تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند عزوجل مى فرمايد: هيچ مخلوقى نيست كه به غير من پناه ببرد، مگر اين كه دستش را...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815707913




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مقايسه ۳ سيستم‌عامل جديد موبايل: رقابت تنگاتنگ آندرويد 4،iOS 6 و ويندوز فون ۵/۷


واضح آرشیو وب فارسی:ايستنا: مقايسه ۳ سيستم‌عامل جديد موبايل: رقابت تنگاتنگ آندرويد 4،iOS 6 و ويندوز فون ۵/۷
سونيتا سراب پور - دنياي اقتصاد : هفته گذشته معرفي آخرين نسخه سيستم‌عامل اپل يعني iOS6 نشان داد رقابت بين غول‌هاي تكنولوژي جهان در فضاي عرضه گوشي‌هاي هوشمند از سخت‌افزار به نرم‌افزار و سيستم‌عامل بيشتر متمايل شده است. سيستم‌عامل جديد اپل كه گفته شده حدود ۲۰۰ امكان جديد دارد حالا اين فرصت را ايجاد كرده كه بتوان مقايسه‌اي بين سيستم‌عامل‌هاي موفق تلفن‌هاي همراه (و دستگاه‌هاي قابل حمل مانند تبلت) انجام داد.

بين سيستم‌‌عامل‌هاي موبايل قطعا به جز iOS بايد به آندرويد كه رقيب اصلي آن است اشاره كرد كه از نظر نصب روي تعداد دستگاه‌هاي قابل حمل بر سيستم‌عامل اپل برتري دارد. در پله سوم بايد به ويندوز فون 7/5 اشاره كرد كه هر چند در رقابت تنگاتنگ گوگل و اپل قرار ندارد، اما با توجه به رويكرد برخي غول‌هاي ديگر به سمت آن (مانند نوكيا) احتمالا بايد منتظر ماند كه در آينده‌اي نه‌چندان دور مثلثي از سيستم‌عامل‌هاي موبايل به رقابت پابه‌پاي هم بپردازند. البته نكته‌اي كه بايد به آن اشاره كرد اين است كه آندرويد و ويندوز فون قرار است طي روزهاي آينده نسخه‌هاي جديد خود را به بازار معرفي كنند كه احتمالا هر كدام داراي امكانات مختص خود خواهد بود.
اما آنچه اپل را از شركت‌هاي رقيبش متمايز مي‌كند شايد يكي اين باشد كه ابتدا امكانات جديد را ما در اين سيستم‌عامل مي‌بينيم و بعد بقيه هم به تبعيت اپل از آن بهره مي‌برند. مثلا امكاني چون دستيار صوتي شخصي يا SIRI كه اپل با معرفي آن عملا مرزهاي جديدي را به گوشي‌هاي تلفن همراه اضافه كرده حالا با اسامي ديگري در برندهاي ديگر هم وجود دارد. مثلا سامسونگ در گوشي گالكسي اس جديد خود دستيار صوتي شبيه سيري با نام S-VOICE گنجانده است. البته سامسونگ پيش از اين هم نشان داده بود كه در كپي كردن امكانات جديد محصولات ديگران بسيار توانا است و از همين رو است كه در بسياري ازكشورها – به دليل شكايت اپل - محصولاتش اجازه فروش ندارند.
يا مثلا امكان نقشه نيز از ديگر نقاط مورد بحث و دعواست. تنها يك هفته قبل از آنكه اپل در كنفرانس توسعه‌دهندگان اعلام كند كه با عكسبرداري از شهرها قرار است نقشه‌هاي سه‌بعدي روي سيستم‌عامل بعدي موبايلش عرضه كند و گوگل مپ سرويس قديمي خود را كنار بگذارد، شركت گوگل از عرضه نقشه سه‌بعدي (درست مشابه آنچه اپل مي‌خواهد ارائه دهد) خبر داد. با اين حال برخي امكانات جديد ديگر نقشه اپل مختص خود اين شركت است و هنوز هيچ رقيبي ندارد. به عنوان مثال تلفيق دستيار صوتي سيري و نقشه كاري است كه اپل در سيستم‌عامل جديد انجام داده و امكانات فوق‌العاده‌اي را به سرويس نقشه افزوده است. مثلا موقع مسيريابي مي‌توان از سيري پرسيد: آيا رسيديم؟ يا پمپ بنزين بعدي كجاست؟

هر چند هم مايكروسافت و هم اپل از امكانات صوتي برخوردارند اما چنين قابليتي هنوز ندارند و هنوز نمي‌توان مثلا مانند اپل به سيري گفت كه يك برنامه را باز كنند يا مثلا در پاسخ به اين پرسش كه برترين بازيكن فصل ليگ بسكتبال كيست؟ در پاسخ نمي‌مانند.
اپل البته همواره و در معرفي اندك امكاناتي كه از iOS6 به همگان نشان داده چندان موفق نبوده است. مثلا امكاني چون بهبود اتصال به فيس‌بوك چندان چيز جديدي نبوده و قبلا در ويندوز چنين امكاني وجود داشت يا مثلا امكان باز كردن برنامه‌ها از طريق صوت در گوشي لوميا نوكيا وجود داشته است. همچنين امكاني چون تماس ويدئويي از طريق شبكه سلولي (و نه فقط واي‌فاي) هم امكان جديدي نيست و پيش ازاين سرويس‌هايي چون تانگو و اسكايپ به كاربران ويندوز فون چنين امكاني مي‌دادند اما واقعيت اين است كه فقط يك بار امتحان كيفيت سرويس تماس ويدئويي اپل و سرويس‌هاي ديگر كافي است تا تفاوت‌ها آشكار شود. در مورد نقشه هم مثلا اصرار اپل و البته گوگل به لود كردن نقشه به صورت آنلاين براي كاربران بسياري از كشورها كه دسترسي‌هاي پرسرعتي به اينترنت ندارند دردسرهاي خودش را دارد چيزي كه مثلا در گوشي‌هاي نوكيا اين‌گونه نيست و مي‌توان از قبل تمام نقشه يك محدوده را داخل گوشي قرار داد و هنگام رانندگي ديگر منتظر سرعت اينترنت نبود.
به هر حال با معرفي iOS6 و البته هر چند با معرفي برخي امكانات محدود آن مي‌توان تا اندازه‌اي به مقايسه سه سيستم‌عامل موجود پرداخت. هر چند در اين ميان دو سيستم عامل آندرويد ۴ و ويندوز فون 7/5 هم‌اكنون روي دستگاه‌هاي موجود در بازار قرار دارند و در دسترسند اما سيستم‌عامل iOS6 فعلا در اختيار همگان قرار نگرفته و مراحل تست خود را مي‌گذراند. نكته ديگري كه شايد در مورد اين مقايسه بتوان گفت اين است كه ضعف چنين ارزيابي‌هايي اين است كه صرفا روي داشتن يا نداشتن يك امكان به بررسي مي‌پردازد و كيفيت و جزئيات آن را دربرنمي‌گيرد. به عنوان مثال داشتن هر سه شركت دستيار صوتي را روي سيستم‌عامل موبايل دارند، اما كيفيت آنچه در دستيار صوتي اپل ارائه مي‌شود به مراتب فراتر از دو رقيب ديگر است.

نسخه ششم از سيستم‌عامل ios داراي ويژگي‌هاي زيادي است كه به‌روز رساني و بهبود دستيار صوتي پيشرفته Siri، قابليت نصب Siri روي آي‌پد، تعبيه دكمه اختصاصي در خودروها براي هماهنگي با Siri، قابليت مديريت بهتر تماس‌هاي از دست رفته (missed call)، ‌امكان تنظيم يادآوري براي تماس‌هاي از دست رفته و... از جمله امكانات اين سيستم‌عامل است.

بهبود در مالتي تسكينگ، اجراي همزمان چند نرم‌افزار، حذف برنامه از كشوي برنامه‌ها، ويژگي جديد مرورگر براي استفاده در شب از امكانات آندرويد 4 است.

ويندوز فون نسخه 7/5 كه با نام مانگا هم معروف است پيشرفت قابل ملاحظه‌اي نسبت به نسخه‌هاي قبلي خود داشته است. يكي از ويژگي‌ها اين سيستم‌عامل مي‌توان به راهنماي صوتي و تبديل گفته به متن براي پيام‌هاي كوتاه اشاره كرد.

لينك ثابت || اضافه شده توسط آرش كريم بيگي|| نسخه قابل چاپ || بازگشت به صفحه اصلي || آرش كريم بيگي

| More

براي عضويت در خبرنامه پيامكي ايستنا اينجا را كليك كنيد. براي عضوريت در خبرنامه روزانه ايميلي ايستنا؛ نشاني پست الكترونيكي خود را در فرم زير وارد نماييد. پس از آن به صورت خودكار ايميلي به نشاني شما ارسال ميشود، براي تكميل عضويت خود و تاييد صحت نشاني پست الكترونيك وارد شده، مي بايست بر روي لينكي كه در اين ايميل برايتان ارسال شده كليك نماييد. پس از آن پيامي مبني بر تكميل عضويت شما در خبرنامه روزانه ايميلي ايستنا نمايش داده ميشود.

ictna/BHwZen_US

ثبت نام

سه|ا|شنبه|ا|30|ا|خرداد|ا|1391





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايستنا]
[مشاهده در: www.ictna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 140]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن