تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زبان مؤمن در پس دل اوست، هرگاه بخواهد سخن بگويد درباره آن مى‏انديشد و سپس آن را...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815727726




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

جدول برترين دانشگاهها/نتايج رتبه بندي دانشگاه ها اعلام شد/ اعلام امتياز 26 دانشگاه كشور


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: جدول برترين دانشگاهها/نتايج رتبه بندي دانشگاه ها اعلام شد/ اعلام امتياز 26 دانشگاه كشور
نتايج رتبه بندي دانشگاه ها اعلام شد/ اعلام امتياز 26 دانشگاه كشور
رئيس مركز منطقه اي اطلاع رساني علوم و فناوري نتايج رتبه بندي دانشگاه ها و مؤسسات پژوهشي ايران را در سال 1390 اعلام كرد و گفت: دانشگاه تهران با رتبه 100، رتبه اول را در رتبه بندي سال 90 بدست آورده است.

دكتر جعفر مهراد در گفتگو با خبرنگار مهر،‌ افزود: رتبه دوم تا پنجم نيز به ترتيب به دانشگاه صنعتي شريف (19/71)، صنعتي اميركبير (94/61)، تربيت مدرس (43/52) و علم و صنعت ايران (36/51) تعلق دارد. در رتبه بندي سال 89 امتياز اين دانشگاه ها از مجموع 100 به ترتيب 17/65، 49/52، 78/44 و 17/40 بود كه در رتبه بندي حاضر پيشرفت چشمگيري در امتيازات اين دانشگاه ها به چشم مي خورد.

وي اضافه كرد: در فاصله رتبه هاي 5 تا 10 در مقايسه با نتايج رتبه بندي سال 89 جابجايي دانشگاهها صورت گرفته است. بر اساس نتايج رتبه بندي سال 90 دانشگاه هاي شيراز (23/38)، صنعتي اصفهان (13/35)، فردوسي مشهد (99/30) شهيد بهشتي (76/29) و تبريز (93/28) به ترتيب رتبه هاي ششم تا دهم را به خود اختصاص داده اند.

رتبه بندي دانشگاهها و مراكز آموزش عالي كشور در سال 90

به گفته رئيس مركز منطقه اي اطلاع رساني علم و فناوري جابجايي هاي صورت گرفته مربوط به دانشگاه هاي تبريز و صنعتي خواجه نصيرالدين طوسي است كه در رتبه بندي سال 89 كه در جايگاه 9 و 10 قرار داشتند اكنون با نشستن در مكان هاي 10 و 11 و صعود دانشگاه شهيد بهشتي از مقام 11 در رتبه بندي سال 89 به رتبه 9 در رتبه بندي سال 90 اين جابجايي صورت پذيرفته است.

وي افزود: رتبه هاي 12 تا 20 به دانشگاه هاي اصفهان (84/17)، مازندران (27/15)، اروميه (76/13)، شهيد چمران اهواز (63/13)، بوعلي سينا (35/13)، شهيد باهنر كرمان (13)، كاشان (71/12)، گيلان (83/11) و رازي (46/11) تعلق دارد.

به گفته دكتر مهراد در فاصله رتبه هاي 14 تا 20 نيز جابجايي هايي در رتبه دانشگاه ها صورت گرفته است. به عنوان مثال، دانشگاه بوعلي سينا كه در سال 1389 از رتبه 14 برخوردار بود هم اينك در مقام 16 قرار دارد. دانشگاه تربيت معلم كه حائز رتبه 19 در سال 1389 بود اكنون جايگاه 26 را از آن خود كرده است.

رئيس مركز منطقه اي اطلاع رساني علوم و فناوري افزود: مؤسسات پژوهشي شركت كننده در اين رتبه بندي مؤسساتي هستند كه دانشجو مي پذيرند و از مجموع 73 مؤسسه شركت كننده در رتبه بندي، 12 مورد به پژوهشگاه ها مربوط مي شود.

نتايج رتبه بندي دانشگاه هاي علوم پزشكي وابسته به وزارت بهداشت

به گزارش مهر، سرپرست ISC به نتايج رتبه بندي دانشگاه هاي علوم پزشكي وابسته به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي اشاره كرد و گفت: از مجموع 45 دانشگاه علوم پزشكي وابسته به وزارت بهداشت تنها 30 دانشگاه در رتبه بندي سال 90 شركت كرده بودند كه دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي و درماني تهران با كسب 61/56 امتياز از مجموع 100 حائز رتبه اول در بين دانشگاه هاي علوم پزشكي كشور است.

وي خاطرنشان كرد: رتبه هاي دوم تا ششم نيز به دانشگاه هاي علوم پزشكي شيراز (85/22)، شهيد بهشتي (75/21)، اصفهان (1/14)، تبريز (43/12) و مشهد (71/11) تعلق دارد.

به گفته دكتر مهراد مقايسه رتبه بندي سال هاي 1389 و 1390 تفاوت هايي را در جايگاه اين دانشگاه ها نشان مي دهد كه در اين بين صعود دانشگاه علوم پزشكي شيراز از رتبه 3 به رتبه 2 و صعود دانشگاه علوم پزشكي اصفهان از رتبه 5 به رتبه 4 قابل توجه است.

دسترسي به رتبه دانشگاه ها و مؤسسات پژوهشي و امتيازات مكتسبه از طريق نشاني ur.isc.gov.ir امكان پذير است و دانشگاه هايي كه رتبه هاي بعد از 20 در مورد وزارت علوم و بعد از رتبه 6 در مورد وزارت بهداشت كسب كرده اند مي توانند به سايت مزبور مراجعه كنند.

به گزارش مهر، دكتر جعفر مهراد افزود: اطلاعات رتبه بندي دانشگاه ها و مؤسسات پژوهشي كشور در طي سال 90 با ارسال نامه به مراكز آموزش عالي و پژوهشي گردآوري شد و مقرر بود پيش از پايان سال 90 نتايج رتبه بندي گزارش شود.

سرپرست پايگاه استنادي علوم جهان اسلام (ISC) اضافه كرد: متأسفانه به علت ارسال با تأخير اطلاعات مورد نياز رتبه بندي به ISC پردازش داده ها به طول انجاميد و اكنون دومين رتبه بندي دانشگاه ها و مؤسسات پژوهشي كشور كه توسط ISC انجام شده به نتيجه رسيده است.

سرپرست ISC گفت: معيارها و شاخص هاي مورد استفاده در اين رتبه بندي همان شاخص هاي مصوب است كه توسط خبرگان رتبه بندي و با تأييد نمايندگان آموزش عالي كشورهاي اسلامي در سال 86 با نظارت و مديريت وزارت علوم، تحقيقات و فناوري تهيه شده است.

دكتر مهراد گفت: روش شناسي رتبه بندي حاوي 5 معيار كلي پژوهش، آموزش، وجهه بين المللي، امكانات و تسهيلات و فعاليت هاي اجتماعي، اقتصادي مؤسسات علمي است كه هر كدام خود داراي شاخص هاي مختلف هستند كه اين نيز از ارزش و وزن مخصوص به خود استفاده مي كند.

سرپرست ISC افزود: براي اجتناب از اشتباهات احتمالي پرسشنامه رتبه بندي دانشگاه ها به صورت الكترونيكي طراحي شده و نمايندگان معرفي شده از سوي مراكز آموزش عالي و پژوهشي مسئوليـت تكميل و ارسال داده ها را بر عهده دارند.

به گفته دكتر مهراد بخشي از اطلاعات كه با توليدات علمي دانشگاه ها سروكار دارد، تنها توسط كارشناسان و اعضاي هيات علمي گروه رتبه بندي ISC از پايگاه تامسون رويترز استخراج مي شود و حجم و تاثير (نفوذ) مقالات شامل كيفيت و كارآيي از نكات با اهميتي است كه براي اين بخش از اطلاعات دقت خاص معمول مي شود تا سهم و مشاركت اعضاي هيات علمي و پژوهشگران جمهوري اسلامي ايران كه در ارتقا رتبه دانشگاه ها و موسسات پژوهشي موثر است و از وزن 50 برخوردار است، محفوظ بماند.

رئيس مركز منطقه اي اطلاع رساني علوم و فناوري با پرداختن به مشاركت دانشگاه ها وموسسات پژوهشي در رتبه بندي افزود: نامه دعوت به مشاركت و پرسشنامه الكترونيكي رتبه بندي تنها به دانشگاه هاي وابسته به وزارت علوم، تحقيقات و فناوري و دانشگاه هاي علوم پزشكي كشور كه تحت نظارت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي هستند و نيز به واحدهاي دانشگاه آزاد اسلامي ايران ارسال شد.

مهراد اضافه كرد: در طي اين مدت، مديريت دانشگاه آزاد تغيير كرده و روش ارسال اطلاعات نيز شكل ديگري به خود گرفت.

به گفته سرپرست ISC، در مديريـت قبلي ارسال اطلاعات به صورت متمركز انجام مي گرفت و واحدهاي دانشگاه آزاد اسلامي خود براي ارسال داده هاي مورد نياز رتبه بندي مجاز نبودند. اما، اكنون بر اساس سياست هاي معاونت پژوهش و فناوري اين دانشگاه مقرر است كه واحدها بر اساس علاقه و توانمندي هايي كه دارند در رتبه بندي شركت كنند و از اين رو به علت نقص و كمبود اطلاعات، اعلام نتايج رتبه بندي واحدهاي دانشگاه آزاد اسلامي ميسر نشد و اميدوارم اين كار با اهميت آموزش عالي در ماه هاي آينده با همكاري معاون پژوهش و فناوري دانشگاه آزاد اسلامي ايران محقق شود.

تاريخ انتشار، تهران: ۱۱:۲۷ , ۱۳۹۱/۰۴/۰۳

--------------------------------------------------------------------------------
امانت داري و اخلاق مداري
استفاده از اين خبر فقط با ذكر منبع " خبرگزاري مهر " مجاز مي باشد

© 2003 Mehr News Agency .

شنبه|ا|3|ا|تير|ا|1391





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 101]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن