تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اندكى حقّ، بسيارى باطل را نابود مى كند، همچنان كه اندكى آتش، هيزم هاى فراوانى را م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820490583




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

export یک مدل مناسب برای نرم افزار های متفاوت -


واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: export یک مدل مناسب برای نرم افزار های متفاوت ali_tavanaie 02 تير 1388, 17:12میخواستم بدونم من اگر یک مدلی رو توی مکس بسازم و بهش متریال قسمت های مختلفش رو نسبت بدم مقلاً متریال شیشه ای و غیره ، بعد این مدل رو به گونه ای export کنم که توی نرم افزار های مختلف سه بعدی قابل استفاده باشه ، و وقتی که متریال رو توی متریال ادیتور load می کنم متریال هر قسمتی رو بشه بصورت جداگانه تغییر داد و اسم هم داشته باشه (مثلاتً اسم قسمت شیشه glass باشه) آیا امکان پذیره ؟ چه فرمتی خوبه؟ میشه نقش رو جوری export کرد که وارد خود متریال بشه و در ثانی بشه در صورت تغییر کمتریال به متریال جدید اعمالش کرد؟ Mahdi_Rashed 02 تير 1388, 20:27من این کار رو با مکس انجام دادم . با فرمت OBJ . اول شی رو به Group تبدیل کن و بعد با فرمت OBJ خروجی بگیر . یک سوالی میکنه راجع به تکسچر و UVW و ... . فکر کنم تنظیمات پیش فرض درست باشن . وقتی Export گرفتی به جر فایل OBJ یک فایل دیگه که فکر کنم MDL باشه هم Save میشه . اون مشخصات Texture ها رو با توجه به مکان Texture توی کامپیوتر میسازه . :D ali_tavanaie 03 تير 1388, 07:46ممنون دوست عزیز یعنی دیگه نیاز نیست تکسچر ها رو کپی کرد ؟ مثلاً اگه فایل رو بدم کسی میتونه به صورت مستقیم بدون کپی کردن تکسچر ها مدل رو کامل داشته باشه؟ Mahdi_Rashed 03 تير 1388, 09:49به شرطی که جای تکسچر توی کامپیوتر تغییر نکنه . یعنی اگه توی کامپیوتر شما تکسچر توی C:Texture توی کامپیوتر شخص دیگه هم توی C:Texture باشه و نامش هم عوض نشده باشه . بعد فقط کافیه که OBJ رو توی یک نرم افزار دیگه Import کنی و فایل MDL رو که اکثر نرم افزارها میپذیرند رو بهش نسبت بدی ali_tavanaie 03 تير 1388, 15:05یعنی راهی نیست که طرف فقط ار object استفاده کنه بدون نیاز به کپی کردن فولدر تکسچر؟ Mahdi_Rashed 03 تير 1388, 19:00فایلهایی هست که تکسچر رو هم ذخیره کنن تو خودشون ولی هم حجم زیاد میشه و هم ممکنه که هر نرم افزاری فایل رو اجرا نکنه . ali_tavanaie 04 تير 1388, 10:09فایلهایی هست که تکسچر رو هم ذخیره کنن تو خودشون ولی هم حجم زیاد میشه و هم ممکنه که هر نرم افزاری فایل رو اجرا نکنه . مثلاً چه قالبهایی؟ میدونی توی چه نرم افزارهای باز میشن؟ توی dialux , max , maya , cinema 4d باز میشن؟ Mahdi_Rashed 04 تير 1388, 11:05مثلاً DXmesh که مال موتور DX Studio . همه ی خصوصیات و تکسچرها رو ذخیره میکنه . با پلاگین توی مکس , Blender و skeachup میشه Import یا Export کرد ولی توی مایا و C4D نمیدونم . اگه برای مکس یا Blender یا Skeachup میخوای اینجا میشه پلاگین رو پیدا کرد :D اینجا ()




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 326]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن