تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):حق، راه بهشت است و باطل، راه جهنم و بر سر هر راهى دعوت كننده اى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813038440




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تحريم نفت ايران، اروپا را از پا درمي آورد


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: تحريم نفت ايران، اروپا را از پا درمي آورد
يك پايگاه خبري انگليسي با رد حمله به ايران تحريم ها را نيز به ضرر اروپا دانست.


به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران ، پايگاه اينترنتي انگليسي "ماركت اوراكل" در گفتگو با شماري از شخصيت هاي اقتصادي جهان تاكيد كرد در صورت وقوع جنگ عليه ايران و افزايش صعودي بهاي نفت، روند رشد جهاني اقتصاد از مسير خود خارج خواهد شد.

شخصيت هاي اقتصادي جهان با اشاره به فراز و نشيب هاي اقتصاد جهاني و با رد احتمال اقدام نظامي عليه ايران، تحريم خريد نفت از كشورمان را نيز به زيان اروپا مي دانند.

افزايش شديد قيمت نفت، ركود در فعاليت هاي بازار اقتصادي، كاهش رشد اقتصادي، بحران در نظام هاي بانكي و فروپاشي منطقه يورو از جمله پيامدهايي است كه كارشناسان اقتصادي درباره پيامدهاي حمله به ايران بر آن تاكيد دارند.

"ويليام تامسون"، رئيس بنگاه سرمايه خصوصي در هنگ كنگ درباره تبعات شوم اقتصادي جنگ در عرصه جهاني گفت: بدون شك، درگيري تل آويو و تهران در منطقه، سبب افزايش هر بشكه به 200 دلار، ركود عميق تر در فعاليت‌هاي بازارهاي اقتصادي و همچنين وخيم تر شدن آشوب در خاورميانه خواهد شد.

اين كارشناس آغاز بحران در نظام هاي بانكي و خروج برخي از كشورها از منطقه يورو را نيز از ديگر تبعات جنگ ياد كرد. اين پايگاه انگليسي با تمركز بر اين پيامدها نوشت، به نظر مي رسد نخست وزير اسرائيل براي عملي كردن خواسته خود در حمله به ايران تنهاست.

"كنت كورتيس" از شخصيت هاي اقتصادي و رئيس سابق شركت سرمايه گذاري تيمز در آسيا، رابرت للويد- جرج، مدير شركت سرمايه گذاري للويد- جرج هنگ كنگ از ديگر شخصيت هاي اقتصادي هستند كه كوبيدن بر طبل جنگ را سبب افزايش شديد قيمت نفت و كاهش رشد اقتصادي در جهان مي دانند.

اين پايگاه اينترنتي همچنين با تشريح وضعيت اقتصادي امريكا و اتحاديه اروپا، تحريم هاي خريد نفت از ايران را به ضرر منطقه يورو و تدابير اين منطقه براي رهايي از بحران را بي فايده دانست.

"كپر"، رئيس شركتهاي سرمايه گذاري راهبردي آسيا در ژاپن در اين باره پيش بيني كرد تدابير رياضت اقتصادي در منطقه يورو نمي تواند كارگشا باشد بطوري كه اقدامات رياضتي در يونان در حال انفجار از درون است كه در صورتيكه چنين اتفاقي روي دهد جهان شاهد بزرگترين آشوب اجتماعي خواهد بود، از منظر اين كارشناس اوضاع اقتصادي ايتاليا، پرتغال و اسپانيا از وضعيت يونان چندان بهتر نيست.

"كپر" با تاكيد بر اوضاع وخيم اقتصادي برخي از كشورهاي اروپايي پيش بيني كرد تا 12 ماه آينده يونان و پرتغال از عضويت در منطقه يورو خارج شوند. وي افزود، افزايش بهاي انرژي و همچنين تورم بر وخامت اوضاع افزوده است و تصور مي شود تحريم نفت بيشتر از آنكه به ايران لطمه بزند اروپا را از پا درآورد./ا

چهارشنبه|ا|23|ا|فروردين|ا|1391





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 70]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن