تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 22 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):هر که می خواهد که قویترین مردم باشد بر خدا توکل نماید .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815154176




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اعتراف به دهها فقره سرقت دستگيري سارق مسافرنما


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: اعتراف به دهها فقره سرقت دستگيري سارق مسافرنما
جام جم آنلاين: سارق مسافرنمايي كه دو ساعت پس از سرقت خودرو و اموال رانندگان، با طعمه خود تماس مي گرفت و محل رها كردن وسيله نقليه را اعلام مي كرد به دهها فقره دزدي اعتراف كرد.


به گزارش روز سه شنبه جام جم آنلاين به نقل از پليس آگاهي تهران بزرگ، ساعت 16 شنبه ششم خردادماه مأموران كلانتري 126 تهرانپارس در حين گشتزني در خيابان استخر متوجه فردي شدند كه دوان دوان و با حالتي مضطرب از آنها درخواست كمك مي كرد.

با توقف واحد گشت كلانتري براي بررسي موضوع، اين فرد به مأموران اعلام داشت كه شخصي را به عنوان مسافر ـ از تهرانپارس به مقصد لواسان ـ سوار خودروي پيكان خود كرده كه در بين مسير، با ضرب و جرح و تهديد چاقو اقدام به سرقت خودرو، مدارك شناسايي و وجوه نقد همراه وي نموده است.

با توجه به اظهارات مالك خودرو، ماموران كلانتري ضمن اعلام موضوع سرقت خودروي پيكان به شيوه زورگيري جهت اجراي طرح مهار از سوي ساير گشت هاي كلانتري، با راهنمايي مالباخته اقدام به جستجو و گشتزني كرده و پس از دقايقي موفق به شناسايي خودروي متعلق به مالباخته شدند كه سرنشين داخل آن به محض مشاهده ماموران اقدام به فرار مي نمايد كه نهايتا پس از يك تعقيب و گريز توسط مأموران كلانتري 126 تهرانپارس دستگير مي شود.

با تشكيل پرونده مقدماتي و به دستور داديار شعبه پنجم دادسراي ناحيه 27 تهران ، پرونده جهت رسيدگي تخصصي در اختيار پايگاه چهارم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت.

با ارجاع پرونده به پايگاه چهارم پليس آگاهي تهران بزرگ، كارآگاهان به تحقيق از متهم به هويت «بابك.ب» 27 ساله پرداخته و در اولين مرحله از تحقيقات خود با بررسي سوابق متهم اطلاع پيدا كردند كه وي از مجرمان سابقه داري است كه پيش از اين نيز به اتهام خريد و فروش مواد مخدر و سرقت لوام داخل خودرو داراي سابقه دستگيري است.

در ادامه تحقيقات و با توجه به اظهارات شاكي پرونده و مواجهه حضوري با متهم، «بابك» صراحتا به زورگيري خودرو و تهديد شاكي با چاقو اعتراف و در ادامه به دهها فقره زورگيري از رانندگان مسافركش در مناطق مختلف سطح شهر تهران بويژه در مسير تهرانپارس ـ لواسان و بالعكس اعتراف كرد.

با توجه به اعتراف صريح متهم به دهها فقره زورگيري در پوشش مسافر، كارآگاهان پايگاه چهارم با بررسي شكايت هاي مشابه مطرح شده در خصوص زورگيري به شيوه مسافرنما، موفق به شناسايي تعدادي ديگر از مالباختگان و شكات اين پرونده شدند.

يكي از مالباختگان پس از شناسايي و دعوت به پايگاه چهارم پليس آگاهي، پس از مواجهه حضوري با «بابك.ب» صراحتا وي را به عنوان سارق زورگير خودرو پرايد خود مورد شناسايي قرار داد و در حاليكه آثار جراحات ناشي از اصابت چاقو در قسمت هاي مختلف دست چپ ، دست راست و سينه اش وجود داشت در اظهارات خود به كارآگاهان گفت: در ساعت 15 روز پنجشنبه چهارم خرداد ماه از محل كار خود واقع در تهرانپارس، در حال بازگشت به محل سكونتم در خيابان استخر بودم كه همين شخص (متهم) با پيشنهاد دادن كرايه مناسب از من درخواست كرد تا او را به لواسان ببرم. پس از رسيدن به منطقه لواسان بود كه ناگهان با تهديد چاقو مرا به خيابان معلم ـ انتهاي كوچه «ياس» برده و مجبورم كرد تا از ماشين پياده شوم و زماني كه قصد مقاومت در برابر خواسته او را داشتم، چندين ضربه با چاقو به دست راستم وارد كرد.

وي افزود: در حاليكه از ناحيه دست راست مجروح شده بودم بار ديگر در حين گرفتن سوئيچ ماشين مورد حمله قرار گرفته و اين بار بازو و كتف دست راست و سينه ام مورد ضربات چاقو قرار گرفت و سارق نيز پس از سرقت ماشين، 200 هزار تومان وجه نقد و تلفن همراهم، به سرعت از محل متواري شد.

اين مالباخته اضافه كرد: زماني كه متهم قصد متواري شدن از محل سرقت را داشت، عنوان كرد كه دو ساعت ديگر با تلفن همراه خودم كه آنرا نيز سرقت كرده بود تماس بگيرم تا او به من بگويد كه ماشين را در چه نقطه اي از شهر رها كرده است. پس از گذشت نزديك به دو ساعت با شماره تلفن همراهم تماس گرفته و سارق نشاني محل رها كردن خودرو را به من اعلام كرد اما زماني كه به محل خودرو مراجعه كردم متوجه شدم كه تمامي وسايل قابل سرقت داخل خودرو از قبيل سيستم پخش خودرو، باندها و... همگي به سرقت رفته است.

شناسايي تعدادي ديگر از مالباختگان

با انتشار خبر دستگيري سارق خشن خودروهاي مسافركش و تشريح شيوه و شگردهاي سرقت متهم، تعدادي ديگر از مالباختگان كه در سطح مناطق مختلف شهر تهران، بدين شيوه مورد ضرب و جرح، تهديد و سرقت خودرو و وجوهات نقد خود قرار گرفته بودند با حضور در پايگاه چهارم پليس آگاهي تهران بزرگ اقدام به شناسايي متهم و طرح شكايات خود كردند.

يكي از اين مالباختگان پس از حضور در پايگاه چهارم پليس آگاهي تهران بزرگ ضمن شناسايي متهم در اظهارات خود به كارآگاهان اظهارداشت: عصر 15 مهرماه سال 1389 از منطقه اميرآباد ـ روبروي پارك لاله جواني (متهم) به عنوان مسافر دربست سوار ماشين من شد و از من خواست تا به سمت خيابان شريعتي حركت كنم. پس از رسيدن به خيابان شريعتي ـ خيابان زرگنده ، وي بار ديگر از من خواست تا به داخل يك كوچه بروم كه به محض ورود به داخل كوچه و با توجه به تاريكي هوا و خلوت بودن داخل كوچه، ناگهان وي با تهديد قمه و انجام فحاشي مرا به مجبور به پياده شدن از ماشين كرد و بلافاصله پس از سرقت ماشين از آنجا متواري شد. پس از گذشت چند ساعتي، همانگونه كه متهم به من گفته بود با تلفن همراه خودم تماس گرفته و به محل رها شدن ماشين خود در حوالي سيدخندان مراجعه و موفق به پيدا كردن ماشين شدم اما تمامي پول هاي داخل كيف دستي و ماشين به مبلغ 100 هزار تومان، به سرقت رفته بود.

رييس پايگاه چهارم پليس آگاهي تهران بزرگ با اعلام اين خبر، افزود: با توجه به اطلاع رساني و انتشار خبر دستگيري اين متهم در سطح جرايد و مطبوعات، تعداد ديگري از مالباختگان اين پرونده شناسايي و با حضور در پايگاه چهارم اقدام به شناسايي متهم كرده اند لذا با توجه به احتمال ارتكاب ديگر جرايم ارتكابي از سوي متهم و همچنين افزايش تعداد مالباختگان و شكات پرونده ، دستور انتشار بدون پوشش تصوير متهم از سوي داديار محترم پرونده صادر شده است.

سرهنگ كارآگاه رضا مؤذن اضافه كرد: از كليه شكات و مالباختگاني كه موفق به شناسايي متهم شده اند، دعوت مي شود تا جهت طرح شكايت خود به پايگاه چهارم پليس آگاهي تهران بزرگ واقع در سيدخندان ـ بالاتر از بيمارستان رسالت ـ خيابان ابوذر غفاري ـ جنب كلانتري 120 سيدخندان مراجعه نمايند.

سه|ا|شنبه|ا|30|ا|خرداد|ا|1391





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 76]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن