تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خوشا بحال كسانى كه براى خدا گرسنه و تشنه شده‏اند اينان در روز قيامت سير مى‏شوند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821186288




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تبديل انرژي مكانيكي به الكتريسيته با شبيه سازي حركت ماهي‌ها


واضح آرشیو وب فارسی:هموطن سلام: تبديل انرژي مكانيكي به الكتريسيته با شبيه سازي حركت ماهي‌ها
اين دستگاه براي توليد انرژي نيازي به موج شكن، سد و يا توربين نداشته و تنها با شبيه سازي حركت ماهي و استفاده از نوسانات جريان گردابها توليد انرژي خواهد كرد.
محققان دانشگاه ميشيگان با شبيه سازي حركت ماهي‌ها و توليد دستگاهي اقدام به جذب انرژي مكانيكي موجود در جريانهاي آبي و تبديل آن به انرژي الكتريكي كردند.
دانشمندان دانشگاه ميشيگان با توليد دستگاهي به نام VIVACE قصد دارند بستر رودخانه ها و اقيانوسها را به منابع قدرتمند انرژي براي آيندگان تبديل كنند.
VIVACE اولين دستگاه در جهان است كه قادر به ذخيره انرژي در انواع جريانهاي آبي است زيرا اين دستگاه در ميان آب با سرعتي كمتر از سه كيلومتر بر ساعت حركت مي كند و به دليل اينكه اكثر جريانهاي آبي جهان سرعتي پايين تر از سه كيلومتر دارند، انرژي موجود در آنها به خوبي توسط دستگاه جذب مي شود.
اين دستگاه براي توليد انرژي نيازي به موج شكن، سد و يا توربين نداشته و تنها با شبيه سازي حركت ماهي ها و استفاده از نوسانات جريان گردابها قادر به توليد انرژي خواهد بود.
ماهيچه بدن ماهي ها براي عبور از ميان جريان آب به اندازه كافي قوي نبوده و اين جانداران براي انجام اين كار در سرعتي يكنواخت با عبور از مسير يكديگر و سرخوردن از ميان گردابهايي كه ماهي هاي جلويي ايجاد كرده اند به حركت خود ادامه مي دهند.
دستگاه VIVACE از استوانه اي صيقلي تشكيل شده است كه به تعدادي فنر متصل است. استوانه به صورت افقي در ميان جريان آب قرار گرفته و مشابه ماهي ها باعث ايجاد گردابهايي متناوب در جريان آب مي شود. اين گردابها باعث حركت متناوب استوانه بر روي فنرهايش شده و انرژي مكانيكي توليد شده در اين فرايند در نهايت به انرژي الكتريسيته تبديل مي شود.
به گفته محققان دانشگاه ميشيگان چند استوانه در جريان آب قادر خواهند بود انرژي مورد نياز يك برج دريايي و يا يك كشتي بدون تحرك را تامين كند. همچنين رديفي از اين استوانه ها توانايي تامين انرژي يك اتومبيل و هزاران خانه مسكوني را خواهد داشت.
محققان بر اين باورند اقيانوسها منابع وسيعي براي تامين انرژي بوده كه با دستيابي به آن مي توان در آينده انرژي مورد نياز 15 بيليون انسان را در سرتاسر جهان تامين كرد.
 دوشنبه 4 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: هموطن سلام]
[مشاهده در: www.hamvatansalam.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 211]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن