واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: مشكل رندر در mentalray ؟؟؟؟؟؟! .:taymaz:. 06 ارديبهشت 1388, 00:06سلام دوستان عزيز نمي دونم براي شمام اين مشكل پيش اومده يا نه؟ من وقتي رندر مي كنم تو سايزاي 2100*1700 و يا 2400*1800 در mentalray , max design 2009 وقتي تعداد آبجكتام زياد ميشه مثل درخت ميز و ... وقتي رندر شروع ميشه به جاي اينكه تصوير رندر بشه خيلي از قسمتاي رندر سياه رنگ ميشه و error ميده كه نميتونه فايلو ايجاد كنه و يا temp پره در صورتي كه 21 گيگ فضاي خالي داره. ولي وقتي اندازه تصويرو پايين ميارم يا آبجكارو كم ميكنم مشكل حل ميشه . اگه ميشه راهنماييم كننين چيكار كنم قطعه لازم دارم؟؟؟ مشخسات سيستم: CPU: INTEl Q6600 2.40 GHz ,8MB L2 Cache VGA: XFX 9800 GTX 675M 512 DDR3 RAM: 4 G kingstone MB:XFX NFORCE 680ISLI INTEL SOCKET 775 DDR2 POWER:GREEN 6P680B بازم ممنونم از تمام دوستان عزيزم:rose: :-?:shock::-? :Mohsen: 06 ارديبهشت 1388, 13:51وقتي داري رندر ميكني يه نگاه به وضعيت رمت بنداز ببين چقدر پره اگه سيستمت 32 بيتي هست هم بيشتر از 3 گيگ استفاده نميكنه تازه بعضي وقتا هم خود مكس سر گيج بازي از رم درست استفاده نميكنه ali_tavanaie 06 ارديبهشت 1388, 15:47میگم نکنه virtual memory تو کم انتخاب کردی؟ .:taymaz:. 06 ارديبهشت 1388, 21:57از كجا بفهمم كمه يا درسته؟؟؟ ali_tavanaie 07 ارديبهشت 1388, 13:09روی my computer کلیک راست کن ، proerties>advanced tab>performance>settings>advanced>virtual memory>change اینجا میتونی به درایو های هاردت یک مقدار virtual memory نسبت بدی تا اگه رم سیستمت کم اومد ویندوز از این درایوها به صورت یک رم موقت استفاده کنه. Baloot3D 07 ارديبهشت 1388, 16:34میگم نکنه virtual memory تو کم انتخاب کردی؟ سلام . اول اینکه علی اقا درست میگن . سایز تصویر و تعداد فیس هایی که در تصویر دارید مستقیما به حجم VRAM یعنی حجم رم کارت گرافیک بستگی داره که چون این سایز تصویر کمی بزرگ هست این ارور رو میده . ترجیها از XP 64BIT و اکیدا توصیه می کنم از MAX2010 استفاده کنید .مخصوصا این که Q6600 دارید .این ورژن جدید خیلی بهتر از پردازندههای چند هسته ای استفاده می کنه .این ورژن کلا پایدارتر هست .حجم رم دستگاهت کافیه . اگرمی خوای تو وبلاگم لینکه دانلود دقیقش هست . .:taymaz:. 08 ارديبهشت 1388, 09:31از راهنماييتون ممنونم سعي مي كنم تصويري كه موقع رندر كردن اون error ميده بذارم. بازم ممنونم از راهنكايي دوستان خوبم .:. soroosh .:. 08 ارديبهشت 1388, 09:50دوست عزیز یه چیز دیگه هم هست که خیلی تاثیر داره . اون هم سایز تکسچرهایی هست که استفاده کردید . مثلا شما فرض کنید یک آبجکت دارید که تو کل اون صحنتون قرار اون عقبا دیده بشه اون هم با سایز مثلا خیلی کوچیک . اما شما تکسچری که به اون دادید مثلا ۱۰۰۰ پیکسل در ۱۰۰۰ پیکسل هست که این میشه درست نیست . مگر اینکه آبجکت شما قراره از نزدیک رندر بشه . پس سعی کنید تکسچر هر آبجکت را نسبت به اندازه اون و نقشش تو تصویر انتخاب کنید . و تا جایی که امکان داره سایز تکسچرهاتون کوچیک باشه . ( نه در حدی که از کیفیت کار کاسته بشه ) فقط منظور اینه که تکسچری نداشته باشید که بیخودی بزرگ باشه . چون تکسچر ها حجم زیادی از رم را اشغال میکنن . موفق باشید . .:taymaz:. 08 ارديبهشت 1388, 10:14ممنون از راهنماييتون به نظر شما چرا وقتي تعداد آبجكتو كم ميكنم مي كنم اين مشكل حل ميشه؟؟؟ .:. soroosh .:. 08 ارديبهشت 1388, 10:16خب شما با کم کردن تعداد آبجکت باعث میشه میزان کمی از رم درگیر بشه حالا هم به دلیل کم شدن تعداد فیس ها و ... و هم کم شدن تکسچرها و سایهها و انعکاس ها و ... .:taymaz:. 08 ارديبهشت 1388, 11:02به نظرتون اگه رم عوض بشه تغييري ميكنه چون رم فعلي من 4 گيگ kingstone كه الان 2.73 هستش بقيش شير شده توسط گراف باس رمم 800.چون اينطوري نمي تونم كارامو با كيفيت بالا رندر كنم و اگرم رندر بشه مجبورم آبجتارو پاكنم؟ .:. soroosh .:. 08 ارديبهشت 1388, 11:23باس رم رو این قضیه تاثیر داره اما نه در حد هزینهای که میکنید . میتونید باس 1066 بگیرید اما قیمتش اصلا مناسب نیست . ( دقیق یادم نیست قیمت باس 1066 چنده اما یادمه خیلی اختلاف قیمت داشت ) اگر بخواید بیشتر از ۴ گیگ هم رم بزارید فکر میکنم مجبور میشید مینتون را هم عوض کنید که هماهنگی داشته باشه . به هر حال اضافه کردن رم میتونه کمکتون کنه اگر احساس میکنید واقعا این مقدار رم کم میاره . ضمنا سیستم عاملتون هم باید ۶۴ بیتی باشه . موفق باشید Baloot3D 08 ارديبهشت 1388, 20:28غیر ممکن است کارت گرافیک 9800gtx از رم شیر شده استفاده کند . فقط مدلهای GS این کار را می کنند . ولی در هر حال حجم رم شما کافی هست مشکل از حجم رم کارت گرافیک تان می باشد ، مثلا اگر یک گرافیک با وی رم 1 گیگ داشته باشید مشکل حل می شود چرا که حتی تکسچر ها هم روی وی رم کارت گرافیک ذخیره می شوند . اگر می خواهین فایلتان را بزارین که ما تست کنیم . .:. soroosh .:. 08 ارديبهشت 1388, 20:37خب پس با این حساب سیستمی که کارت گرافیک نداره یا گرافیکش آنبورد و خیلی خیلی قدیمی و ضعیف هست چطوری فایلهای پر از تکسچر و سنگین را رندر میکنه ؟! .:taymaz:. 09 ارديبهشت 1388, 09:11سلام دوستان عزيز اينم عكساي error هايي كه تو mentalray ميده اوليش ماله 3ds max design 2010 دوميشم مال 3dsmax design 2009 البته error دوم خيلي وقتام اون پيغامو نميده ولي رندر كردن به همون صورت انجام ميشه؟؟؟!! راهنمايي كنين لطفا؟ .:. soroosh .:. 09 ارديبهشت 1388, 09:15دوست عزیز من که عکسی نمیبینم . مشکل از کجاست ؟ آهان حالا که ویرایش کردید درست شد . خب این ارور را من هم تو مایا وقتی با سایز بالا رندر میگیرم بهم نشون میده و کار را رندر نمیکنه یا وسط رندر قطع میشه . مربوط به کمبود رم میشه یه جورایی . البته تو تنظیمات رندر یه قسمتی هست که میزان استفاده از رم را میتونی تعیین کنی . این میزان را یه مرتبه بزن خودش محاسبه کنه بعد بزن رندر . ( تو مایا این امکان هست که خودش محاسبه کنه مکس را نمیدونم ) اگه نشد خودت این عدد را کم کن و مجدد بزن رندر . منظورم از کم مثلا حدود ۶۰۰ مگ هست . از ۶۰۰ شروع کن اگه نشد بزار رو ۷۰۰ نشد بزار رو ۸۰۰ و همینطور بیا بالا تا هر چقدر رم داری . با این روش فکر کنم مشکلت حل بشه . من خودم یک مرتبه با این کار مشکل حل شد . .:taymaz:. 09 ارديبهشت 1388, 09:20غیر ممکن است کارت گرافیک 9800gtx از رم شیر شده استفاده کند . فقط مدلهای GS این کار را می کنند . ولی در هر حال حجم رم شما کافی هست مشکل از حجم رم کارت گرافیک تان می باشد ، مثلا اگر یک گرافیک با وی رم 1 گیگ داشته باشید مشکل حل می شود چرا که حتی تکسچر ها هم روی وی رم کارت گرافیک ذخیره می شوند . اگر می خواهین فایلتان را بزارین که ما تست کنیم . دوست عزيز رم من 4 گيگ بود ولي الان 2.75 و رم گرافم 512 بود كه الان 1 گيگ شده.براي من كه اتفاق افتاد شما فك ميكني مشكل چيه؟؟ در ضمن اگه براي كسي اين مشكل پيشو مده باشه خوشحال ميشم راه حل اين مشكلو بگه. بازم ممنون:rose: .:taymaz:. 09 ارديبهشت 1388, 09:28دوست عزیز من که عکسی نمیبینم . مشکل از کجاست ؟ آهان حالا که ویرایش کردید درست شد . خب این ارور را من هم تو مایا وقتی با سایز بالا رندر میگیرم بهم نشون میده و کار را رندر نمیکنه یا وسط رندر قطع میشه . مربوط به کمبود رم میشه یه جورایی . البته تو تنظیمات رندر یه قسمتی هست که میزان استفاده از رم را میتونی تعیین کنی . این میزان را یه مرتبه بزن خودش محاسبه کنه بعد بزن رندر . ( تو مایا این امکان هست که خودش محاسبه کنه مکس را نمیدونم ) اگه نشد خودت این عدد را کم کن و مجدد بزن رندر . منظورم از کم مثلا حدود ۶۰۰ مگ هست . از ۶۰۰ شروع کن اگه نشد بزار رو ۷۰۰ نشد بزار رو ۸۰۰ و همینطور بیا بالا تا هر چقدر رم داری . با این روش فکر کنم مشکلت حل بشه . من خودم یک مرتبه با این کار مشکل حل شد . ممنونم. اين كارو ميكنم ولي resolation تصوير خوب نميشه تو كارايي كه من ميكنم تكسچر ها خيلي براي خودمو كارفرماهام مهمه چون كار يه جورايي معماريه براي اينكه بتونم بافتارو مثلا تو آجر نشون بدم به resolation بالا نياز دارم.پيشنهادتون اينه كه نوع رمو عوض كنم و تعدادشو؟ .:. soroosh .:. 09 ارديبهشت 1388, 09:37نه ببین الان میگم چی کار کنی صبر یه شات بگیرم از تنظیمات خودم تو مایا .... این کاری که من گفتم ربطی به رزولیشن تصویر نداشت ! یعنی کیفیت تصویر را اصلا کاری نداره . تو عکس ببین . اون قسمتی که قرمز کردم مربوط به این کاره . اون دکمه کلکولیت را که بزنی خودش محاسبه میکنی چه این فایل برای رندر به چه میزان رم نیاز داره . وقتی اون تیک بالایی خورده باشه به صورت خودکار حساب میکنه . اگر هم اون تیک را برداری خودت میتونی بهش عدد بدی . که میشه همون کاری که تو پست قبلی گفتم . .:taymaz:. 09 ارديبهشت 1388, 10:21يه همچين جايي هست اينجا ولي نميدونم درسته يا نه؟! .:. soroosh .:. 09 ارديبهشت 1388, 10:26آهان احتمالا همینه . تغییرش بده ببین چی میشه . نترس سیستمت منفجر نمیشه . ببر بالا . الان خیلی کمه . البته کم کم ببر بالا و هی تست کن . ببین رو چه عددی مشکلت حل میشه .فکر کنم بشه اینطوری . بازم اگه جای دیگه تنظیمی تو همین مایهها دیدی تست کن . هر چند فکر میکنم باید همین باشه . .:. soroosh .:. 09 ارديبهشت 1388, 10:28ببخشید نمیدونم چرا دو تا پست شد .:-? Baloot3D 09 ارديبهشت 1388, 11:01دوست عزیز ما هم با همین مشکل مواجه شده بودیم که با چنتا کار مشکل حل شد . 1- اگر از map scaler استفاده کردی اون رو حتما collapse کن . این موضوع خیلی مهم هست . 2-mesh smooth رو کمی پایین بیار البته اگه میتونی . 3-البته شما 2 تا عکس گذاشتید که پایینی بیشتر به ارتیفکت شبیه که وقتی کارته گرافیک با فرکانسه بالا تر از حد خودش کار کنه این مشکل پیش میاد . ما با انجام این کارها مشکل رو حل کردیم .در هر حال اگه بازم مشکل داشتید فایل رو بدید تا براتون رندرکنیم . خوشحال می شیم که کمکی کرده باشیم . Baloot3D 09 ارديبهشت 1388, 11:02دوست عزیز ما هم با همین مشکل مواجه شده بودیم که با چنتا کار مشکل حل شد . 1- اگر از map scaler استفاده کردی اون رو حتما collapse کن . این موضوع خیلی مهم هست . 2-mesh smooth رو کمی پایین بیار البته اگه میتونی . 3-البته شما 2 تا عکس گذاشتید که پایینی بیشتر به ارتیفکت شبیه که وقتی کارته گرافیک با فرکانسه بالا تر از حد خودش کار کنه این مشکل پیش میاد . ما با انجام این کارها مشکل رو حل کردیم .در هر حال اگه بازم مشکل داشتید فایل رو بدید تا براتون رندرکنیم . خوشحال می شیم که کمکی کرده باشیم . :rose: .:taymaz:. 14 ارديبهشت 1388, 02:24خيلي جالبه تو مكس 2010 گزينه memory limit حذف شده دليلشو نمي دونم چرا!!!!!!!! .:. soroosh .:. 14 ارديبهشت 1388, 05:35شاید دیگه بودنش نیاز نبوده . چون به هر حال برنامه ها همیشه رو به پیشرفته و مثلا این گزینه هم حذف شده و دیگه نیاز به تنظیمات دستی و ... نداره و با برنامه نویسی که انجام دادن تمام تنظیمات به طور خودکار انجام میشه و ... Moralist-Boy 22 ارديبهشت 1388, 18:21توی Render Setup , تب Renderer , قسمت Sampling quality , قسمت options یه گزینه هست به نام Bucket Width این اندازه همون مربعی هستش که موقع رندر میاد و رندر میکنه ! اینو کوچیک کن ! این کار باعث میشه هر ابر که میخواد رندر بکنه قطعات گوچکتری رو برای رندر بفرسته بنابر این فشار روی رم و Cpu کمتر میشه . البته حواست باشه خیلی کوچیکش نکن که سرعت رندرت رو پایین نیاره . اگر نشد بگو 10 تا راه حل دارم برات ! :دی
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 1344]