تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نـادانى، مايـه مرگ زندگان و دوام بدبختى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815435596




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تأييد 25 اثر صنايع دستي گلستان


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: تأييد 25 اثر صنايع دستي گلستان
آق‌قلا ـ خبرنگار اطلاعات: با توجه به داوري منطقه‌اي محصولات صنايع‌دستي براي تأييد و ورود به داوري نهايي يونسكو، 25 اثر صنايع دستي گلستان تأييد شد.

رضا پورمهدي، معاون صنايع دستي و هنرهاي سنتي اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري گلستان با اشاره به اين كه اين داوري با حضور كارشناسان صنايع‌دستي كشور در شيراز برگزار شد، افزود: از 32 اثر صنايع‌دستي شركت داده شده از گلستان، 25 اثر در رشته‌هاي گليم‌بافي، پلا‌س‌بافي، زيورآلات تركمن، ساز كتول، نمدمالي، خراطي، تراش‌سنگ، سوزن‌دوزي شاهكوه گلدوزي، سوزن‌ دوزي بلوچ، جاجيم‌بافي و سوزن‌دوزي تركمن تأييد شدند و به مرحله داوري نهايي راه يافتند.

وي همچنين اشاره كرد: 15 هنرمند براي خلق اين 25 اثر صنايع‌دستي همت گماردند و محصولات صنايع‌دستي خود را ارائه دادند. پورمهدي افزود: در اين داوري هشت استان و 235 اثر شركت داده شده بود.

وي همچنين يادآور شد: نشان مرغوبيت صنايع دستي يونسكو هر دو سال يك بار به آثاري تعلق مي‌گيرد كه بر اساس معيارهاي تعريف شده توليد مي‌شوند؛ محصولي كه موفق به دريافت اين نشان مي‌شود از بالاترين سطح مرغوبيت در صنايع دستي برخوردار است.

او با اشاره به شش معيار ارزيابي آثار صنايع دستي براي دريافت مهر اصالت گفت: هيأتي از متخصصان بين‌المللي در يونسكو محصولات را بر اساس مرغوبيت، اصالت، نوآوري، قابليت بازاريابي، احترام به محيط‌زيست و مسئوليت اجتماعي بررسي مي‌كنند.

پورمهدي اضافه كرد: با توجه به موارد دقيق و سختگيرانه در ارزيابي صنايع دستي، هر محصولي كه به وسيله اين نشان تصديق شود، از مزيت‌هاي دريافت گواهي مرغوبيت، آموزش و ظرفيت‌سازي، برپايي نمايشگاه و ابزار ارتباطي و تبليغاتي بهره‌مند مي‌شود.

وي تأكيد كرد: با توجه به اين كه بخش صنايع دستي نقش مهمي در توسعه اقتصاد محلي و فقرزدايي ايفا مي‌كند، هدف اين برنامه ايجاد معاشي پايدار براي سازندگان صنايع دستي، از طريق تأمين بازارهاي جديد است.

معاون صنايع‌دستي اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان گلستان در پايان افزود: اين امر با ايجاد شبكه توسعه‌ يافته‌اي از سازندگان صنايع‌دستي و خريداران از جمله بخش اعظم بازار، با برگزاري نمايشگاه‌ها و بازارهاي تجاري امكانپذير مي‌شود.





سه|ا|شنبه|ا|1|ا|فروردين|ا|1391





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 160]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن