تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس فرزندش را ببوسد ، خداوند عزّوجلّ براى او ثواب مى نويسد و هر كسى كه او را...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815599562




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رسالت صندوق تامين اجتماعي ارتقاي سلامت بيمه شدگان و ارايه خدمات با كيفيت است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: رسالت صندوق تامين اجتماعي ارتقاي سلامت بيمه شدگان و ارايه خدمات با كيفيت است
تهران - نماينده ويژه رييس جمهوري و مدير عامل صندوق تامين اجتماعي گفت:رسالت اين صندوق حفظ و ارتقاي سلامت 33 ميليون بيمه شده و مستمري بگير زير پوشش خود و جلب رضايت و اعتماد مشتريان با ارايه خدمات مطلوب و با كيفيت است.


به گزارش خبرنگار اجتماعي ايرنا، "سعيد مرتضوي" بعد از ظهر سه شنبه در مراسم تقدير از پرستاران نمونه سراسر كشور كه با حضور معاون اول رييس جمهوري برگزار شد،افزود:در راستاي دستيابي به اين رسالت، حوزه درمان سازمان تامين اجتماعي به عنوان دومين توليدكننده درمان در سطح كشور با بهره گيري از امكانات درماني در قالب 70 بيمارستان، 7 دي كلينيك و 268 مركز سرپايي و صد ها مركز طرف قرارداد در بخش درمان غيرمستقيم مشغول به ارايه خدمت به بيمه شدگان است.

مدير عامل صندوق تامين اجتماعي در ادامه با تشريح مسايل و مشكلات پيش روي اين سازمان،اجراي قانون ارتقاي بهره وري كاركنان باليني مراكز درماني تابعه صندوق تامين اجتماعي را خواستار شد.

مرتضوي با بيان اينكه اين قانون از مهر ماه سال گذشته در مراكز درماني وزارت بهداشت به مرحله اجرا در آمده است، افزود: اين امر موجب نارضايتي پرسنل رسمي و خروج نيروهاي قراردادي صندوق تامين اجتماعي شده است.

وي ادامه داد: كار كارشناسي اين مهم در حوزه هاي مختلف صندوق تامين اجتماعي انجام شده و نياز به مجوز هيات امناء براي جذب نيروي جايگزين دارد.

مدير عامل صندوق تامين اجتماعي همچنين به ديگر چالش هاي پيش روي صندوق تامين اجتماعي اشاره كرد و اظهار داشت: عدم تثبيت وضعيت استخدامي و ميزان دريافتي ماهيانه نيروهاي حرفه اي پرستاري و مامايي كه به صورت ماده 20 و اضافه كاربگير در حال انجام خدمت هستند و منجر به افت انگيزه و خروج آنان از سيستم درماني صندوق و جذب در مراكز دانشگاهي شده ، وضعيت چيدمان نيروها و پاسخگويي به نيازهاي بيماران را با چالش جدي مواجه كرده است.

مرتضوي اضافه كرد: اين امر نيز نياز به مجوز تبديل وضعيت نيروهاي مذكور با شرايط تعيين شده حوزه درمان صندوق از سوي هيات امناء دارد.

وي همچنين در مورد كاهش نيروهاي انساني اين صندوق يادآور شد: با توجه به خروج نيروي انساني بازنشسته در سه سال اخير و عدم تناسب تعداد نيروهاي جدب شده - يك سوم نيرو - در آزمون استخدامي اخير با تعداد افت نيروهاي مذكور، اين امر موجب ايجاد چالش جدي در ارايه خدمات پرستاري شده است.

مدير عامل صندوق تامين اجتماعي خاطر نشان كرد: صدور مجوز جايگزين افت نيروهاي خروجي سال هاي گذشته در طول سال جاري اين مشكلات را رفع خواهد كرد.

مرتضوي در ادامه سخنان خود به مصوبه هيات دولت در مورد مشاغل سخت و زيان آور اشاره و تصريح كرد: شاغلين مشاغل سخت و زيان آور هر سال 5/1 برابر از قانون مربوطه استفاده مي كنند كه اين قانون در صندوق تامين اجتماعي به ازاي هر سال سه ماه محاسبه مي شود.

وي افزود: اين موضوع موجب عدم رضايتمندي، بروز بيماري هاي شغلي و از كارافتادگي هاي زودرس مي شود كه مشكل مربوط به آيين نامه استخدامي صندوق است و بايد از سوي هيات امناي سازمان تامين اجتماعي سقف ارفاقي سنوات در صندوق تامين اجتماعي اصلاح شود.

نماينده ويژه رييس جمهور در صندوق تامين اجتماعي همچنين خواستار اجراي قانون پرداخت حق جذب در كل كشور و بدي آب و هوا در استان هاي محروم به كاركنان غيرهيات علمي مراكز درماني دانشگاهي شد و گفت: لازم است اين قانون هر چه سريع تر به مرحله اجرا درآيد.

مدير عامل صندوق تامين اجتماعي تصريح كرد: تعداد 12 هزار نفر كادر پرستاري و مامايي به تفكيك در مراكز درماني تابعه صندوق تامين اجتماعي براي ارايه خدمات به بيمه شدگان انجام وظيفه مي كنند.

مرتضوي ادامه داد: در سال 1390، نيروهاي ماما، عامل حدود 200 هزار زايمان طبيعي و سزارين و نيروهاي پرستاري به بيش از 800 هزار بيمار بستري و 48 ميليون بيمار سرپايي خدمات درماني، پرستاري و مامايي ارايه كرده اند كه اين حجم از كار و تلاش قابل تقدير و تشكر است.

وي تاكيد كرد: از پرستاران انتظار مي رود در راه ارايه مراقبت هاي بهداشتي - درماني براساس استانداردهاي علمي با برخوردي خداپسندانه و با پيروي از قوانين اخلاقي كه نشات گرفته از ارزش هاي اجتماعي، آموزه هاي ديني و احساس تعهد سازماني است، گام بردارند.

مدير عامل صندوق تامين اجتماعي افزود: آنان بايد در راستاي تحقق آرمان هاي نظام مقدس جمهوري اسلامي، اثربخشي خدمات خود را افزايش داده، سبب ارتقاي شاخص هاي زندگي و كاهش هزينه ها شوند و بستري مناسب را به منظور دريافت خدمات بهينه و گسترش عدالت فراهم آورند.

به گزارش خبرنگار ايرنا، در اين مراسم كه 70 نفر از پرستاران و ماماهاي نمونه در سطح كشور مورد تقدير قرار گرفتند،‌ محمدرضا رحيمي معاون اول رييس جمهور، عبدالرضا شيخ الاسلامي وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي، معاون صندوق تامين اجتماعي، جمعي از پرستاران و ماماهاي مراكز درماني تابعه اين صندوق حضور داشتند.

اجتمام ** 1788 **1580

انتهاي خبر / خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا) / كد خبر 80053317

سه|ا|شنبه|ا|8|ا|فروردين|ا|1391





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 120]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن