تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نشانه توبه كننده چهار است: عمل خالصانه براى خدا، رها كردن باطل، پايبندى به حق ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815600908




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

خريد تجهيزات تحريمي آمريكايي توسط ايرانسل فشار بر ايرانسل افزايش مي يابد


واضح آرشیو وب فارسی:آفتانا: خريد تجهيزات تحريمي آمريكايي توسط ايرانسل فشار بر ايرانسل افزايش مي يابد
خبرگزاري رويترز، ادعا كرد: شركت تلفن همراه ايرانسل موفق شده است با وجود تحريم تجاري و مالي آمريكا، مقاديري تجهيزات را از شركت‎هاي آمريكايي سان ميكروسيستمزSun Microsystems ، هيوليت-پاكارد Hewlett-Packard و شركت سيسكو سيستمزCisco Systems خريداري كند.


خبرگزاري رويترز، ادعا كرد: شركت تلفن همراه ايرانسل موفق شده است با وجود تحريم تجاري و مالي آمريكا، مقاديري تجهيزات را از شركت‎هاي آمريكايي سان ميكروسيستمز، هيوليت-پاكارد و شركت سيسكو سيستمز خريداري كند.

به گزارش افتانا (پايگاه خبري امنيت فناوري اطلاعات)،بي بي سي مي‎نويسد: شركت ايرانسل كه بخش عمده‎اي از بازار تلفن همراه در ايران را در اختيار دارد، به عنوان يك شركت سهامي خصوصي به ثبت رسيده و ۵١ درصد از سهام آن متعلق به شركت گسترش الكترونيك ايران و ۴٩درصد سهام نيز متعلق به شركت ام تي ان آفريقاي جنوبي است.

در ادامه‎ي گزارش رويتر آمده است: در جريان خريد اقلام آمريكايي توسط شركت ايرانسل، تعدادي شركت مستقر در ايران و ساير كشورهاي خاورميانه نقش واسطه را ايفا كردند و توانستند بدون جلب توجه مقامات آمريكايي، برخي تجهيزات مورد نياز شركت ايراني را خريداري و به ايران حمل كنند.

اين خبرگزاري به نقل از يكي از كاركنان ارشد سابق شعبه ام تي ان در تهران، شركت مادر را نيز به آگاهي از اين معاملات متهم كرده، اما پل نورمن سخنگوي ام تي ان گفته است كه تا آنجا كه ما مطلع هستيم، هيچ‎يك از كاركنان اين شركت به طور مستقيم يا غيرمستقيم در صدد خريد تجهيزات مورد استفاده شركت ايرانسل نبوده و چنين تجهيزاتي را به نحوي كه مغاير قوانين تحريم ايالات متحده باشد به دست نياورده است.

وي با يادآوري اينكه شركت ام تي ان سهامدار جزء شركت ايرانسل بوده و در نتيجه، مديريت آن را در دست ندارد، افزوده است كه ام تي ان به اجراي تحريم هاي ايالات متحده عليه ايران متعهد است و به همين منظور هم در حال حاضر با دولت ايالات متحده و مشاوران حقوقي بين المللي در اين زمينه همكاري لازم را دارد.

خبرگزاري رويترز در گزارش خود مي افزايد كه شركت آفريقاي جنوبي از اظهار نظر درباره‎ي فهرستي از كاركنان ارشد شركت كه گفته مي شود در شكستن تحريم آمريكا عليه ايران نقش داشته اند خودداري ورزيده است.

در واكنش به گزارش دستيابي ايرانسل به تجهيزات آمريكايي، شركت هاي آمريكايي مذكور در گزارش رويترز اعلام كردند كه از چنين معامله اي آگاهي نداشته‎اند.

شركت سيسكو گفته است كه اين شركت كاملا از قوانين آمريكا تبعيت مي كند و در تمامي قراردادهايي كه منعقد مي كند، از طرف قرارداد مي خواهد تا اين قوانين را به طور كامل رعايت كنند و افزوده كه تا كنون هيچ مدركي حاكي از ارتباط كاركنان سيسكو با فروش تجهيزات اين شركت به ايران به دست نيامده است اما اين موضوع همچنان در دست بررسي است.

سخنگوي شركت هيوليت پاكارد نيز تاكيد كرده كه قراردادهاي مربوط به توزيع اجناس توليدي اين كشور مشخصا فروش اين اقلام به ايران را منع مي كند و افزوده است كه تبعيت از قوانين و مقررات تجاري آمريكايي و بين المللي حائز اولويت انكارناپذيري براي شركت است.

گزارشگر رويترز با استناد به اظهارات يكي از كاركنان ارشد سابق شعبه ام تي ان در تهران گفته است كه شركت ايرانسل براي دستيابي به تجهيزات تحت تحريم، تعدادي شركت تجاري به ظاهر مستقل را تاسيس كرده و همچنين از شعبه هاي برخي شركت‎هاي منطقه‎اي در ايران براي اين منظور استفاده برده است.

مقامات ايرانسل هنوز در اين مورد اظهار نظري نكرده اند.

شنبه|ا|20|ا|خرداد|ا|1391





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آفتانا]
[مشاهده در: www.aftana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 81]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن