تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 27 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):در حقيقت خداوند جهاد را واجب گردانيد و آن را بزرگداشت و مايه پيروزى و ياور خود قرارش ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806687976




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سالنامه تحولات جهان/۶لبنان در سالي كه گذشت/برتري مقاومت در جنگ اطلاعاتي عليه آمريكا و رژيم صهيونيستيخبرگزاري فارس: حزب الله لبنان علاوه بر پيروزي در عرصه داخلي و تبديل شدن از اقليت مخالف دولت در آغاز سال به اكثريت تشكيل دهنده دولت در ماههاي بعد، موفقيت هاي زيادي نيز در جنگ اطلاعاتي و امنيتي در مقابل سازمان‌هاي جاسوسي آمريكا و رژيم صهيونيستي به دست آورد.


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: سالنامه تحولات جهان/۶لبنان در سالي كه گذشت/برتري مقاومت در جنگ اطلاعاتي عليه آمريكا و رژيم صهيونيستيخبرگزاري فارس: حزب الله لبنان علاوه بر پيروزي در عرصه داخلي و تبديل شدن از اقليت مخالف دولت در آغاز سال به اكثريت تشكيل دهنده دولت در ماههاي بعد، موفقيت هاي زيادي نيز در جنگ اطلاعاتي و امنيتي در مقابل سازمان‌هاي جاسوسي آمريكا و رژيم صهيونيستي به دست آورد.
خبرگزاري فارس: حزب الله لبنان علاوه بر پيروزي در عرصه داخلي و تبديل شدن از اقليت مخالف دولت در آغاز سال به اكثريت تشكيل دهنده دولت در ماههاي بعد، موفقيت هاي زيادي نيز در جنگ اطلاعاتي و امنيتي در مقابل سازمان‌هاي جاسوسي آمريكا و رژيم صهيونيستي به دست آورد.


به گزارش فارس، با انتصاب نجيب ميقاتي به عنوان مأمور تشكيل كابينه لبنان در اواخر سال 1389 شمسي جنجال ها در عرصه سياست داخلي لبنان اوج گرفت، اقليت جديد متشكل از گروه هاي 14 مارس در اين راستا تمام تلاش خود را براي تشكيل نشدن دولت ميقاتي به كار گرفتند و بر همين اساس اعلام كردند كه هر گونه مشاركت در دولت ميقاتي را رد مي كنند، ميقاتي اما با مذاكرات فشرده و همه جانبه خود نهايتا در خرداد سال جاري دولت لبنان را تشكيل داد، با تشكيل دولت در لبنان جنجال هاي سياسي در اين كشور اندكي فروكش كرد، اپوزيسيون جديد نيز با وجود اينكه وعده داده بودند تمام تلاش خود را براي براندازي دولت به كار خواهند گرفت، عملا غير از برخي اظهارات تحريك آميز كاري از پيش نبردند و نتوانستند مانع اساسي براي دولت اين كشور ايجاد كنند. اواسط تيرماه بيانيه وزارتي دولت در پارلمان تصويب شد و دولت ميقاتي رسما آغاز به كار كرد، ميقاتي اعلام كرد كه مسايل اقتصادي و معيشتي مردم را در دستور كار خود قرار خواهد داد و از جنجال هاي سياسي بر حذر خواهد بود، مقاومت لبنان نيز در همين راستا توصيه هايي را براي دولت لبنان مطرح كرد.

ادامه توطئه هاي دادگاه حريري در لبنان

غرب كه با تصويب بيانيه وزارتي دولت ميقاتي در پارلمان، خود را در بحران مي ديد، بلافاصله دادگاه سياسي حريري را تحريك كرد تا مفاد كيفرخواست خود را منتشر نمايد، اين دادگاه پيشتر در اقدامي عجولانه كيفرخواست اتهامي خود را در آستانه تشكيل دولت ميقاتي صادر كرده بود، ارائه كيفرخواست اصلاح شده از سوي دانيل بلمار دادستان دادگاه به دانيل فرانسين قاضي اقدامات مقدماتي نيز در فروردين ماه سال 90 صورت گرفت. در اواسط تير و با صدور حكم و اعلام رسمي آن مشخص شد كه حكم چيزي بيش از مطالب اعلام شده از سوي برخي رسانه هاي نشان دار و صهيونيستي غرب ندارد، موضوعي كه سوالات زيادي را در زمينه بي طرفي دادگاه حريري ايجاد مي كرد.

بر اساس اين حكم "حسن عيسي"، "مصطفي بدر الدين"، "اسد صبرا" و "سليم عياش" از اعضاي حزب الله چهار متهم اين كيفرخواست را تشكيل مي دادند، البته مدتي بعد و در تاريخ 17 آگوست دادگاه به صورت رسمي اسامي اين افراد را برشمرد، اما همزمان حزب الله از طريق سيد حسن نصرالله دبيركل خود در روز دوم ژوئن اين افراد را قهرمانان مقاومت معرفي كرده و ضمن ظالمانه توصيف كردن حكم دادگاه حريري اعلام كرد كه دست كساني كه به اين افراد تعدي كند را قطع خواهد كرد، به اين ترتيب اين توطئه دادگاه حريري عليه لبنان ناكام ماند.

استعفاهاي دنباله دار و تامين مالي دادگاه حريري

اين دادگاه در سال 1390 به علت ناكارآمدي خود براي غرب و همچنين جانبداري از صهيونيست ها و فعاليت غير حرفه ايش مانند گذشته شاهد زنجيره طولاني استعفاها بود، استعفاي "آنتونيو كاسيزي" رئيس دادگاه به علت مشكلات جسمي و جايگزيني ديويد باراگوانث و همچنين استعفاي دانيل بلمار دادستان دادگاه حريري از ديگر اتفاقاتي بود كه در اين دادگاه روي داد.

موضوع بعدي كه در مورد دادگاه حريري در اين سال مطرح شد، موضوع تامين هزينه هاي مالي اين دادگاه از سوي لبنان بود، در اين راستا دولت ميقاتي با وجود مخالفات هاي شديد حزب الله لبنان و هم پيمانانش با تامين هزينه هاي اين دادگاه سياسي و تفرقه انگيز از سوي لبنان، باز هم تحت فشار غرب تامين مالي اين دادگاه را پذيرفت و در اقدامي غير قانوني در روز سي ام اكتبر به صورت ناگهاني اعلام كرد كه هزينه هاي دادگاه را پرداخت كرده است و حزب الله لبنان و هم پيمانان اين حزب نيز بنا بر منافع عالي لبنان اين تصميم را پذيرفته و بحران به وجود آمده در پي تهديد به استعفاي ميقاتي نيز پشت سر گذاشته شد.

سخنراني هاي نصرالله عرصه جريان سازي هاي سياسي در لبنان

سيد حسن نصرالله در طول سال به مناسبت هاي مختلف سخنراني هاي متعددي را برگزار كرد، اين سخنراني ها هر بار با توجه به درايت نصرالله موفق مي شد تا ابعادي از توطئه هاي غرب عليه لبنان و منطقه را فاش كند، اما شايد بتوان مهم ترين سخنراني سيد حسن نصرالله در سال گذشته را سخنراني تيرماه وي دانست كه در آن از بازداشت دو جاسوس آمريكايي در ميان عناصر حزب الله لبنان خبر داد، البته پيشتر شايعاتي از سوي رسانه هاي غربي در اين مورد مطرح شده بود، اما نصرالله در اين سخنراني ماهيت واقعي تلاش هاي غرب و ناكامي آنها در نفوذ به رده هاي بالاي حزب الله لبنان را فاش كرد، اين سخنراني بعدها بر اساس تحليل‌هاي رسانه هاي غربي به يك شكست و خلأ امنيتي بزرگ براي آمريكا در لبنان تبديل شد.

برگزاري مراسم روز نكبت در لبنان

برگزاري مراسم روز نكبت در سالروز موجويت رژيم صهيونيستي در مرزهاي لبنان و گسيل شدن فلسطيني ها به مرزهاي سرزمين هاي اشغالي و همچنين حمله نيروهاي صهيونيست به تظاهرات كنندگان از ديگر اتفاقات سال 90 بود، در اين درگيري ها چندين نفر كشته و زخمي شدند، البته در سوريه و اردن نيز تلاش هاي مشابهي صورت گرفت، اما اتفاقي كه در لبنان روي داد، از عمق بيشتري برخوردار بود و از آن تحت عنوان جنايت جديد صهيونيست ها عليه فلسطيني هاي بي پناه نام برده شد.

لبنان و تقابل با بحران سوريه

با آغاز ناآرامي هاي سوريه، جريان المستقبل در ابتداي امر اعلام كرد كه دخالتي در امور داخلي سوريه نخواهد داشت، اما بعد از مدتي و با رسيدن دستور از غرب براي حمايت از مخالفان سوريه، اين جريان موضع خود را تغيير داده و وارد مرحله حمايت نظري و عملياتي از مخالفان دولت سوريه و تروريست هايي شد كه به دنبال ايجاد علميات تروريستي براي تخريب دولت در سوريه بودند. اين جريان از طريق تامين مالي مخالفان و اظهارات تحريك آميز خود در خدمت برنامه غرب عليه سوريه در آمد و از طريق نفوذ خود در نيروهاي امنيتي سوريه نيز راه مرزهاي اين كشور را براي عبور مخالفان و تروريست هاي القاعده براي اقدامات تروريستي در سوريه باز گذاشت.

البته دولت لبنان بارها دخالت هاي خود و ديگران در امور داخلي سوريه را رد و اعلام كرد كه خود را از بحران در سوريه دور نگه مي دارد، اين سياست به عنوان سياست رسمي دولت مورد پذيرش و حمايت محور مقاومت نيز واقع شد.

البته برخي دستگاه هاي امنيتي در لبنان كه زير نفوذ 14 مارس بودند همكاري هاي خود را براي حمايت هاي لجستيك از تروريست هاي سوريه در مرزها افزايش دادند، اما از حدود يك ماه پيش تاكنون ارتش لبنان با استقرار نظامي در مناطق مرزي راه نفوذ شبه نظاميان به لبنان و قاچاق سلاح به سوريه را بسته است، اين اقدام البته با مخالفت هاي غرب و 14 مارس همراه بود.

دستاوردهاي مقاومت لبنان در سال 1390

سال گذشته را شايد بتوان سال پيروزي هاي مكرر حزب الله در عرصه هاي داخلي و بين المللي توصيف كرد، حزب الله لبنان علاوه بر پيروزي در عرصه داخلي و تبديل شدن از اقليت مخالف دولت در آغاز سال به اكثريت تشكيل دهنده دولت در ماههاي بعد، موفقيت هاي زيادي نيز در جنگ اطلاعاتي و امنيتي در مقابل سازمان‌هاي جاسوسي آمريكا و رژيم صهيونيستي به دست آورد.

انهدام باند جاسوسي آمريكا عليه حزب الله لبنان، ادامه روند انهدام شبكه‌هاي جاسوسي موساد در لبنان با كمك حزب الله، حضور علني سيد حسن نصرالله در مراسم گراميداشت عاشوراي حسيني در منطقه ضاحيه تنها بخش هايي از پيروزي هاي راهبردي حزب الله محور مقاومت در سال گذشته در لبنان بود كه هر كدام از آنها پيام هاي خاصي براي جريان هاي مخالف مقاومت در منطقه و جهان داشت.

انتهاي پيام/++

چهارشنبه|ا|24|ا|اسفند|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 83]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن