تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اى مردم! جز اين نيست كه خداست و شيطان، حق است و باطل، هدايت است و ضلالت، رشد ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815561421




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

قوت‌ها و ضعف‌هاي بنياد شهيد از نگاه ايثارگران/طائفه: بنياد شهيد در تبيين منويات امام و رهبري موفق عمل نكرده استخبرگزاري فارس: سخنگوي مجمع جانبازان و ايثارگران انقلاب اسلامي گفت: مقام معظم رهبري در پايان دهه دوم انقلاب و در سالگرد تأسيس بنياد شهيد فرمودند خدمت‌رساني به ايثارگران، شهدا و جانبازان وظيفه ملي و تكليف ديني است، اما به نظر مي‌رسد مسئولان بنياد شهيد در تبيين فرمايشات امام و رهبري آنطور كه بايد عمل نكرده‌اند.


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: قوت‌ها و ضعف‌هاي بنياد شهيد از نگاه ايثارگران/طائفه: بنياد شهيد در تبيين منويات امام و رهبري موفق عمل نكرده استخبرگزاري فارس: سخنگوي مجمع جانبازان و ايثارگران انقلاب اسلامي گفت: مقام معظم رهبري در پايان دهه دوم انقلاب و در سالگرد تأسيس بنياد شهيد فرمودند خدمت‌رساني به ايثارگران، شهدا و جانبازان وظيفه ملي و تكليف ديني است، اما به نظر مي‌رسد مسئولان بنياد شهيد در تبيين فرمايشات امام و رهبري آنطور كه بايد عمل نكرده‌اند.
خبرگزاري فارس: سخنگوي مجمع جانبازان و ايثارگران انقلاب اسلامي گفت: مقام معظم رهبري در پايان دهه دوم انقلاب و در سالگرد تأسيس بنياد شهيد فرمودند خدمت‌رساني به ايثارگران، شهدا و جانبازان وظيفه ملي و تكليف ديني است، اما به نظر مي‌رسد مسئولان بنياد شهيد در تبيين فرمايشات امام و رهبري آنطور كه بايد عمل نكرده‌اند.


عباس طائفه سخنگوي مجمع جانبازان و ايثارگران انقلاب اسلامي در گفت‌وگو با خبرنگار ايثار و شهادت باشگاه خبري فارس «توانا»، اظهار داشت: بايد اعتراف كرد كه حضرت امام(ره) با نگاهي عميق و استراتژيك به موضوع ايثارگران، خانواده‌هاي شهدا و آزادگان نگاه مي‌كردند و بنده معتقد هستيم چنين نگاهي، نگاه ارزشي، ديني و منطبق با آرمان‌هاي انقلاب اسلامي بوده است و بر همين اساس است كه حضرت امام همواره نگاه ديني در ارتباط با ارائه خدمات به خانواده ايثارگران داشته‌اند.

وي ادامه داد: حضرت امام مي‌فرمودند "خدمت به ايثارگران خدمت به نبي اكرم(ص) است"، يا مي‌فرمودند "جانبازان رهبران نهضت هستند"، كه همين نگاه ارزشي و ديني است كه در اوايل پيروزي انقلاب اسلامي باعث تشكيل نهادي براي خدمت‌رساني به خانواده شهدا، جانبازان و زندانيان سياسي قبل از انقلاب و در شرف انقلاب تشكيل شد.

اين جانباز 70 درصد دوران دفاع مقدس بيان داشت: اين نگاه اوليه حضرت امام است و بنياد شهيد با معاونت‌هاي مربوطه شكل مي‌گيرد. در فرايند انقلاب اسلامي غائله كردستان و شورش‌هاي ضدانقلاب در اقصي‌نقاط ايران و هشت سال دفاع مقدس، باعث مي‌شود بنياد شهيد در ارائه خدمات به مصدومين جنگ، خانواده‌هاي شهدا، مفقودين و اسرا، در واقع به يك تغيير نگرش و توسعه سازماني بپردازد.

*دستگاه‌ها برنامه‌هاي خود را عطف به جذب فرزندان ايثارگران كنند

طائفه تصريح كرد: در آن مقاطع نوع خدمات و نيازهاي جامعه ايثارگران منطبق با شرايط آن زمان بود، اما پس از پايان جنگ و دوران بازسازي در دهه چهارم انقلاب اسلامي مي‌طلبد نگاه مسئولان در بنياد شهيد و امور ايثارگران نگاه متفاوتي باشد، چرا كه نيازها، مشكلات و مطالبات در ابعاد رفاهي، بهداشت و درمان، فرهنگي، اقتصادي و معيشتي تغيير كرده است.

وي ادامه داد: مثلاً در رابطه با مسئله اشتغال فرزندان شهدا و ايثارگران اقدامات انجام شده با اهداق تعريف شده در تأسيس بنياد شهيد بسيار متفاوت است، چرا كه هم از نظر جامعه آماري و هم نيازها و خواسته‌هاي كشور شرايط تغيير كرده است و مي‌طلبد همه دستگاه‌ها تمام برنامه‌ريزي‌هاي خوشان را عطف به جذب فرزندان شهدا، جانبازان و آزادگان كنند، چرا كه فرزندان اين عزيزان در مرحله ورود به كار هستند.

طائفه افزود: در بحث بهداشت و درمان همسران شهدا سي سال پيش اكثراً جوان بودند، اما الان در سنين 50 تا 60 سال هستند يا والدين شهدا نيز امروز در دوران ميانسالي يا كهنسالي به سر مي‌برند و جانبازان نيز نيازمندي‌هاي جديدي دارند.

*بنياد شهيد از نخبگان جامعه هدف براي نهادهاي تصميم‌ساز بهره‌بگيرد

سخنگوي مجمع جانبازان و ايثارگران انقلاب اسلامي گفت:‌ رايانه‌اي كردن خدمات‌رساني به ايثارگران امري بسيار ضروري است، يعني بايد خدماتي كه به جامعه ايثارگران داده مي‌شود در منزل ارائه شود و ديگر نياز نباشد كه آنها به نهاد خدمتگزار مراجعه كنند.

اين جانباز 70 درصد دفاع مقدس بيان داشت: بنياد شهيد بايد استراتژي خود را در خدمت‌رساني به جامعه هدف تغيير دهد كه از جمله اين كارها بهره‌گيري بنياد شهيد از جامعه هدف براي نهادهاي تصميم‌ساز و برنامه‌ريز و مطالبات ضروري جامعه ايثارگري است كه اين مجموعه عبارتند از معتمدين معين يا تأسيس مجلس ايثارگران.

وي تصريح كرد: نكته ديگر تقويت تشكل‌هاي شاهد و ايثارگري است كه حمايت بنياد باعث تعامل دوطرفه خواهد شد.

طائفه درباره نقاط ضعف بنياد شهيد و امور ايثارگران اظهار داشت: نقاط ضعف در هر دستگاه خدمت‌رساني وجود دارد، اما بايد نقاط قوت آن را قدر بدانيم.

وي با اشاره به سخنان مقام معظم رهبري در پايان دهه دوم انقلاب افزود: ايشان در آن زمان و در سالگرد تأسيس بنياد شهيد فرمودند خدمت به ايثارگران بايد به صورت عرف درآيد و خدمت‌رساني به ايثارگران، شهدا و جانبازان وظيفه ملي و تكليف ديني است، اما به نظر مي‌رسد مسئولان بنياد شهيد و امور ايثارگران در تبيين فرمايشات حضرت امام و مقام معظم رهبري آنطور كه بايد عمل نكرده‌اند.

*ارائه خدمات به جامعه هدف در قالب تكريم باشد نه تحقير

سخنگوي مجمع جانبازان و ايثارگران انقلاب اسلامي اظهار داشت: براي اينكه در اين مسير درست عمل كنند بايد با ديگر دستگاه‌هاي نظام مانند قوه مجريه، قضائيه و مجلس تعامل بيشتري ايجاد كرده و خدمتي را كه ارائه مي‌دهد، قبل از مطالبه و مراجعه جامعه هدف در قالب تكريم، نه تحقير و با حفظ حرمت انجام شود.

طائفه در پايان خاطرنشان كرد: متأسفانه در بعضي موارد با تصميم‌گيري‌هاي عجولانه و غيركارشناسي، خدماتي در نظر گرفته مي‌شود كه مناسب نبوده و ُبعد تبليغاتي پيدا مي‌كند، چرا كه اگر خدمتي براي جامعه ايثارگران ارائه مي‌شود براي رفع ضرورت است، نه رفاه، مثلاً اگر خودرويي به جانبازي داده مي‌شود تنها براي رفع نيازهاي ضروري او است، يا خدمات ديگري كه براي رفع ضرورت‌ها و خلأهاي به وجود آمده در زندگي خانواده شهدا است كه بايد نوع تبليغات تغيير پيدا كند تا دچار التهابات در جامعه نشويم.

انتهاي پيام/

دوشنبه|ا|22|ا|اسفند|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 159]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن