تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 27 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه كسى مستحق دوستى خداوند و خوشبختى باشد، مرگ در برابر چشمان او مى آيد و آ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806675099




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تكرار شوخي‌هاي احمدي‌نژادي در صحن علني


واضح آرشیو وب فارسی:انتخاب: تكرار شوخي‌هاي احمدي‌نژادي در صحن علني
پايگاه خبري تحليلي انتخاب (Entekhab.ir) : فارس: ساعت 8:25 دقيقه صبح امروز (يكشنبه) علي لاريجاني رئيس قوه مقننه كشورمان زنگ آغاز جلسه علني مجلس شوراي اسلامي را به صدا درآورد تا وكلاي مردم در خانه ملت يكبار ديگر در صحن پارلمان به بررسي طر‌ح‌ها و لوايحي ديگر بپردازند.

* سردار مؤمني از خريد ‌12 هزار ميليارد توماني خودرو در سال ۹۰ از سوي مردم خبر داد

در ابتداي جلسه امروز سردار اسكندر مؤمني رئيس پليس راهنمايي و رانندگي به ارائه گزارشي از عملكرد قانون جديد نحوه رسيدگي به تخلفات رانندگي و اجراي اين قانون پرداخت و با بيان اينكه اولين مرحله اين قانون ۱۰ ارديبهشت ماه ۱۳۹۰ اجرا شد و مرحله دوم نيز از اول دي ماه اعمال شد، گفت: اجراي قانون جديد راهنمايي و رانندگي با رويكرد اينكه "جريمه هدف نيست"، پيگيري شد، و هدف، كاهش سوانح و حوادث و تسهيل در عبور و مرور است؛ كاهش سوانح و حوادث و تخلفات رانندگي و جريمه‌ها از نتايج و دستاوردهاي اجراي قانون جديد راهنمايي و رانندگي بود.

رئيس پليس راهنمايي و رانندگي در بخش ديگري از سخنانش متذكر شد: در سال ۱۳۹۰ علي‌رغم افزايش ورود خودرو و تعداد راننده‌هاي جديد، حدود ۳ هزار انسان كمتر كشته شدند كه اين موضوع مي‌تواند از دستاوردهاي اجراي قانون جديد نحوه رسيدگي به تخلفات راهنمايي و رانندگي باشد

وي با يادآوري اينكه يكي از ابزارهاي پليس راهنمايي و رانندگي براي كاهش حضور در مسير‌ها و جاده‌ها، توسعه سيستم‌هاي هوشمند در كنترل ترافيك است، تصريح كرد: بايد بتوانيم كاري كنيم كه در تمام جاده‌ها و ساعات شبانه‌روز، كنترل پليس وجود داشته باشد، در سال ۱۳۹۰ بيش از ۳ هزار انسان بر اثر سوانح راهنمايي و رانندگي كمتر كشته شدند و بيش از ۱۲ ميليارد تومان از خسارت مالي به كشور جلوگيري شده است اما هرگز نمي‌توان خسارت معنوي را به عدد و رقم محاسبه كرد.

* پس از پايان سخنان سردار مومني، علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي از "زحمات و خدمات فرمانده نيروي انتظامي و رئيس پليس راهنمايي و رانندگي و كاركنان و زحمت‌كشان راهنمايي و رانندگي كه در ايام تعطيلات نوروز به صورت شبانه‌روزي در خدمت مردم بودند"، تشكر كرد و گفت: قانون جديد مصوب مجلس در بهبود وضعيت راهنمايي و رانندگي در جلوگيري از تلفات و سوانح راهنمايي و رانندگي طبق گزارش سردار مومني بسيار موثر بوده است و اين نكته مهمي بوده كه بايد به آن توجه شود.

* بازنشستگان وزارت نفت تابع صندوق‌هاي بازنشستگي صنعت نفت شدند

نمايندگان مجلس در ادامه جلسه علني خود بررسي مواد مراعا مانده از قانون وزارت نفت را در دستور كار خود قرار دادند و با ادغام ماده 15 و 16 و همچنين تصويب آخرين ماده از اين قانون پرونده اين طرح را در مجلس بستند كه بر اين اساس ماده 15 از قانون وزارت نفت به اين شرح ‌اصلاح شد كه كاركنان وزارت نفت و شركت‌هاي تابع از نظر بازنشستگي و امور رفاهي تابع صندوق‌هاي بازنشستگي پس‌انداز و رفاه كاركنان صنعت نفت هستند كه اساسنامه‌ آنها برابر مقررات به تصويب مراجع ذي صلاح مي‌رسد.

وكلاي ملت آخرين ماده از طرح قانون وزارت نفت را كه بر اساس آن از تاريخ تصويب اين قانون قوانين قبلي را لغو مي‌كرد هم تصويب كردند.

ماده 15 ‌طرح قانون وزارت نفت با 115 راي موافق، 18 راي مخالف و 22 راي ممتنع از مجموع 211 نماينده حاضر در صحن علني مجلس به تصويب رسيد.

* پرونده قانون وزارت نفت در مجلس بسته شد

بعد از بررسي و تصويب مواد مراعا مانده از طرح قانون وزارت نفت محبي‌نيا عضو هيئت رئيسه مجلس طي سخناني در رابطه با اين طرح گفت: ماده 15 و 16 كه مراعا مانده بود، با پيشنهاد كميسيون انرژي در هم ادغام شد؛ بر همين اساس ماده 17 اين قانون تغيير يافت و به عنوان ماده 16 در اين قانون گنجانده شد.

در ادامه نيز علي لاريجاني ضمن تشكر از اعضاي كميسيون انرژي و كارگروه تدوين قوانين نفتي در مجلس براي تهيه قانون وزارت نفت گفت: اين قانون، قانون بسيار مهمي بود و اميدوارم كارهايي كه مربوط به وزارت نفت است، در مجلس نهم پيگيري شود تا دسته كاملي در اين زمينه داشته باشيم.

* تذكر «‌لاريجاني» به «‌باهنر» براي شركت در رأي‌گيري

در جريان راي‌گيري اصلاح موادي از قانون آئين‌نامه داخلي مجلس كه اعاده شده از شوراي نگهبان بود، علي لاريجاني مدام به نمايندگان تذكر مي‌داد كه در صندلي‌هايشان مستقر شوند و در راي‌گيري‌ها مشاركت بيشتري داشته باشند.

"دوستان مشاركت بيشتري در راي‌گيري داشته باشند، خيلي لب مرز راي داده مي‌شود"، اين جمله را لاريجاني مي‌گويد و در ادامه به محمدرضا باهنر نائب رئيس اول مجلس نيز تذكر مي‌دهد كه راي خود را بدهد.

پس از تذكرات مكرر و پي در پي لاريجاني براي حضور گسترده نمايندگان در راي‌گيري‌ها، به دليل آنكه طرح اصلاح آئين‌نامه نيازمند دو سوم نمايندگان حاضر در جلسه علني بود، بالاخره مواد اين طرح با راي وكلاي ملت اصلاح و تصويب شد.

* لايحه جامع منابع طبيعي بعد از ۲ سال به دولت برگشت

بررسي درخواست استرداد لايحه جامع منابع طبيعي و آبخيزداري كشور در ادامه جلسه امروز در دستور كار نمايندگان مجلس قرار گرفت كه بهارستان نشينان با 129 راي موافق، 32 راي مخالف و 16 راي ممتنع از 202 نماينده حاضر در صحن مجلس با اين درخواست موافقت كردند.

پيش از راي‌گيري در اين زمينه، ابراهيمي نماينده تقنيني دولت در مجلس به عنوان مطرح كننده درخواست استرداد و حسن شبانپور نماينده مردم مرودشت در مجلس در مخالفت با اين درخواست صحبت كردند.

بررسي لايحه جامع منابع طبيعي و آبخيزداري كشور و لايحه جامع خاص به مدت 2 سال در دستور كار كميسيون كشاورزي قرار گرفته بود كه اين لايحه در جلسه علني گذشته مجلس در دستور كار نمايندگان بود و وكلاي ملت تا ماده 7 اين لايحه را بررسي و تصويب كردند اما به دليل وجود مشكلاتي در ماده 7 اين لايحه، اين ماده به كميسيون ارجاع داده شد كه پس از ارجاع اين ماده برخي نمايندگان درخواست اصل 85 يا مسكوت ماندن اين لايحه را دادند كه با مخالفت نمايندگان مواجه شد.

امروز نيز نماينده دولت به دليل وجود مشكلاتي جزئي در اين لايحه و با بيان اينكه مطمئنا پس از بررسي بيشتر اين لايحه مواد ديگري نيز به كميسيون ارجاع داده مي‌شود،‌ گفت: بهتر است براي ايجاد تغييراتي در اين لايحه، لايحه جامع منابع طبيعي به دولت مسترد شود تا پس از بررسي بيشتر دوباره به مجلس تحويل داده شود.

معاون تقنيني دولت با تاكيد بر اينكه قطعا مواد اين لايحه با نظر اعضاي كميسيون كشاورزي مجلس تغيير خواهد كرد، گفت: با توجه به تغييراتي كه در مواد اين لايحه بوجود آمده، مطمئنا به جز ماده 7 مواد ديگري نيز به كميسيون ارجاع داده مي‌شود لذا درخواست استرداد اين لايحه را براي تكميل و ايجاد تغييراتي با نظر كميسيون كشاورزي در اين لايحه را داريم و پس از تكميل اين لايحه دولت آن را دوباره به مجلس مسترد خواهد كرد.

در ادامه حسن شبانپور نماينده مردم مرودشت در مخالفت با درخواست نماينده دولت با بيان اينكه به مدت 2 سال كارشناسان وزارتخانه‌هاي مربوطه و نمايندگان مجلس براي بررسي اين لايحه زمان گذاشته‌اند، گفت: اين لايحه تكليف يك و نيم ميليون هكتار اراضي كه بين مردم و دولت بر سر آنها بحث است را مشخص مي‌كند، لذا با استرداد اين لايحه به دولت مشخص نيست تكليف اين افراد و سازمان‌ها چه مي‌شود. همچنين اگر اين لايحه به دولت مسترد شود، قطعا در 4 سال آينده نيز اين لايحه به مجلس نمي‌‌آيد

پس از سخنان شبانپور علي لاريجاني رئيس مجلس اين درخواست استرداد را به راي گذاشت كه نمايندگان با 129راي موافق از 202 نماينده حاضر در صحن علني با درخواست استرداد لايحه جامع منابع طبيعي و آبخيزداري كشور به دولت موافقت كردند.

علي لاريجاني رئيس مجلس پس از اين راي‌گيري با بيان اينكه در اين لايحه مسائل مهمي مطرح بود، ‌گفت: براي بررسي اين لايحه كار كارشناسي دقيقي شده بود و نمايندگان نيز چند ماده از آن را تصويب كردند اما ماده 7 آن به كميسيون ارجاع داده شد، هيئت رئيسه نيز درخواست اصل 85 براي اين لايحه را نيز در جلسه گذشت مطرح كرد كه اين درخواست راي نياورد اما اكنون درخواست استرداد به دولت تصويب شد.

رئيس مجلس همچنين گفت: اگر درخواست مسكوت ماندن (اصل 85) اين لايحه كه در جلسه گذشته توسط هيئت رئيسه مطرح شد، به تصويب مي‌رسيد، مطمئنا بررسي و تصويب اين لايحه در مجلس هشتم انجام مي‌شد اما در اين شرايط و با تصويب استرداد آن به دولت اميدواريم مجلس نهم بتواند اين لايحه مهم را كه مشكل كشاورزان را حل خواهد كرد،‌ تصويب كند.

* مصوبه جديد مجلس درباره نحوه خروج طرح‌هاي استيضاح از دستوركار

نمايندگان مجلس در ادامه طرح اعاده شده اصلاح موادي از قانون آئين‌نامه داخلي مجلس از شوراي نگهبان را مورد بحث و بررسي قرار داده و به منظور تامين نظر آن شورا با اصلاحاتي به تصويب رساندند.

وكلاي ملت در مواد 2، 3،7، 115، 136، 200، 220، و 31، 32 و 33 طرح مذكور اصلاحاتي را در آئين نامه داخلي پارلمان ايجاد كردند تا نظر شوراي نگهبان در اين زمينه تامين شود.

به موجب مصوبه مجلس روساي قواي مجريه و قضايي مي‌توانند خارج از موضوع دستور جلسه در صحن علني مجلس نطق كنند. اين نطق پس از وصول تقاضاي آنان و اعلام موضوع نطق به رئيس مجلس پس از موافقت هيئت رئيسه در اولين فرصت انجام مي‌شود. ساعت و مدت نطق قبل از شروع جلسه بايد به اطلاع نمايندگان برسد.

همچنين وكلاي ملت مقرر كردند پس از طرح استيضاح در جلسه علني فقط در صورتي استيضاح از دستور كار مجلس خارج مي‌شود كه تعداد متقاضيان استيضاح به كمتر از 10 نفر كاهش يابد. در اين صورت مي‌توانند دلايل خود را توسط نماينده منتخب خود ظرف 5 دقيقه در جلسه علني مطرح كنند. پس از اين مرحله چنانچه وزير درباره استيضاح، درخواست صبحت كند، با تقاضاي كتبي و موافقت رئيس مجلس مي‌تواند حداكثر 10 دقيقه در جلسه علني صحبت كنند.

وكلاي ملت مصوب كردن نمايندگان مي‌توانند براي انجام وظايف قانوني خود و همكاري‌هاي مشترك با ديگر نمايندگان نسبت به تشكيل گروه‌هاي تخصصي سياسي و صنفي، فراكسيون، اقدام كنند.

خانه ملتي‌ها مقرر كردند دستور عمل نحوه تاسيس، فعاليت و تامين امكانات مورد نياز به تصويب هيئت رئيسه مي‌رسد.

بهارستان نشينان در مصوبه ديگري نيز تعيين كردند: مجلس چند دوازدهم بودجه را بر مبناي آخرين قانون بودجه سالانه مصوب مجلس رسيدگي مي‌كنند.

به موجب مصوبه خانه ملتي‌ها در صورت عدم تصويب بودجه سالانه كل كشور تا 15 اسفند ماه، رسيدگي به چند دوازدهم بودجه حداكثر طي 15 روز انجام مي‌شود و نحوه رسيدگي آن را هيئت رئيسه تعيين مي‌كند.

رئيس مجلس پس از پايان راي‌گيري براي طرح اصلاح موادي از قانون آئين‌نامه داخلي مجلس از همه نمايندگان به خاطر همكاري در راي‌گيري‌ها و كميسيون آئين‌نامه داخلي كه اين طرح را به تصويب رسانده بود، تشكر و ابراز اميدواري كرد كه مجلس نهم با "فرمت" بهتري بتواند فعاليت كند.

* طرح استفاده از ‌حداكثر توان توليد ملي‌ در اولويت دستوركار قرار گرفت

نمايندگان مجلس در ادامه بررسي تغيير دستور و در اولويت قرار گرفتن طرح حداكثر استفاده در توان توليدي و خدماتي در تامين نيازهاي كشور را در دستور كار خود قرار دادند و با اين تغيير دستور موافقت كردند.

حميدرضا فولاد‌گر نماينده مردم اصفهان نيز طي سخناني در اين رابطه در صحن علني مجلس خطاب به نمايندگان مجلس گفت: در 19 بهمن سال گذشته يك فوريت اين طرح در مجلس به تصويب رسيد و خوشبختانه با اعلام سال توليد ملي و حمايت از كار و سرمايه ايراني از طرف رهبر معظم انقلاب در سال جديد وظيفه‌اي هم به عهده ما گذاشته شد.

فولادگر راي نمايندگان به تغيير دستور ذكر شده را لبيك به رهنمود رهبر انقلاب عنوان كرد و افزود: موافقت نمايندگان با اين تغيير دستور در واقع حمايت از توليد ملي و بهترين شيوه براي مقابله با تورم است.

نمايندگان مجلس با 128 راي موافق، 18 راي مخالف و 15 راي ممتنع از مجموع 200 نماينده حاضر با در دستور كار قرار گرفتن طرح استفاده از حداكثر توان توليدي موافق كردند.

* رأي مجلس به ‌بررسي با اولويت اصلاح قانون تعيين تكليف معلمين حق‌التدريس

وكلاي ملت در ادامه جلسه تقاضاي تغيير دستور براي طرح اصلاح ماده ۷ قانون تعيين تكليف استخدامي معلمان حق‌التدريس و آموزشياران نهضت سوادآموزي را در دستور كار خود قرار دادند كه وكلاي ملت هم با اين تغيير دستور موافقت كردند.

موسي‌الرضا ثروتي نماينده مردم بجنورد طي توضيحاتي در اين رابطه در صحن علني مجلس گفت: آموزشكده‌هاي فني و حرفه‌اي و نهضت سواد آموزي تعدادي حق‌التدريس دارند كه اين افراد هنوز تعيين تكليف نشده بودند بر همين اساس كميسيون آموزش در دو مورد هم معلمين شركتي و هم حق‌التدريس‌ها را بررسي كرد و در چارچوب طرح اصلاح ماده ۱۷ قانون تعيين تكليف استخدامي معلمين حق‌التدريس به مجلس ارايه داد، لذا ‌از نمايندگان مي‌خواهم كه به اين تغيير دستور راي مثبت دهند.

وكلاي ملت با ۱۱۶ راي موافق ۱۹ راي مخالف و ۱۷ راي ممتنع با تقاضاي تغيير دستور طرح اصلاح ماده ۷ قانون تعيين تكليف معلمين حق‌التدريس به آموزشياران آموزشكده‌هاي فني و حرفه‌اي موافقت كردند.

* لوايح موافقتنامه همكاري ايران با آفريقاي جنوبي و ‌اكوادر تصويب شد

نمايندگان مجلس در ادامه دستوركارهاي جلسه علني امروز خود با تصويب لايحه موافقتنامه بين دولت جمهوري اسلامي ايران و دولت جمهوري آفريقاي جنوبي در مورد كمك متقابل بين گمرك‌هاي آنها موافقت كردند كه بر اساس اين مصوبه مجلس، موافقتنامه بين دولت جمهوري اسلامي ايران و دولت جمهوري آفريقاي جنوبي در مورد كمك متقابل بين گمرك‌هاي آنها به شرح پيوست تصويب شده و اجازه مبادله اسناد آن داده مي‌شود.

نمايندگان مجلس با ۱۱۵ راي موافق، يك راي مخالف و ۱۱ راي ممتنع از ۱۹۷ نماينده حاضر اين لايحه را به تصويب رساندند.

همچنين بهارستان‌ نشينان در ادامه جلسه خود لايحه موافقتنامه بازرگاني بين دولت جمهوري اسلامي ايران و دولت جمهوري اكوادر را با ۱۰۰ راي موافق، ۱۱ راي ممتنع و بدون هيچ مخالفتي تصويب كردند كه بر اين اساس موافقتنامه بازرگاني بين دولت جمهوري اسلامي ايران و دولت جمهوري اكوادر به شرح پيوست تصويب و اجازه مبادله اسناد آن داده مي‌شود.طبق تبصره ۱ اين لايحه، رعايت اصل هفتاد و هفتم قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران براي هرگونه اصلاح موافقتنامه در اجراي ماده ۲۱ آن الزامي است.

تبصره ۲ نيز تصريح مي‌كند كه رعايت اصل يكصد و سي و نهم قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران در اجراي ماده ۱۷ آن الزامي است.

* دولت به شركت بين‌المللي اسلامي تامين مالي تجاري مي‌پيوندد

بهارستان‌نشينان در جلسه علني امروز با كليات و جزئيات لايحه اساسنامه شركت بين‌المللي اسلامي تامين مالي تجاري (وابسته به بانك توسعه اسلامي) با 103 راي موافق، 3 راي مخالف و 6 راي ممتنع از 197 نماينده حاضر در جلسه به كليات اين لايحه راي مثبت دادند كه به موجب مصوبه خانه ملتي‌ها، مقرر شد اساسنامه شركت بين‌المللي اسلامي تامين مالي تجاري (وابسته به بانك توسعه اسلامي) به شرح پيوست تصويب و اجازه تسليم اسناد آن داده شود.

مجلسي‌ها با 109 راي موافق، يك راي مخالف و 11 راي ممتنع از 198 نماينده حاضر در جلسه جزئيات اين لايحه را تصويب كردند.

* مخالفت با بررسي خارج از نوبت طرح اصلاح قانون ماليات بر ارزش افزوده

وكلاي ملت با تقاضاي تغيير دستور صحن علني و بررسي خارج از نوبت طرح اصلاح مواد 38 و 39 قانون ماليات بر ارزش افزوده با 79 راي موافق، 19 راي مخالف و 26 راي ممتنع از 198 نماينده حاضر در جلسه با اين تقاضا مخالفت كردند.

جعفر قادري نماينده مردم شيراز طي سخناني به عنوان موافق اين تقاضا، گفت: كميسيون اقتصادي مجلس طرح اصلاح مواد 38 و 39 قانون ماليات بر ارزش افزوده را مورد بحث و بررسي قرار داده و اصلاحات خوبي را روي آن اعمال كرده است اما از آنجايي كه اين طرح به صورت عادي به صحن علني ارائه شده، فرصتي براي مطرح شدن آن وجود ندارد از اين رو تقاضاي رسيدگي خارج از نوبت به طرح مذكور را داريم.

در ادامه اين جلسه حجت‌الاسلام موسي قرباني نماينده مردم قائنات در خانه ملت طي تذكري آئين‌نامه‌اي بررسي چندين تقاضاي رسيدگي خارج از نوبت به طرح‌ها و لوايح مختلف را مغاير آئين‌نامه داخلي مجلس دانست و اظهار داشت: طبق آئين‌نامه داخلي، دستور هفتگي صحن علني فقط براي يك بار قابل تغيي است اما اين تقاضا سومين تقاضاي تغيير دستور صحن علني است كه به نظر مي‌رسد بررسي آن مغاير آئين‌نامه داخلي است.

محمدرضا باهنر نائب رئيس اول مجلس كه در غياب لاريجاني رياست ساعتي از صحن علني را بر عهده داشت، در پاسخ به اين تذكر قرباني، گفت: اينكه از آئين‌نامه داخلي مجلس چنين برداشت شود كه تنها يك بار مي‌توان دستور هفتگي را تغيير داد، اين برداشت بسيار سختي است و بايد مورد بحث قرار گيرد و قدري دور از ذهن است البته مي‌توان روي آن بحث كرد.

* سؤال و جواب جالب كواكبيان و حاجي‌بابايي در صحن مجلس

حميد‌رضا حاجي‌بابايي وزير آموزش و پرورش امروز به صحن علني مجلس آمد تا به سوال مصطفي كواكبيان نماينده مردم سمنان پاسخ دهد.

كواكبيان در سوالش علت حمايت حاجي بابايي از مديريت صندوق ذخيره فرهنگيان با وجود مخالفت‌هاي جدي عناصر دلسوز آموزش و پرورش را پرسيده بود.

بعد از اينكه حاجي بابايي سخنانش را طي دو مرحله در صحن علني مجلس بيان كرد و كواكبيان نيز توضيحاتي در اين رابطه ارايه داد، محمد‌رضا باهنر نايب رئيس مجلس از كواكبيان خواست كه بگويد كه آيا از پاسخ وزير قانع شده يا اينكه بايد از مجلس در اين رابطه راي‌گيري شود.

كواكبيان خطاب به باهنر گفت: اگر آقاي حاجي بابايي تعهد مي‌دهد كه حق و حقوق ۷۰۰ هزار عضو صندوق ذخيره فرهنگيان را بدهد، نيازي به راي‌گيري نخواهد بود.

باهنر خطاب به كواكبيان گفت: آقاي حاجي بابايي در پاسخ‌هايشان گفتند كه حق و حقوق اين افراد داده شده؛ آيا شما مي‌گوييد كه حق و حقوقشان داده نشده است؟

وي اظهار داشت: پشت تريبون مجلس نمي‌توان ادعا كرد كه حق ۷۰۰ هزار نفر معلم بيش از چيزي بوده كه به آنها داده شده است.

در پايان راي‌گيري در رابطه با سوال كواكبيان در صحن علني مجلس انجام نگرفت و هيئت رئيسه مجلس وارد دستور كار بعدي جلسه امروز شد.

* حيدري: حاجي‌بابايي از يك مدير ناكارآمد تمجيد كرد/ باهنر: عليه وزير نطق نكنيد

در ادامه نور‌الله حيدري نماينده مردم اردل و فارسان در تذكر شفاهي پس از طرح سؤال مصطفي كواكبيان نماينده سمنان از حاجي بابايي وزير آموزش و پرورش با استناد به ماده ۷۷ آيين نامه داخلي مجلس اظهار داشت: ماده ۷۷ آيين‌نامه به اين موضوع اشاره دارد كه اگر صريحا يا تلويحا اسمي از فردي برده شود، آن شخص بايد از خودش دفاع كند لذا من نسبت به بسياري از سخنان وزير آموزش و پرورش اعتراض دارم و اين سخنان را نمي‌پذيرم.

وي دليل اين موضوع را اينگونه عنوان كرد كه به رغم ميل باطني اسم وي را جزو هيئت امنا نوشته‌اند و وي نيز بارها اعلام كرده كه نمي‌خواهد عضو اين هيئت باشد. البته امروز نيز از سخنان آقاي حاجي بابايي تعجب كردم چراكه از آقاي شايسته‌نيا بسيار تعريف و تمجيد كرد در حالي كه اسنادي وجود دارد كه سوء‌مديريت آقا شايسته‌نيا را ثابت مي‌كند.

در اين زمان محمدرضا باهنر خطاب به حيدري گفت: اقاي حيدري معناي تذكر اين نيست كه شما عليه وزير سخنراني كنيد چراكه با اين سخنان شما ماده ۷۷ بزرگتري براي وزير ايجاد مي‌شود لذا اين مسائلي كه گفتيد، راه حل دارد لذا بحث را ادامه ندهيد و در تريبوني كه براي تذكر است، عليه وزير سخنراني يا نطق نكنيد.

* انتقاد كوچك‌زاده از عملكرد هيئت رئيسه در اداره مجلس

همچنين مهدي كوچك‌زاده نماينده مردم تهران طي تذكري آئين‌نامه‌اي نسبت به نحوه اداره مجلس توسط هيئت رئيسه انتقاد كرد و گفت:‌ در حال حاضر بيش از نيم ساعت است كه اسامي نمايندگاني كه مي‌خواهند تذكر دهند، در لوح باقي مانده و اصلاح نمي‌شود لذا اداره مجلس به شيوه فعلي به نظر مي‌رسد نتيجه‌اي نداشته باشد.

در ادامه محمدرضا باهنر از محمدحسين فرهنگي ديگر عضو هيئت رئيسه درخواست كرد كه ليست نمايندگاني كه اسامي آنان در لوح ثبت‌نام براي بيان تذكر ثبت شده بود را پاك كند تا اسامي افراد جديد ثبت شود.

* نطق‌هاي ميان دستور نمايندگان مجلس

** زاكاني: خواص خواهان ارتباط با آمريكا يا از قافله انقلاب عقب‌اند يا كاناليزه شده‌اند

عليرضا زاكاني نماينده مردم تهران پيش از ظهر امروز طي نطقي ميان دستور در صحن علني مجلس با تسليت ايام فاطميه خاطرنشان كرد: دشمن نظام اسلامي كه از اصل انقلاب آسيب‌هاي فراوان خورده است، كمر همت را براي ممانعت از رشد و پيشرفت اسلامي و تشكيل الگوي آن در قالب جامعه اسلامي بسته است.

زاكاني اضافه كرد: امروز بزرگ‌ترين كمك علاوه بر حمايت‌ مالي و معنوي، حمايت از جبهه حق در سراسر جهان به ويژه در خاورميانه براي پيروزي و بيداري اسلامي است و تغيير موازنه استراتژيك در سطح منطقه و جهان و ساختن الگوي اسلامي و پيشرفته ايران است.

زاكاني در ادامه گفت: اين روزها برخي از خواص صحبت از بزرگي آمريكا و ضرورت همنشيني با اين گرگ خون آشام را مي‌كنند، به راستي آقايان عوض شده‌اند يا زمانه دگرگون شده است و يا آمريكا تغيير كرده است، پاسخ مثبت است؟ آمريكا در سطح شكست‌هاي متعدد از جبهه حق به محوريت ايران اسلامي امروز در نهايت ضعف و زبوني است و امروز بدتر از هر روزي در كابوس مقابله جبهه پابرهنگان مستضعفان به محوريت بيداري اسلامي و كانون آن ايران اسلامي روزهاي سخت را پشت سر مي‌گذارد زمانه تغيير كرده است و مواضع از موضع بدر و خيبر حاكم است و موازنه استراتژيك جهان به نفع نظام اسلامي تغيير كرده است، البته آقايان نيز از غافله انقلاب عقب مانده‌اند و يا كاناليزه شده‌اند و يا تغييرات را دريافت نكرده‌اند، بنابراين بايد نسبت به مواضع نادرست خويش تجديدنظر كنند و با پوزش از رهبري و مردم خود را به قافله انقلاب برسانند.

** نريمان: دولت با وجود برخورداري از درآمد مطلوب نفتي موفق عمل نكرد

همچنين محسن نريمان نماينده مردم بابل طي نطق ميان دستور در صحن علني مجلس اظهار داشت: قانون هدفمند كردن يارانه‌ها روشن است، منابع حاصل از افزايش قيمت حامل‌هاي انرژي، نفت، برق، گاز، بنزين و گازوئيل پس از حصول به نسبت 50 درصد براي مردم، 30 درصد براي بخش توليد، 20 درصد به عنوان سهم دولت بايد توزيع شود، الزام برنامه‌اي هم وجود دارد كه 10 درصد اين منابع صرف بخش سلامت شود و دولت هم مختار است 10 درصد از بخش‌هاي ديگر كم و به بخش ديگر اضافه كند كه بر اساس قيمت‌هاي موجود حداكثر 30 هزار ميليارد تومان درآمد مازاد حاصل مي‌شود كه اين مقدار حتي كفاف پرداخت يارانه‌هاي فعلي بخش مردمي را ندارد و سهم بخش توليد دولت صفر منظور مي‌شود.

نماينده بابل در مجلس اضافه كرد: با توجه به عملكرد پيشين دولت شايد منظور اين باشد كه محل اعتباري افزايش يارانه‌ها از ديگر رديف‌هاي بودجه به جز درآمد حاصل از قانون هدفمندي تأمين شود كه اين خلاف قانون و مغاير با همه قرار و مدارهاي پيشين است يعني در سال حمايت از توليد ملي كه به شدت با محدوديت منابع اعتباري مواجهه هستيم، باب جديدي باز كنيم و از محل تنخواه بانك مركزي و منابع سيستم بانكي اعتبارات عمراني، فروش اوراق مشاركت، سپرده‌هاي منابع بانكي نسبت به پرداخت يارانه‌ها اقدام كنم.

نريمان اظهار داشت: اين حركت واقعا در ستيز با حمايت از توليد ملي است، چراكه اگر اعتباري قابل تأمين باشد، بهتر است در اين سال حساس و مهم در تقويت توليد داخلي و ساماندهي اقتصاد بيمار كشور مصرف شود.

** عبداللهي: مجلس نهم بستر حمايت از توليد ملي را فراهم كند

همچنين رضا عبداللهي نماينده مردم ماه‌نشان، طي نطق ميان دستور در صحن علني مجلس به نامگذاري امسال از سوي مقام معظم رهبري به نام "توليد ملي و حمايت از كار و سرمايه ايراني" اشاره كرد و اظهار داشت: براي تحقق اين امر پرداختن به چند نكته لازم و ضروري است.

عبداللهي با تأكيد بر اينكه مأموريت اصلي دستگاه‌هاي حاكميتي ايجاد و استقرار حاكميت سالم در همه امور است، گفت: توليد كالا، خدمت و ايجاد اشتغال نيازمند سرمايه‌گذاري و استفاده مطلوب از ظرفيت‌هاي موجود است.

** قاضي‌پور: فعاليت‌هاي هسته‌اي را كنار نخواهيم گذاشت

نادر قاضي‌پور نماينده مردم اروميه نيز در نطق ميان‌دستور در صحن علني مجلس ضمن تسليت ايام شهادت حضرت زهرا (س) و با اشاره به اجراي قانون هدفمندكردن يارانه‌ها اظهار داشت: چرا دولت مي‌خواهد بدون تصويب مجلس و نبود قانون مرحله دوم را اجرا كند، بنابراين اگر مي‌خواهيم در سال توليد ملي موفق شويم، بايد اين طرح به مجلس ارائه شود تا درباره آن كار كارشناسي صورت گيرد و اگر اين كار صورت نگيرد، دامداران و صنعتگران دچار مشكل مي‌شوند.

نماينده مردم اروميه با بيان اينكه مجلس پيش‌بيني تورم ۵۰ درصد را بعد از اجراي هدفمندي مرحله اول داشت، تصريح كرد: علت اين گراني و بحث سكه و ارز چيست؟ صحبت‌هاي نماينده دولت در صدا و سيما خلاف قانون است.

وي همچنين گفت: مسئولان تركيه چرا در تحريم سوريه ساكت ماندند؟ اين ‌شيطنت آمريكا و اصرار انگليس است كه مي‌خواهد كشورهاي مسلمان را به جان هم بيندازد.

** اخوان: تركيه صلاحيت ميزباني مذاكرات ايران و ۱+۵ را ندارد

همچنين نيره اخوان‌ نماينده مردم اصفهان طي نطق ميان دستور در صحن علني مجلس ضمن تسليت ايام فاطميه اظهار داشت: مجلس نهم بايد براي هر نماينده كارنامه‌اي تشكيل دهد تا عملكرد وكلاي مردم به آنها نشان داده شود.

وي ضمن تأكيد بر حضور حداكثري مردم در دور دوم انتخابات ادامه داد: باتوجه به اينكه امسال طبق فرمايش مقام معظم رهبري سال حمايت از توليد ملي، حمايت از كار و سرمايه ايراني نامگذاري شده است در بودجه سال ۹۱ نبايد اجازه داد مناطق آزاد تجاري-صنعتي از دادن ماليات پس از موعد قانوني طفره روند.

اخوان بر همين اساس افزود: ۸۲ ميليارد دلار مربوط به واردات بايد حداقل به ۷۰ ميليارد دلار سال ۹۰ تغيير داده شود.

نماينده مردم اصفهان بر لزوم ثبات قيمت ارز تأكيد و خاطرنشان كرد: همه بايد از سياست بانك مركزي تبعيت كنند نه اينكه دولت در بودجه سال ۹۱ دو نوع ارز پيشنهاد دهد.

نماينده مردم اصفهان در ادامه خطاب به سران گروه ۱+۵ متذكر شد: جلسه آتي نبايد در كشور تركيه برگزار شود چرا كه رئيس جمهور اين كشور صلاحيت ميزباني ندارد.

* تذكرات شفاهي بهارستان‌نشينان

** تذكر دوباره حيدري نسبت به اظهارات وزير آموزش و پرورش

نورالله حيدري نماينده مردم اردل و فارسان طي تذكري آئين‌نامه‌اي نسبت به تمجيد حميدرضا حاجي‌بابايي وزير آموزش و پرورش از "شايسته نيا" مدير سابق صندوق فرهنگيان انتقاد كرد و يادآور شد: امروز جمعي از فرهنگيان كشور مذاكرات مجلس را استماع كردند اما بنده نمي‌دانم اين قشر از فرهنگيان چه قضاوتي نسبت به مجلس بعد از استماع صحبت‌هاي وزير آموزش و پرورش خواهند داشت.

اين عضو كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس افزود: انتظار داشتيم آقاي وزير زودتر مدير صندوق فرهنگيان را عزل مي‌كرد و به نظر مي‌رسد هم اكنون بهتر است دستور دهد سابقه مديريتي آقاي شايسته‌نيا در اين صندوق مورد بررسي قرار گيرد.

وي افزود: بنده با علم به اينكه مي‌دانم در اين صندوق در ايام تصدي شايسته‌نيا چه گذشته، ‌مستنداتي هم در اختيار دارم كه مي‌توانم آنها را ارائه دهم و بهتر است توضيحات تمجيدي وزير آموزش و پرورش درباره آقاي شايسه‌نيا مرور شود.

در ادامه سيدشهاب‌الدين صدر نائب رئيس دوم مجلس در پاسخ به اين تذكر حيدري، از كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس درخواست كرد كه اين مسئله را با حضور وزير آموزش و پرورش مورد بررسي قرار دهد و جمع‌بندي گزارش خود را تقديم هيئت رئيسه كند.

** نقوي: وزارت خارجه با مواضع غيرمنطقي تركيه قاطعانه برخورد كند

سيدحسين نقوي نماينده مردم ورامين نيز طي تذكري آئين‌نامه‌اي در بيان تذكر دوم خود نسبت به مواضع غير منطقي اخير تركيه در قبال ايران و سوريه انتقاد كرد و خواستار واكنش درخور شان نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران از طرف وزارت امور خارجه شد و گفت: وزارت خارجه در قبال اين مواضع غيرمنطقي تركيه، برخوردهاي منفعلانه‌اي داشته و بهتر است مواضع محكمي در اين زمينه اتخاذ كنند.

در ادامه اين جلسه اقبال محمدي نماينده مردم مريوان در خانه ملت نيز در بيان تذكري خواستار اعلام آمار واقعي ميزان اشتغال ايجاد شده در كشور و تعداد افراد به كار گرفته شده توسط دولت شد.

وي همچنين در بيان تذكر دوم خود نسبت به پيامك‌هاي ارسالي توسط ستاد هدفمندسازي يارانه‌ها به برخي از افراد براي انصراف از دريافت يارانه نقدي انتقاد كرد و گفت: برخي افراد كه حتي نان شب ندارند، اين پيامك‌هاي ستاد هدفمندي يارانه‌ها را دريافت كردند.

اين نماينده مجلس افزود: ما خواستار بررسي كامل و دقيق در اين زمينه توسط ستاد هدفمندسازي يارانه‌ها هستيم تا اين ستاد به كساني كه واجد شرايط نيستند، پيامك ارسال نكنند، چراكه موجب تشنج روحي بين مردم مي شود.

* اعلام وصول لايحه گذرنامه در صحن علني مجلس

اميدوار رضايي عضو هيئت رئيسه مجلس پيش از پايان جلسه علني امروز موارد اعمال وصولي را قرائت كرد كه بر اين اساس لايحه گذرنامه كه از طرف دولت براي طي مراحل قانوني تقديم مجلس شده بود، اعلام وصول شد.

همچنين اميدوار رضايي پيام تسليت نمايندگان استان آذربايجان غربي و هيئت رئيسه به مناسبت درگذشت مفسر قرآن كريم، پژوهشگر و نماينده مجلس خبرگان رهبري آيت‌الله قره‌باغي را قرائت كرد.

سيدشهاب‌الدين صدر نائب رئيس دوم مجلس كه در غياب لاريجاني و باهنر رياست ساعتي از صحن علني را بر عهده داشت، گفت: جلسه بعدي مجلس روز سه‌شنبه 22 فروردين راس ساعت 8 صبح با دستور كار ادامه رسيدگي به دستور هفتگي تشكيل مي‌شود.

يکشنبه|ا|20|ا|فروردين|ا|1391





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: انتخاب]
[مشاهده در: www.entekhab.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 108]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن