تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع): آيا به شما بگويم كه مكارم اخلاق چيست؟ گذشت كردن از مردم، كمك مالى به برادر (دينى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819973807




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

این برچسب‌ها چیستند؟


واضح آرشیو وب فارسی:برترینها: این برچسب‌ها چیستند؟ اگر از دوستداران پروپا قرص و به اصطلاح خوره بازی هستید، شاید تا به حال متوجه برچسب‌های کوچکی شده باشید که سمت چپ کاور بازی‌ها هستند...

اگر از دوستداران پروپا قرص و به اصطلاح خوره بازی هستید، شاید تا به حال متوجه برچسب‌های کوچکی شده باشید که سمت چپ کاور بازی‌ها هستند. این برچسب‌ها محصول رتبه‌بندی بازی‌ها بر اساس محتوی آنها، میزان خشونت و تناسبشان با گروه‌های مختلف سنی هستند.   موسسه‌های مختلفی همچون ESRB، Pegi و bbfc این رتبه‌بندی‌ها را انجام می‌دهند. این برچسب‌ها به ویژه برای خانواده‌ها بسیار مناسب هستند زیرا می‌توانند از محتویات بازی و تناسب آن با سن فرزندانشان آگاه شوند.

  کودکان نماد EC  مخفف واژه انگلیسی Early Childhood به معنای «دوران کودکی» و نمایش‌دهنده محدود سنی 3 سال و بالاتر است. یعنی خانواده‌ها با دیدن این برچسب می‌تواند خیالشان راحت باشد که بازی موردنظر، هیچ‌گونه صحنه خشن یا نامناسبی برای کودکانشان ندارد. شخصیت بازی‌ها بیشتر فانتزی هستند و هیچ گونه صحبت زشت و بی‌ادبانه‌ای بیان نمی‌شود و رفتارهای ناهنجاری از آنها سر نمی‌زند.

  همه گروه‌های سنینماد E  مخفف واژه انگلیسی Everyone به معنای «همه» و شامل انواع بازی‌های کارتونی، فانتزی و آنهایی است که خشونت بسیار کمی دارند. این تایتل برای محدوده سنی 6 سال و بالاتر مناسب است. نوع صحبت کردن شخصیت‌های بازی و واژه‌های مورد استفاده در  این بازی‌ها نیز مناسب این رده سنی است.

  گروه‌های سنی بالای 10 سالنماد E  مخفف واژه انگلیسی Everyone به معنای «همه» و شامل انواع بازی‌های کارتونی، فانتزی و آنهایی است که خشونت بسیار کمی دارند. علامت مثبت 10 کنار این واژه نیز  نشان‌دهنده رده سنی 10 سال و بالاتر است. در ضمن این بازی‌ها، themeهای بسیار زیبا و مینیمال نیز دارند.

  نوجواناننماد T  مخفف واژه انگلیسی Teen به معنای «نوجوانان» و برای محدود سنی 13 سال و بالاتر مناسب است. این تایتل شامل انواع بازی‌های خشن، اکشن، جنگی، themeهای مینیمال وکمدی است. زبان و واژه‌های مورد استفاده توسط شخصیت‌های بازی نیز تاحدی خشونت‌آمیز هستند.

  بزرگسالاننماد M  مخفف واژه انگلیسی Mature به معنای «بزرگسال» و برای محدود سنی 17 سال و بالاتر مناسب است. این تایتل شامل انواع بازی‌های بسیار خشن، اکشن، جنگی، themeهای مینیمال و کمدی است. زبان و واژه‌های مورد استفاده توسط شخصیت‌های بازی نیز خشونت‌آمیز و محاوره‌ای هستند.

  فقط بزرگسالاننماد AO مخفف واژه انگلیسی Adults Only به معنای « فقط بزرگسالان» فقط برای افراد بالای 18 سال مناسب است. خشونت‌های موجود در این‌گونه بازی‌ها بسیار بالاست و افراد زیر 18 سال نباید آنها را بازی کنند.

  RATING PENDINGنماد RP  مخفف واژه انگلیسی Rating Pending و به معنای «نامشخص بودن رتبه» است. ESRB این علامت را برای نسخه‌های تبلیغاتی بازی‌ها استفاده می‌کند و به این وسیله کاربر می‌خواهد منتظر رتبه‌بندی آن بماند.

  از کوچک تا بزرگ نماد K-A مخفف واژه انگلیسی Kids to Adults و به معنای « از کوچک تا بزرگ» است. این برچسب نشان می‌دهد که این بازی برای همه سنین و هر سلیقه‌ای مناسب است. محتوی این‌گونه بازی‌ها شامل میزان کمی خشونت، طنز و تا حدی زبان خشن و محاوره‌ای است.

  PEGI 3این برچسب نمایش‌دهنده محدود سنی 3 سال و بالاتر است. یعنی بازی موردنظر، هیچ‌گونه صحنه خشن یا نامناسبی ندارد. شخصیت بازی‌ها بیشتر فانتزی هستند و هیچ گونه صحبت زشت و بی‌ادبانه‌ای بیان نمی‌شود و رفتارهای ناهنجاری از آنها سر نمی‌زند.

  PEGI 7شاید بتوان بازی‌های این برچسب را در رده سنی بالای سه سال طبقه‌بندی کرد. اما از آنجا که ممکن است برخی از بازی‌ها صحنه‌های خشونت‌آمیز و ترسناک داشته باشند، PEGI فاصله گروه‌های سنی را کمتر  کرده است.   PEGI 12بازی‌هایی که این برچسب را دارند شامل صحنه‌های تقریبا خشن و ترسناک و هیولا یا زامبی‌های فانتزی هستند که برای رده سنی زیر 12 سال چندان مناسب نیست.

  PEGI 16بازی‌هایی که برچسب بالای 16 سال دارند شباهت فراوانی به زندگی واقعی دارند. ممکن است شخصیت‌های بازی علاوه بر خشونت، حرف‌های زشتی نیز بیان کنند، رفتار نابهنجاری از خود نشان دهند یا مخدر مصرف کنند. چنین شخصیت‌هایی در کنار محیط سرد و بی‌روح اغلب این بازی‌ها، برای افراد زیر 16 سال اصلا مناسب نیستند.

  PEGI 18برچسب بالای 18 سال در بازی‌ها به معنای نمایش خشونت بسیار زیاد در آنهاست. شاید بتوان گفت همه آیتم‌های بد، ترسناک و خشن در این بازی‌ها وجود دارند. صحنه‌ها اصولا غیر انسانی و صحبت‌ها، زشت و بی‌ادبانه‌اند. البته همه این مسایل در یک بازی جمع نیستند اما ممکن است بیشتر آنها را داشته باشد. به هر صورت بهتر است افراد زیر 18 سال این‌گونه بازی‌ها را انجام ندهند زیرا تاثیر بدی در شخصیت، افکار و طرز برخورد آنها خواهد داشت.  مصرف مواد، قمار کردن، رفتارهای نامناسب جنسی، خشونت و ترس از جمله مشخصه‌های این بازی‌ها هستند.

  زبان زشتنمادی برای نمایش صحبت‌های زشت و غیر اخلاقی است.

  مصرف موادبازی شامل صحنه‌ مصرف مواد است که برای همه رده‌ها مناسب نیست.

  ترسبازی شامل صحنه‌های ترسناک و رعب‌آور است و برای کودکان مناسب نیست.

  قمار بازی شامل قمار کردن و آموزش قمار است

  خشونتبازی شامل صحنه‌های خشن است که می‌تواند در رفتار فرد تاثیر منفی داشته باشد.

  بازی آنلاین به صورت آنلاین می‌توان بازی کرد.رتبه‌بندی‌هایی که به صورت عددی داخل دایره، مثلث یا مربع هستند نمایشگر محدودیت سنی برای استفاده از آن بازی است. به طور مثال، برچسبی دایره‌ای شکل با عدد 12 داخل آن ، یعنی افراد زیر 12 سال مجاز به استفاده از این بازی نیستند. همان‌طور که گفتیم این محدودیت‌ها بنا به دلایل خاصی همچون جنس گفتار شخصیت‌ها، میزان خشونت یا تم‌های بازی است. باز نشر اختصاصی: مجله اینترنتی Bartarinha.ir
برترین مجله اینترنتی ایران





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترینها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 565]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن