تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 16 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):زراعت در زمين هموار مى رويد، نه بر سنگ سخت و چنين است كه حكمت، در دل هاى متواضع...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804932138




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اخبار سپاه قم/اعزام‌ راهيان نور به جنوب شرق كشور/ يادگاران جنگ در انتقال فرهنگ شهدا بكوشند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: اخبار سپاه قم/اعزام‌ راهيان نور به جنوب شرق كشور/ يادگاران جنگ در انتقال فرهنگ شهدا بكوشند
اعزام‌ راهيان نور به جنوب شرق كشور/ يادگاران جنگ در انتقال فرهنگ شهدا بكوشند
قم - خبرگزاري مهر: اعزام كاروان هاي راهيان نور به جنوب شرق كشور، راهيان نور تبلور فرهنگ سرخ عاشورايي و تاكيد بر تلاش يادگاران جنگ در انتقال فرهنگ شهدا از جمله اخبار سپاه قم است.

به گزارش خبرگزاري مهر، مسئول اردوي راهيان نور و گردشگري سپاه علي‌بن ابيطالب(ع) از اعزام راهيان نور به جنوب شرق كشور در آينده خبر داد.

ستار احمدوند با اشاره به اشاره به اعزام كاروان هاي راهيان نور دريا اظهار داشت: دفاع مقدس ما منحصر به زمين نبود و رزمندگان ايراني در دريا و هوا نيز با دشمن بعثي و استكبار جهاني مبارزه مي‌كردند.

وي با بيان اين كه بخش عمده‌اي از جنگ دريايي در خليج فارس، درياي عمان و منطقه جزيره خارك به عنوان گلوگاه اقتصادي ايران صورت گرفت، تصريح كرد: مستندات موجود نشان مي‌دهد به اندازه تعداد روزهاي دفاع مقدس، جزيره خارك مورد حمله هوايي، دريايي و موشكي دشمن واقع شده است.

مسئول اردوي راهيان نور و گردشگري سپاه علي‌بن ابيطالب(ع) يادآور شد: با اين حال، صادرات نفت ايران براي لحظه‌اي قطع نشد و وزارت نفت نيز با ايثارگري، مجاهدت و رشادت پس از تهاجمات در كمترين زمان، به ترميم و بازسازي سيستم‌هاي انتقال نفت پرداخت.

راهيان نور دريا منحصر به دو منطقه هرمزگان و بوشهر است

وي اضافه كرد: راهيان نور دريا منحصر به دو منطقه هرمزگان و بوشهر است و اعزام‌شوندگان در اين اردو از جزيره خارك در بوشهر و جزيره هرمز در استان هرمزگان بازديد مي‌كنند.

احمد وند به ايجاد منطقه جديد به منظور اعزام كاروان‌هاي راهيان نور اشاره كرد و گفت: تلاش‌هايي در حال انجام است تا رشادت‌هاي رزمندگان و مرزبانان در جنوب شرق با گروه اشرار و قاچاقچيان مواد مخدر در معرض ديد مردم كشور قرار گيرد.

راهيان نور تبلور فرهنگ سرخ عاشورايي است

مسئول حفاظت اطلاعات سپاه علي‌بن‌ابيطالب(ع) گفت: راهيان نور در واقع كارگاه‌هايي است كه در آن جوانانمان را مي‌توانيم بر اساس اخلاق اصيل اسلامي و فرهنگ سرخ عاشورايي بسازيم.

سيد رضا صادقي در حاشيه اعزام كاروان‌هاي راهيان نور اظهار داشت: راهيان نور مانند يك سلسله اعصاب كه از شهدا تغذيه مي‌شود، در ابتداي هر سال جديد موجي از معنويت را به مردم انتقال مي‌دهد.

وي افزود: مناطق عملياتي هشت سال دفاع مقدس در واقع تبلور عشق، ايثار، ولايت‌مداري و فداكاري است كه شهدا به وسيله آن توانستند حماسه بيافرينند.

مسئول حفاظت اطلاعات سپاه علي‌بن‌ابيطالب(ع) يادآور شد: ما اگر بخواهيم به جوانانمان فرهنگ عاشورايي هشت سال دفاع مقدس و فرهنگ ناب شيعي كه امام خميني(ره) زنده كرد را بياموزيم، وسيله‌اي بهتر از راهيان نور در اختيار نداريم.

وي گفت: اگر بخواهيم انقلاب اسلامي پايدار بماند و فرهنگ عاشورايي كه از متن معارف شيعه استنباط شده از دسترس دشمن مصون بماند، بايد راهيان نور را جدي‌تر از گذشته دنبال كنيم.

شهدا با اخلاص خود در جامعه تاثيرگذار شدند

وي اظهار داشت: امام خميني(ره) نيز به همين موضوع تاكيد داشت كه كاري كه براي خدا باشد، جاويد مي‌ماند و شهيدان نيز به دليل اين كه تمام هستي خود را در كف گرفته و در راه ولايت فدا كردند، حتي پس از سال‌ها مي‌توانند در جامعه تاثيرگذار باشند.

صادقي ادامه داد: مسئولان تلاش كنند فضايي در اردوهاي راهيان نور ايجاد شود كه افرادي هم كه با فضاي جبهه‌ها آشنا نيستد، با حضور در اين اردوها به تحولات معنوي دست پيدا كنند.

ضرورت رعايت نكات حفاظتي در اردوهاي راهيان نور

وي در بخش ديگري از سخنان خود بيان داشت: يكي از مسائل مهم در زمينه اردوهاي راهيان نور ضرورت رعايت نكات حفاظتي در جريان اين سفرها است كه عدم توجه به آنها مي‌تواند حوادث جبران‌ناپذيري بيافريند.

مسئول حفاظت اطلاعات سپاه علي‌بن‌ابيطالب(ع) گفت: حمل و دستكاري مواد منفجره و يا ورود به مناطق ممنوعه كه پاكسازي نشده‌ است، از جمله كارهاي خطرناكي است كه مي‌تواند خاطره تلخي از اين اردوها براي مردم بسازد.

وي اظهار اميدواري كرد: مردم و مسئولان كشورمان هر روز بيشتر از قبل به فرهنگ ايثار و شهادت مجهز شوند و با استفاده از اين فرهنگ كشور را در برابر تمام آسيب‌ها و تهديدات مصون كنند.

يادگاران جنگ در انتقال فرهنگ شهدا بكوشند

فرمانده لشكر عملياتي علي‌بن‌ابيطالب(ع) تاكيد كرد: رزمندگان هشت سال دفاع مقدس بايد در مسير انتقال فرهنگ شهدا به نسل جوان تلاش كنند.

سيد علي سيدي در حاشيه اعزام كاروان هاي راهيان نور اظهار داشت: هر سال با نزديك شدن به انتهاي سال و شروع اعزام كاروان‌هاي راهيان نور فضاي جامعه با عطر شهدا آميخته مي‌شود.

وي ادامه داد: اشتياق جوانان و نسل‌هايي كه جنگ را درك نكرده‌اند به اين سفرها يك نعمت و فرصت بزرگ براي تمام كساني است كه دغدغه فرهنگ جامعه و جوانان را دارند.

فرمانده لشكر عملياتي علي‌بن‌ابي‌طالب(ع) افزود: جوانان امروز به مراتب از جوانان دوران دفاع مقدس در راه دفاع از انقلاب اسلامي مصمم‌تر و استوارتر هستند.

روحيه بالاي كاروان هاي راهيان نور نشان از حركت خالصانه شهداست

وي يادآور شد: كاروان‌هاي راهيان نور كه امروز به مناطق جنگي اعزام مي‌شوند با روحيه بسيار بالايي در اين مناطق حضور پيدا مي‌كنند و اين روحيه نشان از بركتي دارد كه حركت خالصانه شهدا ايجاد كرده است.

سيدي با اشاره به اين كه لشكر 17 علي‌بن‌ابيطالب(ع) سال‌هاي گذشته نقش بسيار پر رنگي در اعزام به سرزمين‌هاي نور داشته است و نقش راوي‌گري و پشتيباني اين كاروان‌ها را به عهده داشته است، يادآور شد: امسال متاسفانه با توجه به عمليات لشكر 17 در مناطق غربي كشور در مقابله با گروه‌هاي معاند كه از تيرماه شروع شده است، اين لشكر نتوانسته مانند سال‌هاي گذشته در اين اردوها نقش خود را ايفا كند.

وي اضافه كرد: هم‌اكنون نيز رزمندگان لشكر 17 در ارتفاعات شمال غرب كشور و در سردشت در حال انجام ماموريت هستند و توفيق ميزباني از زائران سرزمين‌هاي نور از آنان سلب شده است.

روايتگري يك امر مقدس است

فرمانده لشكر عملياتي علي‌بن‌ابي‌طالب(ع) با بيان اين كه مباحث مربوط به دفاع مقدس آنقدر سنگين و پر حجم است كه افراد معمولي نمي‌توانند آنها را به بيان دربياورند، تصريح كرد: روايتگري يك امر مقدس است كه بر عهده رزمندگان سال‌هاي جنگ گذاشته شده است.

وي با تاكيد بر اين كه بيان سيره شهدا و زحماتي كه متحمل شده‌اند مي‌تواند تاثير خوبي بر جوانان بگذارد، اظهار داشت: به تصوير كشيدن رشادت‌هاي رزمندگان در سال‌هاي دفاع مقدس و احوالات معنوي كه در جريان هشت سال جنگ تحميلي اتفاق افتاد، امري ناممكن است اما رزمندگان هشت سال دفاع مقدس بايد تا آنجا كه ممكن است در انتقال اين فرهنگ به نسل جوان تلاش كنند.

فضاي عملياتي هشت سال دفاع مقدس تاثير زيادي بر جوانان دارد

سيدي ادامه داد: تا امروز با وجود تلاش‌هاي بسياري كه صورت گرفته، جز اندكي از رشادت‌ها و معنويت فضاي جبهه‌ها به نسل جوان منتقل نشده است اما فضايي كه در مناطق عملياتي هشت سال دفاع مقدس وجود دارد، تاثير خود را بر جوانان خواهد گذاشت.

وي گفت: مظلوميت شهدا كه با مشاهده مناطق جنگي آشكار مي‌شود و حضور در جايگاه‌هايي كه خون شهدا در آن ريخته شده است، جوانان را با دنيايي از معنويت روبه‌رو مي‌كند.

فرمانده لشكر عملياتي علي‌بن‌ابي‌طالب(ع) ادامه داد: امروز امنيت و آرامشي كه بر كشور حاكم است و وحشتي كه دنياي استكبار از ملت ايران دارد، به بركت خون شهدا است.

© 2003 Mehr News Agency .

جمعه|ا|26|ا|اسفند|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 155]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن