تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سه ويژگى است كه در هر كس يافت شود، ويژگى هاى ايمان كامل مى گردد: آن كه وقتى خشنود گر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820946916




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

لاريجاني:استراتژي ايران توانايي برخورد با مسائل حقوق بشر را دارد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: لاريجاني:استراتژي ايران توانايي برخورد با مسائل حقوق بشر را دارد
دبير ستاد حقوق بشر قوه قضاييه گفت: استراتژي جمهوري اسلامي ايران قوي ترين مجموعه اي است كه توانايي برخورد با مسائل حقوق بشر را دارد.

به گزارش خبرنگار مهر ، دكتر محمد جواد لاريجاني صبح امروز در دومين روز از همايش دادستان هاي سراسر كشور با بيان اينكه بحث حقوق بشر مدخلي است كه با ذره بين به اعمال قضايي جمهوري اسلامي ايران نگاه مي كند، گفت: در بحث حقوق بشر بايد بين برنامه حقوق بشر بين المللي و مفاهيم نظري حقوق بشر، تفاوت گذاشت.

وي افزود: پروژه حقوق بشر شامل سه تعهد و سه واگذاري است، واگذاري اول اين است كه سازمان ملل و ارگان هاي ذيربط اين حق را دارند كه يك مجموعه از نرم رفتار را اجرا كنند و كشورها در داخل ، آن را رعايت كنند و ما نيز اين را به سازمان ملل اعطا مي كنيم و اين سازمان موظف است مجموعه اي از اين نرم ها را تنظيم كند.

وي در ادامه مطالب فوق عنوان كرد: ما قبول مي كنيم كه سازمان ملل حق دارد نظارت كند بر اينكه كشورهاي عضو تعهدات خود را در آن زمينه عملي كنند و سازمان ملل و نهادهاي مربوطه بايد تخلف را مشخص كنند و تنبيه را انجام دهند.

دبير ستاد حقوق بشر قوه قضاييه با تاكيد بر اينكه ما بايد به سازمان ملل سه صلاحيت بدهيم و سه تعهد را نيز بپذيريم، عنوان كرد: قبل از انقلاب توسط دولتي كه در كشور ايران بود اين تعهد داده شد و كشور ما چهار سند معتبر را پذيرفت اما اين سه تعهد مهمتر است كه بعد از پيروزي انقلاب در مقابل دو گزينه اينكه كاملا خارج شويم و بگوييم اين تعهدها را قبول نداريم.

وي با بيان اينكه بر اساس مصلحت بايد پذيرفت و در عمل رعايت كرد، ابراز داشت: در حال حاضر ما نيز به يك استراتژي دقيق نياز داريم و بايد در حقوق بشر اين نكته مد نظر قرار بگيرد كه بين پروژه بين المللي حقوق بشر با مفاهيم بحث نظري حقوق بشر تفاوت بگذاريم.

لاريجاني تصريح كرد: انسان يك موجود ويژه در خلقت و گنج نهفته اي است كه بايد شكوفا شود، انسانيت ما يك موضوع تكاملي است كه انتها ندارد و شكوفايي انسان است كه انسانيت را مي سازد.

وي گفت: شايد استراتژي جمهوري اسلامي ايران در بين كشورهاي اسلامي قوي ترين مجموعه اي باشد كه توانمندي در برخورد با مسائل بشر را دارد.

لاريجاني تصريح كرد: كشور ما از ابتداي پيروزي انقلاب داراي تهاجم بود و اين تهاجم سبب توانمندي ما در اسلام شد.

لاريجاني با تاكيد بر اينكه استراتژي جمهوري اسلامي ايران مبنايي براي عمل و چارچوبي براي راهنمايي بشر است، گفت: اين استراتژي در سه لايه تنظيم شده و در مورد اسنادي است كه ما امضا كرديم و از لحاظ لفظ با مبناي اسلام 80 درصد تفاوت ندارد و 20 درصد ديگر مبنايي است كه ما قبول نداريم اما اين تعهدات را محترم مي شماريم.

وي گفت: استراتژي اين است كه ما با چالش حقوقي برخورد مي كنيم و در پاسخ به اين تعرض سياسي بايد پاسخ حقوقي داد.

وي همچنين با اشاره به اينكه اين استراتژي 80 درصد با اسلام ما تعارض ندارد و 20 درصد ديگر قابل تعديل است، افزود: لايه دوم استراتژي مربوط به تحولات اسناد حقوق بشر است كه بيانگر اين است كه اگر در گذشته در خواب بوديم، امروز بايد بيدار شد و نمي توان بي تفاوت بود.

لاريجاني تصريح كرد: استراتژي ما در اين لايه مشاركت فعال در بحث است و مشاركت فعال احتياج به كار دارد و در مقابل ناديده گرفتن فرهنگي بايد مقاومت كرد.

لاريجاني عنوان كرد: برخي از تلاش هايي كه قوه قضاييه انجام داده اين است كه در صحنه حقوق بشر ، موضع اسلامي پيدا كنيم و در مقابل ليبراليسم غرب بايستيم.

وي خاطر نشان كرد: كساني كه با رژيم طاغوت همكاري داشته امروز سينه چاك آزادي بيان هستند، استراتژي ما نيز مترقيانه است، حقوق بشر كه براي شكوفايي انسان است، مقدس است،حقوق بشر بر اساس اسلام بايد در بخشي از قوانين ما قرار بگيرد و به عنوان يك ميزانيه براي توسعه مدني كشور مطرح شود.
 پنجشنبه 26 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 82]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن