تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس از مرد يا زن مسلمانى غيبت كند، خداوند تا چهل شبانه روز نماز و روزه او را نپذير...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804768687




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مسئولاني كه فقط وعده مي دهند


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: مسئولاني كه فقط وعده مي دهند
اين بار، موضوع بيش از هميشه جدي است پديده گرد و غبار كه به «ريز گردهاي عربي» نيز شناخته مي شود ، چند سالي است كه ميهمان ناخوانده ايران شده است.


ريز گردها به صورت جدي در بهار 1387 خود را در استان هاي جنوب غربي نشان دادند و به تدريح بر اثر بي توجهي مسئولان كه «مي توانستند كاري بكنند و نكردند» رفته رفته به استان هاي مركزي و شمال غربي نيز نفوذ كردند و نخستين آثار آن در سال 1389 در تهران ظاهر شد و اكنون تمامي استان هاي كشور از جنوبي ترين آن تا شمالي ترين استان ها در شمال شرقي كشور درگير اين پديده ناخوانده و مخرب است.
به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران، مهر 87 ضرورت ايجاد كمربندهي سبز در حاشيه هاي جنوبي توسط كارشناسان و مقامات مسئول مطرح شد و اين كه اگر اين كار عملي نشود «فردا خيلي دير است» .
البته كارشناسان و مقامات مسئول ايجاد كمربند سبز در شهرهاي جنوبي راه حل مفيد اما موقت مي دانستند ولي به هر حال ضرورت آن را حس مي كردند.
اعضاي كميسيون كشاورزي مجلس شوراي اسلامي ضروري ترين اقدام را احياي مجدد ايجاد كمربندهاي سبز در شهرستان ها دانستند و اظهار اميدواري كرده بودند كه با اجرايي شدن اين طرح مردم شهرهاي ديگر با گرد و غبار نفس راحتي خواهند كشيد.
در گزارش 1388 از «بي توجهي كشورهاي عرب به كنوانسيون بيابان زدايي» و «سايه سنگين گرد و غبار بر شهرهاي ايران» نوشتيم و اين كه حتي استان لرستان كه محصور در كوهستان هاي سر به فلك كشيده است دچار غبار گرفتگي ريز گردهاي عربي شده است.
به گفته يك عضو كميسيون كشاورزي، اميدي به همكاري كشورهاي همسايه كه اتفاقا منشا بخشي از گرد و غبار هستند، نيست و چاره اي نداريم مگر اينكه خود دست به كار شويم و با تقويت عرصه هاي منابع طبيعي از شدن طغيان توفان هاي شن كم كنيم.
در تاريخ 89 مژده داديم كه «بررسي چگونگي مقابله با ريز گردهاي عربي» در كشور آغاز شده است.

در اين گزارش به نقل از مقامات سازمان محيط زيست اعلام كرديم كه قرار است با همكاري روسيه دستگاه هايي ويژه وارد كشور شده و اين سيستم ها مي تواند بيش از 30 درصد و حداكثر 60 درصد حركت غبار را كنترل كند و راه كار كوتاه مدت حل پديده گرد و غبار باشد.
ولي در همان زمان نيز از تهديد تمامي شهرهاي كشور از سوي گرد و غبارها را گزارش شد كه شمالي ترين شهرهاي كشور تا سواحل خزر هم بايد آماده باشند كه ابرهاي خاكستري ريز گردهاي عربي را مشاهده كنند اين بار نيز هشدارها جدي گرفته نشد تا اين كه چند روز پيش مدير كل سازمان حفاطت محيط زيست خوزستان گفت: «هم اكنون غلظت گرد و غبار در شهرستان اهواز 4 هزار و 873 ميكرو گرم بر متر مكعب و در شهرهاي دزفول، انديمشك و شوش نيز بيش از 3 هزار و 168 ميكرو گرم بر متر مكعب است در حالي كه حد مجاز آلودگي 150 ميكرو گرم بر متر مكعب است.
به هر حال به نظر مي رسد كه ديگر فرصت كنترل ريز گردهاي عربي از مرحله تشكيل جلسه و امضاي قرار داد گذشته و بايد مسئولان و متوليان امر پا را به عرصه گذاشته و براي اين مشكل كه زندگي را براي هموطنان سخت كرده آستين بالا زده و اين مهمان ناخوانده را در جاي خود بنشانند.
و حال بازگشت چند سال از اولين وعده ها و كوتاهي مسئولان گرد و غبار به صورت گسترده 20 استان كشور را در بر مي گيرد ديگر وقت عمل است!

دوشنبه|ا|14|ا|فروردين|ا|1391





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 88]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن