تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 19 شهریور 1403    احادیث و روایات:  ghhhhhh
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814648288




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پشت‌پرده 5 دليل توقف طرح‌هاي زودبازده‌ در گزارش ويژه بانك مركزي


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: پشت‌پرده 5 دليل توقف طرح‌هاي زودبازده‌ در گزارش ويژه بانك مركزي
اقتصاد > پول ‌و بانك - همشهري آنلاين: بانك مركزي در گزارشي از 5 دليل توقف طرح بنگاههاي كوچك و زودبازده، از افزايش حدود 40 درصدي مطالبات معوق بانكها از اين محل خبر داد.

فارس نوشت: بانك مركزي در گزارشي از تسهيلات اعطايي بانك ها به بنگاه هاي كوچك اقتصادي زودبازده و كارآفرين اعلام كرد: مجموع سهميه ابلاغي بانك مركزي به بانك هاي عامل براي اعطاي تسهيلات به بنگاه هاي كوچك اقتصادي و زودبازده تا پايان سال ١٣٨٩ بيش از 467 هزار ميليارد ريال بوده است كه در مقايسه با سال ١٣٨٨ تغييري نداشت.

بانك مركزي در اين گزارش علت توقف طرح‌هاي زودبازده در سال 89 را 5 دليل ذكر كرد و نوشت: اعمال سياست هاي تثبيتي دولت، عدم استفاده از تسهيلات دريافتي براي موضوع قرارداد در برخي از طرح ها، محدوديت منابع سيستم بانكي، بدهي سنگين بانك ها به بانك مركزي و معوق شدن بخشي از تسهيلات اعطايي در سالهاي قبل، از علل عدم افزايش سهميه مذكور بوده است.

بر اساس گزارش بانك مركزي، در پايان سال ١٣٨٩، مانده مبلغ طرح هاي معرفي شده به بانكها بيش از 672 هزار ميليارد ريال و ارزش طرح هاي تاييد شده در بانك ها بيش از 312 هزار ميليارد ريال بود كه در مقايسه با اسفند ماه ١٣٨٨ به ترتيب 6.4 و 5 درصد رشد داشت.

اين گزارش تصريح كرد: مانده تسهيلات پرداختي بانك‌ها از اين محل تا پايان اسفند ماه ١٣٨٩ با 9.7 درصد افزايش به مرز 250 هزار ميليارد ريال رسيد. براساس ارزش قراردادهاي منعقد شده، به طور متوسط 141.1 ميليون ريال تسهيلات براي ايجاد هر فرصت شغلي پيش بيني شده مورد نياز است .

بانك مركزي اضافه كرد: تا پايان اسفند ماه 1389 يه ترتيب 8278.8 و 14025.7 از اصل اين تسهيلات، سررسيدگذشته و معوق شد و مطالبات معوق بانك ها از اين محل نسبت به سال گذشته 39.7 درصد افزايش يافت. براساس طرح هاي قرارداد منعقده جديد ، پيش بيني مي شود ١٨٧ هزار شغل ايجاد شود.

در بخش ديگري از گزارش بانك مركزي آمده است: بررسي عملكرد آيين نامه اجرايي گسترش بنگاه هاي كوچك اقتصادي زودبازده و كارآفرين (مصوب آذر ماه١٣٨٤) از ابتداي اجراي آيين نامه تا پايان سال ١٣٨٩ نشان مي دهد كه براي 748.4 هزار فقره طرح، معادل 312 هزار ميليارد ريال تسهيلات مصوب شده و از اين ميان، در مجموع 250 هزار ميليارد ريال تسهيلات به بخش هاي مختلف اقتصادي پرداخت شد كه سهم بخش صنعت و معدن 52.8 درصد بود.

شنبه|ا|2|ا|ارديبهشت|ا|1391





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 77]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن