تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 25 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن در گرفتارى صبور است، و منافق در گرفتارى بى تاب.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815757706




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

«نگاه شما»: چه كسي پول نوزادان را برداشت؟


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: «نگاه شما»: چه كسي پول نوزادان را برداشت؟
در سال 1388 دكتر احمدي نژاد اعلام كرد از سال 1389 به هر نوزاد ايراني، در سال اول مبلغ ده ميليون ريال تعلق مي گيرد و در سال هاي بعد مبلغ يك ميليون ريال به مدت بيست سال در حسابي غير قابل برداشت واريز خواهد شد. وي همچنين از خانواده ها خواست كه آنان نيز هر ماه مبلغ دويست هزار ريال به اين حساب واريز كنند.

متعاقب سخنان محمود احمدي نژاد، محمدرضا رحيمي معاون اول رئيس جمهور در پايان نخستين نشست استاني دور سوم سفرهاي استاني دولت از تصويب طرح تامين آتيه مهر امام رضا با نام طرح تام در نشست هيات دولت در مشهد مقدس خبر داد و در جمع خبرنگاران افزود: براساس اين طرح يك ميليون تومان به هر فرد ايراني در هر نقطه كشور اختصاص مي يابد.

معاون اول رئيس جمهور گفت: اين مبلغ در حسابي ذخيره و ارقام والدين براي هر نوزاد نيز در اين حساب ذخيره مي شود. رحيمي گفت: وقتي كه نوزاد به سن قانوني برسد، اين مبلغ را براي ازدواج و ساير موارد يادشده مورد استفاده قرار مي دهد.

دكتر محمود احمدي‌نژاد در مراسم افتتاح همين طرح كه در نيمه شعبان سال 1389 در نهاد رياست‌جمهوري با اهداي نمادين دفترچه حساب سپرده به 12 نوزاد متولد سال ‌جاري، رسما آغاز شد، در رساي اين طرح دولت خود گفت: «اين طرح را هديه امام عصر(عج) به ملت ايران تلقي مي‌كنيم و اميدواريم در تمام خانواده‌هاي ايراني عشق و محبت موج بزند و رحمت و بركات الهي بيش از گذشته بر ملت ايران نازل شود. رييس دولت در اين مراسم، انتقادات خود را از شعار «دو بچه كافي است»، نيز مطرح كرد و آن را استعماري خواند.

محمودرضا خاوري مديرعامل وقت بانك ملي ايران به عنوان مجري طرح نيز در سخناني طرح تامين آتيه مهر امام رضا(ع) را اقدامي مثبت و شجاعانه دانست كه با ابتكار و دورانديشي رييس‌جمهور عملياتي شده است.

او افزود: « هدف اساسي طرح مذكور اين است كه نسل حاضر همه ثروت‌هاي كشور را استفاده نكند و بخشي از آن را براي تامين آتيه نسل‌هاي بعد پس‌انداز كند.» وي با عنوان اينكه در كمتر از 72 ساعت موافقتنامه‌هاي لازم با صندوق مهر امام رضا(ع) و سازمان ثبت احوال منعقد شده است، افزود: «بانك ملي ايران افتخار دارد خود را جزيي از هويت هموطنان بداند و اين بانك تلاش دارد با تمام توان و استفاده از ظرفيت‌هاي موجود، خدمتگزار خوبي براي دولت و مردم باشد.» اما تير خلاص را عبدالرضا شيخ‌الاسلامي، وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي، روز 7 بهمن 1390 به مصوبه هيات وزيران زد و طرح را تمام شده اعلام كرد. ديروز وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي گفت به دليل عدم تصويب قانون و مشخص نشدن محل اعتبار، از اجراي اين مصوبه معذوريم.

حال اما اينجا چند نكته قابل توجه وجود دارد:

1. اول اينكه نوزاداني كه قرار بود براي تولدشان مبلغ يك ‌ميليون ‌تومان از دولت هديه بگيرند و هر ساله هم تا رسيدن به سن قانوني ۱۰۰ هزار تومان به آن افزوده شود، تا در ۱۸سالگي صاحب حسابي پر از پول باشند. اين يعني پا گذاشتن به جواني بدون دغدغه مشكلات مالي؛ موضوعي كه بيشتر به رويا شبيه بود. اين اما جنبه مثبت اين طرح بود كه مورد استقبال همگان به خصوص كساني كه فرزندانشان متولد سال 1389 به بعد بودند، قرار گرفته بود؛

2. در اين ميان اما مخالفتهايي نيز با اين طرح صورت گرفت. براي مثال در همان زمان دكتر مصطفي كواكبيان، نماينده سمنان در مجلس شوراي اسلامي به عنوان يكي از نخستين منتقدان اين طرح، از اجراي آن بدون تصويب در مجلس و فقدان منبع مشخص مالي انتقاد كرده و رقم 1000 ميليارد تومان را براي كسري اين طرح پيش بيني كرده بود. پس از آن نيز دكتر احمد توكلي، رييس مركز پژوهش هاي مجلس با انتقاد از اجراي طرح تامين آتيه فرزندان آن را اقدامي غيرقانوني دانست و خواستار توقف اجراي آن از سوي دولت شد. توكلي اظهار كرد: تصميم دادن يك ميليون تومان به هر نوزاد متولد سال 89 يك تصميم استراتژيك و داراي آثار بسيار منفي براي حال و آينده كشور است. در واقع وقتي دولت مي پذيرد كه به متولدين سال 89 نفري يك ميليون تومان بدهد، معنايش اين است كه با توجه به اينكه متولدين سال 88، يك ميليون و 348 هزار نفر بوده اند حتي بدون در نظر گرفتن نرخ رشد جمعيت در سال 89 ، دولت بايد مبلغي حدود هزار و 400 ميليارد تومان براي اين كار هزينه كند؛

3. نكته اساسي ديگري كه مهم نيز مي نمايد اين است كه وقتي دفترچه هاي اين طرح را كه به برخي از نوزادان داده شده مشاهده مي نماييم مي بينيم كه در تاريخ 25 خرداد سال 1390 يعني تقريبا هفت يا هشت ماه پيش از اعلام توقف اين طرح از سوي وزير تعاون، اين پول از حساب نوزادان برداشته شده و تنها مبلغ 296961 ريال به عنوان موجودي حساب آنها ثبت شده است؛ در اينجا اين مسئله پيش مي آيد كه دولت اين پول را در اين مدت برداشته يا بانك؟

4. نكته ديگري كه حائز اهميت است اينكه آيا با توقف اين طرح، حساب نوزاداني كه اين دفترچه را گرفته و آغازگران اين طرح بودند نيز صفر شده است؛ آن هم در حالي كه ماهانه مبلغي در حدود 15 هزار تومان سود به حساب آنها واريز شده است؛

5. مسئله مهم ديگري كه از حيث شرعي قابل توجه است اينكه برخي از علما و مجتهدين اين كار؛ يعني برداشت از حساب شخصي افراد را شرعا مشكل دار دانسته و برداشت اين پول و سود آن را از حساب افراد به دليل آنچه آن را هبه مي نامند حرام دانستند؛

6. و آخرين و مهم ترين نكته اينكه بالاخره اين پول را چه كسي برداشته؛ خصوصا با توجه به بحث فساد بزرگ مالي و فرار متهم رديف اول اين پرونده يعني محمودرضا خاوري، مديرعامل وقت بانك ملي ايران كه مجري طرح مذكور بود؟

7.اينها ابهاماتي است كه اميد مي رود مسئولين بدان پاسخگو باشند و اذهان كساني را كه به اين طرح به ديده مثبت مي نگريستند و با اين وضع اسفناك و وحشتناك تورم و گراني و بي نظارتي و بي مديريتي فعلي، كه اجناس و اقلام مورد نياز مردم به طور ساعتي و روزانه در حال افزايش است، خيالشان از آينده فرزندان خردسالشان تا حدودي راحت شده بود، را روشن نمايند.

فرستنده: س. ميرخليلي

------------

«تابناك» مطالب اختصاصي و گردآوري شده توسط خوانندگان محترم را در قالب جديدي با عنوان «نگاه شما» منتشر خواهد كرد.

مخاطبان محترم مي توانند مطالب دلخواه خود را در موضوعات مختلف، به آدرس [email protected] ارسال نمايند.

مخاطبان محترم براي ارسال مطالب خود بايد چند نكته را در نظر داشته باشند:

1. اين قالب جديد براي ارائه و معرفي «نگاه بييندگان به تمام موضوعات» مي باشد.

2.مطالب اختصاصي يا گردآوري شده مي تواند در قالب: ايده ، فيلم، عكس، گزارش تحليلي، گزارش خبري، كاريكاتور و... باشد.

3. مطالب ارسال شده حتي الامكان با ذكر نام و نام خانوادگي فرستنده باشد.

4. موارد ارسالي مغايرتي با اصول اخلاقي و قوانين جاري نداشته باشد.

5. مطالب ارسالي به زبان و فونت فارسي باشد.

6.مطالب ارسال شده حتي الامكان حاوي اطلاعات دقيق باشد.

مشخصات فني

1. از ارسال تصاوير در متن فايلهاي word خودداري شود.

2. حجم فايل تصويري ارسالي( به صورت gif يا jpg ) بيشتر از 5 مگابايت نباشد.

3. حداكثر حجم فايل صوتي يا ويديو پنجاه مگابايت باشد. (نوع فايل: wmv, flv, wav, mp3, wma)

دوشنبه|ا|4|ا|ارديبهشت|ا|1391





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 326]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن