تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):دانشمندی که از علمش سود برند ، از هفتاد هزار عابد بهتر است .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805122905




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

عامل اصلي مشكلات اقتصادي را شناسايي كرده‌ايم


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: عامل اصلي مشكلات اقتصادي را شناسايي كرده‌ايم
ملك عبدالله سعود الفيصل و متكي را به نشست دعوت كرد و خطاب به الفيصل گفت، بنشينيد راه حلي براي كمك به لبنان پيدا كنيد. الفيصل در جواب ملك عبدالله گفت ما خود مسئله را حل مي‌كنيم، با گروه‌هاي لبناني صحبت كرده‌ايم. چند بار ملك عبدالله گفت: ما (احمدي‌نژاد و ملك عبدالله) تفاهم كرده‌ايم، شما حرف احزاب را گوش نكنيد، اما سعود الفيصل اصرار داشت نياز به مشورت با ايران نيست. به نظر مي‌رسد سعود الفيصل بسياري از دستورهاي پادشاه عربستان را دنبال نمي‌كند.
رئيس‌جمهوري اسلامي ايران گفت: امروز دنيا با مشكلات فراواني روبرو است و اخباري كه روزانه منتشر مي‌شود اميدبخش و دلگرم كننده نيست، بلكه حاكي از توسعه درگيريها، تهديدها، گسترش دشمني‌ها، كينه ورزي‌ها، جنگ‌ها، محروميت‌ها و حوادث گوناگون عليه امنيت، رفاه، صلح و برادري است.
احمدي‌نژاد در ادامه نشست خبري خود افزود: اين در حالي است كه آحاد جامعه بشري خواهان امنيت، صلح، عدالت و برادري در بين ملت‌ها و در درون كشورها هستند.

احمدي‌نژاد به غريبي و رنج عميق ملت فلسطين در 60 سال اخير اشاره كرد و افزود: نسل‌هاي متوالي در آرزوي آزادي، امنيت، صلح و عدالت جاي خود را به نسل‌هاي بعدي دادند و زنان و كودكان حتي يك ساعت در خانه و محيط زندگي خود آرامش ندارند.

وي گفت: 60 سال جنايت و آدم كشي و تخريب حقوق بشر و كرامت انساني در سرزمين فلسطين جريان دارد و نه تنها مردم فلسطين متضرر شدند بلكه ملت‌هاي مستقل هم براي بهره بردن از مناسبات سياسي و اقتصادي جهان ملزم و موظف به شناسايي و تاييد جنايات رژيم صهيونيستي شدند.

احمدي‌نژاد در ادامه سخنانش در نهمين نشست خبري در جمع خبرنگاران داخلي و خارجي به حادثه تروريستي شيراز اشاره كرد و افزود: رژيم صهيونيستي، مسئولان امريكايي و برخي عناصر انگليسي اعلام كرده بودند كه مي‌خواهند مقامات جمهوري اسلامي ايران را ترور كنند و به اين منظور طراحي لازم را انجام و اجازه ترور در ايران را دادند و در فاصله كوتاهي اين جنايت ناجوانمردانه در شيراز اتفاق افتاد و جمعي از پاكترين جوانان اين سرزمين كه مشغول عبادت و اجراي مراسم ديني بودند با بمب برآمده از كينه دست آموزهاي قدرت‌هاي بزرگ به خاك و خون كشيده شدند.

رئيس‌جمهور تصريح كرد: با هدايت الهي و تلاش بسيار سنگين، حساب شده و دقيق مأموران اطلاعاتي ايران، عوامل اين جنايت به سرعت دستگير شدند و به ارتباط خود با اين كشورها اعتراف كردند.
احمدي‌نژاد گفت: اكنون اسناد دخالت و حمايت اين كشورها در اختيار ملت ايران است و از طريق مراجع حقوقي و قضايي كساني را كه در ارتكاب اين جنايت نقش داشته و دستور داده بودند و حتي اعلام كردند، تحت تعقيب قرار خواهد داد.

احمدي‌نژاد در ادامه نشست خبري و در ابتداي پرسش‌هاي خبرنگاران، درپاسخ به سؤال خبرنگار روزنامه اطلاعات درباره گراني و راهكارهاي عملي دولت براي خارج شدن اقشار كم درآمد ازجمله بازنشستگان از مشكلات ناشي از اين گراني‌ها گفت: دربودجه مشكلاتي داشتيم و منابع كافي براي افزايش حقوق‌ها به دولت اختصاص داده نشد، اما با تلاش جدي دولت و پيگيري‌هاي مستمر از ابتداي سال تاكنون، با ساماندهي منابع، منابع لازم براي افزايش حقوق كاركنان و بازنشستگان در نظر گرفته شد.

رئيس‌جمهور افزود: اين افزايش، افزايش خوبي است و همچون دو سال گذشته، به صورت پلكاني خواهد بود، اما فاصله‌ها كمتر شده است.

رئيس‌جمهور با اشاره به اينكه سياست‌هاي جديد دولت دربخش مسكن بزودي اعلام مي‌شود، بخشي مهمي از فشارها به مردم را در ارتباط با مسكن دانست و تصريح كرد: من به طور مستقيم وارد بحث مسكن مي‌شوم و مسائل مربوط به آن را پيگيري و نظارت خواهم كرد.

رئيس‌جمهوري اسلامي ايران گفت: مشروح طرح اقتصادي دولت، هفته نخست تير اعلام مي‌شود.
رئيس‌جمهور گفت: راه‌هاي درمان مشكلات اقتصادي كشور را يافته ايم و آن را در قالب شش سر فصل اطلاع رساني خواهيم كرد.

رئيس‌جمهور افزود: همانطور كه مقامات روسيه اعلام كرده‌اند كه با وجود رئيس‌جمهور جديد اين كشور تغييري در سياست‌هاي روسيه درباره ايران روي نخواهد داد، مي‌توان نتيجه گرفت كه ما هم روابطمان را در همان مسير و البته با تامل و استحكام لازم پيش خواهيم برد.

احمدي‌نژاد در پاسخ به اين سؤال خبرنگار چيني كه پرسيد،چگونه بسته پيشنهادي كشورهاي 1+5 را درباره مسائل هسته اي ايران مي‌پذيريد گفت: ديگر روزگار اين گونه ادبيات يكجانبه گذشته است.

رئيس‌جمهور افزود: بسته پيشنهادي ايران را براي گفت‌وگو با كشورها درباره حل مسائل جهان به زودي ارائه مي‌كنيم و هر گونه پيشنهادي را در اين باره و پيشبرد موضوع هسته اي ايران، با نظر مثبت بررسي و اعلام نظر مي‌كنيم.

احمدي‌نژاد گفت: امروز ديگر بحث هسته اي ايران راهگشا نيست و مسائل جهاني همچون امنيت، خلع سلاح، اقتصاد و بحران‌هاي مناسبات و روابط جهاني، اشغالگري، تروريسم و مواد مخدر بايد يكجا بحث و بررسي شود و ايران در اين باره راه حل عملي دارد.

رئيس‌جمهوري اسلامي ايران نرخ سود تسهيلات بانكي امسال براي بخش‌هاي مسكن، صنايع و كشاورزي را 10 درصد و براي بخش بازرگاني 12 درصد اعلام كرد.

احمدي‌نژاد در خصوص ادعاي سعود الفيصل در خصوص اعزام نيرو به لبنان گفت: اگر كشورهاي عربي مي‌توانستند نيروهايي را براي اعزام تجهيز كنند بايد ابتدا به سرزمين‌هاي عربي كه نيروهاي بيگانه در آن حضور دارند نيرو اعزام مي‌كردند؛ اما در لبنان كه نيروي بيگانه اي وجود ندارد،‌ بلكه خود لبناني‌ها هستند و حداكثر يك اختلاف داخلي است كه بايد نصيحت كنيم كه با گفت‌وگو اختلافشان را حل كنند.

رئيس‌جمهور گفت: اگر آقاي سعود الفيصل دلسوز سرزمين‌هاي عربي است جا داشت حداقل در ده سال اخير براي تشكيل نيروي مشترك تلاش مي‌كرد تا براي سرزمين‌هاي اشغالي كه تا كنون در آن صدها هزار نفر قطعه قطعه شده‌اند فكري شود.

احمدي‌نژاد افزود: در جلسه اي با حضور ملك عبدالله در رياض در خصوص بحث لبنان تفاهم كرديم كه گروه مشتركي براي كمك به حل مشكلات داخلي لبنان تشكيل شود و اين پيشنهاد هم از جانب من صورت گرفت؛ ملك عبدالله نيز معتقد بود كه وضع لبنان خراب است پس قرار شد دو طرف نماينده اي را تعيين كنيم كه از ايران آقاي متكي و از عربستان سعود الفيصل انتخاب شدند.

احمدي‌نژاد گفت: ملك عبدالله آقايان سعود الفيصل و متكي را به داخل نشست دعوت كرد و مسئله را با آنان در ميان گذاشت و خطاب به الفيصل گفت بنشينيد راه حلي براي كمك به لبنان پيدا كنيد.
رئيس‌جمهور افزود: الفيصل در جواب ملك عبدالله گفت ما خود مسئله را حل مي‌كنيم، با گروههاي لبناني صحبت كرده‌ايم.
احمدي‌نژاد گفت: چند بار ملك عبدالله به الفيصل گفت: ما (احمدي‌نژاد و ملك عبدالله) تفاهم كرده ايم، شما حرف احزاب را گوش نكنيد، اما سعود الفيصل اصرار داشت ما مسئله را حل مي‌كنيم و نياز به مشورت با ايران نداريم.

رئيس‌جمهور افزود: در اين زمان من به آقاي ملك عبدالله گفتم اصرار نكنيد اگر قرار است آقاي سعود الفيصل مسئله را حل كند ما استقبال مي‌كنيم زيرا از مسئله لبنان ناراحتيم.

احمدي‌نژاد افزود: قرار شد آقايان سعود الفيصل و متكي در اين خصوص گفت‌وگوهايي داشته باشند اما همراهي صورت نگرفت.
رئيس‌جمهور تصريح كرد: به نظر مي‌رسد سعود الفيصل بسياري از دستورهاي پادشاه عربستان را دنبال نمي‌كند، در جلسات حضوري چيزي مي‌گويد و در بيرون چيز ديگر؛ اما ما به اينها اهميتي نمي‌دهيم.
احمدي‌نژاد گفت: ما فكر مي‌كنيم كه بايد پشتيبان تلاش‌هاي ملت لبنان باشيم و آنها را به گفت‌وگو كه سابقه نيز دارد تشويق كنيم.

احمدي‌نژاد در ادامه نشست خبري خود در پاسخ به سؤال خبرنگار روزنامه عصر اقتصاد مبني بر اينكه سازمان‌هاي ثبت و بازرسي كل كشور سخنان شما درباره وجود مافياي اقتصادي در اين سازمان‌ها را نفي كردند نظر شما چيست؟ گفت: هيچ وقت اعلام نكردم كه در اين سازمان‌ها، مافياي اقتصادي وجود دارد اما گفته بودم كه مافياي زمين خواري كه هر روز آمار آن را مي‌شنويد وجود دارد.

احمدي‌نژاد در پاسخ به سؤال ديگري مبني بر اينكه دولت در حال برنامه ريزي براي تك رقمي شدن نرخ بانكي است و آيا تصميمات دولت موجب تشديد مشكلات نمي‌شود تصريح كرد: كاهش سود تسهيلات بانكي موجب توسعه سرمايه گذاري مي‌شود زيرا اين اصل اقتصادي است.

رئيس‌جمهوري اسلامي ايران گفت:عامل اصلي مشكلات اقتصادي را شناسايي كرده ايم و هفته نخست تير آن را اعلام مي‌كنيم.

احمدي‌نژاد افزود: عامل اصلي مشكلات اقتصادي فقط وجود يك سري شبكه‌ها نيست بلكه عوامل ديگري است كه دولت آنها را شناسايي كرده است و در هفته نخست تير آن را اعلام مي‌كند.
خبرنگار روزنامه اعتماد ملي از رئيس‌جمهور پرسيد: به عنوان نماينده روزنامه منتقد دولت از شما به عنوان يك شهروند ايراني نه رئيس‌جمهور سؤال مي‌كنم كه آيا وضع معيشتي مردم نسبت به گذشته بهبود يافته است ؟

احمدي‌نژاد در پاسخ گفت: وضع معيشتي مردم سرجمع بهتر از گذشته است و آن هم مصرف سرانه است زيرا قدرت خريد مردم افزايش يافته است.

رئيس‌جمهور افزود: البته برخي گراني‌ها به برخي قشرها مانند متقاضيان مسكن فشارهايي وارد كرد اما در مجموع قدرت خريد مردم در سه سال اخير افزايش يافته و فاصله هزينه اي دهك‌هاي بالا با پايين بهتر شده است.

احمدي‌نژاد در پاسخ به اين سؤال گفت: صحبت من در مشهد بسيار روشن بود و اعتقادات خود را بيان كرديم.

رئيس‌جمهور با اشاره به اينكه حاكميت و مديريت جهان به دست خداوند است و به اذن خدا در اختيار ولي خدا قرار مي‌گيرد گفت: فكر مي‌كنم روزنامه شما بود كه خيلي سطحي با سخنان من برخورد كرد.

احمدي‌نژاد افزود: اگر قرار باشد از نظر شما وقتي كه برنج گران مي‌شود امام زمان زير سؤال رود پس اگر ظلمي هم درجهان باشد بايد خداوند زير سؤال برود.

متن كامل را در ستون سمت «گفتگو» بخوانيد.
 چهارشنبه 25 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 123]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن