تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 27 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اگر باطل با حق درنياميزد، بر حقيقت جويان پوشيده نمى مانَد و اگر حق با باطل آميخته ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806719868




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مشهد امسال با چهره اي متفاوت به استقبال از بهار و زائران شتافت


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: مشهد امسال با چهره اي متفاوت به استقبال از بهار و زائران شتافت
در ايام نوروز امسال زائران و مسافران بسياري به مشهد مقدس آمدند تا لحظه تحويل سال و نوروز را در جوار بارگاه منور رضوي آغاز كنند. از همين رو از ماه ها پيش شهرداري مشهد با برنامه ريزي هاي گسترده و بسيج عمومي نيروهاي خود كوشيد زمينه لازم براي ميزباني شايسته و استقبالي گرم از زائران امام هشتم(ع) را فراهم كند.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد به نقل از پايگاه اطلاع رساني شهرداري مشهد، نتيجه اين تلاش ها نيز همگي در ايجاد طراوات و شادابي در شهر و رضايت خاطر زائران و مسافران نوروزي و شهروندان مشهدي نمود يافت

برپايي 11 ايستگاه بهارانه و ازائه خدمات متنوع آموزشي، علمي، تفريحي، فرهنگي، نصب بيش از 500 المان نوروزي موقت و دائم در ميادين شهر و ورودي هاي مشهد، آماده باش تمام نيروي خدماتي شهرداري به منظور ارائه خدمات مطلوب به زائران در ايام نوروز، همچنين برپايي22 ايستگاه استقبال از زائر و تجهيز كمپ هاي طرق،‌ بابا قدرت، مركز اسكان وحدت، مركز شهيد خورشيدي و همچنين مركز اسكان جمهوري اسلامي، برپايي جنگ هاي شبانه در بوستان هاي محلي و كمپ هاي زائران، اجراي تئاتر خياباني در ده بوستان مشهد، فعاليت فرهنگسراهاي ايمني، بهشت، غدير، كودك و آينده و زيارت، چاپ كتابچه و كتاب هاي راهنماي زائران و توزيع آن در مبادي ورودي شهر از فعاليت ها و اقداماتي است كه در حوزه فرهنگي انجام شده است.

از آنجا كه مخاطب طيف گسترده خدمات در بخش هاي مختلف شهرداري زائران و مجاوران شهر مشهد بودند؛ به سراغ آنان رفتيم و نظر آنان را در خصوص خدماتي كه در شهر ارائه شده است؛ جويا شديم.

فصل بهار تمام عيار به مشهد آمده است

مصطفي احمدي، 32 ساله؛ كارمند به همراه خانواده خود در حاشيه بولوار فرودگاه در حال عكس گرفتن از المان سيبي است كه در كنار فضاي سبز جانمايي شده است. وي كه از تبريز به مشهد آمده در خصوص زيباسازي فضاي شهر مي گويد: بعد از قم، تهران و شاهرود؛ ديروز به مشهد رسيديم. خيلي شهر را نگشتم اما در مسيري كه به حرم منتهي مي شد؛ چند مجسمه و المان زيبا را مشاهده كردم. به نظر من امسال شهر مشهد چهره اي متفاوت تر از هر سال به خود گرفته است. نشاني اين تفاوت را مي توان در فضاآرايي هاي متفاوت اين شهر با ديگر شهرهايي دانست كه در راه از آن ها ديدن كردم. با كاشت گل هاي رنگارنگي كه در هر ميدان شهر قابل مشاهده است، گويي فصل بهار تمام عيار به مشهد آمده است.

اطلاع رساني هاي شهري پررنگ تر شود

خانم سليماني نژاد 47 ساله، در گوشه اي از خيابان مشغول خواندن آدرسي است كه روي كاغذ نوشته شده، او يك هفته اي است از كرمان به مشهد آمده و در خصوص خدماتي كه ارائه شده مي گويد: مشهد همانند خانه اي براي زائران امام هشتم(ع) است كه حياط آن واقعا زيبا و دلنشين طرح ريزي و رنگ آميزي شده است. تنوع گل هاي كاشته شده در شهر فصل بهار را به رخ مي كشد و المان هايي كه در همه جاي شهر به خوبي قابل مشاهده است، به زيبايي آن افزوده است. وي به آدرسي كه در دست دارد اشاره مي كند و مي گويد: تنها اگر اطلاع رساني از طريق تابلوهاي شهري بيشتر شود؛ به زائراني كه با مشهد آشنايي چنداني ندارند؛ كمك شاياني مي كند.

ايستگاه هاي بهارانه ابتكار جالب شهرداري مشهد است

خانم رحمتي فرد؛ 56 ساله از آستارا مشغول انجام تست ديابت در غرفه سلامت و غربالگري ديابت ويژه بانوان در ايستگاه بهارانه واقع در كوهسنگي است. وي مي گويد: اين طور كه اين تست نشان مي دهد؛ بايد تحت نظر پزشك قرار گيرم ولي گمان مي كردم مشكلي متوجه من نيست. اگر به اين ايستگاه نمي امدم متوجه چنين مشكلي نمي شدم. ابتكار ارائه خدمات پزشكي در اين ايستگاه بسيار جالب است كه در هيچ شهر ديگري ارائه نشده است. غرفه هاي صنايع دستي؛ آشپزي سنتي و مشاوره هاي خانواده و تغذيه نيز بخش هاي جالب ديگري بود كه در اين ايستگاه نظرم را به خود جلب كرد. البته به دليل خدمات مفيدي كه اين ايستگاه ها ارائه مي كنند، ازدحام زائران زياد است و به نظرم اگر تعداد اين ايستگاه ها بيشتر شود؛ مورد استقبال و استفاده بيشتري قرار مي گيرد.

فضاسازي امسال شهر، بهتر از گذشته بود

رئيس كميسيون فرهنگي و اجتماعي شوراي اسلامي شهر مشهد، دراين باره به بازديد خود از المان هاي نوروزي اشاره كرد و به خبرنگار ما گفت: فضاسازي شهر امسال نسبت به سال گذشته خيلي بهتر بود.

غلامرضا بصيري پوربا اشاره به هزينه هاي صورت گرفته براي فضاسازي شهر و طراحي و نصب المان هاي شهري خاطرنشان كرد: تمام هزينه ها به ايجاد فضاي با نشاط در شهر براي زائران و مجاوران مي ارزد.

وي ادامه داد: المان هاي نوروزي مورد استقبال خوب مردم قرار گرفته است به طوري كه اغلب زائران و مجاوران با آنهاعكس يادگاري مي گيرند.

بصيري پور فضاسازي امسال شهررا نسبت به سال گذشته متفاوت تر توصيف كرد . افزود: استقبال خوب شهروندان و زائران نشان از رضايت آنان از اقدامات استقبال از بهار شهرداري است.

بيش از 500 المان نوروزي در مشهد نصب شد

معاون فرهنگي و اجتماعي شهرداري مشهد نيز در اين باره به خبرنگار ما با اشاره به نصب المان نوروزي در سطح شهر مي گويد: بيش از 500 يادمان نوروزي نيز به مناسبت فرارسيدن بهار 91 در مشهد به نمايش درآمد.

حسين شادكام با اشاره به فعاليت آتش نشانان كوچك افتخاري در ايام نوروز در كمپ هاي باباقدرت، طرق و هتل هاي سطح شهر گفت: اين آتش نشانان به زائران امام رضا (ع) با اهدا بسته هاي فرهنگي خوش آمد گفتند.

وي اظهار كرد: كتابچه سفر امن، بروشور استقبال از بهار، كلاه كاغذي ايمني، كارت تبريك سال نو و شاخه هاي گل از جمله هداياي آتش نشان كوچك افتخاري فرهنگسراي ايمني مشهد به زائران امام رضا (ع) بود.

شادكام با اشاره به تجهيز 25 پل گالري در سطح شهر مشهد خاطر نشان كرد: ‌به منظور استقبال از بهار امسال تعداد 237 اثر هنري در اين پل گالري ها نصب شد.

معاون فرهنگي و اجتماعي شهرداري مشهد همچنين به انتشار كتاب سيماي گردشگري مشهد اشاره كرد و افزود: 3 هزار عدد سي دي مستند خورشيد شرق و نرم افزار گردشگري، دوهزار عدد كتابچه پالتويي، نقشه گردشگري به زبان هاي انگليسي، عربي و فارسي و نيز نقشه كودكانه و نقشه تخصصي با اطلاعاتي نظير نشاني پايگاه هاي راهنماي زائر، هتل ها، راه آهن و فرودگاه از جمله اقداماتي است كه در اين ايام انجام شد./س

دوشنبه|ا|14|ا|فروردين|ا|1391





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 127]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن