تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):از حقيقت ايمان اين است كه حق را بر باطل مقدم دارى، هر چند حق به ضرر تو و باطل به نفع ت...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798286702




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بخشش در نماز


واضح آرشیو وب فارسی:راسخون:
 بخشش در نماز
بخشش در نماز منبع: مجله پرسمان چرا در جایی حضرت علی(علیه السلام) هنگام ركوع انگشتر خود را به فقیر می‏بخشد اما در جایی دیگر هنگام نماز تیر را از پای ایشان می‏كشند و ایشان متوجه نمی‏شود، این دو مطلب را چگونه می‏توان با هم جمع كرد؟ ائمه (علیهم السلام) در حالات خود مراتب گوناگونی داشته‏اند: نحوه حضور قلب آنان در نماز سه گونه است: 1 . گا هی توجه به خدابه گونه‏ای بوده كه هیچ چیز دیگر را متوجه نمی‏شدند و نمونه‏های بسیاری از این قبیل از ائمه نقل گردیده است . 2 . گاه ممكن است، ضمن حضور قلب كامل، كم و بیش متوجه امور خارجی نیز بوده‏اند; ولی به جهت عدم وظیفه در برابر آن‏ها عكس العمل نشان نداده‏اند . 3 . در مواردی ضمن حضور قلب كامل، به برخی از مسائل توجه داشته و بر حسب وظیفه یا استحباب عكس العمل نشان داده‏اند، بدون آن كه مانع توجه آنان به خدا باشد . از این نمونه همان اعطای انگشتر توسط امیرالمؤمنین (علیه السلام) به سائل است . عرفا می‏گویند این مرتبه از حضور قلب كامل‏تر از مرتبه اول است; زیرا در اولی توجه به خداوند حجاب و مانع عالم كثرات است ولی در این مرحله آن چنان فانی در رب و وصل به او است كه از آن مرتبه به شهود عالم می‏پردازد و به اصطلاح مرتبه لاحجاب مطلق است . نه حضور غیب مانع حضور عالم شهوداست و نه بالعكس . آنچه هیچ گاه در نمازهای آنان وجود نداشته، حجاب شدن عالم شهود نسبت‏به عالم غیب است; به عبارت دیگر، باید دانست تفاوت امامان با برخی عرفا در آن است كه گروهی از عرفا وقتی در یكی از مقامات سیر و سلوك هستند، حضور در مقامات دیگر برای آنان به آسانی ممكن نیست ; ولی امامان چنان توانمندی روحی و معنوی دارند كه به آسانی می‏توانند دو عبادت نماز و زكات را همراه با یكدیگر و بدون كاستی در حضور قلب و اخلاص انجام دهند و آن جا كه امور شخصی و مادی مطرح است، همان مقام معنوی خویش را حفظ كنند و درد جسمی آان را از حالت «وصال‏» و «مقام فنا» خارج نگرداند .
#اجتماعی#





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: راسخون]
[مشاهده در: www.rasekhoon.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 262]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن