تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):يك حديث بفهمى بهتر است از آن كه هزار حديث [نفهميده] نقل كنى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815549445




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تازه‌ترين مطالعات اقتصادي نشان مي‌دهدادامه روند صعودي قيمت بنزين در آمريكاخبرگزاري فارس: تازه ترين تحقيقات و بررسي هاي اقتصادي نشان مي دهد قيمت بنزين در بازار آمريكا همچنان روندي صعودي دارد .


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: تازه‌ترين مطالعات اقتصادي نشان مي‌دهدادامه روند صعودي قيمت بنزين در آمريكاخبرگزاري فارس: تازه ترين تحقيقات و بررسي هاي اقتصادي نشان مي دهد قيمت بنزين در بازار آمريكا همچنان روندي صعودي دارد .
خبرگزاري فارس: تازه ترين تحقيقات و بررسي هاي اقتصادي نشان مي دهد قيمت بنزين در بازار آمريكا همچنان روندي صعودي دارد .


به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از روزنامه وال استريت ژورنال قيمت بنزين در بازار آمريكا در حالي به مرز 4 دلار در هر گالن نزديك شده است كه افزايش قيمت انرژي فشار زيادي را بر خانوارهاي اين كشور وارد كرده است و اين مساله موجب كاهش محبوبيت باراك اوباما رييس جمهور آمريكا در آستانه انتخابات رياست جمهوري شده است.

بر اساس اين گزارش كارشناسان اقتصادي بر اين باورند قيمت بنزين در آمريكا تا پايان بهار روند صعودي خود را ادامه خواهد داد.

بر اين اساس ميانگين قيمت هر گالن بنزين در آمريكا طي هفته گذشته به بيش از 3.83 دلار رسيده است كه اين رقم نسبت به هفته قبل از آن بيش از 7 سنت رشد داشته است .

اين گزارش حاكي است قيمت بنزين در بازار آمريكا نسبت به ماه گذشته نيز بيش از 31 سنت رشد داشته است و نسبت به مدت مشابه سال قبل نيز با رشد 28 سنتي روبرو شده است.

قيمت هر گالن بنزين در آمريكا در جولاي 2008 ميلادي به ركورد كم سابقه 4.11 دلاري رسيده بود . كارشناسان انرژي معتقدند قيمت بنزين در آمريكا به زودي از مرز 4 دلار در هر گالن خواهد گذشت . گر چه كاهش رشد اقتصادي چين طي ماه‌هاي اخير تا حدي موجب كاهش نگرانيها نسبت به رشد تقاضاي نفت اين كشور و تاثير آن بر قيمت انرژي شده است ولي ادامه فشارهاي غرب بر ايران و تحريمهاي جديد آمريكا و اروپا موجب رشد 17 درصدي قيمت نفت برنت درياي شمال از ابتداي سال 2012 شده است.

يك كارشناس ارشد انرژي تاكيد كرد: هر گونه حمله نظامي به ايران مي تواند قيمت بنزين در آمريكا را به شدت افزايش دهد . سوزان مالوني تصريح كرد: حمله نظامي اسراييل به تاسيسات هسته اي ايران مي تواند قيمت هر گالن بنزين در آمريكا را به بيش از 5 تا 6 دلار افزايش دهد.

كارشناس ارشد موسسه بروكينگز تصريح كرد:گر چه آمريكا از ايران نفت وارد نمي كند ولي كاهش توليد و صادرات نفت ايران مي تواند قيمت جهاني نفت را افزايش داده و اين مساله موجب افزايش قيمت بنزين در آمريكا شود.

مشاور پيشين وزارت خارجه آمريكا در ادامه افزود: حمله نظامي به ايران تاثير منفي زيادي بر ثبات بازار بين المللي انرژي خواهد داشت . حمله نظامي به ايران تاثير فوري و شديدي بر قيمت نفت خواهد داشت و نمي توان اين تاثيرات كوتاه مدت در بازار انرژي را كنترل و مديريت كرد.

رئيس جمهور آمريكا اوباما هشدار داد، حتي اگر ما در هر وجب خاك آمريكا حفاري كنيم ، مشكل حل انرژي نخواهد شد.

كانديداهاي جمهوري خواه رياست جمهوري آمريكا از باراك اوباما انتقاد كرده اند كه در مورد بهره برداري از ذخاير نفت وگاز داخلي به اندازه كافي كار نمي كنند.

اوباما تاكيد كرد: آمريكا حتي در صورت حداكثر توليد از تمام منابع بالقوه نفت خود ، باز هم به نفت خارجي وابسته خواهد بود. ما نمي توانيم به خودمان اجازه دهيم گروگان رويداد هاي سوي ديگر جهان باقي بمانيم، آمريكا بايد سرنوشت خودش را كنترل كند.

رئيس جمهور آمريكا در ادامه هشدار داد: افزايش شديد تقاضا براي خودرو در كشورهايي مانند چين و هند ، ناآرامي و تنش هاي سياسي در خاورميانه فقط قيمت جهاني نفت را بيش از پيش افزايش خواهد داد .

وي گفت: آمريكا بايد بر توسعه منابع انرژي تجديد پذير مانند باد و نيروي خورشيدي تمركز كند و به پرداخت يارانه هاي سنگين به شركت هاي نفتي پايان دهد .

انتهاي پيام/م

دوشنبه|ا|29|ا|اسفند|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 101]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن