو كشور به طور سنتي همواره در شرايط بسياري خوبي بوده و ژاپن خواستار گسترش اين مناسبات است.

ساسائه افزود: ژاپن همچنين خواستار گسترش تماسهاي مقامات دو كشور و توسعه گفت و گوها بين نهادهاي دست اندركار ژاپن و ايران در زمينه‌هاي مختلف است.

وي خاطرنشان كرد: ژاپن و ايران مي‌توانند در زمينه‌هاي مشترك مورد علاقه توكيو - تهران همكاريهاي‌هاي خود را گسترش دهند.

در اين ديدار همچنين دو طرف تحولات مختلف منطقه‌اي و اقتصادي و بحرانهاي اخير بر بازارهاي مالي جهان و همچنين مسايل مربوط به عراق و افغانستان را مورد بررسي و تبادل نظر قرار دادند.

آخوند زاده و ساسائه همچنين با برگزاري دور بعدي نشست كميته مشترك سياسي ايران و ژاپن در تهران، در طي سال آينده موافقت كردند.
 جمعه 6 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 134]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن