تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):به خداوند امیدوار باش، امیدی که تو را بر انجام معصیتش جرات نبخشد و از خداو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820391479




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سردرگمي آمريكايي‌ها براي تحريم بانكي ايران


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: سردرگمي آمريكايي‌ها براي تحريم بانكي ايران
امروز در لندن، مجموعه‌اي به نام «انستيتو آموزش صادرات تطبيقي» كه در حقيقت، از سوي انستيتو بانكداران بين‌المللي حمايت مي‌شود، به دنبال راهكارهاي اجرايي تدوين مقرارات و فرآيندهايي است كه براي عبور از تحريم ايران در نظر گرفته‌ شده‌ است.
«ماريو مانكوسو»، معاون بازرگاني امنيت و صنايع وزارت خزانه‌داري آمريكا به روزنامه «فايننشال تايمز» گفته است، آنها درصدد تصويب قوانيني هستند كه ريسك قانوني معاملات بانكي توسط بانك‌هاي بين‌المللي كه با ايران فعاليت‌هاي اقتصادي دارند را بالا ببرند؛ چراكه بنا بر قوانين آمريكا، انجام فعاليت‌هاي اقتصادي با ايران ممنوع است.

بنا به گزارش سرويس بين‌الملل «تابناك»، او ادامه مي‌دهد: به صورت تاريخي، كنترل رژيم معاملات بازرگاني، ارتباط كمي با تأمين كنندگان مالي دارد، اما اين شيوه، راهي است كه هم‌اكنون آنها آن را پيگيري مي‌كنند و بر اين باورند، اين شيوه و به‌كارگيري آن، مي‌تواند كمك‌هاي شاياني به اهداف آنها بكند و نيز شرايط امنيتي جهاني را براي مقابله با كشورهاي مشابه ايران فراهم آورد.

اما امروز در لندن، مجموعه‌اي به نام «انستيتو آموزش صادرات تطبيقي» كه در حقيقت، از سوي انستيتو بانكداران بين‌المللي حمايت مي‌شود، به دنبال راهكارهاي اجرايي تدوين مقرارات و فرآيندهايي است كه براي عبور از تحريم ايران در نظر گرفته‌ شده‌ است. آنها در حقيقت، مي‌خواهند مؤسسات مالي و بانك‌هاي طرف قرارداد خود را به در پيش گرفتن شيوه‌هاي منحصر‌به‌فرد در اين زمينه هدايت كنند.

تلاش پياپي آمريكا در دو سال گذشته براي ترغيب كشورها به پيروي از سياست‌هاي تحريمي خود، چندان راه به جايي نبرده و اكنون مكانيزم‌هاي اجرايي اين پروژه، با توسل به شركاي اروپايي كه مراودات اقتصادي فراواني ـ چه از طريق مؤسسات مالي و چه بانك‌هاي تجاري با ايران دارد ـ انجام پذيرفته است.

بنا بر اين گزارش، از سال 2001 و پس از حمله تروريستي به برج‌هاي دوقلوي نيويورك، دولت آمريكا در حال يادگيري اين است كه چگونه مي‌تواند براي يك سيستم تحريم كارآمد، شيوهاي عملي و مشروع پيدا نمايد.

مانكسو همچنين اعتقاد دارد، با توجه به استفاده سيستم تروريست‌ها براي به‌كارگيري اهرم‌هاي مالي و تجهيز، خود ما هشدارهاي لازم را دريافته‌ايم و مي‌توانيم نقشه‌هايي تدوين و با اين شيوها مبارزه كنيم.

«ويندي ويسونگ» از وكلاي «كليفور» و از مقامات بازرگاني رسمي پيشين مي‌گويد: مقامات رسمي حقوقي و كيفري آمريكا، تنها مي‌توانند تغيير اندكي را به ويژه درباره ايران انتظار داشته باشند، زيرا بانك‌هايي كه اعتبار اسنادي يا حمايت مالي از ايران مي‌كنند، تنها مي‌توانند براي كالاهايي به مقصد و مبدأ آمريكا، محدوديت‌هايي ايجاد كند.
 چهارشنبه 25 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 78]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن