واضح آرشیو وب فارسی:نیک صالحی: محمد يعقوبي كارگرداني كه احمد آقالو آخرين حضورش را در تئاتر تلويزيوني با او تجربه كرد، ميگويد: وقتي خبر درگذشت او را شنيدم مهمترين نكتهاي كه به ذهنم رسيد، آخرين صحبتي بود كه هنگام ضبط تلهتئاتر «دل سگ» با هم داشتيم و او گفت نمايشي هست كه حتما بايد در آن كار كنم، نمايش «شاه لير» و من هم گفتم باور كنيد به نظر من «شاه لير» بهترين متن شكسپير است و او هم گفت پس ديگر مشكلي نيست كار ميكنيم! و بياختيار ياد آن لحظه ميافتم كه نشان ميداد او چهقدر اميدوار بود و با اينكه سخت بيمار بود، هرگز بيمارياش را منتقل نميكرد و اميدوار بود كه حتما بر مشكلش فائق ميشود. يعقوبي در ادامه به خبرنگار تئاتر خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) مطرح ميكند: احمد آقالو از آن دست افرادي است كه هميشه دوست داشتيم با او كار كنيم و برخلاف برخي از چهرهها كه تنها از دور بزرگ هستند، وقتي به او نزديك ميشديم همان اندازه بزرگ و دوستداشتني بود. اين نمايشنامهنويس و كارگردان تئاتر كه اوايل دهه 70 در كلاسهاي بازيگري حميد سمندريان، شاگرد آقالو بوده است، با ستايش روحيه انساني و منش آقالو يادآور ميشود: اولينبار كه او را روي صحنه ديدم، هنگام اجراي نمايش «ازدواج آقاي ميسيسيپي» به كارگرداني حميد سمندريان بود، هرگز تأثيري را كه بازي او بر من گذاشت، فراموش نميكنم با آن صدا و حضور به يادماندنياش و همه دوستان نزديكم ميدانند «ازدواج آقاي ميسيسيپي» براي من يعني احمد آقالو كه با كمترين حركات و بدون حشو و زوايد، شخصيت را چنان ميپروراند كه در ذهن تماشاگران تأثيري به يادماندني ميگذاشت. يعقوبي سپس با يادآوري بازي درخشان آقالو در نمايش «خروس» نوشته و كار محمد رحمانيان ميگويد: نميتوان تصور كرد كسي اين نمايش را ديده باشد و حضور و بازي او را به ياد نداشته باشد و نميتوانم ته قلبم اين خوشبختي را حس نكنم كه در نمايش راديويي «دوشيزه و مرگ» و نمايش تلويزيوني «دل سگ» با او همكاري كردم. او در نمايش «دوشيزه و مرگ» كه من نقش راوي را به آن اضافه كرده بودم، راوي بود و با آن صداي اثرگذار و زيبايش، اين نقش را جاودانه كرد. اين نمايشنامهنويس و كارگردان تئاتر سخنان خود را اينگونه به پايان ميبرد: نبايد تنها درباره بازيگري او سخن گفت، او انساني بود كه كاركردن با او هميشه لذتبخش بود. هميشه همواره اولين گزينه من در نقشهايي بود كه در سن و سال او بودند اما به دليل مشكلات اقتصادي و نبود امنيت مالي در تئاتر ترجيح ميداد در كارهاي تصويري حضور داشته باشد و من از اين فرصت استفاده كردم و در اولين كار تصويريام كه نقش مناسب او را داشتم، «دلسگ» با او كار كردم. انتهاي پيام
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: نیک صالحی]
[مشاهده در: www.niksalehi.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 184]