واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: مشکل noise افتادن روی دیوار ها با mental ray MmahdiB 09 خرداد 1389, 18:54سلام چجوری میشه سایه های به حالت noise رو تو منتال ری از بین برد؟ از day light استفاده کردم Ultra 3D 09 خرداد 1389, 19:04خوب باید ببینی کجا از مایش کم گذاشتی؟ ولی در کل می تونی با بیشتر کردن تنظیمات این بخش (multiplier) مشکلت رو حل کنی www_3d_boy3 09 خرداد 1389, 20:12فاينال مقدراش بزار روي هاي همه چي ميره بالا Baloot3D 09 خرداد 1389, 20:39سلام مهدی جان اگراز نور Portal هم استفاده کردید که سعی کنید تعداد Shadow Samples رو روی 64 یا بالاتر تنظیم کنید . تنظیم رو در قسمت کیفیت رندر روی نتظیمی که گذاشتم بذارید ایشالا که مشکلت حل میشه ولی این رو هم در نظر داشته باش که هر محیطی نیاز به تنظیمات خودش رو داره و باید با سعی و خطا به اون چیزی که می خوای برسی . البته چون ظاهراٌ این تنظیمات رو برای تصویر غیر متحرک می خوای ، نیاز به تنظیم کیفیت بالا نداری .چون خطا در دقت محاسبات ، در هنگام انیمییشن زیاد به چشم میاد و نیاز هست تا تنظیمات رو بالاتر در نظر بگیری . موفق باشید MmahdiB 09 خرداد 1389, 20:48:rose:از پاسختون ممنون چند تا سوال دارم زمانی که برای رندر های شما طول میده چقدر هست برا من با corei7 یک ساعت طول کشید به نظرتون زیاد نیست؟ مثلا از vray دل کندم به خاطر زمان درضمن الان با fg ی high و تغییر frame bufer از 16 به 32 رندر گرفتم ولی درست نشد:shock: ممکنه تنظیمات تمام قسمت ها رو از ریز تا درشت برام بزارید؟ ودر دیگه اینکه من از دوربین استفاده نکردم ممکنه بخاطر اون باشه؟ و عرض شود که سیو vray رو به منتال convert کردم , ممکنه؟ و این هم عکس که هنوز کاملش نکردم () MmahdiB 09 خرداد 1389, 21:21و حالا یه جوک میگم بخندیم:lol: وقتی داشتم نور های vray رو جمع میکردم , نور پنجره اتاق پشتی یادم رفته بود و این نور موزی باعث ایجاد noise روی دیوار های اطراف خودش میشد. از همه دوستان متشکرم حتما برای سوال های زیادم مزحمتون خواهم شد. و من کاملا در خدمت دوستانم هستم و اگه کاری و یا چیزه دیگه ای از دستم بر میاد :green: و اما هنوز زمان استاندارد رندر با منتال رو نمیدونم؟ Ultra 3D 09 خرداد 1389, 23:55کلا ً تو منتال ری بهت پیشنهاد نمی کنم که FG رو روی high بزاری و اصلا ً درست نیست چون تو سایت های خارجی مقایسه هایی که کردن و دیدن که فرق بین High , draft از نظر کیفیت بسیار کم هست در مقایسه با زمان رندر یعنی با افزایش FG زمان رندر خیلی بیشتر می شه ولی کیفیت آنچنان بالا نمی ره و من هم بهت پیشنهاد می کنم از گزینه های دیگه ای استفاده کنی( خودم خیلی منتال ری رو تخصصی یاد نگرفتم) زمان رندری که گفتی نسبت به کیفیت عکست خوبه! زیاد هم نیست البته تو وی ری دلیل زیاد بودن زمان رندر اول بخاطر اینه که GI رو هم اکثرا ً فعال هست و دیگه این که هر منبع نور یا متریالی subdivide داره و گزینه های تنظیم زیاد می شن و اکثرا ً افراد کیفیت ها رو بی خود افزایش می دن و زمان رندر زیاد می شه و اگر نه تو رندر های حرفه ای خیلی وقت ها من دیدم که از تنظیمات پایینی استفاده می کنن ولی به خاطر رعایت بعضی از اصول و تکنیک های تکسچرینگ و نور پردازی پایه هیچ نویزی تو صحنه ایجاد نمی شه و در عینن حال کار بسیار حرفه ای و زیبایی می ده! MmahdiB 10 خرداد 1389, 18:21سلام برای این که تو منتال ری توی درز ها و محل قرار گرفتن اشیا روی زمین سایه ای مثل( سایه هایی که با skylight با روشن کردن cost shadow ایجاد میکردیم )درست کنم باید با کدوم قسمت ور برم ؟:-? Ultra 3D 10 خرداد 1389, 21:07تو منتال ری من همچین افکت ها رو وقتی دیدم که GI رو روشن کنی و به جسمی که می خوای همچین افکتی زیرش ایجاد بشه تو properties اون گزینه receive GI رو بزن البته GI تو منتال ری رندر رو خیلی سنگین می کنه (حتی بعضی وقت ها سنگین تر از وی ری) و اینجاست که قدرت منتال ری مشخص می شه البته به طور کلی برای صحنه ای که گذاشتی GI لازم نیست چون از نور portal استفاده کردی و یک جورهایی کار همون GI رو انجام می ده و اگه به Help مکس نگاه کنی درباره این نور نوشته که یک راه حلی برای استفاده نکردن از GI هست و به همین خاطر هست که تو صحنه های بدون پنجره که هم از GI و هم از Portal استفاده نمی شه کار غیر واقعی و سخت می شه MmahdiB 10 خرداد 1389, 21:39از راهنمایی هات ممنونم:wink: حالا این عکسو کجا بزارم بچه ها اشتباه هامو بگیرن؟ () منو باش این دم امتحانایی فیلم یاد هندستون کرده:oops: Ultra 3D 11 خرداد 1389, 01:53کار خیلی خوبی داری نمی شه از لحاظ فنی اشکال گرفت و فقط یک سری رعایت اصول معماری هست که شامل ترکیب رنگ ها برای چشم نواز کردن بیشتر کار هست پرده ها رو خودت ساختی و متریال دادی؟ MmahdiB 11 خرداد 1389, 08:34بعضی از مدل ها از جمله پرده از مدل های شرکت evermotion هست (archmodel vol 60) که اگه شغلت همین کارها هست بهت توصیه میکنم حتما بخری که واقعا در زمانت صرفه جویی میشه. یا اگه adsl داری دانلود کنی.:rose: من چند تا لینک دارم برا دانلودش ولی نمیدونم درسته یا نه .اگه خواستی بهت میدم. ولی واقا برام سواله چجوری و با چه دستوری این مدل ها رو میسازن؟ در ضمن اگه پیشنهادی هم درباره معماریش داری واقعا ممنونت میشم. Ultra 3D 11 خرداد 1389, 11:44ممنون خیلی وقته که یک سری از Archmodel ها رو خریدم ولی فکر کنم تا 55 هستو اون فقط دیگه آخرش بود والان تا 78 هم اومده که خیلی توپ هستن ADSL دارم ولی برام به صرفه نیست دانلود کنم ... چی کار دارم دانلود کنم و اون همه وقت و هزینه ترافیک بدم ، وقتی که می تونم هر DVD v, 1000 تومن بخرم درباره معماری هم باید بگم که من معمار نیستم ولی برو کارتو بزار تو مدرسه گرافیکی امیرالمونین که لینکش تو امضام هست و اونجا مکس کار های خوبی و معلم و معمار های مکس هست که درابره کارت هم نظرهای خوبی می دن فقط اون سقف کاذب برام خیلی غیر عادی هست (آخه خیلی تو رفته) سایت ما را در گوگل محبوب کنید با کلیک روی دکمه ای که در سمت چپ این منو با عنوان +1 قرار داده شده شما به این سایت مهر تأیید میزنید و به دوستانتان در صفحه جستجوی گوگل دیدن این سایت را پیشنهاد میکنید که این امر خود باعث افزایش رتبه سایت در گوگل میشود
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 654]