تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 16 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مؤمن به ميل و رغبت خانواده اش غذا مى خورد ولى منافق ميل و رغبت خود را به خانواده ا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805012411




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

احمدي‌نژاد: برخي در داخل كشور، خط دشمنان را ادامه مي‌دهند


واضح آرشیو وب فارسی:بازتاب آنلاین: احمدي‌نژاد: برخي در داخل كشور، خط دشمنان را ادامه مي‌دهند
رييس‌جمهور با تاكيد بر اينكه "آنچه كشور را به جلو پيش مي‌برد، كار و تلاش عالمانه، پيگيرانه و دلسوزانه است"، گفت: متاسفانه برخي‌ها غافل از آن هستند كه با ناكارآمد و ناتوان جلوه دادن كشور چه ستمي بر اين كشور و ملت روا مي‌دارند.
محمود احمدي‌نژاد پيش از ظهر امروز (دوشنبه) در مراسم آغاز عمليات اجرايي راه آهن كرمانشاه ـ خسروي، افتتاح نيروگاه گازي زاگرس و 15 هزار و 870 واحد مسكن مهر در سطح استان كرمانشاه، با بيان اينكه "دشمنان نمي‌خواهند جمهوري اسلامي ايران مراتب رشد و پيشرفت را طي كند"، تصريح كرد: دشمنان به دنبال غافل كردن ملت ايران از مسير تعالي و افق پيشرفت كشور هستند و متاسفانه برخي‌ها نيز در داخل دانسته يا نادانسته اين خط را ادامه مي‌دهند؛ در حالي كه ايران در حال رقابت با ديگر كشورها در عرصه پيشرفت بوده و زمان به سرعت در حال گذر است.

وي اضافه كرد: در طول سال‌هاي گذشته اقدامات و تلاش‌هاي زيادي صورت گرفته است اما آن نقطه‌اي كه ايران مي‌تواند به آن صعود كند، خيلي بالاتر از جايگاه فعلي اين ملت و كشور است و همه هياهوهاي دشمنان براي آن است كه ايران به آن نقطه نرسد.

احمدي‌نژاد با اشاره به اينكه "ايران نيز مثل همه كشورهاي ديگر فهرستي از خوبي‌ها و توانمندي‌ها را در كنار برخي ضعف‌ها دارد"، اظهار كرد: متاسفانه عده‌اي در مسير رقابتهاي سياسي ناسالم حرفهايي مي‌زنند كه البته با ضعفهاي واقعي موجود در كشور نيز همخواني و تطبيق ندارد و فقط اسباب سوءاستفاده دشمنان براي تخريب چهره پاك اين ملت را فراهم مي‌آورد.

رييس‌جمهور در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود، ساختن ايران اسلامي را مهمترين وظيفه و ماموريت اصلي مسئولان و همه مردم عنوان كرد و گفت: ساخت و آباداني ايران بايد متكي بر استعداد، سرمايه‌گذاري، توان مهندسي و انديشه و فرهنگ ايراني باشد و ملت ايران نشان داد كه مي‌توان در دوره‌اي 8 ساله به ميزان سه برابر دوره‌هاي قبل كار و تلاش و طرح‌هاي عظيم تحولي را در كشور پياده و اجرا كرد.

وي به بهره‌برداري از واحدهاي مسكن مهر در استان كرمانشاه اشاره كرد و گفت: نزديك به 16 هزار واحد مسكوني در قالب طرح‌هاي مسكن مهر آماده شده و در اختيار مردم شهرها و روستاهاي استان كرمانشاه قرار گرفته است كه براي تكميل و احداث اين پروژه‌ها جمع كثيري از توان مهندسي و علمي كشور بسيج شده است.

رييس‌جمهور با بيان اينكه "پروژه‌هاي مسكن مهر به لحاظ طراحي، ساخت و كيفيت در سطح خوب و بالايي قرار دارد"، گفت: به لطف خدا تا پايان سال 117 هزار واحد باقي مانده در استان كرمانشاه نيز به پايان رسيده و در اختيار مالكان قرار خواهد گرفت.

وي با بيان اينكه "طرح مسكن مهر طرحي گسترده و عظيم بوده و حدود 4 ميليون واحد در برنامه احداث وجود دارد"، اظهار كرد: احداث اين واحدها در حقيقت آغاز راه است و بايد به سمتي برويم كه شهرسازي، معماري و مهندسي كشور دگرگون شود يعني به گونه‌اي باشد كه از لحاظ طراحي و مهندسي مطابق با مهندسي روز دنيا و از لحاظ معماري نيز ويژگي‌هاي انساني و متعالي را در ساخت مسكن رعايت كنيم، چراكه شهر و مسكن بايد در خدمت آرامش، تعالي، روح و روان، ارزش‌هاي الهي و انساني و در خدمت همدلي و انسجام باشد.

احمدي‌نژاد همچنين با اشاره به افتتاح نيروگاه گازي زاگرس كرمانشاه و آغاز عمليات اجرايي راه آهن كرمانشاه ـ خسروي، خاطرنشان كرد: پروژه احداث راه آهن از طرح‌هاي بزرگ كشور محسوب مي‌شود و به فضل الهي با تكميل فاز قبلي اين پروژه كه از ملاير آغاز شده و افتتاح بخش جديد آن و پيوستنش به شبكه ريلي كشور شاهد تحول بزرگي در جابجايي مسافر و كالا خواهيم بود كه همين امر زمينه رشد، پيشرفت و آباداني ايران اسلامي را فراهم خواهد كرد.

وي با بيان اينكه "امروز در مجموع يك هزار و 656 ميليارد تومان، طرح و پروژه در استان كرمانشاه مورد بهره‌برداري قرار گرفت"، اظهار اميدواري كرد كه با همت همه دست‌اندركاران، اين پروژه‌ها زودتر تكميل شود و در اختيار مردم قرار گيرد.

احمدي‌نژاد همچنين با اشاره به برنامه‌هاي دولت در رابطه با اجرا و تكميل پروژه‌هاي آبي در استان كرمانشاه گفت: طبق گزارشات ارائه شده تمامي طرح‌هاي آبي در استان كرمانشاه در حال احداث است كه يكي از آنها با احتساب شبكه‌هاي پايين دستي و آبياري حدود 5 هزار ميليارد تومان سرمايه‌گذاري صورت گرفته است كه اميدواريم تا پايان سال 92 آماده مي‌شود و مورد استفاده مردم قرار گيرد.

رييس‌جمهور با بيان اينكه "ظرفيت ملت ايران براي انجام كارهاي بزرگ، بي‌پايان و ممتاز است"، تاكيد كرد: ملت ايران از لحاظ انجام موفق ماموريت‌هاي بزرگ تجربه و سابقه ممتازي داشته و نشان داده است كه مي‌تواند بار بزرگ امانت‌هاي عظيم و كارهاي تاريخ‌ساز را بر دوش خود به پيش ببرد.

وي يكي از بخش‌هاي داراي اولويت براي تحول و جهش را بخش كشاوري كشور عنوان كرد و گفت: در طول 33 سال گذشته كارهاي بزرگي در بخش‌هاي مختلف كشور و از جمله بخش كشاورزي انجام شده و مجموع توليدات كشاورزي كشور كه در ابتداي پيروزي انقلاب اسلامي سالانه 25 ميليون تن بود امسال از مرز 117 ميليون تن فراتر رفته است.

رييس‌جمهور با اشاره به اينكه از وسعت 187.3 ميليون هكتاري ايران منهاي 25 ميليون هكتار كوير كه استعدادهاي خاص خود را در بخش‌هاي معدن و محصولات خاص و گرانقيمت كشاورزي دارد و حدود 104 ميليون هكتار مرتع، 60 ميليون هكتار حدود زمين در اختيار ملت ايران قرار دارد، تصريح كرد: از اين ميزان 2 ميليون هكتار به عرصه شهرها و روستاها اختصاص يافته است و بيش از 58 ميليون هكتار زمين قابل كشت در كشور وجود دارد.

احمدي‌نژاد اضافه كرد: از اين ميزان، در بهترين حالت با توجه به اقدامات سالهاي اخير در بهينه كردن روش‌هاي آبياري حدود 9 ميليون هكتار كشت آبي و كمتر از 9 ميليون هكتار كشت ديم در كشور داريم كه نيمي از اين ميزان هر سال كشت مي‌شود. با توجه به تعداد بالاي فارغ‌التحصيلان كشاورزي، منابع آبي و مالي مناسب مي‌توان ميزان اراضي زير كشت آبي را حداقل 2 ميليون هكتار در يكسال افزايش داد كه علاوه بر افزايش قابل توجه حجم توليدات، اشتغال قابل توجهي نيز ايجاد خواهد كرد.

وي با اشاره به اينكه "ممكن است برخي بگويند كه منابع آبي كشور محدود است"، يادآور شد: با توجه به متوسط بارش ساليانه كشور، در سال حداقل 400 ميليارد متر مكعب در كشور ريزش باران داريم كه با كسر هدر رفت اين ميزان بارش ساليانه كه 270 ميليارد متر مكعب عنوان مي‌شود و مجموع 90 ميليون هكتار مصرف ساليانه بخش كشاورزي، صنعتي و شرب حداقل 40 ميليارد متر مكعب ديگر در كشور آب قابل استفاده وجود دارد. با اضافه اين ميزان آب به منابع ذخيره شده آبي كشور و اصلاح روش‌هاي آبياري در بخش كشاورزي، مي‌توان سطح اراضي زير كشت كشور را حداقل چهار برابر افزايش داد. در حال حاضر حتي در مناطق كويري نيز شيوه‌هاي غرق آبي براي آبياري اراضي مورد استفاده قرار مي‌گيرد كه بايد اين روش‌ها اصلاح شوند.

رييس‌جمهور با بيان اينكه "برخي عنوان مي‌كنند در كشور منابع مالي كافي براي اجراي طرح‌هاي پيشرفت كشور وجود ندارد"، افزود: سال گذشته بيش از يك ميليون و 700 هزار خودرو در كشور شماره‌گذاري شده است كه اگر كف قيمت اين تعداد خودرو را در نظر بگيريم رقمي بيش از 23 هزار ميليارد تومان فقط براي خريد خودرو در سال 90 هزينه شده است.

احمدي‌نژاد با اشاره به حجم 350 هزار ميليارد توماني سپرده‌هاي مردمي در بانك‌هاي كشور تصريح كرد: حجم نقدينگي كشور نيز بيش از 350 هزار ميليارد تومان است كه با توجه به چهار بار گردش مالي آن در سال، حجم گردش مالي اقتصاد كشور در سال به رقمي بيش از 1400 هزار ميليارد تومان بالغ مي‌شود.

وي با بيان اينكه "دولت امسال بخشي از اين منابع را به صورت اختصاصي براي توسعه كشاورزي كشور در نظر گرفته است"، خاطرنشان كرد: اواخر سال 90 دولت 3300 ميليارد تومان از منابع صندوق توسعه ملي را در اختيار بانك كشاورزي قرار داد و مقرر شده است به زودي 3300 ميليارد تومان ديگر نيز از همين محل به صندوق اين بانك واريز شود و مطابق توافق دولت و بانك كشاورزي، اين بانك نيز 6600 ميليارد تومان براي تامين تسهيلات كشاورزي اختصاص دهد.

رييس‌جمهور اضافه كرد: دولت رقم سود تسهيلات تخصيص داده شده از منابع صندوق توسعه ملي را براي بخش كشارزي صفر در نظر گرفته تا ميانگين سود تسهيلات اين طرح، با توجه به سود 14 درصدي وام‌هاي بانك كشاورزي نصف شده و سود نهايي اين تسهيلات 13 هزار و 200 ميليارد توماني 7 درصد باشد.

احمدي‌نژاد با اشاره به تشكيل ستادي ويژه در همه استانهاي كشور براي اجراي طرح تحول بخش كشاورزي گفت: دولت براي تسهيل شرايط ايجاد تحول در بخش كشاورزي ستادي ويژه تشكيل داده است كه تمامي اختيارات وزرا و دولت در بخش كشاورزي به آن واگذار شده و مسئوليت هر ستاد استاني بر عهده استاندار است تا با رفع موانع بوروكراتيك امسال به خواست خداوند متعال شاهد انقلابي در بخش كشاورزي كشور باشيم.

وي با بيان اينكه "دايره توليدات كشاورزي بسيار وسيع، متنوع و گسترده است"، گفت: تمام سرزمين ايران استعدادهاي نابي در عرصه محصولات كشاورزي دارد و بعضا استعدادهايي استثنايي و منحصر به فرد در ايران يافت مي‌شود كه از جمله آنها در بخش توليد گياهان دارويي است كه محصولاتي بسيار گرانقيمت، پرسود و اشتغال‌آفرين هستند.

رييس‌جمهور با اشاره به اينكه "ايران 11 اقيلم از 13 اقليم شناخته شده جهان را در جغرافياي خود دارد"، اظهار كرد: در انواع خاك بخش‌هاي مختلف كشورمان بيش از 2400 گونه گياهي رشد مي‌كنند كه بيش از 800 گونه آنها داراي خواص دارويي بسيار ارزشمند هستند. ايران ساليانه حدود 4 ميليارد دلار واردات دارويي دارد و اين در حالي است كه خاك اين كشور، مركز داروهاي خدادادي است و با ايجاد سازوكارهاي مناسب و آموزش نيروها براي جمع‌آوري و فرآوري اين گياه‌ها مي‌توان ساليانه حداقل 10 ميليون دلار صادرات گياهان دارويي داشت.

بر اساس اين گزارش، وي همچنين در ابتداي سخنان خود، مردم استان كرمانشاه را مردماني مومن، پرتلاش،‌ مصمم و انقلابي توصيف كرد و افزود: مردم اين استان نزديك به يك هزار و 400 سال در خط مستقيم توحيد، عدالت و اسلام ناب محمدي(ص) زندگي و افتخارات فراواني را تقديم ملت ايران و جامعه بشري كرده‌اند.

رييس‌جمهور تاكيد كرد: مردم اين ديار در طول تاريخ و در دامان پر مهر خود مجاهدان، علما و برجستگان بسياري را تربيت و به ايران اسلامي و جامعه بشري تقديم كرده‌اند.

نظر شما:
------------

دوشنبه|ا|22|ا|خرداد|ا|1391





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: بازتاب آنلاین]
[مشاهده در: www.baztabonline.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 54]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن