تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نجات و رستگارى در سه چيز است: پايبندى به حق، دورى از باطل و سوار شدن بر مركب جدّيت...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815547717




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

توكلي بينا خبر داد:هدفمندي يارانه‌ها موجب كاهش 8 درصدي مصرف آب در قم شد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: توكلي بينا خبر داد:هدفمندي يارانه‌ها موجب كاهش 8 درصدي مصرف آب در قم شد
هدفمندي يارانه‌ها موجب كاهش 8 درصدي مصرف آب در قم شد
قم - خبرگزاري مهر: مديرعامل شركت آب و فاضلاب استان قم اجراي طرح هدفمند كردن يارانه‌ها را موجب كاهش 8 درصدي مصرف آب در بخش خانگي و 16 درصدي در بخش عمومي در قم عنوان كرد.

به گزارش خبرگزاري مهر، عبدالحميد توكلي‌بينا در نشست كميته بهينه سازي مصرف انرژي استان كه در سالن جلسات صدا و سيماي مركز قم برگزار شد در سخناني اظهار داشت: پس از اجراي قانون هدفمندي يارانه‌ها تلاش زيادي توسط مسئولان و رسانه‌ها براي تغيير نگرش مردم نسبت به مصرف آب و حامل‌هاي انرژي صورت گرفته است.

وي با بيان اينكه با تغيير نگرش، رفتار مصرفي مردم نيز تغيير خواهد كرد، اصلاح ابزار و اصلاح رفتار را در بهينه سازي مصرف آب و حامل‌هاي انرژي ضروري دانست و يادآور شد: هر چه قدر براي تامين آب و حامل‌هاي انرژي تلاش شود اما بر روي مديريت تقاضا و اصلاح الگوي مصرف كار نشود تلاش‌ها و سرمايه‌گذاري‌ها بي‌نتيجه خواهد ماند.

رئيس هيئت مديره و مديرعامل شركت آبفاي قم با اشاره به آثار مثبت هدفمندي يارانه‌ها در بخش آب افزود: با اجراي اين طرح در قم در بخش خانگي با ۸ درصد و در بخش عمومي با ۱۶ درصد كاهش مصرف آب مواجه بوده‌ايم.

وي اقدامات فرهنگي را در كاهش تقاضا مهم ارزيابي و تاكيد كرد: بايد تمام دستگاه‌هاي ذي‌ربط با كار فرهنگي مشترك، مردم را به سمت رفتارهاي مصرفي مناسب و ترك عادات نادرست در مصرف ترغيب و تشويق كنند.

توكلي‌بينا در ادامه به تشريح برخي از اقدامات فرهنگي آبفاي قم در راستاي بهينه سازي مصرف آب طي يك سال گذشته پرداخت و توزيع وسايل كمك آموزشي در مدارس، تبليغات محيطي گسترده، نقاشي ديواري در مدارس با موضوع صرفه جويي در مصرف آب و توزيع اقلام كاهنده مصرف آب را از جمله اين اقدامات برشمرد.

وي همچنين از توليد سه نمايش با موضوع اهميت آب با بهره‌گيري از هنرمندان صدا و سيما خبر داد و اظهار داشت: اين نمايش ها در مهد‌هاي كودك و دبستان‌هاي استان اجرا شده است.

چاپ كتاب منابع آب در قم

مديرعامل شركت آبفاي قم چاپ كتاب «منابع آب» در 6 هزار جلد را از ديگر اقدامات فرهنگي آبفا در راستاي اهميت موضوع آب و فرهنگ‌سازي استفاده بهينه از اين مايع حياتي ذكر كرد و يادآور شد: اين كتاب به همت كارشناسان آبفاي استان ويژه كودكان منتشر شده است و در بين دانش‌آموزان توزيع مي‌شود.

وي برگزاري سومين جشنواره آب صداي زندگي، برگزاري سلسله همايش‌هاي راه‌هاي كاهش مصرف آب، حضور در نمايشگاه‌هاي مختلف و حضور در برنامه‌هاي راديويي و تلوزيوني را از ديگر اقدامات آبفاي قم طي يك سال گذشته اعلام كرد.

بهره گيري از رسانه ملي در فرهنگ‌سازي بهينه سازي مصرف

توكلي‌بينا در پايان با اشاره به اهميت نقش رسانه ملي در جامعه، خواستار تهيه برنامه‌هاي مشاركتي با همكاري صدا و سيما و دستگاه‌هاي ذي‌ربط به منظور نهادينه كردن استفاده صحيح از آب و حامل‌هاي انرژي در بين مردم شد.

مديركل صدا و سيماي مركز قم نيز هدف از برگزاري نشست‌هاي كميته بهينه سازي مصرف انرژي را تلاش‌هاي فرهنگي برنامه ريزي شده منسجم و مشترك با استفاده از ظرفيت تمام دستگاه‌هاي ذي‌ربط دانست و گفت: اميدواريم بتوانيم با همكاري دستگاه‌هايي كه عضو اين كميته هستند به صورت جمعي كار تاثيرگذاري را انجام دهيم.

هدفمندي يارانه‌ها جدي ترين پروژه اقتصادي كشور

بهرام محمدي‌نيا هدفمندي يارانه‌ها را جدي ترين پروژه اقتصادي كشور دانست و اظهار داشت: صدا و سيما نيز در كنار ساير دستگاه‌ها در اين راستا تلاش‌هاي زيادي را انجام داده است.

وي به اهميت نقش رسانه در دنياي امروز اشاره كرد و خواستار استفاده بيش از پيش از اين ظرفيت به منظور بهينه سازي مصرف انرژي در استان شد.

يادآور مي‌شود در اين نشست از تلاش‌هاي صدا و سيماي مركز قم و آموزش و پرورش استان در همكاري در برگزاري سومين جشنواره آب صداي زندگي با اهداء لوح تقدير و تنديس جشنواره تقدير شد.

© 2003 Mehr News Agency .

دوشنبه|ا|11|ا|ارديبهشت|ا|1391





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 107]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن