تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):سكوت مؤمن تفكر و سكوت منافق غفلت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813010827




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

شرح انواع روش های رندر گیری در مایا... -


واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: شرح انواع روش های رندر گیری در مایا... majid_a 95 11 اسفند 1387, 15:34سلام . از دوستان حرفه ای و ... کسانی که اطلاعات زیادی راجع به رندر سازی و انواع اون دارم میخواستم هرکس به اندازه ای که حالشو داره یک روش رندر سازی در مایا و خصوصیات و معایب و مزایا و اگه نیاز بود روش فعال سازیش تو مایاو..... رو توضیح بده تا امثال من و ..... استفاده کنن:rose: . تشکر پیشاپیش از همه دوستانی که .......... Aghdas 13 اسفند 1387, 08:44فعلاً اسامی مهم ترین روش های رندرگیری در مایا: 1) Software 2) Hardware 3) Vector 4) Mental ray 5) Toon 6) Render Man Rasoul Naderloo 15 اسفند 1387, 10:19با سلام به آقا مجید و با اجازه کهنه کاران و دوستان عزیز : هر پروژه ای رندر خاص خود را می طلبد ، بهتر است مشخص کنید برای چه کاری می خواهید مثلاً رندر یک میز صبحانه و یامباحث Interior با نوع رندر برای یک مزرعه با کوهستانهای دوردست فرق دارد . ازموتور رندر حرفه ای Vray هم بجز مواردی که همکار عزیزمان در پست بالا اشاره فرمودند در مایا استفاده زیادی می شود . غیر از RenderMan و Vray که باید جداگانه نصب شود بقیه را از مسیر Window-Settings/Preferences-Plug-in Manager فعال کنید . majid_a 95 15 اسفند 1387, 20:12تشکر ولی من میخوام اطلاعات رو دسته بندی کنم یعنی زیاد پراکنده نباشه اگه یکی یا بیشتر رو هرکس جدا گونه در شرح بده فکر کنم هم واسه من هم واسه بقیه مفدتر خواهد بود و refrence خوبی واسه این بحث میشه....... Aghdas 16 اسفند 1387, 06:03بعضی از خصلت ها و افکت ها هستند که فقط در رندر نرم افزاری دیده می شوند و برعکس ، بعضی در رندر سخت افزاری. برای اینکه بتوان از مایا حداکثر استفاده را برد ، می بایست از هر دو استفاده کرد و در آخر توسط نرم افزارهای Composite آن ها را با هم ترکیب نمود. به عنوان مثال شما وقتی از Particleها استفاده می کنید، در قسمت Particle Render Type نمونه های مختلفی از ذرات وجود دارد که اگر روبروی آنها نوشته شده باشد [s/w] به معنای آن است که این نوع Particle قابلیت رندر سخت افزاری را ندارد، و اگر چیزی نوشته نشده باشد، یعنی قابلیت رندر نرم افزاری را ندارند و این بدان معناست که اگر شما به صورت Software رندر نمایید، این ذرات نمایش داده نمی شوند. در چنین حالتی می بایست ذرات را به صورت Hardware و غیر آن را به صورت Software رندر نمود و سپس در خارج از مایا آنها را با هم تلفیق نمود. البته با استفاده از Mental ray می توان هم ذرات و هم Objectهایمان را همزمان با هم رندر بگیریم تا دیگر نیازی نباشد که یک بار به صورت Software و یکبار Hardware رندر گرفته و سپس Composite نماییم. با این وجود لازم به ذکز است که سرعت این نوع رندر گرفتن(Mental ray) در زمانی که ذرات زیاد و پیچیده باشند، زمان زیادی را به خود اختصاص می دهد و این در حالیست که اگر از Hardware Render استفاده نماییم کلیه ذرات در سه سوت رندر می شوند که این موضوع از قابلیت های مهم رندر سخت افزاری است (البته به شرطی که سیستم شما دارای سخت افزارهای قوی باشد به خصوص کارت گرافیک) masoud_warcraft 18 اسفند 1387, 20:11با عرض سلام من يك پست قديمي زده بودم كه در اون چند تا رندر من مشهور رو كه خودم باهشون كار كرده بودم رو توضيح داده بودم.كه عنوانش هست ريز و درشت از مايا توصيه مي كنم حتما يك نگاهي بندازي. اما از اونجايي كه عشق من رندرگرفتن هست و جديدا رفتم روي Pixar renderman بايد بگم اين موتور واقعا چيز ديگريست. و تا جايي كه توي Digital Tutors ديدم تمام كارتونها و فيلما با اين موتور رندر گرفته ميشه. خيلي پيچده است و من هنوز با اون كاملا مسلط نيستم اما دو تا ويژگي داره كه توي هيچ موتور رندر ديگري نديدم. يكي قابليت اينكه فقط با Low Poly كار كني ولي با رزولوشن بالا رندر كني كه اين يك نعمت بزرگ مخصوصا در انيميشن هاي بزرگ و پيچيده هست. دوم اينكه قابليت رندر سياهي لشگر كه تا حالا توي هيچ رندر من ديگري نديدم. البته براي ساخت شيدر ها نياز به كمي كد نويسي هم دارين. لازم به ذكر است كه بگم من خودم هنوز توي كار كردن با اون مبتدي ام و يكي دو بار خواستم بي خيالش بشم و با Mental Ray كار كنم اما اين دو تا مزيتي كه گفتم بد جوري وسوسه ام كرد و تصميم گرفتم ادامه بدم. masoud_warcraft 18 اسفند 1387, 20:22راستي يك مزيت ديگش كه يادم رفت بنويسم اينه كه شما مي تونين همه چيز رو جدا خروجي بگيرين و بعدا در يك برنامه compiste همه رو با هم Mix كنين. مثل سايه GI و خلاصه همه چيز. .:. soroosh .:. 18 اسفند 1387, 20:29با عرض سلام من يك پست قديمي زده بودم كه در اون چند تا رندر من مشهور رو كه خودم باهشون كار كرده بودم رو توضيح داده بودم.كه عنوانش هست ريز و درشت از مايا توصيه مي كنم حتما يك نگاهي بندازي. اما از اونجايي كه عشق من رندرگرفتن هست و جديدا رفتم روي Pixar renderman بايد بگم اين موتور واقعا چيز ديگريست. و تا جايي كه توي Digital Tutors ديدم تمام كارتونها و فيلما با اين موتور رندر گرفته ميشه. خيلي پيچده است و من هنوز با اون كاملا مسلط نيستم اما دو تا ويژگي داره كه توي هيچ موتور رندر ديگري نديدم. يكي قابليت اينكه فقط با Low Poly كار كني ولي با رزولوشن بالا رندر كني كه اين يك نعمت بزرگ مخصوصا در انيميشن هاي بزرگ و پيچيده هست. دوم اينكه قابليت رندر سياهي لشگر كه تا حالا توي هيچ رندر من ديگري نديدم. البته براي ساخت شيدر ها نياز به كمي كد نويسي هم دارين. لازم به ذكر است كه بگم من خودم هنوز توي كار كردن با اون مبتدي ام و يكي دو بار خواستم بي خيالش بشم و با Mental Ray كار كنم اما اين دو تا مزيتي كه گفتم بد جوري وسوسه ام كرد و تصميم گرفتم ادامه بدم. خب اون قابلیت اول که میگید کار را لوپلی میسازید بعد تو رندر با رزولیشن بالا رندر میگیرد تو منتال هم هست . یه گزینه داریم به نام mentalray approximation این باعث میشه آبجکت لو پلی شما به نسبتی که بهش عدد میدید تو رندر اسموت بشه یا همونطوری که شما میگید با رزولیشن بالا رندر بشه . پس این مزیت مختص رندرمن نیست . قابلیت رندر سیاهی لشگر منظورتون چیه ؟ یعنی شما فقط یک آبجکت تو صحنه دارید اما تو رندر از همون آبجکت مثلا ۱۰۰۰ تا کپی میگیره و رندر میگیره ؟! ضمنا این قضیه رندر لایه‌ای که تو پست آخرتون گفتید را فکر کنم تمام رندر انجین ها داشته باشن . حداقل منتال که داره . خیلی هم کامله به خصوص تو این ورژن آخرش که دیگه حرف نداره . جزء به جزء میتونی رندر بگیری . لایه سایه ها و سایه‌های سخت ، انعکاس ها ، عمق میدان ، رنگ و ... خلاصه که ... majid_a 95 18 اسفند 1387, 20:48با تشکر از همه دوستانی که لطف کردن همکاری کردن! باز دیگر دوستان اگه این کارو صلاح میدونن ادامه بدن که انشااله یه بحث کاملی از تمام رندر گیری های مایا داشته باشیم ! بازم متشکرم ....... masoud_warcraft 19 اسفند 1387, 06:48منظورم از سياهي لشگر همون Crowd Animation يا همون چيزي ست كه شما گفتين.البته مي دونم اين كار رو با Instancer هم مي شه انجام داد و اينكه سرعت كدوم يكي بالاتره هنوز چك نكردم اما طرف توي صحنه چندين تا Box كشيد بعد به جاي همه اون مكعب ها مدل animated شده اصلي رو قرار داد.ولي ديشب كه توي Mental هم سيخ زدم يك نود در قسمت Geometry داره بنام Mib_geo_instance كه ممكنه همين كار رو انجام بده.از اسمش كه اينطور پيداست. درباره Appro در Mental Ray اگه لطف كني مسير دقيق اين كار رو بگي تست كنم متشكر مي شم.اما در Approximation Editor چيزي كه من منظورم هست فكر نكنم باشه.در Renderman شما مي تونين يك مكعب بكشيد و با اضافه كردن يك Attribute به مكعب يك كره كاملا Smooth رندر بگيرين.نمي دو نم توي Mental هم مي شه اين كار رو كرد يا نه؟ درباره خروجي ها هم شما انواع مختلف خروجي دارين.مثلا براي GI مي تونين يك تصوير Rgb با فرمتjpg داشته باشين.ويا همه چيز حتي Cpu Time هر مرحله مثلا GI رو به شما خروجي ميده يا چه مي دونم مثلا بردارهاي نرمال.يا مثلا Cpu time شيدر مورد نظرتون.يك خروجي جالب ديگش هم فرمت EXR است كه چون من تا حالا با نرم افزارهاي Composite كار نكردم چيزي نمي تونم راجع بهش بگم. در كل اگه لطف كنين و جوابم رو بدين متشكر مي شم.چون هنوز خيلي مشكل با رندرمن دارم كه اگه اين امكاناتي كه گفتم Mental Ray داشته باشه Mental Ray رو به اين ترجيح مي دم.چون با خود Maya نصب ميشه. در ضمن من با Maya 2008 كار مي كنم و هنوز Mental ray در اين نسخه بعضي چيزها مثل Paint Effect ها رو بصورت مستقيم نداره.آيا اين مشكل در 2009 حل شده؟ متشكر masoud_warcraft 19 اسفند 1387, 07:03اينهم از Digital tutors برداشتم كي ليست كمپانيها و دانشگاههايي كه از رندر من استفاده ميكنن. تمام كمپانيهاي مشهور از جمله Disney و Electronic Arts و pixar و ... در اين ليست قرار دارند. 27861 .:. soroosh .:. 19 اسفند 1387, 07:41منظورم از سياهي لشگر همون Crowd Animation يا همون چيزي ست كه شما گفتين.البته مي دونم اين كار رو با Instancer هم مي شه انجام داد و اينكه سرعت كدوم يكي بالاتره هنوز چك نكردم اما طرف توي صحنه چندين تا Box كشيد بعد به جاي همه اون مكعب ها مدل animated شده اصلي رو قرار داد.ولي ديشب كه توي Mental هم سيخ زدم يك نود در قسمت Geometry داره بنام Mib_geo_instance كه ممكنه همين كار رو انجام بده.از اسمش كه اينطور پيداست. درباره Appro در Mental Ray اگه لطف كني مسير دقيق اين كار رو بگي تست كنم متشكر مي شم.اما در Approximation Editor چيزي كه من منظورم هست فكر نكنم باشه.در Renderman شما مي تونين يك مكعب بكشيد و با اضافه كردن يك Attribute به مكعب يك كره كاملا Smooth رندر بگيرين.نمي دو نم توي Mental هم مي شه اين كار رو كرد يا نه؟ درباره خروجي ها هم شما انواع مختلف خروجي دارين.مثلا براي GI مي تونين يك تصوير Rgb با فرمتjpg داشته باشين.ويا همه چيز حتي Cpu Time هر مرحله مثلا GI رو به شما خروجي ميده يا چه مي دونم مثلا بردارهاي نرمال.يا مثلا Cpu time شيدر مورد نظرتون.يك خروجي جالب ديگش هم فرمت EXR است كه چون من تا حالا با نرم افزارهاي Composite كار نكردم چيزي نمي تونم راجع بهش بگم. در كل اگه لطف كنين و جوابم رو بدين متشكر مي شم.چون هنوز خيلي مشكل با رندرمن دارم كه اگه اين امكاناتي كه گفتم Mental Ray داشته باشه Mental Ray رو به اين ترجيح مي دم.چون با خود Maya نصب ميشه. در ضمن من با Maya 2008 كار مي كنم و هنوز Mental ray در اين نسخه بعضي چيزها مثل Paint Effect ها رو بصورت مستقيم نداره.آيا اين مشكل در 2009 حل شده؟ متشكر خب . اون چیزی که شما میگید را حتما منتال داره . یعنی ۹۹ درصد احتمال میدم داشته باشه . چون چیز خیلی ساده‌ای هست و من قبلا یه چیزایی تو یکی از دی وی دی های آموزشی نومون دیدم اما چون فعلا خیلی تو خط انیمیشن نرفتم نمیتونم قطعی بگم داره . اون قضیه ای که شما میگید یک مکعب میزاریم بعد تو رندر یک کره کاملا اسموت شده میگه اینه که : اول از همه باید بگم که شما اگه مایا ۲۰۰۹ را بگیرید حتی نیاز به approximation هم دیگه ندارید . شما با زدن کلید ۳ کیبورد که در مایا ۲۰۰۸ میتونستید اسموت شده کار را ببینید از همین طریق یعنی پس از اینکه کلید ۳ را زدید و جسم در view اسموت شده دیده میشه در رندر هم اسموت شده رندر میشه . اما با این کار ممکنه برخی از آبجکت‌ها کم اسموت بشه و شما بخواید بیشتر از اون اسموت بشه . برای این کار بهتره از همون اپروکسیم استفاده کنید . اگه درست یادم باشه در منوی ویندوز > رندرینگ ادیتور > منتال ری > اپروکسیمیشن ادیتور حالا صبر کنید ببینم همینجاست ... آهان درست گرفتم . خب در پنجره باز شده یک قسمت داریم به نام subdivision( polygon ...خب جلوی این گزینه یه کلید داریم که نوشته creat شما پس از اینکه جسمتون را انتخاب کردید میتونید با این دکمه یک approxim بهش نسبت بدید . میزان اسموت و ... هم تو پنجره attribute editor جسمتون مشخصه . این کار باعث میشه که جسم شما حالت low poly را حفظ کنه اما زمانی که رندر میگیرید اسموت شده رندر بشه . ( حتی بدون زدن کلید ۳ ) باز هم اگر سوالی بود در خدمتیم . اما راجع به خروجی ها . شما پنجره render settings را باز کنید . و نور موتور رندر را mental ray انتخاب کنید . به قسمت image format یک نگاهی بندازید ... همه چی خورجی میده :wink: خب این هم از این . دیگه چی بود . آهان اما خروجی پینت افکت‌ها . هنوز منتال ری پینت افکت را نمیتونه رندر بگیره و باید حتما تبدیل به poly بشه تا رندر بگیره . این بهترین راه برای رندر پینت افکت‌ها هست . چون تا زمانی که paint effect هستن حجمشون هم بالاست . اما میتونید با تنظیم میزان کانورت و ... به یک جسم با حجم کم اما با تمام تکسچرها و ... تبدیل کنید . والا من خودم با منتال کار میکنم و خدا را شکر تا الان خیلی ازش راضیم و هیچ جا دستم و بسته نزاشته و محدودم نکرده . خروجی خیلی خوبی هم میده . زمان رندرش هم بد نیست . متریالهای خیلی عالی داره و ... امیدوارم چیزی از قلم نیافتاده باشه . آهان نمیدونم میشه یک همچین چیزی گفت یا نه . اما من تا به حال اکثر کارهایی که دیدم ( شاید ۹۰ درصد ) با رندر من رندر شده ، حالت کارتونی داشته . شاید تو رندر های کارتونی و ... قوی باشه که برای ساخت انیمیشن ها ازش استفاده میکنن . و این را هم بگم که خب به هر حال اکثر انیمیشن ها را خود پیکسار میسازه . ( یا دیزنی که بازم میشه خود پیکسار ) خب پس مگه میشه از رندر انجین خودشون استفاده نکنن ؟!!! اگه استفاده نکنن میشه یک فاجعه برای رندرانجین خودشون . البته نا گفته نماند که خیلی هم ازش تعریف شنیدم و میگن رندرانجین قوی هست . به هر حال هر کی با هر چی کار کنه میگه خوبه . اما اگه دقت کنید اکثر خروجی های موتورهای رندر مثل مکس ول ، منتال ری ، وی ری ، فاینال رندر و ... همه مثل هم هستن . البته اگه بلد باشی درست خروجی بگیری . یعنی نمیشه گفت فلان کار که با منتال خروجی گرفتن نمیشه با مکس ول گرفت یا نمیشه با وی ری گرفت . بلکه همه خروجی ها را الان دیگه با هر موتور رندری میشه گرفت . فقط بحث سر سرعت خروجی گرفتن هست و حالا یه مقداری هم کار کردن باهاش که بازم بر میگرده به خود اون کسی که داره با اون موتور رندر کار میکنه . فکر کنم خیلی حرف زدم . ببخشید دیگه . موفق و پیروز باشید . :rose: animations 19 اسفند 1387, 13:34... آهان نمیدونم میشه یک همچین چیزی گفت یا نه . اما من تا به حال اکثر کارهایی که دیدم ( شاید ۹۰ درصد ) با رندر من رندر شده ، حالت کارتونی داشته . شاید تو رندر های کارتونی و ... قوی باشه که برای ساخت انیمیشن ها ازش استفاده میکنن . و این را هم بگم که خب به هر حال اکثر انیمیشن ها را خود پیکسار میسازه . ( یا دیزنی که بازم میشه خود پیکسار ) خب پس مگه میشه از رندر انجین خودشون استفاده نکنن ؟!!! اگه استفاده نکنن میشه یک فاجعه برای رندرانجین خودشون . البته نا گفته نماند که خیلی هم ازش تعریف شنیدم و میگن رندرانجین قوی هست . به هر حال هر کی با هر چی کار کنه میگه خوبه . اما اگه دقت کنید اکثر خروجی های موتورهای رندر مثل مکس ول ، منتال ری ، وی ری ، فاینال رندر و ... همه مثل هم هستن . البته اگه بلد باشی درست خروجی بگیری . یعنی نمیشه گفت فلان کار که با منتال خروجی گرفتن نمیشه با مکس ول گرفت یا نمیشه با وی ری گرفت . بلکه همه خروجی ها را الان دیگه با هر موتور رندری میشه گرفت . فقط بحث سر سرعت خروجی گرفتن هست و حالا یه مقداری هم کار کردن باهاش که بازم بر میگرده به خود اون کسی که داره با اون موتور رندر کار میکنه . شرمنده می پرم وسط بحث. ممنون از اطلاعات خوبی که می دین. فقط سروش جان، یه موضوع... اکثر انیمیشن ها رو پیکسار نمی سازه. با کیفیت ها رو اون می سازه. بعد دیزنی هم برای خودش بخش انیمیشن سه بعدی داره و بدون کمک پیکسار یه چیزهایی می سازه. مثلا جوجه کوچولو، میکی موس سه بعدی، بولت... فکر کنم با رندرمن بشه به خوبی بقیه رندر انجین ها صحنه های رئال رو رندر گرفت. خودم تستش نکردم، ولی شنیده بودم با رندرمن می شه سریعتر و با کیفیت بهتر رندر گرفت نسبت به بقیه رندر انجین ها. این موضوع درسته؟ اگه اینطور باشه، می تونه دلیل خوبی باشه برای اینکه انیمیشن ها رو بیشتر باهاش رندر بگیرن. .:. soroosh .:. 19 اسفند 1387, 13:46درسته دوست عزیز . انیمیشن‌های با کیفیت را پیکسار میسازه . من خودم با رندر من اصلا کار نکردم . یک مرتبه نصب کردم اما از تنظیمات و ... خوشم نبودم پاک کردم . به هر حال رندر من هم حتما حرفی برای گفتن داره که تا اینجا پیشرفت کرده و هنوز اسمش سر زبون ها هست و خود پیکسار هم حتما میدونه داره چی کار میکنه که بین اینهمه موتور رندر قوی اومده یک انجین رندر دیگه ساخته و وارد بازار کرده . در هیچ کدوم از اینها هیچ شکی نیست . و همونطور که گفتم تمام این رندر انجین‌ها تقریبا میشه گفت ۹۹ درصد مثل هم عمل میکنن . ( منظورم خروجی هست ) اون یک درصد هم مثلا فلان قضیه از دست فلان شرکت در رفته ولی از دست این یکی در نرفته و بالعکس . کلا همشون مثل همن . خیلی مهم نیست که با کدوم رندر بگیری . فقط همون زمان رندر تو این موارد خیلی مهمه که من چیزی راجع به مقایسه اونها نمیدونم .




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 4529]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن