تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):سكوت مؤمن تفكر و سكوت منافق غفلت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815436931




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

معاون محيط انساني سازمان محيط زيست خبر داد: ابلا غ طرح جامع كاهش آلودگي هواي 8 كلا ن شهر


واضح آرشیو وب فارسی:مردم سالاری: معاون محيط انساني سازمان محيط زيست خبر داد: ابلا غ طرح جامع كاهش آلودگي هواي 8 كلا ن شهر
گروه اجتماعي: آلودگي هوا امروزه يكي از مهمترين معضلا ت كلا ن شهرهاي كشورهاي در حال توسعه است. اين مشكل در كشور ما هم به موضوعي حاد تبديل شده و اگر زماني آلودگي شديد هوا تنها پايتخت كشور را دچار مشكل كرده بود، طي سال هاي اخير به ساير كلا ن شهرهاي كشور نيز تسري يافته و نگراني هاي جدي در مورد سلا مت ساكنان اين كلا ن شهرها ايجاد كرده است. اگر چه تاكنون گام هايي براي رفع مشكل آلودگي هواي كلا ن شهرهاي كشور برداشته شده اما آنچه موجب شده اين گام ها به سرانجام مطلوب نرسد نگاه جزيره اي و عدم نگرش جامع به موضوع كاهش آلودگي هواست. اما به نظر مي رسد قرار است اين مشكل هم رفع شود چرا كه معاون محيط انساني سازمان حفاظت محيط زيست روز گذشته از ابلا غ طرح جامع كاهش آلودگي هواي 8 كلا ن شهر كشور به تمام دستگاه هاي اجرايي خبر داد.
ژ"علي محمد شاعري" ديروز در نشست خبري در جمع خبرنگاران گفت: «به منظور كاهش آلودگي هوا در 8 كلان شهر تهران، اهواز، اراك، تبريز، مشهد، شيراز، كرج و اصفهان دستگاه هاي ذي ربط موظفند نسبت به اجرا و رعايت احكام اين برنامه در محدوده حريم شهرهاي مذكور اقدام كنند.»
به گفته وي، براساس اين طرح نيروي انتظامي موظف است از ابتداي تيرماه سال 91 از تردد وسايل نقليه فرسوده جلوگيري كند.
شاعري اظهار داشت: «آزمون صحت كاتاليست كانور تر و كربن كنيس تر در معاينات فني خودرو ها به منظور صدور برگه و برچسب معاينه فني از ابتداي سال 91 اجباري است كه البته وزارت صنعت، معدن و تجارت مكلف است از ابتداي سال 91 كاتاليست مورد نياز را در خدمات بعد از فروش جهت تعويض تامين كند.»
معاون محيط انساني محيط زيست با بيان اينكه سهم حمل و نقل عمومي در 8 كلان شهر مذكور تا پايان برنامه پنج ساله توسعه بايد حداقل سالي 5 درصد نسبت به سال قبل از آن افزايش يابد گفت: مسئوليت اجراي اين بند بر عهده وزارت كشور و همكاري شهرداري هاست. وي افزود: وزارت كشور مكلف است با مشاركت و همكاري شهرداري ها برنامه زمان بندي اجراي ماده 33 قانون اصلاح الگوي مصرف انرژي و مصوبه 1389 در مورد ساماندهي معابر و تسهيل عبور و مرور عابران پياده و دوچرخه سواران را تنظيم و پيگيري لازم را براي تحقق ان به عمل آورد. شاعري اظهار داشت: شهرداري ها مكلفند بر اجراي ماده 3 قانون نحوه رسيدگي به تخلفات و اخذ جرايم رانندگي نسبت به نصب دوربين هاي نظارت تصويري ديجيتالي جهت كنترل كامل مبادي ورودي طرح ترافيك حداكثر ظرف 6 ماه اقدام كند. به گفته وي، شماره گذاري خودروهاي وارداتي توليد داخلي به استثنا خودروهاي دو گانه توليد داخلي از ابتداي سال 92 صرفا در صورت كسب استاندارد يورو 4 مجاز خواهد بود و نيروي انتظامي موكلف است شماره گذاري خودروهاي با استاندارد پايين تر خودداري كند. معاون محيط انساني سازمان محيط زيست تصويب كرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت موظف است از ابتداي سال 91 خودروهاي توليد داخل را براساس برنامه هاي ارائه شده از سوي سازمان محيط زيست كه با مشاركت آن وزارتخانه تهيه و ارائه مي شود منطبق با استاندارد يورو 4 به بازار عرضه كند. به گفته وي، سوخت مورد نياز خودروهاي سبك و سنگين از ابتداي سال 91 منطبق با استاندارد يورو 4 و از ابتداي سال 92 منطبق با استاندارد يورو 5 عرضه مي شود.
شاعري ياد آور شد: وزارت نفت موكلف است از ابتداي سال 91 اقدامات مورد نياز جهت جلوگيري كامل از انتشار بخار بنزين در جايگاه هاي سوخت و نازل سوخت گيري خودرو ها اجرا كند.
به گفته وي، سهم خودروهاي كم مصرف و موتور سيكلت هاي برقي تا پايان برنامه پنجم بايد سالانه حداقل 3 درصد نسبت به سال قبل از آن افزايش يابد. وي افزود: سرانه فضاي سبز شهري تا پايان برنامه پنجم بايد سالانه يك متر افزايش يابد. شاعري اظهار داشت: ايجاد صنايع در خارج از شهرك هاي صنعتي و شهرهاي تبريز، شيراز، اهواز، اراك و مشهد تا شعاع 30 كيلومتري ممنوع است. به گفته وي، فرآيندهاي احتراقي تمام كارخانه ها كارگاه ها و واحدهاي توليدي مستقر در محدود و حريم شهر ها از ابتداي سال 92 بايد با انرژي هاي تجديد پذير يا گاز انجام شود.
به گفته وي، وزارت خانه هاي نفت و نيرو موكلفند نسبت به تامين سوخت گاز نيروگاه ها با اولويت نيروگاه هاي شازند اراك، اسلام آباد و شهيد منتظري اصفهان و شهيد منتظر قائم كرج اقدام كنند.
معاون محيط انساني سازمان محيط زيست تصويب كرد: به منظور ارتقاي مستمر سامانه مديريت كيفيت هوا سازمان حفاظت محيط زيست مكلف است با همكاري وزارت خانه هاي ارتباط و فناوري اطلاعات راه و شهر سازي، كشور و شهرداري ها نسبت به افزايش تعداد ايستگاه هاي سنجش آلودگي هوا و ايجاد سامانه پايش لحظه اي ارتقاي سطح نرم افزار ها، مدل سازي آلودگي هوا و تامين بسترهاي مخابراتي مورد نياز اقدام كنند.
به گفته وي، در صورت قرار گرفتن وضعيت هوا در شرايط هشدار وزارت نيرو موظف است با هماهنگي محيط زيست و با رعايت قوانين مربوط نسبت به بارور كردن ابر ها و استفاده از فناوريهاي مناسب اقدام كند. به گفته وي سازمان محيط زيست مكلف است با همكاري صدا و سيما وساير دستگاه هاي مسئول نسبت به توليد و پخش برنامه هاي آموزشي اقدام كند.

سه|ا|شنبه|ا|23|ا|اسفند|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مردم سالاری]
[مشاهده در: www.mardomsalari.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 84]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن