تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):فضیلت خواندن نماز در اول وقت نسبت به تأ خیر انداختن آن، مثل فضیلت آخرت بر دنیاست....
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815492972




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اولويت امسال وزرات نيرو توليد ملي، حمايت از كار و سرمايه ايراني است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: اولويت امسال وزرات نيرو توليد ملي، حمايت از كار و سرمايه ايراني است
اهواز- معاون وزير نيرو در امور برق و انرژي گفت: اولويت نخست ما در سال جديد توليد ملي، حمايت از كار و سرمايه ايراني است و در اين راستا شركت هاي خصوصي و كاركنان صنعت برق بايد حمايت شوند زيرا اينها با كار و بازوي خود مي توانند فرمان رهبري را تحقق بخشند.


به گزارش روز سه شنبه ايرنا از روابط عمومي شركت برق منطقه اي خوزستان ، "محمد بهزاد" در بازديد از سه پروژه برق منطقه اي در بهبهان خوزستان افزود: برنامه ريزي امسال ما در بخش نيروگاهي افزايش پنج هزار مگاوات به ظرفيت برق كشور ، وارد مدار كردن 600 مگاوات نيروگاه جديد، برق رساني به روستاهاي باقيمانده ، افزايش راندمان نيروگاه ها، كاهش تلفات در بخش هاي انتقال و توزيع، افزايش چهار هزار كيلومتر به طول خطوط انتقال، افزايش 10 هزار مگاولت آمپر به ظرفيت پست هاي برق و حمايت از ساخت داخل است.

وي گفت: همچنين در سال جديد در راستاي اجراي طرح "مهر ماندگار" طبق فرمان رييس جمهوري پروژه هايي كه بيش از 70 درصد پيشرفت فيزيكي دارند حتما بايد در سال 1391 به پايان رسيده و وارد مدار شوند.

بهزاد اظهارداشت: پيش بيني شده تا پيش از پايان دولت دهم بيش از 10 هزار مگاوات نيروگاه هاي برق آبي و نيروگاه هاي حرارتي جديد وارد مدار كنيم و پست ها و خطوط انتقال و شبكه هاي توزيع مورد نياز آنها را نيزاحداث و همه روستاهاي باقيمانده را نيز امسال صاحب برق كنيم.

معاون وزير نيرو در امور برق و انرژي همچنين گفت: به مدار آوردن بيش از چهارهزار مگاوات نيروگاه جديد، افزايش ظرفيت كل برق كشور به 65 هزار و 212 مگاوات، افزايش راندمان نيروگاه ها از مرز 39 درصد، كاهش افت شبكه هاي برق و بومي سازي سيستم DCS ( ( Distributed Controller System در نيروگاه مشهد از جمله اقدامات اين وزراتخانه در سال 90 در بخش برق بود.

وي ادامه داد: همچنين پارسال بيش از 258 مگاوات نيروگاه جديد توليد پراكنده محلي وارد مدار كرديم كه ظرفيت توليد پراكنده در پايان سال 1390 از مرز 400 مگاوات گذشت.

معاون وزير نيرو در امور برق و انرژي خاطرنشان كرد: در سال جهاد اقتصادي بيش از 15 هزار مگاولت آمپر به ظرفيت پست هاي انتقال و فوق توزيع افزوده شده و بيش از چهار هزاركيلومتر مدارخطوط انتقال وفوق توزيع دربخش هاي 400/230/132 و 66 كيلوولت درسطح كشور ساخته و به بهره برداري رسيد.

وي اظهار كرد: تعداد مشتركان برق در سال 1390 از مرز 27 ميليون مشترك گذشت يعني به ازاي هر سه نفر بيش از يك اشتراك برق داريم و اين در حالي است كه جمعيت كشور 76ميليون نفرمي باشد.

بهزاد افزود: ظرفيت نيروگاهي كشور بيش از 65 هزار مگاوات است و از اين حيث حرف نخست را در منطقه خاورميانه مي زنيم.

وي همچنين گفت: توليد برق پارسال به مرز 237 ميليارد كيلووات ساعت رسيد و صادرات برق به رقم 6/8 ميليارد كيلووات رسيد كه در مقايسه با سال پيش از آن بيش از 30 درصد افزايش داشته است.

معاون وزير نيرو اظهار كرد:پارسال به بيش از 660 روستا برق رساني شد، و بيشتر اين روستاها بيش از 10 خانوار داشتند كه خيلي از اينها هم در استان خوزستان بوده است.

وي ادامه داد: در شرايطي كه در تحريم بين المللي بوديم بيش از 12 هزار چاه كشاورزي را برقدار كرديم كه 60 درصد نسبت به سال پيش از آن افزايش داشت.

بهزاد افزود:دشمنان فكر مي كنند كه تحريم ها مشكل ايجاد مي كنند ولي غافل اند كه هر قطعه اي را كه تحريم مي كنند ما مي رويم و بهتر از آن را با قيمت كمتر و با كيفيت بالاترمي سازيم و مي توانيم به تمام كشورهاي منطقه نيز آن را صادر كنيم.

وي گفت: تابستان پارسال در 12 مرداد پيك مصرف به 42 هزار و 248 مگاوات رسيد كه در تمام دوران گذشته بي سابقه بود و ركورد بسيار خوبي برجاي گذاشتيم ضمن اينكه پيش از اجراي طرح هدفمندي يارانه ها هرسال به طور متوسط هشت درصد رشد پيك مصرف داشتيم در حالي كه پارسال نه تنها مصرف اصلا رشد نكرد بلكه دو درصد نيز رشد مصرف منفي بود.

وي ادامه داد: اما پيك به جاي هشت درصد سه درصد اضافه شد و در همان موقع هم چيزي حدود دو هزارو 150مگاوات درنيروگاه هاي آبي و حرارتي ظرفيت ذخيره برق داشتيم.

معاون وزير نيرو در امور برق و انرژي گفت:نيروگاه هاي برق آبي هم پارسال بيش از17درصد نسبت به سال پيش از آن افزايش توليد داشتند.

وي افزود: امسال نيز كه از سوي رهبر معظم انقلاب سال توليد ملي ، حمايت از كار و سرمايه ايراني نام گذاري شده، بيشترين برنامه هاي ما در راستاي ساخت داخل و حمايت از ساخت داخل است و از پيمانكاران بخش خصوصي و سازندگان داخلي حمايت مي كنيم كه تمام قطعات مورد نياز خودمان در داخل كشور توليد شود.

وي ادامه داد: الان كالاهاي مورد نياز شركت هاي توزيع 100 درصد در داخل توليد مي شود، در سيستم انتقال بيش از 99 درصد و در توليد 90 درصد كه مجموعه اينها بيش از 96 درصد است كه اين چهار درصد هم به لطف الهي امسال در جهت حركت به سمت خودكفايي در داخل كشور توليد خواهيم كرد.

معاون وزير نيرو در امور برق و انرژي افزود: متخصصان ما بسياري از تجهيزات نيروگاهي را بهتر از خارجي ها مي سازند و قيمت آن هم حتي زير يك پنجم قيمت خارجي است.

وي خاطر نشان كرد: براي اطاعت از فرامين رهبري تمام همت خود را امسال براي ساخت قطعات مورد نياز كشور توسط نيروي كار داخلي و سرمايه ايراني جزم خواهيم كرد.

معاون وزير نيرو در امور برق و انرژي همچنين گفت: امسال حدود سه هزار ميليارد ريال از جمله براي احداث پست ها، خطوط انتقال و بهينه سازي در صنعت برق خوزستان سرمايه گذاري مي شود.

بهزاد افزود: پارسال ميزان سرمايه گذاري در مجموعه برق خوزستان دو هزار ميليارد ريال بود.

بهزاد ادامه داد:در خرداد ماه امسال فاز نخست پست 400 كيلوولت ارجان، 132 كيلوولت شاهد و 132 كيلوولت خيبر در بهبهان در خرداد ماه امسال وارد مدار مي شود تا شاهد پايداري بيشتر برق دربهبهان باشيم.

وي همچنين اظهارداشت:در اسفند ماه پارسال از چهار هزار ميليارد ريال اوراق مشاركت طرح هاي انتقال يك هزار ميليارد ريال به فروش رفته كه سهم خوزستان پرداخت مي شود و امسال نيز از محل فروش 13هزار ميليارد ريال (10هزار ميليارد ريال امسال و سه هزار ميليارد ريال پارسال) اوراق مشاركت به مبلغ يك هزار و 800 ميليارد ريال نيز به برق منطقه اي خوزستان اختصاص داده خواهد شد.

معاون وزير نيرو در امور برق و انرژي در خصوص احداث نيروگاه يك هزار مگاواتي بهبهان نيز اظهار كرد: كارهاي احداث نيروگاه در حال انجام است و تلاش مي شود با تخصيص اعتبارات مورد نياز سرعت كار اين پروژه بيشتر شود.

بهزاد درباره افزايش قيمت برق با اجراي فاز دوم طرح هدفمندي يارانه ها گفت: پيشنهادها را به ستاد هدفمندي داديم و تقريبا نهايي شده و هر موقع رييس جمهور تاريخ اجرا را اعلام كرد ما نيز قيمت برق را اعلام مي كنيم.ك/1 646/641/640

انتهاي خبر / خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا) / كد خبر 80059589

سه|ا|شنبه|ا|15|ا|فروردين|ا|1391





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 65]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن