تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خودت را به داشتن نيّت خوب و مقصد زيبا عادت ده، تا در خواسته ‏هايت موفق شوى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821094254




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سرقت خانوادگي در سه قاره!


واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: سرقت خانوادگي در سه قاره! اين متهم ادامه داد؛ چون مي دانستيم ممکن است پس از چند سرقت از سوي پليس تحت تعقيب قرار بگيريم در دزدي هاي بعدي خود را گريم مي کرديم. اعتماد: اعضاي يک شبکه خانوادگي سرقت که به خاطر انجام کف زني هاي متعدد تحت تعقيب قرار گرفته بودند سرانجام دستگير شدند و در اعترافات شان به کف زني در کشورهاي سه قاره اقرار کردند.  

  تلاش ها براي دستگيري متهمان از اواخر بهمن ماه پس از شکايت هاي متعدد از آنان آغاز شد. شاکيان که بيشتر آنها از مغازه داران بودند در شکوائيه هاي جداگانه اعلام کردند با تصور اينکه متهمان توريست هستند فريب ظاهر آنها را خورده اند.   يکي از مالباختگان که فروشنده عتيقه جات است در اين باره به صادق زاده بازپرس شعبه سيزدهم دادسراي ناحيه 3 تهران گفت؛ سارقان سه نفر بودند؛ دو مرد و يک زن. وقتي آنها وارد مغازه ام شدند با هم انگليسي صحبت مي کردند. از موهاي بور و طرز برخوردشان فهميدم آنها توريست هستند. به همين دليل به استقبال شان رفته و آنها را به داخل مغازه راهنمايي کردم. با خودم گفتم حتماً از آنها سود خوبي نصيبم خواهد شد. آنها چند نمونه از اشياي لوکس و با ارزش را نگاه کردند و چند نمونه را پسنديدند.  

  مساله يي که وجود داشت اين بود که هر کدام از سارقان به يک سمت مغازه رفته و هر يک دست روي يک شيء گذاشته بودند. هر بار يکي از آنها مرا صدا مي کرد و چون فارسي نمي دانست با زحمت سوالش را از من مي پرسيد. تا اينکه بعد از حدود نيم ساعت هر کدام جنس مورد علاقه شان را انتخاب کردند. سپس يکي از آنها چند دسته اسکناس از کيفش بيرون آورد و آنها را شمرد و به من داد و همراه دو نفر ديگر از فروشگاهم خارج شدند اما وقتي خودم پول ها را شمردم فهميدم خيلي کمتر از بهاي واقعي اجناس است. پس از آن وقتي اجناس مغازه را کنترل کردم فهميدم آنها يک جام عتيقه را نيز که ارزش زيادي داشت، دزديده اند.   مرد ديگري که صاحب يک مغازه صرافي است نيز گفت؛ سه سارق که دو مرد و يک زن بودند و به زبان عربي صحبت مي کردند نزد من آمدند تا دلارهايشان را به ريال تبديل کنند. چون مبلغ دلارها زياد بود محاسبه تبديل آن را با دقت انجام و چند دسته اسکناس پنج هزار توماني به آنها دادم. يکي از آنها پول ها را شمرد و گفت کم است. چون او پول ها را مقابل چشمان خودم شمرده بود چاره يي نداشتم جز اينکه حرفش را بپذيرم. به همين دليل کسري پول ها را به او دادم و آنها از مغازه بيرون رفتند ولي پس از چند دقيقه وقتي پول هايم را کنترل کردم فهميدم مرد عرب سرم کلاه گذاشته و از من کف زني کرده است.   در حالي که به جز اين دو نفر افراد ديگري نيز با همين شگرد هدف سارقان قرار گرفته بودند پرونده براي بررسي تخصصي به اداره پنجم پليس آگاهي تهران بزرگ ارسال شد. از آنجا که مغازه برخي مالباختگان به دوربين مداربسته مجهز بود تصاوير ضبط شده به دقت مورد بررسي قرار گرفت.  

  چهره سارقان در هر بار دزدي با دفعه قبل تفاوت داشت. در شرايطي که اين موضوع به معمايي پيچيده تبديل شده بود کارآگاهان با بازبيني فني و دقيق تصاوير پي بردند عامل همه سرقت ها همان سه نفر هستند اما در هر دزدي با استفاده از وسايل گريم با چهره يي جديد ظاهر مي شدند.   اين اطلاعات حاکي از آن بود که سارقان افرادي کاملاً حرفه يي هستند به همين خاطر تصاوير متهمان در اختيار واحدهاي گشتي قرار گرفت و ماموران مکلف شدند در صورت مشاهده متهمان آنان را بازداشت کنند.   به اين ترتيب عمليات دستگيري سارقان به طور نامحسوس در مناطق وسيعي از تهران آغاز شد تا اينکه ساعت 12 اولين روز اسفند ماموران حين گشت زني در خيابان آفريقا به سه سرنشين يک دستگاه خودروي سمند نقره يي رنگ مظنون شدند و به آنها دستور ايست دادند. شباهت تصاوير متهمان تحت تعقيب به اين سه نفر باعث شد آنها براي بازجويي به کلانتري منتقل شوند.   دستگيرشدگان که چنگيز - 23 ساله - گل خندان - 22 ساله - و قاسم - 57 ساله - نام دارند پيش از آنکه تحت بازجويي هاي فني قرار بگيرند دست خود را رو و به چندين فقره کف زني اعتراف کردند. به همين خاطر هر سه براي ادامه بازجويي ها در اختيار کارآگاهان اداره پنجم پليس آگاهي قرار گرفتند.   چنگيز ضمن اعتراف به کف زني گفت؛ من و گل خندان زن و شوهر هستيم و قاسم هم پدرم است. ما چون هر سه به زبان هاي خارجي از جمله انگليسي و عربي تسلط داريم به فروشگاه هاي مختلف مي رفتيم و به بهانه خريد جنس يا تبديل ارز از مغازه داران کف زني مي کرديم.   اين متهم ادامه داد؛ چون مي دانستيم ممکن است پس از چند سرقت از سوي پليس تحت تعقيب قرار بگيريم در دزدي هاي بعدي خود را گريم مي کرديم.   چنگيز افزود؛ طي سال هاي اخير همراه پدر و همسرم چندين بار به طور غيرقانوني به کشورهايي از سه قاره جهان سفر کرديم و در آنجا کف زني مي کرديم. ما بيشتر از طريق مرز پاکستان و با گذرنامه پاکستاني به کشورهاي سريلانکا، بنگلادش، عربستان، ايتاليا و امريکا مي رفتيم.   اين متهم ادامه داد؛ حتي سه مرتبه هم در ماه ذي الحجه به حج رفتيم و توانستيم پول زيادي از حجاج به چنگ آوريم. بنابر اين گزارش هم اکنون اين سه متهم در بازداشت به سر مي برند و تحقيقات براي افشاي ديگر اقدامات مجرمانه آنها در جريان است. سرهنگ عباسعلي محمديان رئيس پليس آگاهي تهران بزرگ با اشاره به پرونده اين متهمان از روزنامه ها خواست تصاوير آنها را بدون پوشش منتشر کنند تا افرادي که طعمه قرار گرفته اند آنها را شناسايي کنند. مالباختگان مي توانند براي پيگيري پرونده به شعبه سيزدهم بازپرسي دادسراي ناحيه 3 تهران يا اداره پنجم پليس آگاهي تهران بزرگ مراجعه کنند.





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 209]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن