تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اگر باطل با حق درنياميزد، بر حقيقت جويان پوشيده نمى مانَد و اگر حق با باطل آميخته ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815544881




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

همزمان با بيست و پنجمين نمايشگاه بين المللي كتاب تهران «فرهنگسراي كتاب» با شعار «كتاب سايه بان شهر» داير مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:برنا نيوز: همزمان با بيست و پنجمين نمايشگاه بين المللي كتاب تهران «فرهنگسراي كتاب» با شعار «كتاب سايه بان شهر» داير مي‌شود
رييس سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران از برپايي فرهنگسراي موقت كتاب همزمان با بيست و پنجمين نمايشگاه بين المللي كتاب تهران خبر داد.


به گزارش سرويس فرهنگ و هنر برنا به نقل از اداره كل روابط عمومي و امور بين الملل سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران، امير خوراكيان اظهار داشت: برنامه هاي اين فرهنگسرا در قالب بخش هاي نمايشگاهي و اجراي برنامه هاي فرهنگي شامل اجراي نشست هاي تخصصي، تشكيل كارگاه هاي تخصصي، غرفه فعاليت هاي قرآني، عرضه محصولات مكتوب شهرداري تهران، غرفه كودك، توزيع محصولات و برگزاري مسابقات فرهنگي و همچنين برنامه هاي ميداني ارائه خواهد شد.

وي به برگزاري نشست هاي تخصصي فرهنگسراي كتاب به صورت روزانه و در شش نوبت اشاره كرد و گفت: بازخواني و بازآفريني تصويري اثر ماندگار مهدي آذريزدي براي نوجوانان برنامه اي است كه در قالب نشست «قصه هاي خوب براي بچه هاي خوب» در فرهنگسراي كتاب اجرا مي شود. در اين برنامه يكي از قصه هاي كتاب «قصه هاي خوب براي بچه هاي خوب» توسط قصه گويان متبحر با زبان ساده، روان و هنرمندانه براي 100 نفر از نوجوانان ارائه مي شود.

خوراكيان در اين رابطه تصريح كرد: نوجوانان پس از فراگيري مفهوم قصه با بهره گيري و افزودن فناوري هاي روز به بازنويسي و بازآفريني مي پردازند و در كارگاهي ديگر دانش آموزان با استفاده از تكنيك كلاژ و با افزودن فناوري هاي نوين، قصه را تصويرگري مي كنند. در پايان هر برنامه، آثار توليد شده داوري و به برترين ها هدايايي اهدا مي شود.

وي نشست هاي تخصصي قرآني و تلاوت قرآن كريم، نمايشنامه خواني، شاهنامه خواني، قصه گويي و انجام بازي هاي سنتي، رونمايي از كتاب و نشست با نويسندگان را از ديگر برنامه هاي فرهنگسراي كتاب عنوان كرد و گفت: در اين فرهنگسرا عصرانه شاعري با حضور اعضاي كانون هاي ادبي سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران و شاعران برگزيده برگزار خواهد شد.

خوراكيان با اشاره به فعاليت برنامه سازان راديو تهران در اين فرهنگسرا و اجراي برنامه هاي ويژه در حوزه كتاب و كتابخواني گفت: برپايي خيابان هنر با مشاركت 30 هنرمند در رشته هاي گوناگون هنري، نمايش كتاب تصويري بزرگ از دو اثر از مجموعه كتاب هاي مترو و نمايش تابلويي اطلس كتاب تهران، از جمله برنامه هاي محيطي اين فرهنگسرا است.

وي به برگزاري مسابقه روزانه 10 در 10 اشاره كرد و افزود: اين مسابقه با همكاري روزنامه همشهري اجرا مي شود و كتاب هاي مسابقه از ميان آثاري انتخاب شده است كه مقام معظم رهبري، خواندن آنها را توصيه كرده اند. در قالب اين مسابقه كتابي در ده سطر معرفي مي شود و علاقمندان به شركت در مسابقه مي توانند با شناسايي اثر معرفي شده و ارسال پاسخ خود در قالب پيام كوتاه به سامانه 20001837 در اين مسابقه شركت كنند.

رئيس سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران بر برگزاري كارگاه هاي تخصصي در فرهنگسراي كتاب اشاره كرد و اظهار داشت: كارگاه آموزش مهارت هاي پنج گانه مطالعه شامل خلاصه نويسي، كلي خواني، دقيق خواني، مديريت برنامه ريزي زمان و آمادگي براي امتحانات با عنوان «كتابت را قورت بده» و كارگاه هاي قصه درماني و آموزش قصه گويي از جمله كارگاه هايي است كه در اين فرهنگسرا تشكيل مي شود.

وي عرضه محصولات فرهنگسراي قرآن نظير نمازآموز و قرآن آموز، برگزاري كارگاه هاي پاسخ به سئوالات قرآني و شرعي و تصحيح قرائت نماز، معرفي سامانه تلفني قرآني 144 و بلوتوث كتاب هاي قرآني را از جمله برنامه هاي غرفه قرآن اين فرهنگسرا اعلام كرد و گفت: عرضه نزديك به هزار اثر مكتوب سازمان هاي تابعه مديريت شهري تهران، معرفي مجموعه كتابخانه هاي مديريت شهري و عضوگيري براي كتابخانه هاي تابعه مديرت شهري تهران با 50درصد تخفيف و معرفي اعضاي نمونه كتابخانه هاي شهرداري تهران از ديگر برنامه هاي فرهنگسراي كتاب است.

وي آموزش فرآيند توليد كتاب از كاغذسازي تا عرضه كتاب در فروشگاه ها و كتابخانه ها را از جمله برنامه هاي غرفه كودك فرهنگسراي كتاب اعلام كرد و افزود: انتقال پيام هاي تربيتي با موضوع كتاب با بهره گيري از تصاوير، عرضه كتاب «يار مهربان» و ديگر محصولات فرهنگي سازمان در حوزه كودك، برپايي ايستگاه نقاشي و ايستگاه سنجش هوش كودكان با استفاده از بازي «هوش آزماي اخلاق شهروندي» از ديگر برنامه هاي غرفه كودك در فرهنگسراي كتاب است.

شايان ذكر است، فرهنگسراي كتاب همزمان با بيست و پنجمين نمايشگاه بين المللي كتاب تهران در ضلع شمالي محل مصلاي امام خميني(ره) در فضايي بالغ بر 1000 متر مربع برپا مي شود.

سه|ا|شنبه|ا|12|ا|ارديبهشت|ا|1391





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برنا نيوز]
[مشاهده در: www.bornanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن