تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):فال بد زدن شرك است و هيچ كس ازما نيست مگر اين كه به نحوى دستخوش فال بد زدن مى شود، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815537297




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

خوزستاني‌هاي گرفتار گردوغبار، بيمارستان مي‌خواهند


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: خوزستاني‌هاي گرفتار گردوغبار، بيمارستان مي‌خواهند
سلامت > عمومي - اهواز:
بروز پديده گردوغبار شديد و همچنين حاكم بودن گرماي طاقت‌فرسا باعث شده تا مردم خوزستان در مقايسه با ساير استان‌هاي كشور از بيشترين مراجعه به بيمارستان‌ها و مراكز درماني برخوردار باشند.

اين در حالي است كه تعداد بيمارستان‌هاي موجود در اين استان جوابگوي مراجعه‌هاي فراوان مردم نيست و حتي مراكز موجود به‌علت قدمت بالا يا جنگ، فرسوده شده‌اند و نياز به بازسازي اساسي دارند.

به گزارش مهر، اغلب مردم شهرهاي استان حتي براي يك آزمايش ساده و ابتدايي نيز مجبور هستند به استان‌هاي مجاور و يا مركز استان مراجعه كنند. استان خوزستان با جمعيت حدود 4ميليون و 600‌هزار نفر، 54‌باب بيمارستان دارد كه از اين تعداد 50‌بيمارستان دولتي و 5 باب خصوصي هستند. بافت قديمي بيمارستان‌ها، نبود تجهيزات و كادر پزشك متخصص كافي و روند كند ساخت بيمارستان‌ها عمده‌ترين مشكلات موجود در بيمارستان‌هاي خوزستان است.

شهرستان اهواز به‌عنوان مركز استان داراي 20 بيمارستان است كه 16باب از آنها دولتي و بقيه خصوصي هستند. بيمارستان رازي قديمي‌ترين بيمارستان اهواز است كه در سال1317 تأسيس شد ولي اين بيمارستان هنوز بافت قديمي خود را حفظ كرده و به گفته مراجعين، از لحاظ بهداشتي در وضعيت بسيار بدي قرار دارد.

بيمارستان ابوذر، تنها بيمارستان كودكان اهواز هم با حدود نيم قرن فعاليت، امروز در حالي به كار خود ادامه مي‌دهد كه تنها بخش اندكي از استانداردهاي يك محيط بهداشتي، آموزشي در آن مشهود است؛ ساختماني با بافت قديمي، حياطي با گنجايش اندك، ديوارهاي قديمي، محيطي خسته‌كننده حتي براي بزرگسالان تمام فضايي را تشكيل مي‌دهد كه بايد پذيراي كودكان بيمار باشد. اين بيمارستان در سال‌هاي اخير تبديل به قطبي در ميان استان‌هاي همجوار نيز شده است و كودكان بيمار از استان‌هاي مجاور به اين مركز مراجعه مي‌كنند در حالي كه اين بيمارستان دستگاه زباله‌سوز نيز ندارد.

وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي در آخرين ديدار خود از بيمارستان ابوذر اهواز گفته بود:‌ ساختمان اين بيمارستان بسيار قديمي و فرسوده و فضاي فيزيكي آن نامناسب است كه با توجه به مصوبه سفر استاني هيأت دولت، بيمارستان جايگزين 160‌تختخوابي در حال ساخت است.

مرضيه وحيد دستجردي افزوده بود:‌ قرار است بودجه و اعتبارات بيشتري به پروژه ساختمان جايگزين بيمارستان ابوذر اختصاص يابد كه اين بيمارستان تا پايان سال91 آماده بهره‌برداري شود. بيمارستان اميرالمؤمنين اهواز نيز كه يكي از بيمارستان‌هاي تأمين‌اجتماعي استان با بيشترين تعداد مراجعه‌كننده است، از لحاظ بهداشتي و كيفيت در وضعيت بسيار نامطلوبي قرار دارد.

خانم وزير در اين مورد هم گفته بود: بيمارستان تأمين اجتماعي جايگزين بيمارستان فعلي اميركبير اهواز در حال ساخت است كه تاكنون 60‌درصد پيشرفت فيزيكي دارد و با ساخت آن، بار مراجعه به بيمارستان اميرالمؤمنين كم خواهد شد.

قرارداد ساخت اين بيمارستان 36‌ماهه است ولي به‌دليل شرايط نامناسب زمين در محل ساخت بيمارستان و نياز به افزايش استحكام بستر، انجام كار با كندي پيش مي‌رود. تجهيزات بيمارستان تخريب شده اميركبير نيز فعلا به بيمارستان اميرالمؤمنين منتقل شده است و در اين بيمارستان استفاده مي‌شود. همچنين ساخت بيمارستان تخصصي سوانح و سوختگي اهواز حدود 20‌سال پيش آغاز شد ولي با گذشت اين مدت زمان فقط 65‌درصد پيشرفت فيزيكي داشته است.

از طرف ديگر شهرستان باغملك كه در نزديكي ايذه قرار دارد، يك بيمارستان در حال ساخت دارد كه تاكنون 40‌درصد پيشرفت كاري داشته و بيماران اين شهرستان نيز براي درمان اوليه مجبور هستند كه به بيمارستان ايذه مراجعه كنند. اين در حالي است كه خود شهرستان ايذه نيز مشكلات فراواني دارد. ايذه داراي 2 بيمارستان بوده كه يكي از آنها عملا تعطيل است و ديگري به‌دليل دور بودن از مركز شهر و نبود تجهيزات مناسب، قادر به خدمات‌رساني خوب به شهروندان ايذه‌اي نيست.

خانم محمدي يكي از شهروندان ايذه‌اي مي‌گويد: براي يك سونوگرافي ساده مجبور شده‌ام به اهواز بيايم. شهرستان رامهرمز هم با داشتن 102هزار نفر جمعيت در حال حاضر فقط يك بيمارستان 165تختخوابي دارد كه فاقد آي.‌سي.يو، ان.آي. سي.يو، سي‌تي اسكن و تجهيزات ديگر است و مردم اين شهرستان با گذشت20‌سال هنوز در انتظار افتتاح بيمارستان جديد هستند. اين بيمارستان 96‌تختخوابي تاكنون 76‌درصد پيشرفت كار داشته و پيمانكار آن قول داده است در سال‌91 اين بيمارستان آماده استفاده براي مردم رامهرمز باشد.

شهرستان انديمشك هم از نبود بيمارستان مناسب بي‌نصيب نمانده است. پس از چندين سال كه از افتتاح بيمارستان امام‌علي انديمشك مي‌گذرد، هنوز اين بيمارستان فاقد تجهيزات استاندارد است و به خاطر همين امر بيشتر بيماران انديمشكي براي مداوا به بيمارستان‌هاي شهر دزفول مي‌روند.

اين بيمارستان كمبود چشم پزشك و راديولوژي دارد و نمي‌تواند در اين زمينه‌ها به مردم اين شهر خدمات دهد و به همين دليل بيماران به اهواز و يا ساير شهرها مراجعه مي‌كنند.

ماهشهر ديگر شهر استان خوزستان است كه با 230‌هزار نفر جمعيت، فقط داراي 2 باب بيمارستان خصوصي است. يكي از اين بيمارستان‌ها 50 تختخوابي است و ديگري بيمارستان پتروشيمي است كه در 30‌كيلومتري ماهشهر قرار دارد.

در حال حاضر مسجد سليمان 3بيمارستان دارد كه هر سه قديمي هستند و 2بيمارستان در حال ساخت نيز در اين شهرستان وجود دارد كه پيش‌بيني مي‌شود اين بيمارستان‌ها امسال به بهره‌برداري برسند. در ديگر شهرهاي استان مانند هنديجان، شادگان و شوشتر نيز نبود بيمارستان‌هاي مناسب مشكلي اساسي براي مردم اين شهرستان‌ها به‌وجود آورده است.

به‌نظر مي‌رسد يكي از خدماتي كه دولت بايد براي جبران خسارت‌هاي ناشي از گرد و غبار به مردم خوزستان به خوبي ارائه كند ساخت و تكميل بيمارستان براي تمامي شهرهاي استان است كه متأسفانه در اين خصوص تاكنون اقدامات خوبي صورت نگرفته و مردم منتظر تحقق وعده‌ها هستند.

يکشنبه|ا|27|ا|فروردين|ا|1391





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 60]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن