تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند فرمود: «... هرگاه بنده بگويد: بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم، خداى متعال مى‏گ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814698838




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تنها ميهمانان بن‌لادن طي 6 سال چه كساني بودند؟


واضح آرشیو وب فارسی:الف: تنها ميهمانان بن‌لادن طي 6 سال چه كساني بودند؟
سرنشينان خودرو تويوتا كرولا سفيد رنگ تنها ميهمانان اسامه بن لادن طي مدت ۶ سال اقامت وي در ابيت‌آباد بودند كه اين واقعه هيچگاه در گزارش آي.اس.آي ذكر نشد.

به گزارش فارس در اسلام‌آباد، ژنرال "شوكت قادر" افسر نظامي سابق پاكستان و نويسنده كتاب "جرانيمو" در مورد زندگي رهبر القاعده و عمليات ابيت‌آباد، در ادامه پژوهش‌هاي خود پيرامون واقعه ابيت‌آباد نوشته است:

نويسنده در اين شماره به برخي پرسش‌هاي بي‌جواب در مورد كشته شدن رهبر القاعده نيز اشاره مي‌كند.

قادر نوشته است: سربازان آمريكايي قبل از اينكه بالگرد بلك هاك سقوط كند بيرون پريده بودند به همين علت آسيبي نديدند و بالگرد مورد نظر دقايقي بعد از سقوط توسط سربازان منهدم و يك بالگرد شينوك براي انتقال سربازاني كه بالگرد آنان دچار حادثه شده بود به محل اعزام شد.

صداي انفجار بالگرد آمريكايي از فاصله دور شنيده مي‌شد و همين صدا براي اعزام سربازان ارتش به محل حادثه كفايت مي‌كرد.

مشخص بود كه آتش‌سوزي به خاطر انفجار صورت گرفته است با اين وجود آمريكايي‌ها بخاطر عجله‌اي كه داشتند كيسه حاوي مواد منفجره را در محل جا گذاشتند كه سازمان اطلاعات پاكستان اين كيسه را از نزديك ديواري كه بالگرد آمريكايي آنجا سقوط كرده بود كشف كرد.

همسايگان بن لادن اذعان دارند كه بالگرد بعد از اينكه خواست به پرواز درآيد سقوط كرد اين در حالي بود كه ساير بالگردها نيز در حال ترك محل مورد نظر بودند.

خودروي پليس كه ساعت ۱ بامداد به محل رسيد نيز اين موضوع را تأييد مي‌كند كه بالگرد مورد نظر هنگام به پرواز درآمدن دچار آسيب شد.

كساني كه در مركز آموزشي ارتش در ابيت‌آباد و در نزديكي مخفيگاه بن لادن حضور داشتند نتوانستند به موقع خود را به محل حادثه برسانند.

چند دقيقه بعد از اينكه نيروهاي ارتش و آي.اس.آي. وارد مخفي‌گاه بن لادن شدند به سرعت نحوه وقوع حادثه را براي مقامات بالاتر مخابره كردند.

ساعت ۵۵ دقيقه بامداد بعد از تحقيق درباره حادثه معلوم شد كه بالگرد مورد نظر متعلق به ارتش پاكستان نمي‌باشد و موضوع به ژنرال كياني اطلاع داده شد.

ژنرال كياني دستور داد ۲ جنگنده پاكستاني به پرواز درآمده بالگرد‌هايي را كه حريم هوايي پاكستان را نقض كرده‌اند نابود سازند. به خلبانان اعلام شده بود بالگرد‌هاي مورد نظر را از هر نوع و متعلق به هر كشوري كه باشند منهدم كنند.

در ۴۰ كيلومتري ابيت‌آباد يكي از نقاط حساس ارتش واقع است و به نظر مي‌رسد حفاظت از اين نقطه ژنرال كياني را نگران كرده بود.

ساعت ۱:۰۵ دقيقه بامداد جنگنده‌هاي پاكستاني به پرواز درآمدند. ساعت ۱:۱۵ دقيقه جنگنده‌ها به ۴۰ كيلومتري ابيت‌اباد يعني همان منطقه حساس رسيدند اما هيچ بالگرد مشكوكي مشاهد نشد.

در اين زمان بالگرد‌هاي آمريكايي در حال عبور از مرز پاكستان بودند.

طبق اطلاعات اوليه، سربازان پشتون يا همان سربازان آمريكايي كه به زبان پشتو صحبت مي‌كردند به منطقه بلال‌تاون كه در ابيت‌آباد قرار داشت حمله كرده و چند نفر را به قتل رسانده بودند.

ساعت ۲ بامداد ژنرال‌كياني رئيس جمهور و نخست وزير را از عمليات ابيت‌آباد آگاه كرد.

مقامات پاكستاني تأييد كردند كسي كه در ابيت‌آباد حضور داشته بن لادن بوده زيرا آزمايش دي.ان.اي. فرزندش خالد اين موضوع را به اثبات مي‌رساند.

طبق گزارش مقامات آمريكايي ۶ نفر در عمليات ابيت‌آباد كشته شدند كه يكي از آنان اسامه بن‌لادن و ديگري پيام رسان مورد اعتماد وي كه فردي ثروتمند بود مي‌باشد.

پاكستان نيز موضوع كشته شدن ابواحمد الكويتي را تأييد كرد اما تمام همسايگان بن‌لادن نتوانستند جسد احمد الكويتي را از بين ۴ جسد كشف شده در مخفي‌گاه بن لادن شناسايي كنند البته جسد طارق توسط چند تن از همسايگان بن لادن شناسايي شد.

با اينكه نيروهاي ارتش و آي.اس.آي. اصرار داشتند كه مردم دچار اشتباه شده‌اند و جسد الكويتي نيز بين اجساد است اما هيچ كس كشته شدن ابواحمد الكويتي را تأييد نكرد.

به نظر مي‌رسد آمريكايي ها در آمار خود "امل" همسر بن لادن را نيز جزء كشته شدگان به حساب آورده و تعداد آنان را ۶ نفر اعلام كرده‌اند.

زماني كه اجساد از منزل بن لادن بيرون آورده شد درون ساك مخصوص قرار داشت.

همسايگان بن‌لادن عنوان كردند كه نتوانستند چهره‌هاي قربانيان را از نزديك مشاهده كنند اين در حالي بود كه امل نيز زنده بود.

يكي از همسايگان بن‌لادن كه فاصله چنداني تا مخفي‌گاه بن لادن ندارد عنوان كرد ارشد و طارق در خانه حضور داشتند اما در حال حاضر يا آنان كشته شده‌اند يا توسط آي.اس.آي. دستگير شده‌اند.

اين همسايه بن لادن در ملاقات‌هاي بعدي با من عنوان كرد كه از ۶ سال پيش تا كنون ارشد و طارق در اين خانه زندگي مي‌كردند اما فقط يك بار در سال ۲۰۱۰ ميهمان برايشان آمد.

درب منزل براي يك تويوتاي سفيد رنگ از نوع كرولا باز شد به نظر مي‌رسيد سرنشينان خودرو با موبايل با ساكنان منزل در ارتباط هستند.

همسايه بن لادن نتوانست سرنشينان خودرو را شناسايي كند و تعداد آنان را حدس بزند زيرا وي از طريق فرزندانش به اين موضوع پي برده و در محل حضور نداشت البته خودروي مورد نظر تا ۲ هفته در منزل بن‌لادن پارك بود. زماني كه در اين باره از طارق سوأل كردم پاسخ داد اين‌ها فاميل هستند و براي عيادت از عمويم كه مريض است به ابيت‌آباد سفر كرده‌اند.

آي.اس.آي. در گزارش خود از اين ميهمانان ناخوانده هيچ ذكري بعمل نياورده بود و وقتي كه از انان در اين زمينه سوأل كردم آثار اضطراب و نگراني در چهره‌ مأموران ديده شد.

سرانجام پاسخ دادند سازمان اطلاعات پاكستان نتوانست اطلاعاتي از اين خودرو يا سرنشينان آن بدست آورد بنابراين لزومي نداشت كه در گزارش خود نام اين خودرو ذكر شود.

من اطمينان دارم كه مأموران آي.اس.آي. راست نمي‌گويند اما نمي‌توانم بگويم كه آنان چه چيزي را از من پنهان مي‌كنند.

همانطور كه انتظار مي‌رفت عمليات ابيت‌آباد خشم مردم پاكستان را به دنبال داشت.

علاوه بر رسانه‌هاي خارجي رسانه‌هاي داخلي نيز به شدت نسبت به ارتش و آي.اس.آي. معترض بودند.

تمام تلاش‌هاي ژنرال كياني از سال ۲۰۰۷ تا سال ۲۰۱۱ با اين عمليات زير سوأل رفته بود.

ژنرال‌كياني به جاي مقاومت تصميم گرفت مسئوليت عمليات ابيت‌آباد را بپذيرد و حاضر شد در برابر مجلس پاسخگو باشد.

اگر ژنرال كياني تصور كرده بود كه با حاضر شدن در مجلس مي‌تواند از خشم مردم بكاهد اشتباه مي‌كرد البته با گذشت زمان خشم مردم كمتر شد.

از سوي ديگر به طور قطع دولت اوباما قبل از انجام اين عمليات به عواقب آن انديشيده بود البته من فكر مي‌كنم اين ريسك به نفع آمريكا نبود.

به نظر من اگر ارتش پاكستان اسامه بن لادن را دستگير مي‌كرد بهتر بود هدف از بيان اين نظر اين است كه غير از عمليات يكجانبه راه‌هاي ديگري نيز براي اقدام عليه بن لادن وجود داشت.

من قبل از اين گزارشي به خبرگزاري العربيه ارائه كردم كه در اين گزارش عنوان شده ‍‍‍ژنرال كياني تا قبل از مارس سال ۲۰۱۰ ميلادي براي آمريكايي‌ها اهميت زيادي داشت و آنان ارزش زيادي براي وي قائل بودند اما از زماني كه ژنرال كياني درخواست‌هاي اوباما رئيس جمهور آمريكا را درباره آزادي "ريموند ديويس" جاسوس آمريكايي دستگير شده در پاكستان ناديده گرفت آمريكايي‌ها متوجه شدند كه نمي‌توانند به راحتي با فرمانده ارتش پاكستان كنار بيايند.

"ان. پيترسن" سفير آمريكا در پاكستان به ژنرال كياني اطلاع داد كه اوباما خواهان ملاقات ويژه با وي است اما مطرح كردن اين موضوع در واقع يك نوع چاپلوسي و حربه‌اي بود براي جلب رضايت ژنرال كياني كه خنثي شد زيرا كياني هيچ علاقه‌اي به دخالت در امور سياسي نداشت وي كسي است كه به عنوان يك ارتشي به كشورش خدمت مي‌كند.

كياني به سفير آمريكا پاسخ داد كه ملاقاتش با اوباما درست نيست و واكنش منفي به دنبال خواهد داشت بنابراين بهتر است اگر اوباما خواهان ملاقات با وي مي‌باشد در يكي از اجلاس‌هاي مذاكره آمريكا با پاكستان با او ملاقات كند.

چندي پيش يك كارشناس انگليسي به نام "آناتول" گزارشي ارائه كرد كه در اين گزارش به اين موضوع اشاره شده بود كه آمريكا بايد سياست خود را در قبال افغانستان و پاكستان تغيير دهد.

يك كارشناس آمريكايي كه نمي‌خواهم نامش را فاش كنم معتقد است آمريكا به اين نتيجه رسيده كه ارتش پاكستان راه حل مناسبي براي تأمين اهداف آمريكا نيست زيرا خود ارتش يكي از موانع پيشبرد سياست‌هاي كاخ سفيد مي‌باشد به عبارتي منافع آمريكا با منافع و اهداف ارتش پاكستان در تضاد است بنابراين آمريكا تصميم گرفته ارتش پاكستان را در سراسر دنيا بد نام و رسوا نمايد و اگر با ادامه دادن چنين روندي ارتش پاكستان از بين برود اهداف آمريكا بيشتر تأمين خواهد شد.

آمريكا به طور عمدي تصميم به عمليات يكجانبه در ابيت‌آباد گرفت زيرا اين عمليات اهميت ارتش پاكستان را براي همه زير سوأل برد و ارزش و اهميت نظاميان را در افكار عمومي كاهش داد.

اگر شخصي كه در ابيت‌اباد كشته شده بن لادن بوده شكي نيست كه به وي خيانت شده و او فروخته شده است. رسانه‌هاي آمريكايي سعي دارند ثابت كنند كه سربازان آمريكايي بعد از درگيري مختصر با محافظان بن لادن موفق شدند به وي دسترسي پيدا كنند اين در حالي است كه بن لادن هيچ محافظي نداشت و اگر قرار بود محافظ داشته باشد بايد به جاي ابيت‌آباد مناطق پشتون نشين را براي سكونت خود انتخاب مي‌كرد.

خبرهاي متضاد رسانه‌هاي آمريكايي اين نظريه را تقويت مي‌كند كه آمريكايي‌ها به دنبال گمراه كردن افكار مردم جهان هستند تا واقعيت را كتمان كنند.

نه جسد بن لادن نشان داده شده است و نه عكسي از وي منتشر شده پس چطور مي‌توان اطمينان داشت كسي كه در ابيت‌اباد كشته شد اسامه بن لادن بوده است.

موضوع تست دي.ان.اي. نيز قابل اعتبار نيست زيرا بن لادن در سال ۲۰۰۱ مرده بود و در اين مدت زمان كم نمي‌شد تست دي.ان.اي. از وي گرفت و اگر اوباما و هيلاري كلينتون به طور مستقيم شاهد عمليات ابيت‌آباد بودند چطور رسانه‌هاي آمريكايي خبرهاي ضد و نقيض منتشر مي‌كنند و برخي مي‌گويند كه نيروهاي آمريكايي با محافظان بن لادن درگير شدند و برخي ديگر عنوان مي‌كنند كه هيچ مقاومتي صورت نگرفته و سربازان به راحتي بن لادن را كشتند.

روند انتشار اخبار متضاد ادامه يافت به طور مثال: بن لادن مسلح بود،‌ بن لادن مسلح نبود،‌ وي در زمان حمله پشت همسرش پنهان شد، بن لادن پشت همسرش پنهان نشد و حتي توان نداشت از جايش بلند شود.

جالب اينجاست كه فيلم‌هاي ويدئويي در منزل بن لادن پيدا شده كه نشان مي‌دهد وي در صدد طراحي عمليات تروريستي در آمريكا بود، بعد خبر ديگري منتشر مي‌شود كه بن لادن بازنشسته شده بود و ايمن الظواهري رهبري القاعده را به عهده داشت از همه اينها كه بگذريم چرا جسد بن لادن بايد به آب انداخته شود، آمريكايي‌ها عنوان مي‌كنند كه مي‌ترسيدند اگر بن لادن در جايي دفن شود محل دفن او به زيارتگاهي براي مسلمانان تبديل شود اين هم از آن توجيهات مضحك براي به آب انداختن بن لادن است.

با دقت در شيوه رسانه‌هاي آمريكايي پي مي‌بريم اين رسانه‌ها به جاي افشاي واقعيت كاري كردند كه پاسخ بيشتر سوألات درباره عمليات ابيت‌اباد مجهول باقي ماند و نظريه‌هاي مورد نظر آمريكا كه دسيسه‌اي زيركانه است بر رسانه‌هاي جهان تحميل شود.

ادامه دارد...

يکشنبه|ا|11|ا|تير|ا|1391





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: الف]
[مشاهده در: www.alef.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 113]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن