تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هیچ بنده اى حقیقت ایمانش را کامل نمى کند مگر این که در او سه خصلت باشد: دین شناسى، تدبر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815195512




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اثر برگزيده عكاس زنجاني در گالري يونسكو پاريس به نمايش درآمد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: اثر برگزيده عكاس زنجاني در گالري يونسكو پاريس به نمايش درآمد
اثر برگزيده عكاس زنجاني در گالري يونسكو پاريس به نمايش درآمد
زنجان - خبرگزاري مهر: اثر برگزيده حميد رضا بازرگاني عكاس زنجاني در گالري يونسكو پاريس به نمايش درآمد.

به گزارش خبرگزاري مهر، نخستين جشنواره بين‌الملي هنرهاي تجسمي اكو از ميان چهار هزار اثر رسيده از ۳۰ كشور جهان، ۱۸۰ اثر منتخب هيئت داوران را معرفي كرد.

اثر حميدرضا بازرگاني نيز در بخش عكس توسط هيئت داوران به عنوان اثر برگزيده در اين فستيوال جهاني انتخاب و در تالار اصلي يونسكو شهر پاريس به نمايش درآمد.

آيين گشايش نمايشگاه جشن جهاني نوروز در ساختمان مركزي يونسكو در فرانسه، با حضور ﻛﻮﻧﻴﭽﻴﺮو ﻣﺎﺗﺴﻮﺋﻮرا، مدير كل فعاليت‌هاي فرهنگي يونسكو و به ميزباني شهر پاريس و حضور هزاران نفر در غالب فستيوال بين‌الملي هنرهاي تجسمي اكو در واپسين روزهاي مارس 2012 با نمايش آثار برگزيده برپا شد.

در اين مراسم با شكوه كه با حضور بيش از يك ‌هزار نفر همراه بود، هرجا نام هنرمندان ايراني برده مي‌شد با تشويق و شور و شوق حاضران همراه مي‌شد.

اين نمايشگاه كه از سوي موسسه فرهنگي " اكو" برگزار شد، نخستين نمايشگاه هنر ايران است كه پس از ثبت جهاني نوروز در يونسكو برپا شد.

موسسه فرهنگي " اكو" با هدف تبادل تجربه‌هاي هنري ميان هنرمندان معاصر با تاكيد بر زمينه‌هاي هويت فرهنگي در آثار هنرمندان معاصر جهان ، نخستين جشنواره بين‌المللي هنرهاي تجسمي اكو را برگزار مي كند.

دومين ميزبان نمايشگاه جهاني نوروز ، كشور قزاقستان خواهد بود كه روز 9 آوريل، اين نمايشگاه در شهر آلماآتي(آستانه) به نمايش در مي‌آيد و پس از آن نيز به ديگر كشورهاي عضو اكو مي‌رود.

اثر ديگري از حميدرضا بازرگاني سپتامبر2011درگالري دانشگاه مسكو به نمايش درآمده بود.

انتخاب مقاله استاديار پيام نور زنجان به عنوان مقاله داغ

مقاله دكتر احسان توابي، استاديار گروه فيزيك دانشگاه پيام نور مركز زنجان به عنوان يكي از مقالات داغ برگزيده شد.

مقاله عضو هيئت علمي دانشگاه پيام نور زنجان با عنوان (A statistical analysis of the SOT-Hinode observations of solar spicules and their wave-like behavior) در يكي از معتبرترين مجلات فيزيك به نام (New Astronomy) در سال 2011 چاپ و اين مقاله به عنوان يكي از مقالات در ليست مقالات داغ اين مجله شناخته شده است.

به گفته دكتر توابي اين مقاله با همكاري گروهي از دانشگاه پير و ماري كوري فرانسه نوشته شده و در راستاي انجام آن گروه هاي علمي از دانشگاه هاي مسكوي روسيه، هاروارد امريكا و سازمان فضايي ژاپن (ماموريت فضايي هينوده) در آن نقش داشته اند.

وي با اشاره به ويژگي اين مقاله در مقايسه با مقالات مشابه، به استفاده از روش آناليز فوريه كوپل شده به موجكهاي مورلت اشاره كرد.

عضو هيئت علمي دانشگاه پيام نور استان زنجان با اشاره به قابليت اين روش در تشخيص دقيق نوسانات امواج مگنتوهيدرواستاتيكي منتشره در طول سيخكهاي خورشيدي و روش خودكار ثبت امواج پيچشي آلفن - كه از عوامل گرمايش جو خارجي خورشيد شناخته مي شود افزود: اين روش جديد گامي بلند در عرصه تجزيه و تحليل داده هاي تلسكوپ هاي فضايي محسوب مي شود.

وي افزود: اين روش همچنين از محاسبات لاپلاسي كه الگوريتم آن براي ردگيري ساختارهاي بسيار ريز پايه گذاري شده، بر روي داده هاي تلسكوپ ايستگاه فضايي ژاپن (هينوده) مورد آزمايش قرار گرفته و نتايج آن تاييد شده است.

وي يادآور شد: دست آوردهاي اين مقاله در طي چندين كارگاه هاي تخصصي بين المللي برگزار شده و در دانشگاه بروكسل- بلژيك (Proba2/SWAP) و مركز فضايي اروپا (ESA)و همچنين دانشگاه مارسي (LAM)و ماري كوري پاريس (IAP) براي محققان و پژوهشگران ارائه شده است.

© 2003 Mehr News Agency .

سه|ا|شنبه|ا|15|ا|فروردين|ا|1391





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 143]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن