تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):کم گویی ، حکمت بزرگی است ، بر شما باد به خموشی که آسایش نیکو و سبکباری و سبب تخفی...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820649368




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اگه استاد واقعه مایا هستید جواب بدید -


واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: اگه استاد واقعه مایا هستید جواب بدید mahdilal 13 آبان 1388, 14:52ببخشید دوستان من یک سوال دارم و ان اینکه دیدید که ما در مایا با زدن 1 و 2 و 3 می توانیم ابجکتها را با کیفیت کنیم یا نرم کنیم حالا می خوام بدونم کسی می دونه که ایا این کار را بیشتر می شود ادامه داد و اگر می شه چه جوری ? majid_a 95 13 آبان 1388, 15:13البته مناستاد واقعی ........... اینا نیستم ! فقط یکم کار کردم! اینی که شما میگین 1و2و3 رو که میزنین نرم میشه در واقع برای دادن دید هست که بدونی مثلا اگه نرم کنی(به قول شما) بعد رندر چطوری میشه! و یه نکته اینکه اگه 3 رو بزنی و تبدیل به subdiv بشه و رندر بگیری به ای شکل نیست ! این به این خاطره که من گفتم! اگه بخوای حالت subdiv رو موقع رندر مشاهده کنی باید از گزینه convert to subdiv استفاده کنی و همچینین واسه ایکه بیشتر نرمش کنی:wink: میتونی smoothe ش کنی! استادان گرامی اگه جایی اشکال داره و اشتباه گفتم اصلاح بفرمایند :rose: .:. soroosh .:. 13 آبان 1388, 17:08دوست عزیز : اینطوری که شما سوالتون را مطرح کردید والا من نمیخواستم جواب بدم ... چون هیچ کسی استاد مایا نیست اینجا . ( حداقل من ندیدم ، خب پس یعنی هیچ کی بهتون جواب نباید بده ! ) اما خب توضیحاتی را دوست عزیزمون در پست بالا بهشون اشاره کردن . اما خب با زدن کلید 3 شما در رندر هم میتونید جسم را اسموت شده رندر بگیرید . ( البته فقط با موتور رندر منتال ری ) این کلید 3 در اصل چنین کاری انجام میده که : شما فرض کنید مثلا 3 تا جسم دارید داخل صحنه . یکی در فاصله 10 سانتی از دوربین و دیگری در فاصله یک متری و یکی هم در فاصله مثلا 100 متری . حالا زمانی که شما هر سه این اجسام را با استفاده از کلید 3 نرم میکنید یا به قولی اسموت میکنید مایا نسبت به فاصله این اجسام به دوربین اسموت خاصی را برای هر کدوم در نظر میگیرید . یعنی مثلا جسم نزدیک تر فرض کنید اسموت 4 و جسم کمی دورتر اسموت 3 و اون آخری اسموت شماره 1 . این برای این کار هست که پردازش اضافی بر روی اجسام دورتر انجام نشه . حالا از این مباحث که بگذریم . گاهی شما جسمی دارید نزدیک به دوربین که مثلا با این روش اسموت مناسبی نداره و میخواید اسموت بیشتری روی اون داشته باشید . برای این کار دو راه دارید . یا مستقیم جسم را اسموت کنید . و یا از منوی window و زیر مجموعه rendering editor و بعد mentalray گزینه mentalray approximation را انتخاب کنید . از پنجره باز شده سومین قسمت که نوشته subdivision جسم را انتخاب کنید و بعد از این منو بر روی گزینه create کلیک کنید . حالا مایا یک نود به جسم شما اضافه میکنه برای اسموت اون جسم در رندر . که شما در پنجره اتربیوت ادیتور جسمتون میتونید به تنظیمات این گزینه دست پیدا کنید و فکر میکنم عدد پیشفرض این گزینه 3 باشه که میتونید اون را بیشتر کنید . با این کار شما داخل صحنه اسموت شده را نمیبیدید اما زمان رندر به میزانی که خودتون انتخاب کردید جسم مورد نظرتون اسموت میشه . امیدوارم توضیحات مفید بوده باشه . موفق باشید . yasharFM 13 آبان 1388, 18:21سلام کاری که میخوای انجام بدی روشش اینه که اول بری داخلattribute editor ابجکت و اونجا قسمت smooth mesh بعد اونجا تنظیم کنی که با زدن کلید 3 چقدر ابجکت نرم بشه.پشفرض هم 2 ههستش یک گزینه دیگه هم داره که به طور پیفرض خامموشه واگه روشنش کنی تقسیمات روی ابجککت رو نشون میده.اگر فرض کنیم که داخل صفحه یک مکعب داریمم مسیری که باید بری اینه : Atrribute editor >pCubeShape1>Smooth mesh>Subdvision levels mosy252 16 آبان 1388, 11:42این کارم میتونی بکنی که بعد از زدن کلید 3 ،pageup رو هر چی بیشتر بزنی بیشتر smooth می شه. 1835ali 16 آبان 1388, 23:45در تکمیل صحبتهای دوستان برای اینکه بتونی smooth mesh رو پلی گن کنی به منوی edit / convert برو و گزینه smooth mesh to poly gon رو بزن




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 309]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن