تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 5 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):همان گونه كه قوام جسم، تنها به جانِ زنده است، قوام ديندارى هم تنها به نيّت پ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812616951




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

زرگر خبرداد:100 هزار ميليارد ريال در طرحهاي نيروگاهي بايد سرمايه گذاري شود


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: زرگر خبرداد:100 هزار ميليارد ريال در طرحهاي نيروگاهي بايد سرمايه گذاري شود
معاون وزير نيرو نياز سرمايه گذاري در طرح هاي نيرو گاهي براي ده سال آينده را 100 هزار ميليارد ريال خواند و گفت: وزارت نيرو آماده حضور سرمايه گذاران بخش خصوصي در اين بخش است و از آنها حمايت خواهد كرد.

به گزارش خبرنگار مهر،‌ رسول زرگر معاون وزيرنيرو درامور آب و آبفا درمراسم افتتاحيه دومين كنفرانس ملي سد و نيروگاه هاي برق -آبي ادامه داد: سياست وزارت نيرو تكميل اين ظرفيت ها از طريق سرمايه گذاري بخش خصوصي به روش bot است به عبارت ديگر تمامي طرح هاي فعلي از اعتبارات دولتي و طرح هاي جديد از طريق بخش خصوصي انجام خواهد شد .

وي افزود: موفقيت هاي اولين كنفرانس به نظر مي رسد كه دومين كنفرانس نيز كه با استقبال زياد متخصصين مواجه شده است بتواند بيش از پيش مورد توجه قرار گيرد.

زرگر بابيان مطلب اينكه صحبت در باره سد ونيروگاههاي برق –آبي يعني صحبت درباره دو بحران اساسي جهان يعني بحران آب و انرژي گفت: دو موضوع فوق در شرايط فعلي نه تنها داراي ابعاد فني ومهندسي و اقتصادي است كه روز به روز ابعاد اجتماعي –سياسي اقتصادي- امنيتي آنها افزون تر مي شود.

وي افزود: اين دوعامل در قرن 21 هم مي تواند درعامل صلح و ثبات و دوستي باشد وهم عامل جنگ و دشمني و البته در سالهاي آغازين اين قرن تبعات دوگانه آنها را شاهد بوده ايم و اين به دليل محدوديت شديد اين منابع از يك طرف و مصرف رو به تزايد آنها از طرف ديگر مي باشد.

زرگر تصريح كرد: درحالي كه تنها 3 درصد از منايع آبي جهان قابل شرب هستند از اين ميزان كمتر از 2 درصد قابل استحصال است براين اساس و طبق آخرين گزارش سازمان ملل امروزه 2/1 ميليارد نفر در جهان به آب سالم قابل شرب دسترسي ندارند. كه اين گروه طي نيم قرن آينده از 3 نفر 2 نفر دغدغه آب خواهند داشت.

معاون وزير نيروبا اشاره به تاريخ ساخت سازهاي قناتي و كاريزها و توجه به فرهنگ غني آبي و ريشه هاي گرانبهاي آبي افزود: ايران با داشتن بيش از .380 سد بلند و ساخت بيش از 90 سد بلند ديگر جايگاه ويژه اي در صنعت سد سازي در منطقه و دنيا دارد.كه سدهاي كارون 3 ؛كرخه ؛جگين؛رييس علي دلواري ؛ ملاصدرا از نمونه هاي آن و نشان دهنده اين است كه ايرانيان در ساخت سدها از توان بالايي برخوردار است.

وي فعاليت ايران در 4 كشور دنيا براي ساخت تازه سدها و سازه هاي آبي را نمونه موفقيت ايران در دنيا خواند و خاطر نشان كرد: در همين حال براي ساخت سدهاي ديگري نيز در 6 كشور در حال مذاكره هستيم كه آنچه در اين بين اهميت دارد اين است كه گرچه ساليانه 4 هزارميليارد ريال براي اين بخش هزينه مي شود ولي اين ميزان نيز تنها نيمي از نياز واقعي يا ظرفيت اجرايي موجود است.

زرگر طرح هاي مطالعه شده موجود ؛ ظرفيت خالي بيش از 200 شركت پيمانكار و 100 شركت مشاوره اي را مويد نياز سرمايه گذاري در اين بخش خواند و تصريح كرد: در باره نيرو گاههاي برق –آبي برآوردها حاكي از آن است كه تا سال 2030 تا حدود 4000 گيگاوات ظرفيت نيروگاهي جديد اعم از حرارتي ؛اتمي؛آبي و ديگر منابع انرژي در جهان مورد نياز باشد به عبارت ديگر نياز به انرژي در25 سال آينده دو برابر خواهد شد

معاون وزير نيرو در امور آب و آبفا ادامه داد: از اين ميزان حداقل 20 درصد آن مربوط به نيروگاههاي برق‌_آبي است و گفته مي شود در 150 كشور دنيا پتانسيل برق- آبي وجود دارد كه 70 درصد آن از بعد اقتصادي فني توجيه پذير مي باشد و غالب آنها در كشورهاي جهان سوم مي باشد.

زرگر ياد آور شد :ظرفيت نصب شده برق آبي در دنيا حدود 800 گيگا وات مي باشد كه حدود 40 درصد آن در قاره آسيا مي باشد و حدود 150 گيگا وات هم در دست ساخت است كه كشور نروژ با 99 درصد ؛تاجيكستان 96 درصد؛قرقيزستان 94 درصد، برزيل با 76 درصد،كانادا59 درصد،روسيه 18درصد،هند 17درصد،توليد انرژي برق آبي را در اختيار دارند و ايران تنها 15 درصد،توليد انرژي سالانه اش به نيرو گاههاي برق آبي اختصاص دارد.

معاون وزير نيرو تصريح كرد: در يك دوره سي ساله ظرفيت نيرو گاههاي برق آبي از 35 درصد به 5 درصد رسيده است و سپس در يك دوره 10 ساله گذشته به 15 درصد افزايش يافته است و برآوردها حاكي از آن است كه در ايران امكان بهره برداري از نيرو گاههاي برق آبي تا 25000 مگاوات يعني چهار برابر ظرفيت نصب شده فعلي وجود دارد كه با نگاهي هم زمان به قيمت هاي حامل هاي انرژي در جهان و نيز ديگر منافع طرح هاي برق آبي نظير تامين آب براي مصارف مختلف كنترل سيلابها و تسكين شدت بحران در خشكساليها و منافع متعدد ديگر مسخص مي شود.

وي گفت: اهتمام جدي جهت توسعه حداكثري در اين بخش در كشورهاي داراي پتانسيل ضروري است به همه اين منافع بايد توليد انرژي پاك يا برق سبز را در اين جهان متاثر از اثرات بسيار مخرب گازهاي گل خانه اي اضافه كرد و براي ايران افزايش نير وگاههاي برق آبي تا 25000 مگاوات از طريق سد و نيرو گاههاي بزرگ بزرگ ؛متوسط و كوچك در دستور كار وزارت نيرو است و شركت توسعه منابع آب به عنوان بزرگترين كارفرما مهياي اين مهم است .
 چهارشنبه 25 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 356]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن