تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  حضرت فاطمه زهرا (ع):خداوند ايمان را براى پاكى از شرك... و عدل و داد را براى آرامش دل‏ها واجب نمود. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821155814




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

•◦• ماهی مکانیکی •◦• -


واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: •◦• ماهی مکانیکی •◦• AVGHH 14 فروردين 1388, 14:59سلام دوستان؛ این اولین WIP من هست (کلا). :paint: امیدوارم با حمایتهای شما بتونم به سرانجام برسونمش. این ماهی رو قراره تو یه کاریکاتور ازش استفاده کنم. همونطور که از اسمش معلومه یه طرح تخیلیه که یه ماهی هس که از قطعات مکانیکی ساخته شده. خیلی وقته طرحش تو ذهنم بود. این طرحیه که تو تعطیلات عید وقت کردم کاملش کنم (تو اتوبوس!): ببخشید که یه ذره بزرگه،اگه کوچیکتر از این میکردم کیفیتش خیلی میومد پایین. دیشب نشستم و این کاری که تا اینجا میبینید رو زدم. خب، طرح رو انداختم تو مکس و شروع کردم از یه صفحه (Plane) این شکل رو در آوردم: بعد از اعمال Modifierهای Symmetry, Shell و Turbosmooth شد این عکسا: تو مرحله ی بعد قسمت یه تیکه ی سر و دم، و اتصالات بین اون هارو ساختم که شد اینا: اینم نمای دقیقتر از دم و سر: لطفا اگه اشکالی میبینید بگید، به اضافه ی نظرتون. خیلی ممنون :rose: mkf.cgi 14 فروردين 1388, 15:51چه باحاله ! يه چيزي ,اين ماهي خوگشل باله ماله نداره؟يا بعدا در مياره؟ فعلا كه مشكلي نداره اما به نظرم براي ساخت پولك ها بهتره كه يه پولك رو بسازي و از array يا pathdeform استفاده كني و بپيچونيشون. Yanon 14 فروردين 1388, 16:27سلام فک کنم اگه این نوار های فلزی - که بدن ماهی رو تشکیل دادن - رو اندکی تو هم ببری به طوری که در حرکت ها و پیچ و قوس های تن ماهی در هم - نه بر هم - بلغزند بیشتر مکانیکی می شه !!! یعنی می دونی الان یه جورایی شده که انگار اصلا ساختار مکانیکی نیست و فقط نما مکانیکیه ولی اگه ساختار به سمت چیزی مثل این تلسکوپ های جمع شو بره که حلقه ها به هم قید داشته باشن و فقط بتونن در هم بلغزند اون موقع خیلی از نظر ساختاری مکانیکی تر می شه موفق باشی یاعلی! AVGHH 14 فروردين 1388, 17:15چه باحاله !خودتی :D يه چيزي ,اين ماهي خوگشل باله ماله نداره؟يا بعدا در مياره؟باله رو موقع زدن طرح یادم رفته، موقع ساخت یه کاریش میکنم، شایدم اصلا نساختمش. :wink: فعلا كه مشكلي نداره اما به نظرم براي ساخت پولك ها بهتره كه يه پولك رو بسازي و از array يا pathdeform استفاده كني و بپيچونيشون.ممنون ولی آخرش باید دستی تنظیمشون کنم چون اونجوری که من میخوام نمیشه. فک کنم اگه این نوار های فلزی - که بدن ماهی رو تشکیل دادن - رو اندکی تو هم ببری به طوری که در حرکت ها و پیچ و قوس های تن ماهی در هم - نه بر هم - بلغزند بیشتر مکانیکی می شه !!! یعنی می دونی الان یه جورایی شده که انگار اصلا ساختار مکانیکی نیست و فقط نما مکانیکیه ولی اگه ساختار به سمت چیزی مثل این تلسکوپ های جمع شو بره که حلقه ها به هم قید داشته باشن و فقط بتونن در هم بلغزند اون موقع خیلی از نظر ساختاری مکانیکی تر می شهراستش منظورتو از درهم -نه بر هم- نفهمیدم. :-? ممنون از دوتاییتون که نظرتون رو گفتین :rose: -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- خب اینم دم توریش که موقع ساخت به یه مشکل عجیب غریب برخوردم، که زیاد مهم نیس. موفق باشید :rose: AVGHH 14 فروردين 1388, 19:37دوباره سلام؛ خب اینم تیکه سیمی (توری) سرش: اینم دوتا عکس کامل از ماهی تا اینجای کار: اینم وایرش: AVGHH 14 فروردين 1388, 21:25سلام ببخشید اگه صفحه سنگین شده. اگه ضمیمه میکردم نمیتونستم درباره هر عکس توضیح بدم. به نظرتون کدوم این حالتها به عنوان سر ماهی (تیکه ی سیمی اش) بهتره؟ لطفا انتخابتون رو از عکسی که دوحالت کنار هم هستند بگین (نه اونی که بالا پایینن) مثلا بگید حالت چپی یا راستی. :wink: خیلی ممنون :rose: arshiyan 14 فروردين 1388, 23:52جالبه، به نظر من راستيه بهتره :) mkf.cgi 15 فروردين 1388, 00:46اصولا بالاييه بهتره:lol:نه نه راستيه بهتر تره.:wink: animations 15 فروردين 1388, 12:24ایول... چه می کنی AVGHH جان... اگه زودتر به فکر می افتادی می تونستی برای مسابقه cgtalk بفرستیش. موضوعش ساخت یه داستان قدیمی با ابزارهای فلزی و پیچ و مهره بود. حالا اون که گذشت... مدلت داره خیلی باحال می شه. اسکچت هم عالی بود. راجع به اون دو تا که گفتی، بالاییه خشن تر به نظر می یاد. فکر کنم اون بهتر باشه. :D AVGHH 15 فروردين 1388, 13:48جالبه، به نظر من راستيه بهتره :) خودت خوبی؟ :D اصولا بالاييه بهتره:lol:نه نه راستيه بهتر تره.:wink:بالاخره راستیه یا بالاییه؟ :D ایول... چه می کنیدارم سعی میکنم یه ذره شبیه تو بشم. :wink: :) راجع به اون دو تا که گفتی، بالاییه خشن تر به نظر می یاد. فکر کنم اون بهتر باشه. به نظر خودمم چپیه (بالاییه) بهتره، چون با حالت سر و شکافای اون همخونیش بیشتره. تو راستیه انحناهای تیکه ی سیمی با کل بدن بی ربطه. ولی چپیه چون از Lattice استفاده کردم خیلی خوب نشده. راستی دقت کردی رنگای امضاهامون یکیه، اول تو اینجوری کردی یا من؟ مهم اینه که قشنگه! ولی کلا ممنون :rose: shirani 15 فروردين 1388, 13:50اره خیلی جالبه منتظر می مونم ببینم چی میشه اما جالبه Farrokh 15 فروردين 1388, 15:08خیلی خشنگه ! من از توریش بسی خوشم اومد اگه پشت توریه شیشه بذاری خیلی با حال می شه خلاصه امیدوارم تلسم wip تو رو نگیره و کارت رو به سر انجون برسونی موفق باشی (به قول مانی حبیبی !) AVGHH 15 فروردين 1388, 15:54ممنون از جفتتون. اگه پشت توریه شیشه بذاری خیلی با حال می شه مگه پنجره اس؟! :d خلاصه امیدوارم طلسم wip تو رو نگیره و کارت رو به سر انجون برسونی خودمم امیدوارم ولی به احتمال زیاد بیشتر از حد معمول طول میکشه. من بعضی وقتا کارام چند ماه طول میکشه، به خاطر اینکه خیلی کم وقت میکنم بشینم پای کامپیوتر. ولی بازم امیدوارم تموم شده. :Mohsen: 16 فروردين 1388, 16:06جالب شده عبد الوهاب جان شده مثل زير دريايي ها ميخواي تو چه كاريكاتوري ازش استفاده كني نكنه ايندفعه ميخواد چند تا اسرائيلي گور به گور شده رو بخوره!!!؟ به نظر خودمم چپیه (بالاییه) بهتره، چون با حالت سر و شکافای اون همخونیش بیشتره. تو راستیه انحناهای تیکه ی سیمی با کل بدن بی ربطه. ولی چپیه چون از Lattice استفاده کردم خیلی خوب نشده. اين كه با lattice هست، اون يكي با چيه؟ مدلش كردي؟ نمي تونم بگم كله كدوماشو بهتره، راستيه چون سيمش نازك تره بهتره ولي حالت سيماي سمت چپيه از راستيه بهتره Farrokh 16 فروردين 1388, 18:12نه پنجره نیست ولی بازتاب اینا تو شیشه قشنگ می شه حالا هرچی خودت سلاح می دونی AVGHH 16 فروردين 1388, 20:19شده مثل زير دريايي ها ميخواي تو چه كاريكاتوري ازش استفاده كني نكنه ايندفعه ميخواد چند تا اسرائيلي گور به گور شده رو بخوره!!!؟ نه بابا، فعلا کاری بهشون ندارم، یه طرح تخیلیه که فک کنم تا تموم شدن کار اگه اسکچشو رو نکنم جذابیتش بیشتر بمونه (چی گفتم!) اين كه با lattice هست، اون يكي با چيه؟ مدلش كردي؟ با لاینه Renderable نه پنجره نیست ولی بازتاب اینا تو شیشه قشنگ می شه حالا هرچی خودت سلاح می دونی راس میگی ولی تو کارم شیشه قرار نیس باشه، حیف شد. hamed 1star 18 فروردين 1388, 22:45سلام دوست خوبم طرحتون بسیار جالب و جذابه اگه جزییات بیشتری هم اضافه بشه که خیلی خوب میشه. منتظر ادامه ی کارتون هستم . موفق و پیروز باشید AVGHH 22 فروردين 1388, 00:07سلام بچه ها؛ :oops: خدا رو شکر مدل ماهی رو تموم کردم (یه ساعت پیش). تعداد پالیگان 1،065،000 حدودا، تعداد ورتکسم شد حدودا 540،000. حالا که فکر میکنم میبینم برا اون کاری که میخواستم بزنم کامپیوترم جواب نمیده! برا اونکار اونطور که حدس میزنم حدود 10، 20 میلیون پالیگان نیازه که با کامپیوتر من عمرا! :-? پس ایده کاریکاتور و فعلا یا باید بی خیال شم یا یه چیز سبکتر بزنم. برا واشرای رو بدن ماهی از بامپ استفاده کردم، به خاطر همین تو نماهای پرسپکتیو زیر دیده نمیشه، که تو رندری که گذاشتم مشخصه. وایر: اینم یه رندر تستکی، با mental: ایرادی تو کار اگه میبینید + نظرتون رو با آغوش وا پذیرایم! :d ممنون :rose: animations 22 فروردين 1388, 02:14خیلی خوب شده AVGHH جان. کاش یه فکری هم به حال محیطش می کردی. :wink: AVGHH 22 فروردين 1388, 03:07خیلی خوب شده AVGHH جان. کاش یه فکری هم به حال محیطش می کردی. :wink: ممنون درباره محیطش: قرار بود این ماهیه تو یه صحنه باشه که تو پست قبلیم توضیح دادم، کامپیوترم نمیکشه، فعلا همینجوری باشه تا ببینم چیکار میتونم بکنمش. کار هنوز زیاد داره، مثلا باید واشرای رو بدن ماهی رو ببینم با دیسپلیسمنت میشه خوب درآورد یا نه و... بازم ممنون که سر زدی :rose: mkf.cgi 22 فروردين 1388, 07:15به به ميبينم كه به سلامتي كار تموم شده و از اين حرفا ,اين خيلي خوبه كه طرحي كه زدي تبديل به يه مدل سه بعدي شده. تبريك ميگم, خود ماهي كه با طرح زده شده هيچ مشگلي نداره كامله, فقط يه چيزي چرا اين همه ورتكس و پوليگن ريختي به پاش؟حتما به خاطر ديسپليس يا يه چيزي تو همين مايه هاست وگر نه به نظرم با 1000 تا ورتكس حتي كمترميشد كار رو تموم كرد! موفق باشي همكار cg خور عزيز. :Mohsen: 22 فروردين 1388, 10:06كاملش خوب شده خوب اگه سيستمت نميكشه بيا اجزاي محيطو جدا جدا بساز بعد توي فوتوشاپ باهم تلفيق كن حيفه كه تا اينجا اومدي بيخيال بقيش بشي بعد، به نظر من پيچها خيلي زيادن، شولوغش كرده کار هنوز زیاد داره، مثلا باید واشرای رو بدن ماهی رو ببینم با دیسپلیسمنت میشه خوب درآورد یا نه و... اين چه كاريه!؟ تو كه همه چيزو مدل كردي، خوب مدلشون كن ديگه، 4 تا پليگان بيشتر، چون ديسپليسمنت هم كارو سنگين ميكنه Farrokh 22 فروردين 1388, 10:36خوبه ولی من بیشتر دوست داشتم که سرش جای یه لایه ورق فلزی یه حجم تو پر باشه و ضمنا به بدنه هم وصل باشه که توجیه فیزیکی داشته باشه AVGHH 22 فروردين 1388, 11:53فقط يه چيزي چرا اين همه ورتكس و پوليگن ريختي به پاش؟حتما به خاطر ديسپليس يا يه چيزي تو همين مايه هاست وگر نه به نظرم با 1000 تا ورتكس حتي كمترميشد كار رو تموم كرد! چون همه پیچها (109 تا) turbosmooth 2دارن، ضمنا اون تیکه های توری خودش کلی پالیگان داره منم یه turbosmooth فک کنم 2 یا 1 بهش دادم. با 1000 تا؟!! ساده ای؟! خوب اگه سيستمت نميكشه بيا اجزاي محيطو جدا جدا بساز بعد توي فوتوشاپ باهم تلفيق كن حيفه كه تا اينجا اومدي بيخيال بقيش بشي مطمئنا همینجوری ولش نمیکنم، احتمالا اگه خدا بخواد گوش شیطون کر انشاءالله...، میخوام سیستم جمع کنم. یا میذارم با اون کارو تموم میکنم یا همین کاری که گفتی رو میکنم. اين چه كاريه!؟ تو كه همه چيزو مدل كردي، خوب مدلشون كن ديگه، 4 تا پليگان بيشتر، چون ديسپليسمنت هم كارو سنگين ميكنه اتفاقا اول اونا رو مدل کردم، ولی چون به دلم نَشست از بامپ استفاده کردم. بعد، به نظر من پيچها خيلي زيادن، شولوغش كرده شاید! نمیدونم. چیزیه که تو اسکچ بوده. و ضمنا به بدنه هم وصل باشه که توجیه فیزیکی داشته باشه داداش درسته تخیلیه ولی همینجوری الکی الکیم که نیس که! تو وایره دقت کن به بالا و وسط و جلوس سر 3، 4 تا اتصال براش گذاشتم. اگه وایر کامل میذاشتم توش بهتر معلوم میشد. ممنون از همتون :rose: Mandana 22 فروردين 1388, 13:48په نظرم خعلی قشن شده عبدالوهاب هاین... به جون تنها بچه ام اگر بیخیالش بشی میدونم یا تو///بابا حیفه به این قشنی شده اینهمه ناز ناز روش کار کردی حالا میخوای بیخیال بشی؟ حیفه حیفه حیفه خوب توی ویوو پورتت اون اجزایی که لازم نیستن موقع ادامه ئه کار رو هایچ بهاین، موقع رندر همه رو آنهاید بهاین..فوقش یکم رندرت طول می کشه دیگه...اما جدی گناه داره بیخیالش بشی در حقش ظلم می کنی همینا دیگه.بهانه نیار منتظر ادامه اش هستیم ^.^ موفق باش:rose: ali_tavanaie 22 فروردين 1388, 13:59من قدیما عاشق روباتیک و این چیزا بودم، ماهی شما ساختار جالبی داره اما من فکر میکنم اگر چند تا تغییر در اون بدی بیشتر حالت روباتیک به خودش می گیره. مشابه دوست عزیزمون به نظر من هم بهتر میشد اگر هر قسمت ماهی در قسمت دیگه فرو میرفت تا قابلیت حرکتش ملموس باشه، یعنی اینکه با چرخش ماهی هر قسمت توی قسمت دیگه بره تا یک سمت ماهی جمع بشه و سمت دیگه باز بشه ، میگم یه نگاه به ساختار خرخاکی ها بکنی بد نیست ساختارش خیلی شبیه ساختاراین ماه هست بعد یک چیز دیگه، اون چیزایی که روی بدنه ماهی هست پیچه؟اگر پیچه من فکر میکنم جلوی حرکت روون ماهی رو میگیره ، میشه برای استحکام ماهی بین هر قسمت یک جسم مثل غضروف یا لاستیک گذاشت که قابلیت ارتجاع هم داشته باشه ، در ضمن اگر دهن ماهی هم یک لولا داشت که باز میشد خیلی خوب میشد. در کل جالب شده و این چیزایی که من نوشتم بیشتر نظرات شخصیه و فکر کنم با این تغییرات جالب تر بشه. AVGHH 22 فروردين 1388, 22:00په نظرم خعلی قشن شده عبدالوهاب هاین... به جون تنها بچه ام اگر بیخیالش بشی میدونم یا تو///بابا حیفه به این قشنی شده اینهمه ناز ناز روش کار کردی حالا میخوای بیخیال بشی؟ حیفه حیفه حیفه خوب توی ویوو پورتت اون اجزایی که لازم نیستن موقع ادامه ئه کار رو هایچ بهاین، موقع رندر همه رو آنهاید بهاین..فوقش یکم رندرت طول می کشه دیگه...اما جدی گناه داره بیخیالش بشی در حقش ظلم می کنی همینا دیگه.بهانه نیار منتظر ادامه اش هستیم ^.^سلام هاین هاین، حرفات مثه یه چماق بود تو سرم که منو از خواب بیدار کرد و وای! من چقد الان امیدوار و متنبه و متحول شدم! حتما ادامه میدمش، حتما! هاین هاین مشابه دوست عزیزمون...اون دوستمون یه پیشنهادی داد ولی همونطور که تو جوابم به اون دیدی من متوجه منظورشون نشدم، ولی با توضیحات الان تو کاملا منظورتون رو گرفتم، قلمبه! نظرت کاملا برام محترمه ولی من ماهی ئی میخواستم بسازم که با قطعات مکانیکی فلزی باشه، که تو صحنه ای که... (به دلیل لو رفتن سوژه کاریکاتور سانسور شد!) هس باشه. ولی پیشنهادات (مخصوصا لولائه) جالب بود، کاشکی زودتر میگفتی که همون موقع روش کار کنم. بازم ممنون از هاین هاین و علی جان :rose:




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 222]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن