تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس به خدا توكل كند، دشوارى ها براى او آسان مى شود و اسباب برايش فراهم مى گردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814699884




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

به مناسبت سالروز مرگ اسامه بن لادن واشنگتن پست: بوش در امر مبارزه با تروريسم موفق تر از اوباما بود!


واضح آرشیو وب فارسی:شبكه خبر دانشجو: به مناسبت سالروز مرگ اسامه بن لادن واشنگتن پست: بوش در امر مبارزه با تروريسم موفق تر از اوباما بود!
واشنگتن پست در مطلبي با قياس برخورد دولت اوباما با مقوله تروريسم و تامين منافع حياتي ايالات متحده مدعي شده دولت بوش در اين امر موفق تر بوده است.


به گزارش خبرنگار حوزه بين الملل «خبرگزاري دانشجو» به نقل از واشنگتن پست، اين پايگاه اينترنتي به مناسبت سالروز كشته شدن رهبر القاعده ر حمله نيروهاي آمريكايي به ابوت آباد به بررسي سياست دولت اوباما در برخورد با مقوله تروريسم پرداخت.

واشنگتن پست نوشت يافتن مخفيگاه بن لادن رئيس القاعده و كشتن او صرفا دستاورد باراك اوباما نيست چرا كه از سالها قبل تلاشهاي گسترده اي براي دستگيري وي آغاز شده بود.

بر اساس اين گزارش در نخستين سالگرد مرگ بن لادن، اوباما بايد به خاطر تصيميم صحيح خود براي از ميان برداشتن دشمن شماره يك امنيت دنيا مورد ستايش قرار گيرد.

در ادامه آمده است كه دولت آمريكا در زمان رياست جمهوري اوباما فرصت انجام كارهاي خارق العاده و مهم را نداشته است. اوباما غالبا انجام برخي كارها را مخالف اصول آمريكا قلداد مي كند. اما در زمان جورج دبيليو بوش دولت از آزادي عمل بيشتري براي تامين منافع آمريكا و مبارزه با تروريسم برخوردار بود.

واشنگتن پست مي نويسد: حقيقت اين است كه گرفتن بن لادن يكي از مهمترين موضوعات مبارزه با تروريسم آمريكا حتي قبل از حادثه يازده سپتامبر سال 2001 محسوب مي شد. سالها قبل از روي كار آمدن اوباما، دولت آمريكا تلاشهاي بسياري براي مبارزه با تروريسم انجام داده بود و اگر اين پيش زمينه ها انجام نمي شد، اوباما نمي توانست به مخفيگاه بن لادن در پاكستان دست پيدا كند.

در سال 2004 يك فرد وابسته به القاعده دستگير شد. وي قصد داشت با ابو مصعب الزرقاوي- رهبر يك گروه تروريستي در عراق- ارتباط برقرار كند. اين فرد بازداشت شده به زندان مخفي سازمان سيا (سازمان جاسوسي آمريكا) منتقل شد. اين عضو القاعده در ابتدا با سازمان سيا همكاري نمي كرد. اما با استفاده از سيستم هاي بازجويي پيشرفته اين فرد بازداشت شده اعتراف كرد.

اين بازداشت شده القاعده در اعترافات خود اطلاعات بسيار خوبي در اختيار آمريكا قرار داد. وي در اعترافات خود گفته بود بن لادن به شدت مكالمات تلفني و ارتباطلات راديويي و اينترنتي خود را محدود كرده است و در يك مخفيگاه پنهان شده است. در اين اطلاعات مشخص شد بن لادن با تكيه بر اخبار يك پيك مورد اعتماد به طور روزانه سازمان خود را اداره مي كند.

اطلاعات منتشر شده از سازمان سيا نشان مي دهد سالها بررسي و تحقيق براي يافتن هويت دقيق پيك بن لادن كه در نهايت به نتيجه رسيد، يكي از مهمترين عوامل در كشف محل اختفا و كشتن بن لادن محسوب مي شود.

از آنجايي كه اوباما تلاش مي كند از كشتن بن لادن به نفع خود و براي تبليغات انتخاباتي استفاده كند، يادآوري اين موضوع مناسب به نظر مي رسد كه اطلاعات مهم و اساسي درباره نحوه عملكرد بن لادن در زندانهاي مخفي سازمان سيا بدست آمده اند كه اوباما در روزهاي نخست رسيدن به قدرت دستور بسته شدن آنها را صادر كرد. شيوه سازمان سيا براي استفاده از شيوه هاي بازجويي بسيار پيشرفته باعث شد اكثر اعضاي القاعده بازداشت شده اعتراف كنند و اطلاعات اساسي و مهمي درباره بن لادن و شيوه مديريت القاعده ارائه كنند. اما اوباما در بيست و دوم ماه ژانويه سال 2009 استفاده از اين شيوه هاي بازجويي را براي هميشه ممنوع كرد.

در پايان اين مطلب آمده است كه كاملا روشن است اوباما نتوانسته است با استفاده از ديدگاههاي نوين خود به بن لادن دست پيدا كند. از سالها قبل تلاشها براي دستيابي به وي آغاز شده بود.

چهارشنبه|ا|13|ا|ارديبهشت|ا|1391





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبكه خبر دانشجو]
[مشاهده در: www.snn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن